GarminGiantEfatElectrobike
Sivu 23 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Jos haluaa, että tuolla pituudella pyörä kulkee kunnolla, niin 14 kg pudotus on enemminkin oikea tavoite. Olen hieman pitempi ja painoin aikoinaan n. 64-66 kg, jolloin meni 8 km tempo osittain kaupungin läpi n. 42 km/h:n keskivauhdilla etujousitetulla hybridillä...
    Noh mulla tää pyöräily on niin harrastusmeininkiä että en ihan 60 kiloiseksi ajatellut laihduttaa. Liian laihaksi menee, ei kiitos.

Hyvinhän tuo pyörä liikkuu maailmanmestarillakin vaikka painoa on yli 80 kg. Ei tarvitse olla ihan ripuliranne.

Hirmu surullinen topiikki. Kauhea määrä energiaa kuuluu jotta ihmsiet pääsevät tavoitteisiinsa, jotta ne kilowatit kohdistuisivat kampiin. Tsemppiä!

Itse tiputin 10kg talvella. Helppoa kuin hengittäminen.

Mutta ymmärrän kyllä, ihmisiä on joilla on tavattoman monta mutkaa mahanahassansa jotta se kilpikonnanselkä tulis esiin.

Juo, syö, nuku ja no sinkuille se jälkimmäinen kuntoilumuoto voi tulla vaikeeksi eli sukupuuton esto harjoitukset, ja nekin itse hoidettuna kehittävät vain rannetta, mutta ainakin maastossa ajaessa vahvat ranteet on tarpeen.

http://www.youtube.com/watch?v=441-Vnv7cRY
    skeptinen realisti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti samooja Katso viesti
    Hirmu surullinen topiikki. Kauhea määrä energiaa kuuluu jotta ihmsiet pääsevät tavoitteisiinsa, jotta ne kilowatit kohdistuisivat kampiin. Tsemppiä!

Itse tiputin 10kg talvella. Helppoa kuin hengittäminen.

Katselin tuossa Pariisin maratoonia Eurosportilta, kärkivitonen varmaan sanoisi maratooneistakin että "maratoni 3 tuntiin? Helpompaa kuin hengittäminen"
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

Nyt ei taas ole paino ollut hallinnassa yhtään. 6 päivää kun on ollut treenaamatta ja syönyt sairasteluketutukseensa liikaa niin johan sitä on taas pari kiloa lisää. Tämä vielä sen lisäksi että siirryin mittaamaan iltapainoa. Kauhee masis

No, eiköhän se tästä kun pääsee taas reenaamaan (puhumattakaan Oikeistä Lenkeistä™ eli yli 4h kuten kesällä tulee helposti ajeltua). Pitää taas normaalisyömistäkin katsoa vaikka tässä on tietoisesti mättänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    2011 tammikuu: 97,60kg 28,50% 34,2%
    2011 maaliskuu: 92.2kg, rasva 23.5% lihas 37.2%, pituus 180 = bmi 28.46.
    2011 huhtikuu: 89.4kg, 27,3% 34,9%.

Taisi olla sukat jalassa tuossa edellisessä rasvamittauksessa kun noin heitti. Edelleen on sixpackin tilalla vyölaukku mutta reidet eivät enää läisky alaotteella vatsaan.

Siis minä olen ikäväkseni joutunut huomaamaan että liikunta ei juuri vaikuta painoon.
    4+h-lenkkejä olen minäkin ajellut kesäsin ihan niinkun Raparperi enkä ole niistä laihtunut. Minun tapauksessani paino rupesi putoamaan vasta kun vähensin syömistäni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kal Pedal Katso viesti
    Siis minä olen ikäväkseni joutunut huomaamaan että liikunta ei juuri vaikuta painoon.
    4+h-lenkkejä olen minäkin ajellut kesäsin ihan niinkun Raparperi enkä ole niistä laihtunut. Minun tapauksessani paino rupesi putoamaan vasta kun vähensin syömistäni.
    Muistan jostain lukeneeni että keskiverto ihminen pystyy aktiivisella liikunnalla nostamaan vuorokautista energian kulutustaan vain noin 10%. On säälittävää kun varsinkin naispuoliset ystäväni joka kevät aloittavat laihdutuksensa ja kuvittelevat että kun kävelee puolituntia neljäkertaa viikossa niin kilot karisee, ja samalla on oikeutettu muutamaan ylimääräiseen välipalaan lenkin jälkeen. Plus kaikki ihme mömmöt mitä syömällä laihtuu. Sitten vielä valitetaan kun ei paino KOVASTA yrittämisestä vain tipu. Syy on joko geeneissä tai jossain muussa. Saan lähinnä halveksivia katseita ja kommentteja jos kehtaan lyödä faktat heille pöytään, että ainoa tapa laihtua on kuluttaa enemmän kuin syö.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti forlon Katso viesti
    Jos haluaa, että tuolla pituudella pyörä kulkee kunnolla, niin 14 kg pudotus on enemminkin oikea tavoite. Olen hieman pitempi ja painoin aikoinaan n. 64-66 kg, jolloin meni 8 km tempo osittain kaupungin läpi n. 42 km/h:n keskivauhdilla etujousitetulla hybridillä

Täytyy sanoa etten käsitä miten joku voi oikeasti ajaa noin kovaa, minulla kunto loppuu kilometrin kohdalla jos pidän nopeuden vähääkään yli 40kmh. Tulee siis totaalinen stoppi. 14km pystyn polkemaan 32kmh keskarilla ja keskisyke silloin 185. Maksimit taitaa olla 200 tasan mulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti salama66 Katso viesti
    Muistan jostain lukeneeni että keskiverto ihminen pystyy aktiivisella liikunnalla nostamaan vuorokautista energian kulutustaan vain noin 10%.
    Öö mitä? Jos ajatellaan pidempien lenkkien energiankulutuksen pyörivän keskimääräistä hieman painavammalla kuskilla yli 3000 kilokalorin (useamman tunnin maastolenkit), niin kyllä se vuorokausittainen energiankulutus on varmasti kasvanut yli kymmenen prosenttia verrattuna liikunnattomiin päiviin.
    http://www.mtbcf.net

Varmaan salama66 viittasi liikunnan tuomaan lisäkulutukseen liikunnan loputtua.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

Joo, sama homma täällä. Pikemminkin päinvastoin, sillä aina 15-20h treeniviikon jälkeen paino on korkeammalla kuin kyseisen viikon alussa...
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Liikunta ei vaikuta painoon. Syöty energiamäärä suhteessa kulutukseen vaikuttaa. Mut jäätävästi helpompaa laihiskin on jos liikuntaa harrastaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Joo, sama homma täällä. Pikemminkin päinvastoin, sillä aina 15-20h treeniviikon jälkeen paino on korkeammalla kuin kyseisen viikon alussa...
    Lihas painaa enemmän kuin läski?

Suurin syy tuohon ainakin omalla kohdalla on se, että silloin kun treenaa määrällisesti isoja tunteja ja kovia treenejä, huolehtii mieluummin siitä, että saa tarpeeksi monipuolista ruokaa, kuin laihdutuksesta. Kyllä se paino siinä sivussa tippuukin, mutta rankimmat viikot, esim. Alpeilla, kun ajaa 35-40 h per viikko, on yleensä loppusaldona kilo lisää painoa. Kyllä se vuori-ilma vaan kummasti houkuttelee syömään hyvin.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

Sama vika. Hiukan kateellisena kuuntelen kuinka kevaan tullessa monella paino vaan putoo kun lenkit pitenee. Mun paino pysyy tasmalleen samana 12-18h treeniviikoista huolimatta. Ainoo milla painoa ilmeisesti sais enaa pois, olis syomisen vahentaminen (kaikki herkut, riisi, valkoset jauhot on jo jatetty pois). Tarvetta ei kuitenkaan varsinaisesti ole (59-60kg/170cm) ja nalassa elaminen + varsinkin treenaaminen, vituttaa, joten taidan antaa olla ja keventaa pyoraa itseni sijaan.

Heh.. nyt luin vasta ton aikahaarukan.. "viikon" ... jos nesteet heittelee 0,5kg-2kg vuorokaudenki sisäsällä ni ei kyllä viikon haarukasta saa käytännössä mitään irti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti equilibrium Katso viesti
    Lihas painaa enemmän kuin läski?

Suurin syy tuohon ainakin omalla kohdalla on se, että silloin kun treenaa määrällisesti isoja tunteja ja kovia treenejä, huolehtii mieluummin siitä, että saa tarpeeksi monipuolista ruokaa, kuin laihdutuksesta. Kyllä se paino siinä sivussa tippuukin, mutta rankimmat viikot, esim. Alpeilla, kun ajaa 35-40 h per viikko, on yleensä loppusaldona kilo lisää painoa. Kyllä se vuori-ilma vaan kummasti houkuttelee syömään hyvin.
    Kyllä se selitys mullakin löytyy reilusta syömisestä noiden määräviikkojen aikana. Eihän sitä jaksa liikkua, jos ei syö riittävästi.

Aihetta sivuten - Ei liikunnalla voi laihtua, ihan turhaa liikkua
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Jos haluaa laihtua niin laskee kalorit. Jos haluaa päästä vähemmällä, ottaa käyttöön kalorilaskur.fi niin se laskee kalorit.

Ite vähensin rasvaa 5kg tänä vuonna. Nyt ois tarkotus taas kasvatella lihasmassaa sitte tilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Kyllä se selitys mullakin löytyy reilusta syömisestä noiden määräviikkojen aikana. Eihän sitä jaksa liikkua, jos ei syö riittävästi.

Aihetta sivuten - Ei liikunnalla voi laihtua, ihan turhaa liikkua
    btw. laihtuminenhan on naurettavan helppoa. Syö vaan mahdollisimman vähän.

Mut juju on siinä et jos haluaa säilyttää yhtään niitä kovalla työllä hommattuja lihaksia niin sit tarttee vähän keskittyä siihen hommaan. Tarpeeks proteiinia ja rasvoja. Sit hiilareita sen verran et jää kokonais energia vs kulutus johki -500kcal. Samalla pitäs vielä reenataki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki K Katso viesti
    Öö mitä? Jos ajatellaan pidempien lenkkien energiankulutuksen pyörivän keskimääräistä hieman painavammalla kuskilla yli 3000 kilokalorin (useamman tunnin maastolenkit), niin kyllä se vuorokausittainen energiankulutus on varmasti kasvanut yli kymmenen prosenttia verrattuna liikunnattomiin päiviin.
    Harvempi silti 3000 kaloria saa lenkillä kulumaan. Ja lenkillä kuluu aikaa, aikaa jonka aikana elimistö muutenkin kuluttaa energiaa. Tuo 3000 kaloria ei siis suoraan tule normaalin kulutuksen päälle. taitaa aika normaali aktiiviliikkujan päiväannos liikuntaa olla 2 tuntia ja alle 1000 kcal.

Harvempi silti 3000 kaloria saa lenkillä kulumaan. Ja lenkillä kuluu aikaa, aikaa jonka aikana elimistö muutenkin kuluttaa energiaa. Tuo 3000 kaloria ei siis suoraan tule normaalin kulutuksen päälle. taitaa aika normaali aktiiviliikkujan päiväannos liikuntaa olla 2 tuntia ja alle 1000 kcal.
    No aika laiskasti saa liikkua jossei 1000kcal polta 2h aikana.

Teinpä huvikseni perusaktiiviliikkujalle laskelmat perustuen elokuun 2010 treeneihini:

Elokuu 2010
    21 treeniä
    yhteensä 44,12 tuntia (2,1 h/treenipäivä)
    kulutus yhteensä 41423 kcal
    kulutus/treenitunti 938,9 kcal
    Kuskin paino 89 kiloa = peruskulutus ilman liikuntaa 2014 kcal (basal metabolic rate, BMR: http://www.caloriesperhour.com/tutorial_BMR.php)
    Huomioidaan ravinnon hyödyntämiseen kuluva energia (http://www.caloriesperhour.com/tutorial_thermic.php) eli kerrotaan 1.1 (=2215,4 kcal/vuorokausi)
    Täten säädetty BMR/h 92,3 kcal
    Treenituntikohtainen kulutus–säädetty BMR= 846,6 kcal/h
    Treenipäiväkohtainen lisäys kulutuksessa: 1777,9 kcal
    Lisäys päivittäiseen energiankulutukseen (verrattuna BMR): 88 %

Ylläoleva sisältää luonnollisesti järkyttävän määrän approksimaatiota alkaen sykemittarin käyttämisestä energiankulutuksen määrittämiseen jne. Näiden asioiden tarkasteluun on varmasti huomattavasti tarkempiakin tapoja, mutta mielestäni tämä kuitenkin antaa osviittaa siitä, että tuo väitetty kymmenen prosentin maksimilisäys energiankulutuksessa on hieman alakanttiin. Tietysti jos puhe oli siitä, paljonko lisäkulutusta tulee, kun liikunta loppuu ("kroppa on kierroksilla"), niin tilanne on aivan toinen.
    http://www.mtbcf.net

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki K Katso viesti
    Elokuu 2010
    21 treeniä
    yhteensä 44,12 tuntia (2,1 h/treenipäivä)
    kulutus yhteensä 41423 kcal
    kulutus/treenitunti 938,9 kcal
    Kuskin paino 89 kiloa = peruskulutus ilman liikuntaa 2014 kcal (basal metabolic rate, BMR: http://www.caloriesperhour.com/tutorial_BMR.php)
    Huomioidaan ravinnon hyödyntämiseen kuluva energia (http://www.caloriesperhour.com/tutorial_thermic.php) eli kerrotaan 1.1 (=2215,4 kcal/vuorokausi)
    Täten säädetty BMR/h 92,3 kcal
    Treenituntikohtainen kulutus–säädetty BMR= 846,6 kcal/h
    Treenipäiväkohtainen lisäys kulutuksessa: 1777,9 kcal
    Lisäys päivittäiseen energiankulutukseen (verrattuna BMR): 88 %

Ok, minun olisi ehkä pitänyt kohdistaa hieman kriittistä ajattelua lukemaani. En tosiaan kyllä muista miten tuo 10% lisäys energiankulutukseen perustui ko. artikkelissa. Saattaahan olla että siinä käsitettiin aktiiviliikkujA hieman toisin kuin täällä foorumilla.

Kasvaako teidän ruokahalu paljon treenatessa paljonkin? Itsellä on hieman sellainen "ongelma" että jos ei liiku, on hirveä makeanhimo ja nälkä kokoajan, mutta kun nostaa treenin määrää niin lähinnä vain välittömästi aktiviteetin jälkeen tekee mieli jotain nopeaa energiaa, muttei oikein ruoka maita. Läskiä on alkanut kertyä mahaan paljosta pyörailystä huolimatta ja olenkin aloittanut juoksulenkit saadakseni hiukan muitakin lihaksia mukaan, ei vaan oikein jalat tykkää... Ketuttaa muutenkin tämä vanheneminen kun aikaisemmin riitti että käveli salin OHI niin lihakset jo kasvoi, eikä rasvaa saanut millään kertymään minnekään vaikka söi kuin hevonen. Nyt on mennyt ruokavalio ja elintavat uusiksi ennenkuin kroppa pääsee niin huonoon jamaan ettei enää normiliikunta auta. Hoikkahan silti joidenkin mielestä vielä olen (183/72 kg) alkaa vaan peilistä näkyä jotain mistä en pidä.

Ok, minun olisi ehkä pitänyt kohdistaa hieman kriittistä ajattelua lukemaani. En tosiaan kyllä muista miten tuo 10% lisäys energiankulutukseen perustui ko. artikkelissa. Saattaahan olla että siinä käsitettiin aktiiviliikkujA hieman toisin kuin täällä foorumilla.

Kyse on nimenomaan niistä perusliikkujista, jotka käy 3 kertaa viikossa urheilemassa tai tekevät jotain fyysistä. Jos henkilön perusaineenvaihdunta + normaali päivän aktiivisuus on vaikka 1800kcal (pienehkö nainen) ja liikuntasuoritukset on 3x500kcal (kolme jotain jumppaa tms). Viikossa perusaineenvaihdunta on jo 12600kcal ja liikunnasta "vaan" 1500 kcal.

Vaikka sama nainen kävis 6 kertaa viikossa tekemässä 700kcal kuluttavan treenin, ei liikunnan osuus ole silti kun 4200kcal viikossa.

Helpompi on siis olla syömättä kun nostaa harjoittelumäärällä energiankulutusta riittävästi

Kasvaako teidän ruokahalu paljon treenatessa paljonkin? Itsellä on hieman sellainen "ongelma" että jos ei liiku, on hirveä makeanhimo ja nälkä kokoajan, mutta kun nostaa treenin määrää niin lähinnä vain välittömästi aktiviteetin jälkeen tekee mieli jotain nopeaa energiaa, muttei oikein ruoka maita. Läskiä on alkanut kertyä mahaan paljosta pyörailystä huolimatta ja olenkin aloittanut juoksulenkit saadakseni hiukan muitakin lihaksia mukaan, ei vaan oikein jalat tykkää... Ketuttaa muutenkin tämä vanheneminen kun aikaisemmin riitti että käveli salin OHI niin lihakset jo kasvoi, eikä rasvaa saanut millään kertymään minnekään vaikka söi kuin hevonen. Nyt on mennyt ruokavalio ja elintavat uusiksi ennenkuin kroppa pääsee niin huonoon jamaan ettei enää normiliikunta auta. Hoikkahan silti joidenkin mielestä vielä olen (183/72 kg) alkaa vaan peilistä näkyä jotain mistä en pidä.
    Mites sulla on nuo ruoka-ajat? Säännölliset?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Mites sulla on nuo ruoka-ajat? Säännölliset?
    Aika säännölliset, aamupala klo 6-7, lounas klo 12, kotipöperö klo 5-6, iltapala joskus. Tuntuu vaan että aineenvaihdunta hidastunut, ja sitämyöden kehon peruskulutus laskenut. Tarttis varmaan vain vielä enemmän panostaa ruoan laatuun ja pienentää annoksia.

Tarttis varmaan vain vielä enemmän panostaa ruoan laatuun ja pienentää annoksia.
    joo tuo ja et nää nyt mikään lihavakaan oo jos oot 183 ja painat 72 kiloa.....

Olen kai aika onnekas kun elimistö on tottunut tiettyyn painoon ja pysynyt siinä jo muutaman vuoden. Jos menee alle 78kg tai muuten pahasti miinuskaloreille, on koko ajan nälkä. Jos menee yli 80kg, on jatkuvasti sellainen turvonnut olo eikä maita oikein minkäänlainen välipala. Olen vieläpä aika hyvässä kunnossa, 181cm pituutta, rasvaprosentista ei hajua mutta vyötärönympärys on oikein hyvä ja lihasmassaa sopivasti. Jaloissa ehkä vähän liikaakin.

Saa nähdä miten muuttuu kun ikävuosia tulee lisää. Toivottavasti ainakin aktiivinen elämäntapa säilyy, ilman sitä voisi olla asiat toisin.

Aika säännölliset, aamupala klo 6-7, lounas klo 12, kotipöperö klo 5-6, iltapala joskus. Tuntuu vaan että aineenvaihdunta hidastunut, ja sitämyöden kehon peruskulutus laskenut. Tarttis varmaan vain vielä enemmän panostaa ruoan laatuun ja pienentää annoksia.
    Heh, Ite vähentäisin aterioita ja lisäisin annoskokoa Inhoan pieniä aterioita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    joo tuo ja et nää nyt mikään lihavakaan oo jos oot 183 ja painat 72 kiloa.....
    Joo hoikka sikses, tuntuu vaan et paino pysyy samana mutta lihakset muuttuu läskiksi. Reidet pakarat ja pohkeet kuin terästä, mutta viimeisen vuoden aikana on maha alkanut löllöttää . Samalla käsistä pikkuhiljaa häipyy lihakset niin ei hyvältä näytä. Tarttis varmaan vääntäytyä puntille oikeasti useammin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •