HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 50 / 98 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 2922

Aihe: Pyöräilijöiden tervehtiminen

Anteeksi, mutta mikä on "harrastelijapyöräilijän näköinen"? Tämä moikkaamisilmiö tulee minulle ihan uutisena; en tiennyt että tämä on tapana.

Toisaalta, en ajele säärikarvojani kun lähden fitness -pyörällä sotkemaan vaivaista kahtakymppiä ja mahakin on aika iso. Tuskin pistää silmään harrastelijaisuus kenellekään, mutta minkäs minä ulkonäölleni voin!

Pitäskö alkaa moikata?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Anteeksi, mutta mikä on "harrastelijapyöräilijän näköinen"? Tämä moikkaamisilmiö tulee minulle ihan uutisena; en tiennyt että tämä on tapana.

Toisaalta, en ajele säärikarvojani kun lähden fitness -pyörällä sotkemaan vaivaista kahtakymppiä ja mahakin on aika iso. Tuskin pistää silmään harrastelijaisuus kenellekään, mutta minkäs minä ulkonäölleni voin!

Pitäskö alkaa moikata?
    Kokeile jos siltä tuntuu. En yleensä moikkaile itse mutta vastaan mielelläni muille ja se piristää aina päivää, oli minkä näköinen tyyppi tahansa.

Periferiassa kyllä tulee moikattua ihan jokaiselle.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Tampereella en oo kenenkään nähny moikkailevan?? Liekö joku maantiepyöräilijöiden juttu?

Minä pyrin tervehtimään kaikkia harrastelijoita maantiellä ajaessa. Tänään nousi lapaa kohteliaasti minullekin Bemböle-Veikkola välillä kaikilta selkeästi harrastajilta Kelvillä ajellessa työmatkaa ja muuta pikkuajoa, ei välttämättä aina ehdi tervehtiä tai noteerata muita harrastajia, kun on niin paljon muutakin tarkkailtavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti

Pitäskö alkaa moikata?
    Maastopyöräilijöille maha on sallittu, ehkä jopa suotavaa. Kannattaa siis valita laji ruhon mukaan.

Ja Trekin kanssa saa näyttää jopa tältä:

Materiel et Technik

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Tampereella en oo kenenkään nähny moikkailevan?? Liekö joku maantiepyöräilijöiden juttu?
    Ei kai sentään. Tänään kruisailin Kämmenniemen suunnalla maasturilla ja vastaan tuli n. viisivuotias tyttö isänsä kanssa pyörälenkillä ja iloisesti tuo tyttö heilautti kättään tervehdykseen ja huikkasi moi. Minä toki herrasmiehenä tervehdin takaisin.
    Vai mitä, Tetsa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kivi Katso viesti
    Maastopyöräilijöille maha on sallittu, ehkä jopa suotavaa.
    Ei se näytä tuolla maantienkään puolella olevan mitenkään harvinainen näky. Tosin osa ajajista tiettävästi yrittää pienentää vatsansa kokoa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Tänään tuli kolme kuntopyöräilijää vastaan, yksikään ei tervehtinyt takaisin.
    Ainoastaan vastaan tullut spuge/kylähullu huiskutti iloisesti ennenkuin pyyhälsi melkein auton alle.

Tällainen turhanpäiväinen havainto tuli tänään tehtyä:johtuen polkujen onnettomasta kunnosta/sopivan pyörän puutteesta olin tänään asfalttilenkillä täysjoustolla. Kiersin saman lenkin kun mieheni edellä maantiepyörällään. Vastaan tuli kymmenkunta tiukkatrikoista kuskia maantiekiitureillaan, tervehdin kaikkia mutta yksikään ei tervehtinyt takaisin. Kotona kysyin mieheltä oliko nämä kuskit hänelle moikanneet,noh niinpä tietysti: kaikki olivat tervehtineet. Ok,joko tässä on joku juttu että naisille ei tervehditä tai sitten mtb-kuskit ei ole huomionarvoisia maantiellä

A.A Guest
    Ei ku sä oot nainen! Ei ole pojat uskaltaneet...

Eilen nousi lapa aika hyvin kaikilta harrastajan näköisiltä reitillä Stadi-Veikkola-Lohja-Siuntio-Stadi. Itsekin jaksoi aika hyvin moikkailla, kun oli hyvä sää ja eka kauden eka lenkki. Aika monella oli myös suu messingillä, kuten itselläkin varmaan, edellämainitusta syystä..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

Joka kevät aina moikkaan iloisesti kaikkia vastaan tulevia pyöräilijöitä. Ja parin viikon kuluttua lopetan tuskastuneena kun porukka ei vastaa. Tänä vuonna suhde on 50/50.

Lahessa kaikki moikkaa
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kivi Katso viesti
    Maastopyöräilijöille maha on sallittu, ehkä jopa suotavaa. Kannattaa siis valita laji ruhon mukaan.
    Jos ei olisi mahaa, niin pyöräily tuntuisi täysin tavoitteettomalle puurtamiselle.

Tervehdin eilen neljää vastaantulijaa. Yksi tervehti takaisin.

Joo, ei se käsi morottamalla kulu, joten kaikille nousee lapanen(joilla on kypärä).
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Eikö ole kyseenalaista irroittaa kädet ohjaintangosta muun kuin suuntamerkin näyttämiseksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slim_Jim Katso viesti
    Tänään tuli kolme kuntopyöräilijää vastaan, yksikään ei tervehtinyt takaisin.
    Kuntopyörää polkiessani en ole minäkään yleensä ketään tervehtinyt

Eikö ole kyseenalaista irroittaa kädet ohjaintangosta muun kuin suuntamerkin näyttämiseksi?
    Sen vuoksi irroitammekin sen toisesta päästä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Sen takia tiukoissa tilanteissa pelkkä pään nyökäytyskin riittää. Hauskaa on myös morjestella pyöräileville pikkulapsille ainakin yhteislenkillä ollessaan. Lapset katsovat muutenkin silmät suurina pyöräilevää porukkaa ja sitten vielä joku morjestaa

IncBuff Guest
    Kappas. Heti kun on täpärillä liikkeellä niin maantiemiehetkin morjestelee

Jäykkäperällä tai fitness-pyörällä kun ajelee niin yhtä poikkeusta lukuunottamatta yksikään maantiepyörällä ajanut ei ole morjestanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kappas. Heti kun on täpärillä liikkeellä niin maantiemiehetkin morjestelee

Jäykkäperällä tai fitness-pyörällä kun ajelee niin yhtä poikkeusta lukuunottamatta yksikään maantiepyörällä ajanut ei ole morjestanut.
    Omakohtaisesti ei ole täpäristä kokemusta, kun en moista omista.... Taannoin kun odottelin katujen hiekanpoistoa, ajelin lenkkejä jäykkäperäisellä maastopyörälläni. Eikä kukaan moikannut, ikinä. Siis maantiepyörillä liikkuvat henkilöt.

Nyt olen kerennyt pari pientä lenkkiä heittää maantiepyörällä, niin jokainen on heti lapa pystyssä. Merkillistä mielestäni.

Ei ne erota markettihybridiä oikeesta maasturista.

Mari1970 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Joo, ei se käsi morottamalla kulu, joten kaikille nousee lapanen(joilla on kypärä).
    samoin...tervehdin..joskin.ei.muakaan.noin.maantie kiitäjät.tervehdi.ei.kai.ole.tarpeeks.hino.pyör ä.tai.kova.vauhti..it.trvehdin.heidätkin..

Hei kaikki! Ja hyvää vappua. Minä tervehdin täällä palstalla alan henkilöitä, en innostu rupattelemaan välityksistä tuolla ulkona kuntoilun parissa ja muista jutuista, että kaikkea kivaa ja kireitä ketjuja.
    skeptinen realisti

Olen saanut sen käsityksen että yleensä maantiepyöräilijät tervehtivät maantiepyöräilijöitä ja joskus saattaa lapa nousta pyöräharrastajan näköiselle (retkipyörä, cyclocrossari, triatlon tai maastopyörä, joka ajaa kuitenkin succiksissa).
    Joskus edes kaikki maantiepyöräilijät eivät tervehdi kaikkia tai ehdi tajuta mitä tapahtui. Syynä saattaa olla että tervehtivät vain oman seuran ajoasussa olevia tai sitten eivät tervehdi ketään.

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Ei ne erota markettihybridiä oikeesta maasturista.
    Onko niillä jotain eroa?

Mä aika harvoin jaksan enää moikkalla. Syynä se että 90% miehistä ei vaan moikkaa takas.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Jos ne menee niin hämillee, kun tyttö moikkaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Onko niillä jotain eroa?
    Hinta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja