On se "mukava" nähdä, etten ole yksin polvivaivojeni kanssa.
Mulla vaivat alkoivat viime kesänä pitkällä reissulla (2 päivää, 330 km), jolloin vasemman polven etuosa alkoi sisäpuolelta vihloa. Matkaa oli vielä 40 km jäljellä, joka meni aikalailla ikävissä merkeissä. Polvi ei tämän jälkeen vaivannut kävelyssä tai portaissakaan ollenkaan, mutta pidin silti kuukauden ajotauon. Tauon jälkeen lähdin polkaisemaan iltalenkin (n. 42 km) jolla sitten 25 km jälkeen sama polvi alkoi taas vihloa. Sen jälkeen en ole lukoilla ajanut mihinkään.
Tälle kesälle investoin kuitenkin uuden fillarin ja olen vahvasti sitä mieltä, että polvi saisi luvan kestää.
Polveni ovat kyllä aikamoiset kampurat, ja lisäksi jalkaholvit korkeat. Kengät tuppaavat kulumaan ulkosyrjiltä, ja ehkä siinä polven "romahtamisessa" sisään polkiessa on jotain ideaa kohdallani. Luin noista spessun BG-pohjallisista juttua, ja ajattelin, että tuohan se voisi olla syynä... Ehkä tarvitsen lisätukea päkiälle tai jotain... Onko myyjiä noille muuten JKL-ympäristössä?
Onko hyviä vinkkejä mistä nyt aloitan asennon säätämisen uuteen fillariin (maantie), että välttäisin mahdollisimman todennäköisesti polvivaivat? Olen päättänyt, että pitkät lenkit saavat odottaa, kunnes olen varma oikeasta ergonomiasta.
Kirjanmerkit