tuon teen. Huokaus, mieluummin vain ajaisin kuin olisin koko ajan rassaamassa.
Ehkä ajoin, ehkä ajoin.
Noniin, nyt sitten selvisi miksi mulla ei oo ollu koko talvena ainuttakaan ongelmaaoon kyllä ihmetelly noita "krossareita" joissa ne vaijerit ei mene vaakaputken päällä.
Koettakaanhan kestää.
Kun astuin tänään kadulle niin tuli ihan ääneen sanottua "jaahas, hyvää joulua" kun tuli niin talvinen fiilis.
"Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"
www.pauliinapohtii.blogspot.com
Olipas mukava cykkelöidä työmatka aamulla kun oli uutta puhdasta lunta, ei tarvinnut paljaalla asvaltilla ajella nastarenkaiden ropinaa kuunnellen![]()
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Suihkua oo ikinä vielä tarvittu töihin tullessaja mitä hyötyä käydä suihkussa kun haisee tunnin päästä "työpaikalle" jo aika lailla... täällä työpisteessä ei oo mikkään puhtaat olosuhteet vaan ollaan aika käryssä työpäivä
mutta työpäivän jälkeen pakko mennä suihkuun kun haisee kaatopaikalta...
![]()
Käyttöpyörän renkaat mukavan kapeat eivätkä ole nastoja nähneetkään, tiet auringossa sulaneet ja illan ja yön pakkasissa taas uudelleen jäätyneet. Ihanat renkaanurat ja slippaileva takarengas.
Oulun tiet on kyllä 50% silkkaa murhaa tällä hetkellä.
Ei ollut ketään suoritusta ihastelemassa. Lasku kun päättyi, tuli tietysti tarkistettua, näkikö kukaan...
Tänään oli tosiaan paikoin ihan mahtava ajaa pitkästä aikaa neitseellisessä lumessa. Ainakin kun lunta ei ollut liikaa. Vähän kyllä muutamissa paikoissa aiheutti ohjelmaa, kun yllätti sen lumikerroksen alla oleva pinta. Onneksi tutulla reitillä aika hyvin muistaa, missä oli ainakin viime viikolla alla jotain vaarallisempaa. Ja sen mitä ei muista, ei näe![]()
Komppaan Hyötypolkijaa, että aika hyvin muistaa jäiset kohdat jo viime viikon työmatkoilta, tosin niitä oli tullut viikonlopun aikana lisää kun aurinko oli paistanut.
Mutta olihan myös hauskaa pölläyttää aukeiden kohdalle muodostuneisiin kinosrykelmiin. Varsinkin kun ajelee aivan ajatuksissaan suoraakin suorempaa pyörätietä ja koko ympäristö on aivan valkean lumen peitossa. Sitten yht äkkiä thumb ja törmäilet lukuisiin hidasteisiin joita tuuli on muodostanut reitille. Onneksi pidin kummallakin kädellä stongasta kiinni etten ollut juuri sillä hetkellä vaikka kaivamassa nenää![]()
Tänään jäi fillari kotiin. Nitkautin alaselän viikonloppuna ja lähtemättäjättämispäätöksen viimeisteli vilkaisu ulos![]()
Täysillä keskelle
Työmatkoihin menee pyörällä 40 min (20 min suunta), töissä normipäivä n. 8 h ja kotona onkin jo viimeistään puoli viideltä. Liukuva työaika antaa vielä aika paljon pelivaraa.
Pyörän saa parkkihalliin sisäänkäynnin viereen, pukuhuone ja suihkut heti oven takana yhtä kerrosta alempana, ja samalta käytävältä pääsee hissillä suoraan neljänteen kerrokseen ja keittiön kautta tuoreen kahvin kanssa omaan työhuoneeseen. Ja tämä täältä Espoosta![]()
Ei noille jarruvaijereille taida mitään hyvää reittiä ollaJos menevät putken yläpuolella, niin ottaa kiinni housuihin kun joutuu astumaan maahan ja jalka uppoaakin paljon syvemmälle lumeen.
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
Saa kyllä olla vaijerinkiinnikkeet aika edessä (tai satula todella takana)! Itse en ainakaan edes yrittämällä saa hinkattua housujen haaruksia omien pyörieni vaakaputkessa oleviin vaijerinkiinnikkeisiin - ainakaan niihin lähempänä satulaa oleviin.
Mutta jos haluaa ottaa oikein varman päälle, niin ainahan voi etsiä sellaista pyörää, jossa vaijerit on vedetty rungon sisältä.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Tuommoiset, tuo keskimmäinen tuntui pari kertaa ottavan housuihin. En kyllä tiedä aiheuttaisiko koskaan mitään vai onko se vain korvien välissä![]()
http://dl.dropbox.com/u/3336681/kiinnikkeet.jpg
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
Kompsis, tahtoo kanssa täällä tietää millaiset ihme-kiinnikkeet ovat kyseessä.
Piti vielä käydä testaamassa saisiko noissa omissa pyörissä hinkattua housuja edes niihin edessä oleviin vaijerinkiinnikkeisiin, ja totesin ettei onnistu - stemmi on kiinni vatsassa/lantiossa ennen kuin housut alkavat olla rispaantumisvaarassa.
Muutenkin jos jalkautumisen seurauksena on yllättävä kohtaaminen vaakaputken kanssa, niin siitä seuraa kyllä usein muutakin ikävää kuin housujen rispaantumista.
(Edit: jaahas, kuva olikin jo matkalla tätä kirjoittaessa.)
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Voi bianchi minkä oot tehny. mun ridleyssä on vedetty kaikki 3 vaijeria rinnakkain vaakaputken päälle, runko suunniteltu niin krossaamisen kun joku vaan voidaan suunnitellavaihteet ei oo kertaakaan talven aikana jäätyneet, jarruista toinen kiukutteli sen jälkeen kun olin antanut pyörälle turhan tarkan pesun ja kosteutta hipsi jonnekkin päin, ongelma ratkesi kuivattelulla ja jatkossa varovaisemmalla läträämisellä.
tässä näkyy miten mulla on noi kiinnikkeet vaakaputken päällä (eri pyörä, mutta muuten identtistä):
![]()
"Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"
www.pauliinapohtii.blogspot.com
Tänään kotimatkalla katselin sulaa tietä ja mietin, että nyt täytyy viedä maantiepyörä neitsytmatkalle. Pientä testausta Hämeentietä ylös-alas ja onnistuin ajamaan johonkin kaivonkannen reunaan. Kiekot ottivat hittiä jo ensimmäisellä ajokerralla. On tainnut jäädä crossarista liian huoleton ajotyyli päälle.
Ehkäpä musta eristysnauha sopisi paremmin tuohon rungon sävyyn? Toisaalta jos haluaa varmistaa pehmeän laskeutumisen vaakaputkelle, niin senhän voisi kokonaan päällystää parin sentin vaahtomuovikerroksella, joka sitten päällystettäisiin jessellä (lopputulos voi tosin epäilyttävästi näyttää ns. bofferi-miekalta).
Takaisin aiheeseen: sääennusteen mukaan viikonloppuun asti näyttäisi jatkuvan yöpakkasia, eli yhä on mahdollista nauttia talvipyöräilyn iloista!
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Helsingin keskuspuistossa oli tänään vielä aika talvinen meininki, kun kävin parin kilometrin pätkän ajelemassa. Hiekkatiet olivat kovan lumikerroksen peittämät, taivaalta sateli lunta/räntää ja aina välillä läheisillä laduilla viuhahti hiihtäjiä.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Hiihijät ei viuhahda.
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Eikös tuo ole vähän puristista, että viuhahtamiseksi lasketaan pelkästään juokseminen, eikä esimerkiksi suksien, rullaluistinten tai polkupyörien käyttö ole sallittua?
Urbaanin legendan mukaan keski-Euroopassa olisi useita laskettelukeskuksia, joissa kevään aurinkoisilla keleillä saattaa tavata myös naturisteja viilettämässä mäkeä alas.
Naturisti-talvipyöräily ei sen sijaan taida olla erityisen suosittu laji.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Sunnuntain talvipyöräilylenkillä kohtasin seuraavan näkymän: saavutin juoksulenkillä olevaa naista. Kaukaa katselin, että aika mielenkiintoinen asustus aavistuksen nollan pinnassa olevalle kelille, jota täydensi todella kylmä (jopa 16 m/s) tuuli. Kauempaa näytti siltä, että naisella on shortsit ja hihaton t-paita ja alla punaiset juoksutrikoot. Ohittaessani huomasin, että ei sillä mitään trikoita ollutkaan alla, pelkkä henk. koht. nahkapuku...
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Kirjanmerkit