HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 50 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1471
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Schwalben presta ainakin.

  2. #1472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Minkäs merkkisiä ne ovat? Meinaan Prestalle.
    Conteja.

  3. #1473
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Mulla on ainakin kahta merkkiä irrallisilla sieluilla. Oisko molemmat peräti Kendan tuotoksia.
    6.7 WTF/kg


  4. #1474
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Viime kaudesta alkaen Contin sisärenkaat on irrotettavilla sieluilla. Sitä ennen Schwalbe ainakin.
    Taiwanissahan nuo kaikki paistellaan, tiä sitten onko Chen Shing vai mikä.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  5. #1475
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Tuubitopikissa tätä jo aloiteltiin, mutta millaisella työkalulla sen sielun saa ruuvattua irti?
    Jos et aja et voi ottaa!

  6. #1476
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Kärkipihdeillä tai tuollaisella venttiilinjatkotyökalulla .
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  7. #1477
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Kiitos! Kärkipihdeillä siis pärjää ja kai tuon työkalun voi halutessaan jostain tilata yhdessä litkujen kanssa.
    Olen käyttänyt näitä renkaanpaikkausvaahtoja ja kyllä niilläkin on joskus saanut tuubin paikattua, mutta sottuista hommaa se on ollut.
    Jos panee litkut jo uuteen tuubiin niin tämänmukaan renkaan läpi voi tökkiä puikolla ja se ei säry. Näinkö oikeasti?
    Jos et aja et voi ottaa!

  8. #1478
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Kuuluisi enneminkin tuubitopicciin, mutta: Jos laitat litkut uudeen tuubiin niin kannattaa olla tarkkana ettei tuubi pääse ihan tyhjäksi, muuten litku voi liimata sisärenkaan seinämät yhteen. Stanin litku vanhenee ja haihtuu muutamassa kuukaudessa ja tuubin sisälle jää pyörimään pieniä kökköpalloja, mitäs sitten teet? Ennemmin itse taittelen mukaan valmiiksi liimatun varatuubin kuin litkupullon. Litkujen kanssa rengasrikon korjaaminen ei kuitenkaan ole täysin varmaa. Samasta syystä käytän myös liimaa, teipin kanssa ähertäminen tien päällä ei kiinnosta.

  9. #1479
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ainakaan Tufon paikka-aineesta ei tule palloja ja tuubin yhteenliimautuminen ei ole ongelma. Tufon extreme korjaa ehkä 95% lävistä? Käytännössä jos tuubi ei mene kyljestä, se paikkaantuu. Eli tulee kinnattua siis tuubit aika loppuun aina. Lähes aina kunnes pistosuoja paistaa, se on se punainen, Tufoissa. Stanin paikka-aineesta ei ole kyllä kokemusta. En kyllä raahaa teippiä tai liimaa lenkillä muutenkaan. JOS tuubin ottaa mukaan niin joku vanha pelaa hyvin. Muistaa vaan laittaa uuden paremmin kiinni kotona ennen kuin lähtee kortteliin kanttailemaan. Nykyisin kun tuubikiekoissakin viilataan ilmanvastusta pieneksi, on rengasura aika syvä. Kyllä siä rengas pysyy aina kotioa asti kun tietää asian. Ja teipistä jää tahmea pinta vanteeseen kuitenkin vaikka se jäisi renkaaseen. Käytännössä siis selvästi helpompaa kuin spekulaatio netissä.

  10. #1480
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Testailtiin Pekka L kasaamia Kurakiekkoja kolme viikkoa Canariialla, Ei voi kuin kiekkoja kehua. Lotan takakiekkoa rihtasin niin, että kolmea pinna kiersin n 1/4 kierroksen. Ei muuta. Ajoa molemmille pareille 2100 kilsaa.
    Painan 80 kg ja säälimättä runnon oli pinta tiellä mikä vaan.

    Ainoa sellainen huomioitava asia on canarialle mentäessä noilla kiekoilla on. Jarrupaloja kannattaa ottaa täätä mukaan. Sieltä on vaikea hiilarikiekkoihin sopivia löytää. Ja serpentiinitiet kuluttavat varsinkin edessä aika rajusti.
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  11. #1481
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Miten tollaset hiilarikiekot leveällä vanneprofiililla eroaa käytössä perinteisistä kiekoista?
    Ens kesää odotellessa!

  12. #1482
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Hommasin sinkulaa varten uudet Campa Khamsinit, sen lisäksi että niitä on kevennetty, niistä on tehty lähes äänettömät. Eivät käy enää vappuräikästä.

  13. #1483
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LosJormas Katso viesti
    Miten tollaset hiilarikiekot leveällä vanneprofiililla eroaa käytössä perinteisistä kiekoista?
    en mä mistään mitään tiedä mutta aerodynaaminen=nopea, kevyt (tosin ei liity korkeuteen, hieman päinvastoin) ja hanakka ottamaan sivutuuleen etukiekkona, ja kallis

  14. #1484
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LosJormas Katso viesti
    Miten tollaset hiilarikiekot leveällä vanneprofiililla eroaa käytössä perinteisistä kiekoista?
    Veikkaan, että monella se käytännön ero on siinä että korkeaprofiiliset kiekot näyttävät päheiltä.

  15. #1485
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    en mä mistään mitään tiedä mutta aerodynaaminen=nopea, kevyt (tosin ei liity korkeuteen, hieman päinvastoin) ja hanakka ottamaan sivutuuleen etukiekkona, ja kallis
    eikö aerokiekko ole painava verrattuna saman hintaiseen matalaan kiekkoon.

  16. #1486
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    No sehän nyt on selvä et ne on nopeen näköset Ja se fiilis varmaan vähintäänkin lisää nopeutta.. Halusin just tietää et mitkä ne todelliset syyt rakentaa ton näkönen kiekko on.
    Ens kesää odotellessa!

  17. #1487
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LosJormas Katso viesti
    Halusin just tietää et mitkä ne todelliset syyt rakentaa ton näkönen kiekko on.
    Olen käsittänyt että jos ajaa eteenpäin esim. 50km/h, pyörän vanteen yläosa liikkuu vastatuuleen 100km/h. Ja tuosta aiheutuu noissa nopeuksissa n. 20-40 watin tehomenetys aerokehän ja matalaprofiilikehän välillä. Pinnoista siis aiheutuu turbulenssia ja pyörteilyä, joka vie tehoja.

    Eli teoriassa esim. 1800g aerokiekkopari on parempi kuin 1500g peruskiekkopari, jos ajetaan tasaisesti yli n. 35km/h keskinopeutta (~300w tehoilla), jolloin teoreettinen tehonsäästö voi olla 5-10%.

    Luvut ovat täysin mutua, mutta jotain tuon suuntaista täällä on joskus lukenut.

  18. #1488
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    eikö aerokiekko ole painava verrattuna saman hintaiseen matalaan kiekkoon.
    eikös siinä mun vastauksessa jokseenkin niin lukenut että ei liity korkeuteen vaan päinvastoin.
    ja tarkoitti että korkea on tietysti painavampi mutta hiilarinen korkea lienee kevyempi kuin matala-alu ja ainakin kevyempi kuin korkea alu... ja olihan siinä lisäksi etten mä mistään mitään tiedä
    kysyjä kysyi eroja "perinteiseen kiekkoon" millä ymmärsin tarkoitettavan tyyliin Ambrosion Nemesiksiä (vai mitkä ne mukulakivijyskyttimet olikaan) enkä 20 millisiä Edgen kuitukehiä...

  19. #1489
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    ..
    Eli teoriassa esim. 1800g aerokiekkopari on parempi kuin 1500g peruskiekkopari, jos ajetaan tasaisesti yli n. 35km/h keskinopeutta (~300w tehoilla), jolloin teoreettinen tehonsäästö voi olla 5-10%....
    Tätä mä oon miettinyt, että jos tehonsäästö on lähellekään tuota luokkaa, niin voisi kannattaa ostaa suht painavat aerokiekot, mieluummin kuin 300-500 g kevyemmät peruskiekot, siis samalla rahalla. En mä kyllä usko että tuossa vauhdissa ihan noin paljon tehoa tarvitaan.
    Pirkka muokkasi tätä : 10.03.2011 at 23.02

  20. #1490
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    361
    Tuon artikkelin mukaan kustannustehokkainta watti-säästöä tulee aika-ajo tangolla ja aero-kypärällä: http://www.bikeradar.com/news/articl...-is-aero-19273

  21. #1491
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Tuon artikkelin mukaan kustannustehokkainta watti-säästöä tulee aika-ajo tangolla ja aero-kypärällä: http://www.bikeradar.com/news/articl...-is-aero-19273
    Joo, näinhän se on. Tempotikuilla ei vain saa ajaa kisoissa tai edes useimmissa lenkkiporukoissa.

  22. #1492
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Joo, näinhän se on. Tempotikuilla ei vain saa ajaa kisoissa tai edes useimmissa lenkkiporukoissa.
    Eivätkä ne näytä yhtä räyhäkkäiltä kuin korkeat hiilarivanteet. Temposiat ja 'nistit ovat asia erikseen.
    6.7 WTF/kg


  23. #1493
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    148
    Pistetään vanhaan ketjuun, liippaa kuitenkin läheltä.

    Löytyykö täältä käytännön kokemuksia omaavia kuljettajia Mavicin Cosmic Carbone SL ja SR-kiekoille? Tuoko hiilaripinnat ja 145g:n painoero niin paljon ajomukavuutta ja bling bling-pisteitä, että tuo 500 euron lisäpanostus on järkevää tai edes ajattelemisen arvoista?

  24. #1494
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Onceagain Katso viesti
    Pistetään vanhaan ketjuun, liippaa kuitenkin läheltä.

    Löytyykö täältä käytännön kokemuksia omaavia kuljettajia Mavicin Cosmic Carbone SL ja SR-kiekoille? Tuoko hiilaripinnat ja 145g:n painoero niin paljon ajomukavuutta ja bling bling-pisteitä, että tuo 500 euron lisäpanostus on järkevää tai edes ajattelemisen arvoista?
    Tuollaista höpisin Cosmic Carbone SL -kokemuksistani muutama kuukausi sitten: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...postcount=1328

    500 euroa on aika paljon 145 gramman kevennyksestä, vielä kun suurin osa painosäästöstä taitaa kohdistua pinnoihin, ei kehiin. Itsekin arvoin alunperin SL ja SLR -mallien välillä, enkä pystynyt perustelemaan itselleni SLR:n melkein kaksinkertaista hintaa niin pienen grammaedun takia.

    Bling-bling on ihan kohdillaan jo SL:ssä.

  25. #1495
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    148
    Kiitoksia vaan TuH:lle linkistä... tsekkailinkin noita vanhoja säikeitä hakutoiminnon kautta...taitaa tosiaan mennä sinne visuaalisuuden puolelle tämä dilemma.

    Taidan päätyä SL-versioon ja lähteä säästöeuroilla ulkoiluttamaan niitä mallorcalle syksymmällä.

  26. #1496
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    653
    Seuraavasta Tour-lehdestä voimme lukea sitten absoluuttisen totuuden nopeista maantiekiekoista.

    Ja voittaja on Lightweight...


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TOUR Magazin
    TEST: Schnelle Laufräder
    Zum Rasen, Siegen und Genießen: Aero-Laufräder für Drahtreifen. TOUR hat 18 Modelle im Windkanal, auf der Straße und im TOUR-Labor intensiv getestet – mit zum Teil verblüffenden Ergebnissen. Carbon oder Alu? Dicke oder dünne Felge? Was macht richtig schnell? Hier steht’s!
    Vartioharjun Voigt

  27. #1497
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Itse ostin Rosen alennusmyynnistä vm. 2010 Cosmic Carbone SL:t. Vielä niillä ei ole ajettu metriäkään, mutta punnitus antoi kyllä (odotetusti) tylyt lukemat. Vannenauhoineen etukiekko 800g ja takakiekko 1001g (Shimanon vapaarattaalla). Tuohon päälle ne ankkurimalliset pikalinkut (124g/pari) ja venttiilinjatkeet, niin kohta kahta kiloa hätyytellään.

  28. #1498
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    Seuraavasta Tour-lehdestä voimme lukea sitten absoluuttisen totuuden nopeista maantiekiekoista.

    Ja voittaja on Lightweight...
    Ja mukana on myös FFWD...!

  29. #1499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TunkkiPuolikas Katso viesti
    Testailtiin Pekka L kasaamia Kurakiekkoja kolme viikkoa Canariialla, Ei voi kuin kiekkoja kehua. Lotan takakiekkoa rihtasin niin, että kolmea pinna kiersin n 1/4 kierroksen. Ei muuta. Ajoa molemmille pareille 2100 kilsaa.
    Painan 80 kg ja säälimättä runnon oli pinta tiellä mikä vaan.

    Ainoa sellainen huomioitava asia on canarialle mentäessä noilla kiekoilla on. Jarrupaloja kannattaa ottaa täätä mukaan. Sieltä on vaikea hiilarikiekkoihin sopivia löytää. Ja serpentiinitiet kuluttavat varsinkin edessä aika rajusti.
    Parasta minusta Gran Canarialla oli päästellä vuorilta alas Mavicin Cosmic Carboneilla, kiekot tosi tukevat ja vakaat!

  30. #1500
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Kun noista cosmiceista on ollut vähän puhetta, niin alkaa olla jo vähän psykoottiset fiilikset kun en osaa päättää kiekoista. Olen varmaan lukenut miljoona arvostelua noista kolmesta. Olen muutamaan otteeseen törmännyt väitteeseen, että kannattaa mieluummin ostaa luokkansa paras. kuin luokkansa halvin / huonoin(?). Eli vertailtaessa aluvannetta ja sitten deeppejä kuitu clinchereitä. 3 Vaihtoehtoa:

    - Cosmic Carbon SL = 699 eur
    - Fulcrum racing zero = 670 eur
    - Shimano Dura-Ace 7850 C24 (2010) = 539 eur

    Tekniikaltaan varmaan fulcrumit parhaat (keraamiset laakerit jne). Dura-acet kaikista tylsimmät. Fulcrumit ja cosmicit on omalla tavallaan molemmat yhtä mageet. Äh... Tarkoitus hoitaa yhdet all-around vanteet. Treeniin, kuntoajoihin jne jne.
    jaytski muokkasi tätä : 23.03.2011 at 10.31
    HET Cycling

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •