Ootko tsekannut että onko akselit suorat?
Juurikin tuosta kaupasta tilailtiin, vaihdeltiin ja soiteltiin ja mailattiin noitten ale Crankbrotherssien kanssa.
Oli sillain että mun käsissä kävi 10 paria polkimia ja vaan yhden parin kelpuutin!
Muissa oli ainakin toinen akseli niin kiero, tai sitten kierteen koneistettu vinoon että jo poljinta asentaessa huomasin heilumisen. Oli muuten tooooodella tuskainen reklamaatioprosessi sen homman kanssa. Ei uskois kuinka umpi-idioottia porukkaa voi olla pyöräpajalla töissä että ei mee mikään jakeluun.
Mulla jäi sellainen kuva hommasta että CRC:llä ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa sen CB:n alepoljinsatsin kanssa... Tuntui olevan ihan mahdoton ajatus reklamoida valmistajalle siitä valmistusvirheestä. Pelkkää vaihtoa tai rahoja takaisin tarjottiin ja kun kysyin monta kertaa että miksei voida laittaa takuuseen CB:lle että hoitavat mokansa, niin kysymys jotenkin sivuutettiin aina. Ikään kuin ei haluttaisi kertoa CB:lle että näitä on myynnissä.
Ja kun totesin niille että kun tän otannan perusteella (9/10) nää on lähes kaikki paskoja niin älkää nyt näitä ihmisille myykö. Siihenkin tuli vaan jotain epämääräistä. Ei tuntunut paljoa kiinnostavan...
Vikaa löyty sekä niistä halvemmista Candyistä että EggBeatereista jotka oli niillä halvemmilla mustilla akseleilla.
Suosituksia kampisetiksi 1x9 setuppiin? Kohtuullisen kevyttä ja edullista, topikin hengen mukaisesti.
Suunnitelmissa oli 36-hampainen rampiton ratas niin voisi kokeilla jos sen avulla homma toimii ilman mitään ylimääräisiä rojuja. Joku minikokoinen ohjuri sitten vasta äärimmäisessä hädässä.
Vaihtoehtona olisi myös ostaa SLX, mutta sellaisen teurastus ja uuden rattaan ostaminen tuntuu turhalta jos helpommalla ja mielellään halvemmallakin selviäisi...
Kumpaa tarkoitat uudella rattaalla, sitä 36-piikkistä ylipäänsä, vaiko rampitonta ratasta?
Tosta sikahalvalla SLX 36:lla jos voit niiden ramppien kanssa elää. Laita BBG bashring ison limpun tilalle, niin se ratas ei satu silmään.
http://www.bike-discount.de/shop/k11...t.html?mfid=43
Kaar ittelles vaa
Tarkoitin rampitonta. Olen ymmärtänyt, että sellaisella pysyisi ketju paremmin päällä ja voisi toimia kevyessä ajelussa ilman mitään ohjureita. Jotain E13 "guide ringiä" tai vastaavaa ratasta olen miettinyt jos SLX kampiin päädyn.
Linkin SLX:ät oli erittäin edulliset kyllä, kiitokset vinkistä.
PZ Racing tuotteet saapuivat, muokkasin mitatu painot alkuperäiseen viestiini. Riser tanko oli todella positiivinen yllätys, ulkonäön perusteella todella vakuuttavan oloinen tuote, ajokokemusta ei siis vielä muutamiin viikkoihin tule, joten kommentit vain ulkonäön perusteella. Muuten sitten ei mennyt ihan putkeen, stemmissä oli sitten kiinnitettynä pikkulappu, että vain maantiekäyttöön, ei saa käyttää MTB:ssä! Satulatolppa oli mieletön ankkuri, lienee 27,2mm paino hieman lapin lisällä ilmoitettuna ollut tuo 220g, kun todellinen oli 305! Suorassa tangossakin oli ihan "kivasti" ilmaa.
Edit: Jahas, vaikka googlasinkin kohtuullisesti, niin vois näköjään valmistajan sivutkin hieman tarkemmin tutkia satulaputkesta siellä sanotaan: weight: 259g (27.2x400mm), joten eipä tuo 305g pahasti tuosta linjasta heitä. Pitää nyt vaan tuumia kelpuuttaako tuon mega ankkurin, vai meneekö vaihtoon. Suoralle tangollekkin valmistajan sivuilla ilmoitetaan weight: 169g, joten siinä on vaan Scorpionstoren sivuilla virhe, todellinen paino on kevyempi kuin ilmoitettu, vaikka punnitsin vielä tangonpäätulppien kera. Riserillekkin valmistajan sivut ilmoittivat (tosin A1RBH) weight: 185g. Opiksi tästä siis sen verran, että vaikka miten hullaantuu hurjista alennuksista, kannattaa ehkä jopa valmistajan sivutkin vielä tarkistaa :P
--
DrJones
Oon katsellut vähän suoraa tankoa tuohon omaan täpäriin. Hankin sen vastikään ja kokemusta ennestään lähinnä hybrideistä sun muista, joissa on ollut suora tanko kiinni. Eli mitä tulisi ottaa huomioon jos tilaa suoran tangon? Käykö se samaan stemmiin vai meneekö geometriat persiilleen?
Tilaamalla tuon A2XP:n saisi ainakin nettikaupan detailijen mukaan 10g/€ kevennyksen nykyiseen riseriin.![]()
Mikä olisi edullinen ja kepeähkö 30.9mm tolppa kun tuo Canyonin alkuperäinen Iridium lienee melkoinen ankkuri.
tuota 620mm riseria on saanut suomen puujalkaliikkeistä 40-50e vuosikymmenien ajan... paino 180-190g
“A boo is a lot louder than a cheer.”
- Lance Armstrong
Thomson:ia mulla on kaikissa pyörissä... Toimii. Esim tossa: http://www.bike-discount.de/shop/k11....html?mfid=385
Ride and Smile!
Komps. Tossa 30e halvemmalla (kannattaa tarkastaa riittääkö pituus tossa 367mm:ssä):
http://www.probikeshop.fr/soldes-tho...roite/149.html
Torontocyclesistä saapui J&L FlyLight kuusiokoloavaimella (4 mm) kiristettävät kiekonkiinnittimet. Ilman jousia vaaka näytti 27 g (13 g + 14 g). Jopa hieman kevyempää siis kuin ilmoitettu 32 g. Sivun kuvasta poiketen puikot on kierteettömältä osalta hieman ohuemmat kuin kierteiden kohdalta. Hinta tosiaan on 32+5 USD eli 24+4 EUR.
Ihan perinteiset pikalinkut löytyy tuolta, viikossa tuli £3 postikuluilla ja 19+23g tais vaaka näyttää maantieversiolle http://superstar.tibolts.co.uk/index.php?cPath=32&os.
Yksien linkkujen vajaus pääsi yllättämään, ja kun uudet piti kuitenkin hankkia niin ajattelin että hankitaan sitten kevyet. Oli kyllä hyvä £18 ostos vaikka eivät ehkä kestä metrin jatkovarrella vääntämistä mutta kiekko pysyy kiinni alle autonrengasmomenttienkin...
(ja jos tuo hiilari vipuvarsi joskus sanoo sopimuksen irti väärinkäytön seurauksena niin pyöräytän sorvilla alumiinista sitten vähän tukevamman ja linkun paino nousee huikeat 5g/ketale...)
Ja tuo sininen natsaa hyvin Bluen runkoon ja tuleviin valkoisiin maantikiekon pinnoihin
![]()
Jahas, Scorpion storessa olisi nyt sitten mahti alessa maantie hiilari satulatolppa, PZ Racing CR 2.1 http://www.scorpionstore.net/product_details.php?p=590 painaisi mukavat 157g 27.2x300mm, olisi sopivasti tarjolla itselleni BMC fourstoke täysjousto maasturiin 31.6mm paksua 350mm mittaista, joka varmaan jäisi alle 200g (?). Mutta mitä mieltä ollaan maantie hiilari tolpan käytöstä maastossa normaalissa XC kurjistelussa, eli esim. tuollaisessa 'Tahko MTB' -tason ajelussa? Uskaltaisiko moisella ajella, vai onko katkenneen kannikkaan uponneen hiilikuiduin riski liian suuri?
--
DrJones
Nyt olisi hakusessa kevyttä putkiosaa. Riseri tankoa, tolpaa ja mahdollisesti stemmiä. Saa ehdottaa. Niin alumiiniset kuin hiilikuituiset vaihtoehdot huomioidaan. Katsotaan vaihtoehdot ensin ja mietitään sitten riittääkö rahat. Ehdotukset kehiin.
Respect is not given, it is taken.
Mulla oli samat ongelmat.
Mä ostin tuon tangon:
http://www.jensonusa.com/store/produ...Riser+Bar.aspx
Oli vaan jotakin 130 grammaa.
Ja tolppana varmaan hyvä hinta-laatusuhde olisi kcnc:n kevyempi malli. Saa Suomestakin halvalla, esim LADE.
Mä tarvitsin vähän offsettiä niin otin syntacen p6 carbonin. n. 230g 400 millisenä. Noin satkun.
Stemmiksi syntace f99.
Osaako joku kertoa Funworksin navoista pidempiaikasempia kokemuksia? Olisinko mtbr:n foorumilta aikaisemmin lukenu jonkun toisen firman (Superstar jtn?) edustajan kehuneen niitä. Toki hänellä oli oma lehmä ojassa, koska heillä on aivan samoja napoja omilla leimoilla. Tuntuu että löytyy useita keskustelunavauksia, mutta ei juurikaan vastauksia.
Haussa olisi yleisesti ottaen <1600g:n setti, max. 500e ja sais kestää tälläsellä 70 kilosella xc-käyttöä ihan treenikiekkonakin. Actionsportsiltahan noita settejä löytyy tuon merkin navoilla iso kasa 1230 grammasta(ilmoitettu paino, todellinen jtn muuta) ylöspäin. Tuon firman kokoamia settejä on ainakin jonkun verran yleisesti kehuttu. Kestäisikö esim. tälläinen setti http://www.actionsports.de/gb/Wheels...z::32887.html? Osaako joku kertoa?
Ei oo pidempiaikaisia kokemuksia, mutta ilmoitettu ja oikea paino oli ainakin minun kiekoissa aika kohdallaan. Ostin N-light navat, 29er crest kehät ja Sapim race pinnat tuolta actionsportista ja noiden 29 kiekkojen paino oli 1560g eli pelottavan kevyet hintaan mitä maksoivat... Ilman pikalinkkuja tosin tulevat ja painotkin on ilman niitä.
Katotaan miten kestää kesänmittaan. Hyvältä tuntuneet muutamanlenkin ja laakerit on todella herkät. Myös vapaarattaassa ei moittimista, kun se tarraa nopeasti ja kuulostaa nopealta![]()
Hommasin viime kesänä nämä: http://www.actionsports.de/gb/Wheels...tz::31047.html
ja noin puolen vuoden käytön jälkeen takanapa korkkasi...tai siis navan runko on jotenkin vääntynyt, sillä se pyörii hieman epäkeskosti vapaarattaaseen nähden--->hampaat ei ota kunnolla kynsiin tietystä kohtaa--->hampaat skippaa paukahtaen ylämäissä-->paukkuvat jo tasaisella-->eivät pidä ollenkaan, eli vapaarattaan hampaat olivat kuluneet loppuun. Aluksi en edes tajunnut että paukkuminen tulee vapaarattaasta, vaan luulin sen tulevan takapakan ja ketjun välisestä kommunikoinnista (uusi ketju ja vanha pakka). Iskua tuohon kohtaan ei oikeestaan voi tulla, kun takapakka on edessä, enkä ole pahemmin kaatuillut muutenkaan. Kehä on pysynyt täysin suorana ja pyöreänä, samoin kuin pinnojen kanssa ei mitään ongelmia. Raportoin asiasta actionsportsille ja pyysivät lähettämään navan heille. Nyt vasta sain aikaiseksi vaihdattaa uuden navan tilalle (Xtr), kun en koko takakiekkoa halunnut postittaa, joten katsellaan mitä tuumaavat siellä päässä.
Painoa mulla on 68 kg joten tuskin liiasta massasta on kyse![]()
P.S. Painoa tuolla s-light takanavalla on muuten 234g
Onko kui paljon tullu käyttöä? Onko pyhitetty kisailuun ja sunnuntailenkeille vai mennäänkö pahimmatkin ryteiköt noilla? Itte harkittin alkuun jopa noita, mutta huomasin että vanhoista kiekoista ei taida jäädä kyllä treenikelposta settiä kovinkaan pitkäksi aikaan niin haen enempi tuollaista 1,5kg:n settiä joka kestäisi kilsoja.
Kyllähän noita käytettiin lenkit ja tahkot. Enemmän pelkäsin noiden vanteiden puolesta, mutta alkuhimmailun jälkeen noilla uskalsi ajaa. Vielä kun keksis miten toi takanapa on päässyt moiseen kuntoon...mutta aika huikea ero kyllä oli verrattuna crossmax st-kiekkoihin lenkillä.
Lieneeköhän nuo N-Lightit sitten kestävemmät, kuin S-Lightit? Ainakaan en ole vielä mitään pahaa kuullut niistä N-Lighteista. Aika halvalla irtoo Actionsportsista esim. N-Light, Alpine, CX-Ray -setti.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Tuo että pinna tekee pienen painuman reiän viereen on ihan normaalia.
Muu taitaa mennä sitten "sitä saa mitä tilaa" osastolle.
Kaar ittelles vaa
Laden speed-shopista olisi lähdössä itselleni tilaukseen kcnc satulatolppa mutta kysympä vielä haluaisiko joku muu helsingin seudulta osallistua tilaukseen ja pistää postikulut puoliksi? Toki useampikin saa osallistua jos haluaa. Ajattelin että vaikka ensi viikon alussa tekisin tilauksen eli siihen mennessä olisi mukava jos joku tulisi tilaukseen mukaan. Tuo kcnc tolppa tosiaan painaa 31,6x350mm mitassa 165g ja hinta 72€. Ei paha.
Omaan keventelyyn sen verran että uusi keppoisempi satula tuli jo hommattua. Fi'zi:k tundra k:ium jolla painoa 190g. Tolppakin kevyempi kuin satula mutta minkäs teetStonga ja stemmi vielä on hakusessa jostakin.
Respect is not given, it is taken.
Samanalainen kiinankuitusatula löytyy täältä, ja toistaiseksi on kestänyt talvilenkit jäykkiksellä. Kuskilla painoa 70 kg. Yllättävän kestävää tekoa satula tuntuu olevan, vaikka onhan näitä toki joillain hajonnutkin. Katotaan nyt uskaltaako tuolla lähteä kisaamaan.
Eikä se paina kuin 94 grammaa.![]()
Ananasakäämä!
Kirjanmerkit