Infinitoon vertautuu samaan sarjaan. Tais B pärjätä paremmin viime keväänä Cyclingplussan vertailussa, mutta sitä ei tällä palstalla sanota. Mutta eikös tuo RS ole oikeestaan tuon tyylin pyörien kantamuoto? Kalasi voinee kehua sitä kokemuksesta![]()
Ei liene merkittäviä muutoksia, R-sarjan muutokset tälle vuodelle ovat suurimmat viime vuosiin. Cervélo ei muuta pyöriä huvikseen joka vuodelle.
Juu, se on 2009'. Rungossa on ihan pieniä teknisiä muutoksia rakenteessa ja satulatolppa on FSA eikä 3T Dorico. 09' vs. 11'.
2011' vuoden mallin hinta järkiytyi ihan kivasti kun osat vaihtuivat Ultegrasta Rivaliin.
http://www.cervelo.com/en_us/bikes/2011/RS/
Samu Ilonen muokkasi tätä : 26.01.2011 at 07.35
Pystytkö suoralta kädeltä muistamaan muutokset? Ajattelin vaan, että kannattaako suoraan hommata tuo 2011 malli ettei harmita myöhemmin?
EDIT: Otin asiasta itse selvää cervelo foorumeilla:
http://forums.cervelo.com/forums/t/7592.aspx
No ehkä musta sitten tulee cervelo-mies.
jaytski muokkasi tätä : 27.01.2011 at 19.17
HET Cycling
Ostin kun halvalla sain ja siirryn Cervelo leiriin.
Eli ensi maanantaina taytyy hakea Cervelo S1, 2010 malli, koko 56 ja Ultegran palikoilla oleva pyora pois kuleksimasta. Ostin pyoran triothlonistilta joka on kayttanyt pyoraa viime vuonna 3 kuukautta satunnaiseen treenaamiseen. Mukana tulee kayttamattomat Easton EA 50 kiekot ja myos Ultegran kammet ovat uudet. Treenaamiseen aikana talla kaverilla oli pyorassa kiinni Dura-Ace SRM kammet ja Zipp:n kiekot. Joo, joillakin nayttaa olevan rahaa kayttaa Zipp kiekkoja jopa reeneissa.
Postailen kokemuksia tanna kunhan saan kilometreja alle.
Pyorastahan piti maksaa 1350 Euroa. Jos olis itse kasannut ja palikat metsastanyt nettikauppoista niin noilla palikoilla hinta olisi ollu halvimmillaan n. 1800 Euroa.
Jos jotaki kiinnostaa niin Hopmansilla Hollanissa on viela pari S1:sta jaljella (ainaki kokoa 56 tais olla pari ja myos 54 ja 58 jos en vaarin muista) Shimano 105 osilla hintaan 1350.- http://www.hopmansfietsgigant.nl/index.html
Ja taalta loytyy esimerkiski S1 runkoja hintaan 824.-
http://www.vosfietsen.nl/
Onnittelut, hyvä pyörä halvalla! Ittekin olen tykännyt S1:llä rullailla.
Cervelisteille katseltavaa, Tyler Farrarin S3: http://www.cyclingnews.com/features/...elo-cervelo-s3
Jos jopa ihan lähiaikoina pääset? kokeilemaan niin postaa ihmeessä. Täällä yksi sinkulakuski tehnyt periaatepäätöksen, että kovempaa vois ens kesänä sillon tällön päästä ja se vaatis ne vaihteet. En tuosta Cervelon ulkonäöstä oikein ole tykännyt, mutta tuo S1 vaikuttais aika oivalliselta paketilta meikäläisen maailmaan. Ja nyt kun sitä on wepissä tuijotellut niin alkaa se ulkonäkökin näyttää ihan ok. Sillä luulis ainakin saavan katu-uskottavuutta.Siis ihan lenkkejä omaksi huviksi ja kunnon puolesta, ei kisaa, mutta kuntoajoja kylläkin.
Täytyy kahlata tämäkin topic kunnolla läpi, josko löytyis muita kokemuksia.
Mulla on viime vuoden S1 kokoa 58 täydellä Ultegra-setillä jos haluut kokeilla tai hiplata. Viime kesä kulki ihan kivasti, oli kyllä huomattava ero jäykkyydessä ja muutenkin ajamisen ilossa verrattuna krossariin maantiekäytössä.
Saako kysyä minkä mittainen olet? Itseänikin kiinnostaisi kovasti S1 (tai S2) ja mietin olisiko 58 vai 61 sopivin koko. Pituutta minulla on 189 cm ja jalan sisämitta 90 cm. Edelliskesänä kokeilin 58-kokoista R3:sta 110 mm stemmillä ja se tuntui vähän lyhyeltä.
Harmi vaan, että kotimaan Cervelokauppiaita ei tunnu kiinnostavan sähköposteihin vastaaminen...
Mun S3 on 58cm kokoa, 120mm stemmillä. Kuski siis 190/89 persjalkainen.
61cm runko vaatii jo päälle 90cm kintut.
wanderer muokkasi tätä : 18.02.2011 at 11.38
If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.
Minä ajan 61:n RS:llä - lyhyyttä mulla on 194 cm ja sisäjalka 91 cm ..stemmi on 120 mm
En ny muista sisämittaa suoralta kädeltä mutta pituutta on 189. Koeistuin wandererin S3:a messuilla viime keväänä ja jatkoin sieltä Velosporttiin missä laitettiin mitat pukkiin ja varmistettiin että 58 on oikea koko. Stemmi tais olla 100 mm 3T Arx Pro ja tanko 44 cm 3T Ergonova Pro.
Kävin tänään koeistumassa VPR:n S1:n (kiitos tästä) ja kyllähän se aika muikeelta tuntu. Olo oli kuin olis tossa Langsterissa istunu.
Pirun kevyeltä se tuntui tuon kokoisena ja alumiinirunkoisena. Nyt odotellaan innolla filo-messuja ja minkälaisia päätöksiä se kevät tuo tullessaan.
Mulla on Soloist (sama runko kuin S1) kokoa 61 cm. Pituutta 188-189 cm ja jalan sisämitta 92 cm. Sekä 58 että 61 olivat mahdollisia, ja kyllä tämä isompi on ollut mun käyttööni oikein passeli.
Eipähän noita kaupanteko aina jaksa kiinnostaa, se on kyllä totinen tosi. Itsellä kokemusta haarukan tilaamisesta, mutta eipä sitä vain tullut kymmenenkään meilin jälkeen.
10k-kerhon jäsen
Viela tosta S1:sta, eilen kavin pyoran hakemassa ja pikaisen saatamisen jalkeen kavin illalla pimeassa ajamassa 40 kilsaa.
Edelliseen TREK 5000 verrattuna pyora on ihan eri planeetalta ja voin allekirjoittaa hypetyksen jota internetista loytyy. Runko on jaykka ja voima tosiaan siirtyy tiehen ihan eri malliin. S1 on nopea eika tosiaankaan ole liian kova mita vahan pelkasin, positiivisesti yllattynyt kuinka mukava se oli ajaa.
Uusi Ultegra vaihtaa paljon tasmallisemmasti ja jarruissa on hyva tunto jos vertaa edelliseen 6600 malliin milla on tullut n. 40 000km ajattua.
Lyhyen lenkin jalkeen kylla hymyilytti. Tanaan ajettelin kayda ajamssa ulko velodromilla (asun belgiassa toim.huom.) ja toivottavasti saa sallii pitkan lenkin lauantaina.
Kirjottelen lisaa kunhan saan kilometreja alle.
Kuulostaa tosi hyvältä, mutta saas nähdä nyt tuleeko musta C:n omistaja via suomikaupat.
Velosport ois istuttanu mut samantien penkkiin ja sit tilaus vetään. Osasarjaan ei ois pystyny vaikuttaan. En ihan niin valmis ollut.
Signature ei vastaa meileihin. Eka viesti lähti n. 2 vkoa sitten, toinen tämän viikon maanantaina.
Harmi.
Fillarimessuille vääntämään kauppaa Cerveloista? Fillarilehdessä taisi olla mainos, jonka mukaan mansen liikkeellä olisi osasto.
Ainakin viime vuonna Samu oli tähän aikaan muistaakseni Cervélon koulutuksessa Portugalissa.
Vielä noin kuukausi niin pitäisi olla S1 taas alla.![]()
Joo, olen kyllä tiedostanut, että Samu saattaa olla reisussa. Emmä jaksa soitella, filomessuilla kuitenkin olis tarkotus tätä asiaa työstää eteenpäin Signaturenkin osastolla (ymmärtääkseni Signature on paikalla).
Tää on niin kun meikäläisen suusta! Sinkulalla tosiaan itekin viime kesän ajelin ja onhan siinä omat puolensa mutta jotenkin talven mittaan kypsyi ajatus vaihdepyörästä. S1:stä olin katsellut ja lopullinen niitti oli kun S1 runkosetti oli probikeshopissa tarjouksessa 730 eurolla tuossa ennen vuodenvaihdetta.
Tämän viikon olen pyörää kasaillut (yllättävän aikaa vievää kun ensimmäistä kertaa tekee) ja alkaa olla vaihteiden säätöä vaille valmis. Shimanoilla mennään noin muuten, ultegraa ja 105:sta osasarjana ja RS80:set vanteina Gp4000s kumeilla ja lateksisisureilla.
Cervelo S3:lle testivoitto velonewsin aeropyörien testissä.
![]()
Kirjanmerkit