ElectrobikeGarminEfatGiant
Sivu 19 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Ehkei toi kuitenkaan muuten ihan täytä vhh:n tunnusmerkkejä...
    Nouuuuu...

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mutta voi on ainakin 1000kertaa parempaa kuin joku margariini. Becel on aika hyvää, mutta voita ei voita mikään..
    Kyllä puuron saa pilalle voilla, Becel ok tai rypsiöly. Ja minä sentään tiedän totuuden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Kyllä puuron saa pilalle voilla, Becel ok tai rypsiöly. Ja minä sentään tiedän totuuden.

http://tuollaulkona.blogspot.com/201...1_archive.html

paino aamulla klo 07.14 69.8 kg

Söin eilen pellillisen pannaria mutta laitoin taikinaan vähän beceliä..toiminko oikein???

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti

No onhan alikulutuksella elämää pidentävä vaikutus joidenkin tutkimusten mukaan. Aliravitsemuksella on kuitenkin myös sekä mielen- että kehon terveyteen vaikutuksia. Mielenkiintoista on myös se, että se vaikuttaa perimään. Tästä oli ohjelma telkussa aivan hiljattain. Nutrigenomiikaksikohan tämän tutkimusta kutsuttiin.
    On, jos on ravinto muuten kunnossa, eli riittävästi mm. aminohappoja, rasvoja ja hivenaineita sekä vitamiineja - ja siinä kestää jonkun aikaa että keho siirtyy säästöliekille. Luulisin että kovatehoinen harjoittelukin on vaikeampaa siinä tilassa. Tätä on tutkittu sekä nisäkkäillä että kaikenlaisilla ötököillä, hedelmäkärpäsistä lähtien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Calorie_restriction

" Calorie restriction without malnutrition[1] has been shown to improve age-related health and to slow the aging process in a wide range of animals and some fungi. CR is one of the few dietary interventions that have been documented to increase both the median and maximum lifespan in a variety of species, among them yeast, fish, rodents and dogs. "
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

Mä aloin hyvä karppaamaan taas, josko sillä lähtis edes gramma tai kaks nyt kun pyörä ei tuu liikkuun. Vatsalaukku on kutistunut ihan älyttömästi, kun ei tuu silleen liikuttua niin ei oo kova nälkäkään. Kanaa ja kasviksia sweet chili soossilla. Nam.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

www.pauliinapohtii.blogspot.com

Painonhallintavinkkejä voisi varmaan kysyä kyseiseltä kaverilta.
    On tainnut jäädä muutama smørrebrød syömättä.
    Kovin paljon enempää ei kannattaisi laihduttaa. Mutta rusketusrajat on kyllä hienot !

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Söin eilen pellillisen pannaria mutta laitoin taikinaan vähän beceliä..toiminko oikein???
    Syömällä päälle pussillisen lokinläjäyksi olisit ehkä saanut suolot kohdalleen, muuten ihan jees.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Kivi Katso viesti
    Painonhallintavinkkejä voisi varmaan kysyä kyseiseltä kaverilta....
    Ihan kauheen näköne

mä mielummin kyselen tipsejä ehkä becksulta vaikka se ei oo pöörää poljekkaan, tässä on aijä hyvässä lihassa:

Painonhallintavinkkejä voisi varmaan kysyä kyseiseltä kaverilta.
    Onko tämä kaveri mahdollisesti juuri karannut joltakin Pohjois-Korealaiselta vankileiriltä?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Tuolla konstilla ei kauheasti joulejen määrä kasva, jos olet kunnon leivontamargariinia käyttänyt tähän asti. Normaalissa voissakin kun on rasvaa vain noin 80% painosta.
    Oikeassa olet. Olen käyttänyt 60% margariinia (530 kcal/100g), mutta eilen sitten ostin aitoa voita (720 kcal/100g). Pitää siis paikata tilannetta myös syömällä enemmän
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Viikon makasin sohvalla ja tänään punnittu paino 63 kg, tismalleen sama kuin ennen saikuttamista. Tiputin lähes kaiken hiilidydraatin pois, jäljelle jäi ainoastaan 100% ruisleipä aamu- ja iltapalle. Toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Viikon makasin sohvalla ja tänään punnittu paino 63 kg, tismalleen sama kuin ennen saikuttamista. Tiputin lähes kaiken hiilidydraatin pois, jäljelle jäi ainoastaan 100% ruisleipä aamu- ja iltapalle. Toimii.
    ...mutta mitä on tapahtunut nestetasapainolle?
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Täällä kun oli noita kuvia, niin nyt oli pakko laittaa tänne kuva omasta peilikuvasta. Tohon painoindeksin tuuijottamiseen ei ole kyllä yhtään luottamista. Siis mun painoindeksi on tällähetkellä 24,6. Eli vain 0,4 lisää tohon niin olen ryhmässä lievä ylipaino. (Paino 87kg pituus 188cm)
    Voin pudottaa painoa 20kg, niin olen yhä kategoriassa normaali paino. Hohhoijaa, aika tikku sitten jo ollaan. Nyt on vatsan ympärys 88cm. Kyllä aika tiukkaa lihaa saa tosiaan olla jos mä olen muka normi painoinen vielä 67 kiloisena
    Siis tästä ei nyt paljoa enää pois voi ottaa. Tässä siis kuva meikäläisestä, lähestulkoon lievänä ylipainoisena.

Kuntosalilla tosin tulee käytyä kolme kertaa viikossa pyöräilyn oheella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti goljat Katso viesti
    Siis tästä ei nyt paljoa enää pois voi ottaa. Tässä siis kuva meikäläisestä, lähestulkoon lievänä ylipainoisena.
    Lihastahan tuossa on tiputtaa vaikka kuinka paljon.

BMI on ihan hyvä väline normaali-ihmiselle. Jotenkin turhan tuntuista valittaa siitä että se ei sovi muhun kun mä olen niin lihaksikas kun treenaan 7 päivää viikossa – mitä sillä BMI:llä tekee jos tietää jo olevansa hyväkuntoinen? Sitten tietysti eri juttu jos joku vakuutusyhtiö tai KELA rupeaa karhuamaan lisärahaa BMI:n takia tms.

Toi bmi on kyllä niin hanurista ku voi olla. Ihan yhtä hyvän indeksin saa ku kertoo oman painonsa vaikka viidellä.

http://fitness.bizcalcs.com/Calculat...=Body-Fat-Navy
    Tuo on sentään jo vähän sinne päin.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Toi bmi on kyllä niin hanurista ku voi olla. Ihan yhtä hyvän indeksin saa ku kertoo oman painonsa vaikka viidellä.

http://fitness.bizcalcs.com/Calculat...=Body-Fat-Navy
    Tuo on sentään jo vähän sinne päin.
    Nyt alkaa olemaan oikeanlaista informatsuunia. BMI on muistaakseni kehitetty 1800-luvulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Onko tämä kaveri mahdollisesti juuri karannut joltakin Pohjois-Korealaiselta vankileiriltä?
    Eiköhän se ole palannut Dolomiittien vuoristoleiriltä - vaikka olinpaikkatietojen mukaan oli Meksikossa vai mites se nyt loppujen lopuksi menikään ? No kuvan perusteella "luu ei hapota" kategorian mäkimiehiä joka tapauksessa.

Eiköhän se ole palannut Dolomiittien vuoristoleiriltä - vaikka olinpaikkatietojen mukaan oli Meksikossa vai mites se nyt loppujen lopuksi menikään ?
    http://www.youtube.com/watch?v=ya9RVtTjHB0

ontopic:

paino edelleen 63 kg. Vitti olkoot, kai sitten viimeistään elokuussa kun oon tarpeeks ajellu ympäriinsä niin oon kilon tai kaks kevyempi.

Mulla nytkähti paino alas alkuviikon vatsataudin myötä, muttei tuo tuplatyhjennys muuten ollut kovin miellyttävä kokemus... No, joka tapauksessa mentiin selvästi (1.1 kg) alle alkavan kisakauden painotavoitteen, joten tämä painonpudotus saa kyllä hetkeksi riittää. Muuten tulee turhan kalliiksi, jos joutuu uusimaan vaatevaraston kokonaan

Kevät jatkuu tästä eteenpäin niin, että syödään yhä pääsääntöisesti terveellisesti mutta vähän enemmän pullaa. Eikä eilistä salamipizzaa missään tapauksessa lasketa. Liikuntaa tullee jatkossakin melko monipuolisesti ja toivottavasti myös sopivissa määrin. Painon ei enää tarvitsisi pudota, muttei mua varsinaisesti haittaa vaikka rasva% vielä menisi vielä vähän alaspäin kesää kohti.

Parasta on tietysti se, että kaverit toteaa treeneissä, että "sulla on paino pudonnut"

Olen tässä viime kuukausien aikana huomannut, että kyllä ne lihakset ovat tosiaan aika painavaa tavaraa. Elokuisen polven eturistisideleikkauksen jälkeen painosta katosi nopeasti pari kiloa. Korjatun jalan reisi- ja pohjelihakset kutistuivat aika lailla ja muutkin lihakset menettivät aktiivisuuttaan. Kilo tuli takaisin aika nopeasti kun pääsi tekemään jotain (ajelemaan trainerilla ja kevyttä voimaharjoitusta) mutta toinen kilo vasta nyt, kun olen päässyt hiihtämään. Nyt ei ole enää kauhean isoa eroa jalkojen välillä. Niin, ja se kaksi kiloa oli siis lähtöpainosta 57kg (pituutta on 162cm).
    Heti leikkauksen jälkeen muutin ruokavaliota proteiinipitoisempaan suuntaan. Kasvispainotteisesta syömisestä enempään (tarkasti valikoidun) lihan (lammas, hirvi) syömiseen on kyllä pitänyt pirteänä.

"luu ei hapota"
    Tää oli hyvä! Saanko varastaa tästä itselleni moton?

Ja topikkiin liittyen paino 69,6kg/182cm. Vielä on Schleckin brothersseihin matkaa, pitää vissiin ajaa enemmän...

Itsellä käynyt elämässäni niin, että 15 - 21vuotiaaseen asti painoin 60kg/174cm. Koko elämän pyöräilly ja muutenkin ihan vaan perus liikuntaa harrastanut. Olin siis alipainoinen aina, aloitin salilla käynnin 21vuotiaana ja nytten painan 70kg. Duunin terveystarkastuksissa nykyään aina sanovat "Olet vähän ylipainoinen" Haistakoon ne pitkän v*tun painoindeksien kanssa. Eli pointtini on itse syön mitä sattuu ja olo on mitä mahtavin kun on paino omasta mielestä sopiva. Painoonsa tyytyväisyys riippuu omasta itsestänsä ja siittä miltä tuntuu kehossansa. Nykyaikana vaan ihannoidaan niin paljon laihuutta, että sopiva painoisuuskin on ylipainoa.

PS:Kuhan kerroin oman tarinan miten pääsin alipainosta eroon.

Mä olen pudottanut painoa kesän 117kg:sta noin 10kg ja tuon huomasi hyvin, kun kokeilin punnerruksia. Kesällä ei mennyt yhtään, nyt jo jonkin verran. Kunhan saan pyörät huolletuksi, pääsee kokeilemaan miten tuo vaikuttaa pyöräilyhommissa.

Ja joo, niin kauan kuin mulla on about 25kg ylipainoa, mä en viilaa fillarissa grammoja...

edit: Tuli muuten mieleen, että kiinnostaa miten mäkien nousu helpottuu, kun kesään verrattuna miehestä on pudonnut 10kg ja pyörästä 7kg...
    daemonsultan muokkasi tätä : 05.03.2011 at 20.57

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    http://www.youtube.com/watch?v=ya9RVtTjHB0

ontopic:

paino edelleen 63 kg. Vitti olkoot, kai sitten viimeistään elokuussa kun oon tarpeeks ajellu ympäriinsä niin oon kilon tai kaks kevyempi.
    Kyllä se siitä tippuu kun ajat ajelet ympäriinsä vaikka 10 000 km. Mulla oli ainakin 4 kg kevyempi olo viime vuoden marraskuussa alkuvuoteen verrattuna

Kuitenkin jo joulukuussa iski kalkkunan kosto. En tiennyt että se olikin täytetty versio
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Onks jäbällä heittää neuvoja 6-päckkiin? mulla on jollain mallilla niinku mut vois vähän kiristää vielä nahkaa. Riittääks kolme kertsii viikossa treeniin? mä en käy gymillä ettei hartsut leviä liikaa - tulee turhaa ilmanvastusta
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Tohon painoindeksin tuuijottamiseen ei ole kyllä yhtään luottamista. Siis mun painoindeksi on tällähetkellä 24,6. Eli vain 0,4 lisää tohon niin olen ryhmässä lievä ylipaino. (Paino 87kg pituus 188cm)
    6-päkin määrässä mitattuna BMI on kyllä höpöä.. oma BMI pyörii 20,7-21,7 välillä hiukan vuodenajasta ja omasta viitseliäisyydestä riippuen ja ei puhettakaan, että olis päkkiä mahassa.
    En toki salilla käy kun spinningissä sielä nyt ei ihan hirveesti päkki kehity.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Onks jäbällä heittää neuvoja 6-päckkiin? mulla on jollain mallilla niinku mut vois vähän kiristää vielä nahkaa. Riittääks kolme kertsii viikossa treeniin? mä en käy gymillä ettei hartsut leviä liikaa - tulee turhaa ilmanvastusta
    Olen käynyt salilla yli kymmenen vuotta. Mutta tuonakaan aikana ei tahtonut 6-päck esiin tulla. Aluksi tein vatsoja aivan liian harvoin. (kerran viikossa) Kunnes aloitin tekemään niitä joka salitreenin päätteeksi. Toistomäärät ovat melko lyhyitä. max 20 toistoa ja se kolme kertaa, pari minuuttia taukoa välissä pitäen. Siten että eka menee se 20 juuri ja juuri, toisella se toistomäärä sitten pienenee hieman tosta kun lihakset väsyy. Itse pidän 15-20 sopivana. Ei mitään satoja toistoja putkeen.
    Ja tuo sama kahdella, tai joskus kolmella eri laitteella. Harvoin teen kolmella. Perus istumaannousuja en juuri tee ollenkaan. Vatsalaudalla sen voi tehdä lisäpaino rinnalla, ettei tule tahkottua hirmu toistomääriä. Ei yli 20 putkeen on sopiva. Painoa sen verran rinnuksille että se 15-20 menee. Aloitin tuon vatsaprojektin n. 1,5 vuotta sitten. Sitä ennen ei oikeen vatsalihakset näkyny. Omapaino on pysynyt kokoajan samassa. Joten 6-päck ei ole painon pudotuksen myötä ilmestynyt.
    Melkeen voisin kiittä yhtä laitetta mikä on mielestäni kaikkein paras vatsalihaksien kehittäjä, mitä mä tiedän. Melkeen voin sanoa että tämä vehje on 6-päckiin syyllinen. (tämä on siis omakohtainen kokemukseni reilun kymmenen vuoden kuntosaliharjoittelun perusteella)

Tossa pitää jalat nostaa niin ylös kuin menee. Sivuille saa lisäpainot.
    Välillä teenkin juuri tuolla laitteella pelkästään sen 3x15-20 ja ei muuta. Pitää tietenkin tehdä se 3 kertaa viikossa

Vatsa on kyllä veemäisin alue treenata,
    tuntuu että käsiin ja jalkoihin ilmaantuu roinaa ja kehitystä tulee, mutta vatsan seutu vaan...tsillaa siinä ja ilkkuu "hähää tää lölly ei lähde tästä mihinkään".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slim_Jim Katso viesti
    Vatsa on kyllä veemäisin alue treenata,
    tuntuu että käsiin ja jalkoihin ilmaantuu roinaa ja kehitystä tulee, mutta vatsan seutu vaan...tsillaa siinä ja ilkkuu "hähää tää lölly ei lähde tästä mihinkään".
    Oon huomannu saman asian. Tosin ei ainakaan tekeminen lopu heti kun ottaa yhdeksi tavoitteeksi tuon vatsamakkaroiden "polkemisen" pois.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •