ElectrobikeGarminGiant
Sivu 12 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 112 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Tuosta Bikeradarin testissä kehuttiin Aeroadin mukavuutta aika vuolaasti. Havaintoa tukee myös Tourin testi, jossa Aeroadin rungon jousto oli omalla tasollaan. Basalttikuidut tulivat aikaisemmin tuomituksi täysin turhana ideana erään kauppiaan toimesta, mutta jostain syystä niitä sisältä tolppa tarjosi testiryhmässä poikkeuksellisen mukavuuden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harpo Katso viesti
    Osaisko joku sanoa minkä kokoinen runko käy kun toi canyonin laskuri tarjoaa 64 kokoa? Oliskohan 62 koko lähempänä?
    Mitat 195 ja inseam 97. Uutta Ultimate CF SLX ostamassa..
    Aika kimurantti kysymys...

Mun mitat on 191/93 ja 60-senttinen sopii. Laskuri suositti 62-senttistä ja Canyonin "asiantuntija" jopa 64-senttistä. Stemmi mulla on 90-millinen. Satulatolpan säätövarat on aika tarkkaan käytetty. Taitaa olla alle 2cm nostovaraa jäljellä.

Sulla on samanmittainen selkä kuin minulla, mutta koipia on 4 senttiä enemmän. Periaatteessa 62-senttinen runko (ja jopa 60-senttinen) olisi sulle pituutensa puolesta sopiva, mutta pelkään, että satulatolpassa ei riitä säätövara.

Jos otat 62-senttisen, voit siis varautua satulatolpan vaihtoon. Kannattanee selvittää, millaisia halkaisijaltaan 27.2mm tolppia on saatavilla. Lisäksi voit joutua vaihtamaan jopa tuohon 62-senttiseen runkoon lyhyemmän stemmin.

Pistin nyt sitten Ultimate CF 8.0:n tilaukseen 54cm-rungolla. Saas nähä miten sopii.

Onnea hyvästä valinnasta possu!

Hyvä valinta vesipossu!

Noita kokoja voi miettiä maailman tappiin asti. Sen verran erimuotoisia ollaan.
    Laitetaan nyt vertailun vuoksi omat mitat ja perustelut: 60cm CF 8.0 pyörii 187/91 ukon alla. Laskuri suositteli 62cm kokoa joka jäisi aivan liian pitkäksi. 58cm olisi varmaan sopinut mutta pitkäkätisenä otin tuon 60cm koon ja aika nappiin osui. Saatan vielä kokeilla 100mm stemmiä vaikka epäilen sen olevan hieman lyhyt.

Mulla on 58 ja olen 189/87. Jalan pituudella kannatta runko valita ja sitten selän mukaan stemmi, noin niin kun pääpiirteittäin. Vaihdatin pyörääni 120mm stemmin.

E: sentit milleiks...
    jannevaro muokkasi tätä : 01.03.2011 at 10.20

Epäilyksen Lohi Guest
    Onko tämä ero 600 euron arvoinen vuodessa 3-4 tonnia polkevalle sunnuntaipyöräilijälle?
    Mietiskelen Ultimate CF 9.0:n ja Ultimate CF 7.0:n välillä. Erona Chorus - Athena ja Ksyrium Elite - Ksyrium Equipe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Hyvä valinta vesipossu!

Noita kokoja voi miettiä maailman tappiin asti. Sen verran erimuotoisia ollaan.
    Laitetaan nyt vertailun vuoksi omat mitat ja perustelut: 60cm CF 8.0 pyörii 187/91 ukon alla. Laskuri suositteli 62cm kokoa joka jäisi aivan liian pitkäksi. 58cm olisi varmaan sopinut mutta pitkäkätisenä otin tuon 60cm koon ja aika nappiin osui. Saatan vielä kokeilla 100mm stemmiä vaikka epäilen sen olevan hieman lyhyt.
    Onko siinä nyt 120mm? Mulla on muuten sitten ylimääräinen 110mm.=)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Epäilyksen Lohi Katso viesti
    Onko tämä ero 600 euron arvoinen vuodessa 3-4 tonnia polkevalle sunnuntaipyöräilijälle?
    Mietiskelen Ultimate CF 9.0:n ja Ultimate CF 7.0:n välillä. Erona Chorus - Athena ja Ksyrium Elite - Ksyrium Equipe.
    Saattaahan noiden kiekkojen ajotuntumassa pientä eroa olla. Onko se ero sitten 600 euron arvoinen, on kokonaan toinen kysymys . Osasarjoissa tuskin on sellaista eroa, josta sunnuntaipyöräilijän kannattaisi maksaa.

Itse ehkä ostaisin ensi alkuun 7.0:n ja metsästäisin alle paremmat kiekot jostakin tulevien talvien alennusmyynneistä.

(4000 kilsaa on muuten aika paljon, jos ajat vain sunnuntaisin...)

Se Elmeri Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti

Ei se ole kuin vajaa 77 km/sunnuntai.

Epäilyksen Lohi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Saattaahan noiden kiekkojen ajotuntumassa pientä eroa olla. Onko se ero sitten 600 euron arvoinen, on kokonaan toinen kysymys . Osasarjoissa tuskin on sellaista eroa, josta sunnuntaipyöräilijän kannattaisi maksaa.

Itse ehkä ostaisin ensi alkuun 7.0:n ja metsästäisin alle paremmat kiekot jostakin tulevien talvien alennusmyynneistä.

Pyörän selässä se ainakin tuntuu sunnuntailta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    ... Vaihdatin pyörääni 120cm stemmin.
    Pistä ihmeessä kuva, tuo pitää nähdä! ...sori, oli ihan pakko...

Pakko kehua Canyonin toimitusnopeutta: tilaus ma 22.2. ja tänään 28.2. toimitettiin Ultimate CF 8.0 kotiin. Nyt vaan odotellaan jos hieman lumet sulisi...

Rexi Guest
    Hyvinhän siellä tuntuu homma etenevän. Tilasin ma 28.2. ja tänään ke 2.3. lupasivat sähköpostilla että 48 tunnin kuluessa fillari on UPS:n hallussa. Minäkin odottelen lumen sulamista... Tulossa on Ultimate AL 9.0, tyydyin kohtalaisen edulliseen mallin, mutta eiköhän silläkin töihin pääse, ja kotiinkin vielä.

Rexi Guest
    Sieltähän se paketti tupsahti kotiovelle eilen, eli 8 päivää meni tilauksesta. Hyvin oli pakattu ja fillari oli koottu hetkessä (kiekot, polkimet, ohjaustanko, satula, pulloteline). Ajamaan ei autotallissa mahdu, joten ajotuntumista en vielä tiedä mitään.

Kaveri tilasi ma 7.3 ja tänää oli kuulemma tullut maili jossa kerrottiin että pitäisi paketti olla kotona ma 14.3. Mielestäni todella nopeaa toimintaa.

Eka viesti tänne,terve kaikille.olen tilaamassa pyörää canyonilta,visa tiliä ei ole kuitenkaan veloitettu vielä(tilaus tiistaina).onko niin että visan tiedot pitää ilmoittaa sähköpostilla tai soittamalla heille?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HL69 Katso viesti
    Eka viesti tänne,terve kaikille.olen tilaamassa pyörää canyonilta,visa tiliä ei ole kuitenkaan veloitettu vielä(tilaus tiistaina).onko niin että visan tiedot pitää ilmoittaa sähköpostilla tai soittamalla heille?
    Joko olet saanut toimitusvahvistuksen? Rahat lähtevät kortilta vasta, kun Veijo Canyon pistää paketin postiin.

Hiukan off-topiccia: Maasturipuolellakin tuli Kanjonille mainetta ja kunniaa ja vieläpä Germaanian ulkopuolelta:

Nerve XC 9.0: trail bike of the year

joo tilausvahvistus on tullut ,arvioitu toimitus aika 12 kw 2011,ilmeisesti tarkoittaa viikko 12,veloitus vasta silloin????

joo tilausvahvistus on tullut ,arvioitu toimitus aika 12 kw 2011,ilmeisesti tarkoittaa viikko 12,veloitus vasta silloin????
    Veloitus tapahtuu vasta, kun pyörä on valmis toimitusta varten.

Rexi Guest
    Vilkaisin oman Visaveloitukseni. Fillari oli UPS:llä matkalla Tanskassa, kun veloitus on tehty. Tilaus siis netissä 28.2, veloitus 4.3, fillari kotona 8.3.

ok,eli tilausprosessin yhteydessä visa toiminut normaalisti.
    canyonin netti sivuilla on vaan juttua kohdassa, service;faq;payment että ulkomailta tilattaessa kortin tiedot pitäis lähettää heille s.postilla tai soittamalla,olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin.

ok,eli tilausprosessin yhteydessä visa toiminut normaalisti.
    canyonin netti sivuilla on vaan juttua kohdassa, service;faq;payment että ulkomailta tilattaessa kortin tiedot pitäis lähettää heille s.postilla tai soittamalla,olen varmaan ymmärtänyt jotain väärin.
    Taitaa olla jotain vanhaa tietoa tuo eli joskus on homma noin toiminut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jani86 Katso viesti
    Taitaa olla jotain vanhaa tietoa tuo eli joskus on homma noin toiminut.
    Voi olla sitten niin,vähän aiheutti hämmennystä.voisivat päivittää sivujaan tuoltakin osin.

sehngeer Guest

Canyon Ultimate AL 9.0 SL

Mitä mieltä olette Canyonin Ultimate AL 9.0 SL:stä? 1800e, ovatko SRAM Forcet ja Ksyrium Elitet tuon 200e hintaeron arvoiset verrattuna normi-9.0:n Ultegraan ja Ksyrium Equipeen?

Päälle puoli vuotta on tullut ajeltua käyttöpyöräksi hankitulla 55cm Fisher Tritonilla, joka kuitenkin pidemmän käytön jälkeen taitaa olla hieman liian iso minulle. Saattoipa olla liian myyntihaluinen myyjäkin asialla mutta oma vikahan tuo kun en enemmän koeajanut.

Canyoneille mitoitusvinkkejä ottaisin mielelläni vastaan, mukana alla hieman mittatietoja pyöristä ja kuskista (omat mittani pitää vielä tarkistaa vatupassin ja kunnon mittanauhan kanssa, josko sitä olis lentopalloa pelatessa venynyt sentin tai pari :P):

Mitat tarkemmin: Canyon - Triton

Tritonista ei ole ilmoitettu seat tube lengthiä, mutta nopeasti mittaamalla saan tulokseksi jotain 57cm tienoilla. Canyonissa kyseinen mitta on 53cm (koko 54) ja 55cm (koko 56). En oikein edes ymmärrä mikä tekee tuosta Tritonista muka kokoa 55cm olevan pyörän, kun mikään mitta ei näytä olevan 55cm? Näin kuitenkin putkessa lukee.

Competitive Cyclistin mittamaattiin on tullut syötettyä nuo nykyiset omat mitat ja se tietty antaa suuntaa antavia mittoja, mutta mitä mieltä muut, about samanpituiset/kokoiset ihmiset olette (painoa kuskilla alle 80kg)?

Nopea oli toimitus tällä kertaa. Sunnuntaina näppäilin Roadlite 6.0 tilauksen ja pyörä tuli jo eilen perjantaina.

EDIT:
    Painoa 52 kokoisella ajokunnossa (Ultegra 6700 polkimet, elite custom pullotelineet) 8,2kg.
    kolistelija muokkasi tätä : 19.03.2011 at 11.23

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sehngeer Katso viesti
    about samanpituiset/kokoiset ihmiset olette (painoa kuskilla alle 80kg)?
    Olen 174cm/82cm, painoa 68 kg ja olen tuon 54 koon ihan alarajoilla (stemmi 90 mm). Näin jälkikäteen voisin vaikka valita 52 kokoisen ja pidemmän stemmin. Stemmiä vaihtamallahan voit vielä vähän sitten hioa sitä ajoasennon pituutta. Omassani on penkin keskeltä jarrukahvoille 82 cm, joten voit sohvalla vähän kuvitella ajoasennon pituutta.

sehngeer:

180 cm/86 cm, ja mulla on 56 cm Canyon Ultimate Al 9.0 (Kura-aceilla) 120 mm stemmillä. Kun ostin pyörän 2009, antoi Canyonin laskuri mulle kooksi 56 cm. Nyt se antaa 58 cm. En usko, että geometrioissa on tapahtunut muutosta, joten laskuria on varmaan hieman hiottu. Sulle antaa varmaankin kooksi 56 cm.

54 koolla voit joutua laittamaan pidemmän stemmin. Kuinka sulla on nykyisessä fillarissasi tuo satulankärki-tanko mitta?
    SykkeListi muokkasi tätä : 19.03.2011 at 14.42 Syy: dementia, Ultimate mulla on, eikä Roadlitea
    "Life is shit, and then you fucking die" - Ozzy Osbourne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sehngeer Katso viesti
    mitä mieltä muut, about samanpituiset/kokoiset ihmiset olette (painoa kuskilla alle 80kg)?
    Olen 175 cm ja ajan 52 cm Canyonilla. 54 cm oli liian pitkä runko mulle. Sää olet vain 3 cm mua pitempi, joten suosittelen kokoa 54 cm. Jos tuo nyt sattuisi tuntumaan lyhyelle, niin stemmiä vaihtamalla asia korjaantuu halvalla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •