GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 30 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Kiitos vaivannäöstä. Kyllä tuo kylmä ilmavastus ilmeisesti pikkuisen suurempi on.
    Ei se mitään. Vielä 6 viikkoa niin poletaan + 20 ssä.
    http://www.pellossalo.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    ...Ei se mitään. Vielä 6 viikkoa niin poletaan + 20 ssä.
    Jätkillä pukkaa etelän leiriä ja meikä joutuu hinkkaamaan lenkkiä täällä pakkasessa...prklll....
    Ei mitään, hyvää reissua Johan .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Kiitos vaivannäöstä. Kyllä tuo kylmä ilmavastus ilmeisesti pikkuisen suurempi on.
    Ei se mitään. Vielä 6 viikkoa niin poletaan + 20 ssä.
    Eihän paukkupakkasilla ole laskurin mukaan merkitystä kuin muutamia watteja nollakeliin verrattuna. Tuskin fillarin oma vastuskaan juuri nousee, jollei navat sitten ole kurassa, joka jäätyy. Enempi lienee merkitystä lumen tuottamalla kitkalla. Tänään fillaroin ripeämmin kuin pitkään aikaan (tavanomaisella 80% keskisykkeellä), kun pinta oli tamppaantunut kovaksi.
    Enää 5 viikkoa niin fillaroin +25:ssä
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Jätkillä pukkaa etelän leiriä ja meikä joutuu hinkkaamaan lenkkiä täällä pakkasessa...prklll....
    Ei mitään, hyvää reissua Johan .
    Ei sitä kyllä tiedä. Viime vuonna siihen aikaan siellä oli tälläistä
    Mie voin sanoa terveisia mallan eskimoille

EDIT no ei ihan huhtikuussa mutta kuitenkin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Eihän paukkupakkasilla ole laskurin mukaan merkitystä kuin muutamia watteja nollakeliin verrattuna. Tuskin fillarin oma vastuskaan juuri nousee, jollei navat sitten ole kurassa, joka jäätyy. Enempi lienee merkitystä lumen tuottamalla kitkalla. Tänään fillaroin ripeämmin kuin pitkään aikaan (tavanomaisella 80% keskisykkeellä), kun pinta oli tamppaantunut kovaksi.
    Enää 5 viikkoa niin fillaroin +25:ssä
    Kyllä tuon kreuzotter mukaan nollakelin ja -20 välinen ero vauhdissa oli 0,5 km/h.
    Se on hyvin ratkaiseva kun kaikki on pelissä
    Ei no joo, niinhan se on, -20 ssa tuo lumen kitka esim lingottulla tiellä on varsin paha, kun näkkileivän päällä ajais. Ehkä se kylmä tuuli vaan tuntuu raskaammalta

...(tavanomaisella 80% keskisykkeellä)...
    Hirmuisella keskisykkeellä sä vedät menemään. Työmatkatempo on kova laji

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Hirmuisella keskisykkeellä sä vedät menemään. Työmatkatempo on kova laji
    Köyhän pitää tehdä töitä eikä oo aikaa ajaa peekoota.
    10k-kerhon jäsen

kamuleontti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yedi Katso viesti
    Vieläköhän jostakin löytäisi tuollaisen tavarafillarin?
    Tollanen mulla käytössä oleva fillari on Hollannista tilattavaa kamaa, mutta tanskalaisia kolmipyörä-Christianioita on tiettävästi ostajaa odottamassa tallissa Tikkurilan Classic Bikessa. (Nyt on kyllä jo niin OT että hävettää.)

kamuleontti Guest
    ...tavanomaisella 80% keskisykkeellä...
    Mulla alkaa näillä pakkasilla keuhkot huutaa hallelujaa jos menee yli pk-sykkeiden. Sit pukkaa kuukauden hirveetä yskänkohtausta jos hengitys pääsee vähänkään kiihtymään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Ihan sama ongelma oli mulla tänä aamuna!
    Mä olin jo ihan huolissani, et mun vaihteet prakaa, mutta näyttää olevan niin, että -25 astetta on vaan mun fillarille se toimintaraja.
    Laitat vain takavaihtajan kotoa lähtiessä suosiolla suoraan pienimmälle rattaalle, niin ei tarvitse ajon aikan roplata. Parempi jättää se voimalla runttaaminen väliin näin kylmällä kelillä, ja panostaa enemmän reippaaseen pyöritykseen.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Menipä lujaa tänään kaposissa ränneissä, laitoin sentin pidemmän stemmin ja meno vakaantui huimasti, polutkin oli kans tosi hyvässä kondiksessa.

Olet sitten melkoinen lämpökone! Onko pitkäkin matka? Mulla on vähän yli 20 km, ja pelkään että vilu tulee kyllä tänä aamuna varpaisiin jo puolivälin paikkeilla, vaikka onkin talvikengät.
    40 minsaa, keskisyke 150-160 eli painelen aika lujaa ja lämmöntuotto sen mukaista. Hanskat on olleet samat koko talven (Yoko wind stopper). Takkina Altuna night vision evo, joka on toiminut loistavasti! Alle laitan 1-2 ohutta pitkähihaista urheilupaitaa. Kun aletaan lähestyä -20 astetta, vedän päälle villaiset mummualkkarit (Prisma), jotka lämmittää pyllyä mukavasti.
    Jaloissa normaalit puuvilla sukat tai villa-sekoitteiset, jos on kovin kylmä. Hieman varpaat ottavat kylmää työmatkan aikana, joten luultavasti alkaisivat palelemaan pidemmällä matkalla. Villapohjallinen varmasti auttaisi. Päässä silkkihuppu ja panta. Kypärästä aukot teipattu edestä umpeen.
    Heikkona linkkinä mulla on silmät, jotka vuotaa paljon ajaessa. Nyt olen ratkaissut ongelman käyttämällä laskittelulaseja, jotka toimii muuten loistavasti, mutta alkavat huuruuntua 30 minsan jälkeen.

Peukkua kaikille niille, jotka ajavat näissä oloissa. On nimittäin loistavaa mainosta fillaroinnille. Jospa ihmiset viimein tajuis, miten kivaa tämä on

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    ...
    Heikkona linkkinä mulla on silmät, jotka vuotaa paljon ajaessa. Nyt olen ratkaissut ongelman käyttämällä laskittelulaseja, jotka toimii muuten loistavasti, mutta alkavat huuruuntua 30 minsan jälkeen.

Peukkua kaikille niille, jotka ajavat näissä oloissa. On nimittäin loistavaa mainosta fillaroinnille. Jospa ihmiset viimein tajuis, miten kivaa tämä on
    Samaa vaivaa silmissä täälläkin. Ekat kilsat on pelkkää jäänestoa, kun saa olla pyyhkimässä poskilta kosteutta. Näillä aurinkoisilla keleillä sitten toinen "haitta" (aurinko sinällään ei ole haitta) on valonarkuus. Pelkkää siristelyä ja vuoroin silmiä kiinnipitäen etenemistä.. Sonikoitakaan ei oikein oo voinu käyttää tästä yhdistelmästä johtuen; kylmät sangat kohmaa naaman ja ohjaa ilmavirtaa välistä suoraan ikävästi lasien laidoista silmiin.. pitäs siis hankkia tuommottiset kumpparinauhalla olevat ajolasit kuten aiemmin esim. tos Liiterin mainoksessa.

Tummennetulla vahvistan oman kantani!

Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Laitat vain takavaihtajan kotoa lähtiessä suosiolla suoraan pienimmälle rattaalle, niin ei tarvitse ajon aikan roplata. Parempi jättää se voimalla runttaaminen väliin näin kylmällä kelillä, ja panostaa enemmän reippaaseen pyöritykseen.
    Sit ei pääsis tarpeeks lujaa Hahah.
    Muutenkin toi vauhti on näillä keleillä NIIN huima...

Ja hengittävät Windstopper-vaatteet kun on päällä, niin ei tuu yhtään hiki..EIPÄ

Tänään -25,0 p-Espoo, matkalla sumupilveä, mikä teki kosteutta (lue huurua/jäätä ym.kiteytynyttä) kivasti noihin varusteisiin.

Ai niin ja "kevään" eka mopo bongattu eilen Vantaan puolella, tietty pojalla karvapilotti.

Viikon eka pyöräily ja teki hyvää! Luovutin suosiolla kenkien suhteen enkä edes yrittänyt lähteä kesäkenkä/neopreeni-combolla liikkeelle. Oma pyörilytahti on sen verran laiska että reiluun 12 kilsaan menee päälle 40 minsaa, joten kylmä iskee pahasti. Harmillisinta on silmälasien huurtuminen ylämäissä mutta onneksi aina alamäessä helpottaa
    Tsemppiä kaikille pyöräilijöille! Aamulla oli yllättävänkin monta fillaria liikkeellä, kunhan vain kaikilla olisi edes jokin valo eteenpäin osoittamassa:|

Viime talvena mulla paleltu silmänympärykset vaikkei pakkasta ollut kuin 17 astetta. Näin kävi, koska mulla oli sellainen tuulenpitävä naamasuoja, ja kun koetin hengitellä sen läpi, kostea hengitysilma tuprusi suoraan naamarin yläreunasta silmille. Tajusin asian vasta kun vahinko oli jo tapahtunut, ja oli saakelin arat silmänympärykset pari viikkoa. Tänä talvena oon pitänyt naaman paljaana ja luottanut siihen että kyllä ne poskiontelot pärjää.

Hm. mitenkähän ne hiihtäjien käyttämät poskiteipit tjsp. Onks ne jotain haitekkiä, vai toimisko joku niksipirkkaviritelmä yhtä hyvin?

Laskettelulasit on hyvät kovilla pakkasilla. Tuntuu että koko kasvot lämpenee kun ne vetää päälle.

Ne joilla sattuu kylmällä keuhkoihin - hommatkaa ihmeessä se hengitysmaski.
    Joko jonas.fi:ltä tai Psolarin peli. Tänään oli työmatkalla Jonas naamalla toista kertaa, eikä tunnu ollenkaan kylmältä - -23 oli lähtiessä. Heti kun sen ottaa pois, niin rupee tuntuun ikävältä keuhkoissa. Jonakselta pelkkä verkko-osa maksaa reilut parikymppiä...
    On muutenkin lämpöisempi olo kun ei katoa niin paljoa lämpöä hengitysilman mukana.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Viime talvena mulla paleltu silmänympärykset vaikkei pakkasta ollut kuin 17 astetta. Näin kävi, koska mulla oli sellainen tuulenpitävä naamasuoja, ja kun koetin hengitellä sen läpi, kostea hengitysilma tuprusi suoraan naamarin yläreunasta silmille. Tajusin asian vasta kun vahinko oli jo tapahtunut, ja oli saakelin arat silmänympärykset pari viikkoa. Tänä talvena oon pitänyt naaman paljaana ja luottanut siihen että kyllä ne poskiontelot pärjää.

Hm. mitenkähän ne hiihtäjien käyttämät poskiteipit tjsp. Onks ne jotain haitekkiä, vai toimisko joku niksipirkkaviritelmä yhtä hyvin?
    Mulla on ollu -30C semmonen Bilteman buffi/kaulahuivi kypärän alla nostettuna semmosen baclava (vai mikä viddu se on) asentoon joten naama jää semmoseen kuoppaan lipan ja huivin reunojen sisään. Ei vuoda silmät eikä nenä eikä posket palellu. Enkä peitä suuta tai nenää. Vauhti on tietenki hias teihin nopeisiin verrattuna. Muutenkaan en käytä mitään laseja talvipakkasilla.
    Tämmöstä "tötteröä" nahasta tai pahvista tehtynä käytti ainaki appiukko ku nuorena kesät talvet motskarilla ajo. Työkaveri repes nauraan ku tulin töihin että "näyttää niinku pillun sisältä äijä kurkkis..."

kamuleontti Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr.Auer Katso viesti
    Ne joilla sattuu kylmällä keuhkoihin - hommatkaa ihmeessä se hengitysmaski.
    Joko jonas.fi:ltä tai Psolarin peli. Tänään oli työmatkalla Jonas naamalla toista kertaa, eikä tunnu ollenkaan kylmältä - -23 oli lähtiessä. Heti kun sen ottaa pois, niin rupee tuntuun ikävältä keuhkoissa. Jonakselta pelkkä verkko-osa maksaa reilut parikymppiä...
    On muutenkin lämpöisempi olo kun ei katoa niin paljoa lämpöä hengitysilman mukana.
    Oli harkinnassa marraskuussa, mutta silloin oli nettikaupoista loppu ja luovutin. Saako noita jostain näpsästi hyllystä?

Siihen aikaan, kun olisi pitänyt lähteä työmatkalle fillarilla, lämpimittari näytti -33C. Ei todellakaan innostanut enää. Olisi tiennyt noin tunnin ajoa, jos olisi edes elossa päässyt perille.

Vissiin pitää vielä useampi päivä odotella, ennen kuin tuonne taas pääsee koululaisia ja työmatkalaisia ohittelemaan. Hankin ensimmäiset klossilliset "talvikenkäni" juuri, joten niitäkin on kiva päästä kokeilemaan.

RM

... Päässä silkkihuppu ja panta. Kypärästä aukot teipattu edestä umpeen.

Täällä lasketellaan menemään ohut pipo+hupullinen laskettelutakki yhdistelmällä - viima kun jää pois niin ei palella korviakaan. Ylämäissä huppua toki nostetaan ja annetaan hien haihtua. Ainoa on toi kyynelehtiminen alkumetreillä, pitää lähes aina pestä lasit töissä. Tää on kyllä joku ikäjuttu, en muista olleeni tällainen itkuiita kun teininä jaoin postia mopolla vielä kovemmissa keleissä.

Parhaat fiilikset Helsingissä saadaan muuten aamuisin Lahden motarin vieressä - otetaan ybervauhdit alamäessä ja suhahdetaan kaikkien ytimeen jo useampia kilometrejä jonottaneiden autoilijoiden ohi. Tiedän, olen paha ihminen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketjunvenyttäjä Katso viesti

Parhaat fiilikset Helsingissä saadaan muuten aamuisin Lahden motarin vieressä - otetaan ybervauhdit alamäessä ja suhahdetaan kaikkien ytimeen jo useampia kilometrejä jonottaneiden autoilijoiden ohi. Tiedän, olen paha ihminen
    Hihi
    Tarkoitatko sitä Koskela-Kumpula -kohtaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kamuleontti Katso viesti
    Oli harkinnassa marraskuussa, mutta silloin oli nettikaupoista loppu ja luovutin. Saako noita jostain näpsästi hyllystä?
    eioota tuntuvat myyvän joka puolella. Nyt olis oikea aika käydä tuuletinostoksilla ens kesää varten ja maskit pitää hankkia elokuussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kamuleontti Katso viesti
    Psolaria en löytänyt, joten tilasin Jonas.fi:ltä...se tuli postiin parissa päivässä. Liikkeen osoite on Helsingissä mutta käsittääkseni myynti vain postitse. Luulen et Psolar ois parempi, mutta oon tolla jonaksellaki pärjänny paremmin kuin ilman ...
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

Tänään tuli talven pakkasenkka fillaroinnissa. Mittari näytti aamulla -33,7C töihin lähtiessä. 32,63km matkaan meni myös ennätyskauan aikaa, Peräti 1:29:00. Piti kerran jopa pysähtyä tarkistamaan laahaako CC jarrut Eivät laahanneet, ei vaan rullannnut enää fillari kovinkaan häävisti. Laukaan ja Jyväskylän ympäristössä oli paikoin ollut jopa -35C -> 37C pakkaslukemia työkavereiden mukaan. Tulispa kunnon -40C pakkaset. Pääsisi kokeilemaan fillarointia äärioloissa
    hautaja muokkasi tätä : 17.02.2011 at 10.29 Syy: typo
    -Janne-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hautaja Katso viesti
    Tänään tuli talven pakkasenkka fillaroinnissa. Mittari näytti aamulla -33,7C lähtiessä. 32,63km matkaan meni myös ennätyskauan aikaa, Peräti 1:29:00. Piti kerran jopa pysähtyä tarkistamaan laahaako CC jarrut Eivät laahanneet, ei vaan rullannnut enää fillari kovinkaan häävisti
    Ei hemmetti ei voi kuin nostaa hattua kunnioituksesta. Aika sissi oot kun tuollaisen työmatkan ajat noissa lämpötiloissa. Itsellä on rajana kymmenen pakkasastetta talviajolenkille ja silloinkin menee pukeutumiseen puoli tuntia ennenkuin pääsee tien päälle.

Hihi
    Tarkoitatko sitä Koskela-Kumpula -kohtaa?
    Jep sitäpä juuri. Toki tarkistan sieltä ylhäältä että reitti on selvä. Ja näin talvella se mutkan mahdollinen liukkauskin hieman rajoittaa harrastusta

bahco Guest

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    kun pääsee talvipyöräilyyn kiinni niin on se hauskaa hommoo miinukset talvessa ainostaan kylmä mutta semmonen -3 aurinkoinen keli ja tampattu metsäpolku on parasta...
    -15 aukealla ja - 18 metsässä tai vähän enemmänkin kitkan ja polunpinnan kovuusasteen vuoksi.

Yhtä polkua Kaupin mäellä kuljeskelin koirien kanssa muutaman kerran ja hetken päästä horautin siitä jo polkupyörällä, koska muutkin olivat samaa kohtaa innostuneet kävelemään. Hyvä vähän alamäkivoittoinen kaarros. Talvella paljon vähemmän vaivaa juurista ja muutoinkin tasaisempaa menoa, kun kesällä. Haittapuolena ainoastaan hangeen sukeltaminen.

Mielummin ajelen metsässä talvella ja kesällä pyörää voi käyttää paremmin muuhunkin mielenkiintoisempaan toimintaan, että jää vähäisemmälle silloin nuo metsät.

Peukalo ylös

Tytölle kävin Jonaksen hakemassa Mannerheimintieltä, ainakin joulukuussa oli hyllyssä.

http://www.jonas.fi/jalleenmyyjat/terttulilja.php

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •