HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 29 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 79 129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #841
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    No ei se ylämäkeenkään kovin hyvin kulkenu.
    Hengästytti normaalia enemmän

    Mut kiitos tosta Biltema-vinkistä, laitan huonomman puoliskon hakemaan mun parempaan puoleen vähän lämmikettä

  2. #842
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    76
    Mukavan rapsakka -22 astetta oli yöllä. Tuli sitten puettua yksi kerros liikaa vaatettakin. Vaikka 6km työmatka tuli madeltua melko hitaasti, puski silti puolessa välissä matkaa hiki ja sen myötä loppumatkasta vilu. Yleensä säällä kuin säällä palelevat sormet pysyi mukavan lämpiminä goretex-kintaiden sisällä. Onkohan sitä tässä talven aikana kasvot karaistuneet, kun ei poskiakaan palellut, vaikka en putkikauluria viitsinyt kasvojen eteen laittaa. Hengitykseen tuo pakkanen kyllä jonkin verran otti.

    KLV:llä oli melko hiljaista. Työpäivän istuin kaupungissa auton ratissa ja kotimatkan taitoin yhden tienoilla ja yhtään pyöräilijää en nähnyt koko päivän aikana. Työkaveritkin taas kehuivat hulluksi, kun näillä keleillä liikun fillarilla -- mielestäni ei minkäänlaista ongelmaa ole, kun vain pukeutuu kelin mukaan.

  3. #843
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Eihän tähän voi muuta sanoa, että onpa mahtavat kelit käydä lenkillä. Ainoo haitta on nuo silmälasit, jotka tahtoo välillä huurtua, vaikka niihin jotain huurtumisenestoainetta käytän. No, näillä pakkasilla tahtoo kyllä varpaat jossakin vaiheessa kylmetä. Pitäs vissiin hommata talvimonot kesäisten tilalle.

    Mutta noi Craftin housut ja takki on kyllä ollu hintansa väärti. Jos lähtisin kävelylle pyörätamineissa niin varmasti tulis kylmä, mutta pyörällä...avot.

  4. #844
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Tänä aamuna Helsingissä 23.3 pakkasta eli oma enkka tälle talvelle. Hyvin meni, ei ongelmia. Mulla taitaa olla erityisen hyvä ääreisverenkierto, sillä olen vetänyt samoilla tamineilla syksystä lähtien. Ei ole tarvinnut edes talviajokenkiä hankkia. Kesäkengät ja neopreenisuojat riittää.
    Perjantai aamuksi on luvattu reilusti alle -25.

  5. #845
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Kotham
    Viestit
    240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Mut kiitos tosta Biltema-vinkistä, laitan huonomman puoliskon hakemaan mun parempaan puoleen vähän lämmikettä
    Tämä lause. Asiallisen asiaton.

    Mutta asiaan... kyl se vaan on taka/etupuoli hyvä suojata tämmöttisil keleil. Itsellä pari kipaletta ihan normi Prismoista saatavia talvilämmittimiä päällekkäin; alla useamman vuoden palvellut ja syksyllä hankitun viritin siihen virttyneen päälle. Ei paljo naurata, jos kalsa iskee istumalihaksiin ja itkuksi menee kylmän jäytäessä virtsarakon ja satulan välissä. Siinä sitten kaikenmaailman virityksiä (paperi, takinhelma, reppu, mikätahansarätti) kesken matkan kehittelemään eikä mistään juur oo apua (no, juoksulenkillä kerran talvella kotiopäin vastatuulessa olivat varusteet sen verran jäässä, että joutu kirjaimellisesti viimiset pari kilsaa tulemaan kädet housuissa) joten oppinnu kantapään kautta nämäkin. Ennemmin jo lähtiessä hieman liikaa, josta voi keventää, kuin puolivälissä matkaa kuvittelemassa keväisiä lämpötiloja jättipakastimessa.

    Keväänmerkki sekin, kun satula ilmestyy vällyjen välistä...

  6. #846
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Tänä aamuna Helsingissä 23.3 pakkasta eli oma enkka tälle talvelle. Hyvin meni, ei ongelmia. Mulla taitaa olla erityisen hyvä ääreisverenkierto, sillä olen vetänyt samoilla tamineilla syksystä lähtien. Ei ole tarvinnut edes talviajokenkiä hankkia. Kesäkengät ja neopreenisuojat riittää.
    Perjantai aamuksi on luvattu reilusti alle -25.
    Olet sitten melkoinen lämpökone! Onko pitkäkin matka? Mulla on vähän yli 20 km, ja pelkään että vilu tulee kyllä tänä aamuna varpaisiin jo puolivälin paikkeilla, vaikka onkin talvikengät.
    10k-kerhon jäsen

  7. #847
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OsQ Katso viesti
    Toissa viikolla irtosi Foxcompista Nokian Extreme-nastarengas hintaan 59 €, ovh. käsittääkseni 99. Okka tosin sanoi olevansa kovassa flunssassa, ehkäpä kuumeen nouseminen on tiputtanut hintaa...
    [OT]
    Jaa että Okka olis Foxcompissa töissä nykyään
    [/OT]


  8. #848
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Jahas, pihan mittari näyttää -42. Pitänee laittaa jo pitkät kalsarit pyörälenkille...

  9. #849
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Jahas, pihan mittari näyttää -42. Pitänee laittaa jo pitkät kalsarit pyörälenkille...

  10. #850
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Jahas, pihan mittari näyttää -42. Pitänee laittaa jo pitkät kalsarit pyörälenkille...
    Tästä saa jo pisteitä!

    Pohjois-espoo -24,9 astetta tänä aamuna klo 06, lähdin silti matkaan. Näin kaksi pyöräilijää itseni lisäksi tuolla 14km matkalla. Sai painaa aika rauhassa
    Mulla oli hiki, kun töihin pääsin, paitsi varpaista.
    En näe mitään estettä pyöräilettömättömyyteen (sana?), koska vaatteet suojaa. Vauhti ei päätä huimaa näillä keleillä, joten ajoviima on aika olematonta, ainakin mulla

  11. #851
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Nyt on tosiaan kiva fillaroida, ei ole kauheasti tungosta aamulla KLV:llä. Aamulla -28 C ja Herwoodin mäessä tietenkin alkoi koneesta puskemaan ylilämpöä.
    Suomen suomalainen

  12. #852
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Talvipyöräilyn nyansseista eilen iltalenkillä taas mietiskelin, miksi vaihdevipu menee kovemmalla pakkasella tunnottomaksi (vaihtamiseen menee liipasimessa normi sentin sijaan viisi senttiä/vaihde). Kyseessä perus Deore hypridissä. Muovin ominaisuuksia syyllistän...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  13. #853
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    144
    Tuli aamulla ajettua oma pakkasennätys Espoosta Helsinkiin 16km @ -21,5C. Ei tuntunut liian kylmältä, ja perillä taisi ollakin auringonpaisteen ansiosta jo huomattavasti lähtölämpötilaa enemmän asteita.

    Talvipyöräily tuntuu nyt tosi mukavalta paremman rengastuksen ansiosta. Kiinnitin kesällä käyttämääni Schwalben Racing Ralph renkaaseen hyvin pieniä ruuveja nastoiksi ja laitoin takarenkaaksi. Rengas on 2,25" leveä joten ilmatilaa on todella paljon aikaisempaan verrattuna. Iso ilmatila tekee ihmeitä mukavuudelle. Rengas on myös kevyt ja tosi hyvin rullaava. Ainut kysymysmerkki on kestävyys. Nyt on kuitenkin mennyt jo muutama kymppi ja kaikki nastat on edelleen tallella. Seuraavaksi teen eteen samanlaisen.


  14. #854
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Pitihan tossa metsän suojissa ajella tunnin verran. Upee keli kyllä on, mutta aamuvarhaisessa liian kylmä ja iltapäiväks töihin niin pahassa jamassa ollaan. Miten se muuten on, tietääkö joku noheva insinööri että onko ilmavastus -20 asteisessa ilmassa samaa kuin esim + 20 ssa? Tuntuu vaan että pöörä ei oikein liikuu ja aina on se ilmaseinä vastassa. On se niin tietty että kun se polun pinta on kuin hapankorppua niin syöhän sekin vauhdin mutta kuitenkin
    http://www.pellossalo.fi/

  15. #855
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Eiköhän se ole sitäkin, että pakkanen jäykistää voimansiirtoa.



  16. #856
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Miten se muuten on, tietääkö joku noheva insinööri että onko ilmavastus -20 asteisessa ilmassa samaa kuin esim + 20 ssa? Tuntuu vaan että pöörä ei oikein liikuu ja aina on se ilmaseinä vastassa. On se niin tietty että kun se polun pinta on kuin hapankorppua niin syöhän sekin vauhdin mutta kuitenkin
    Lämpötilan ei pitäisi suoraan vaikuttaa ilmanvastukseen, ilmanpaineen kylläkin. Tällä hetkellä Suomen yllä on korkeapaineen alue, mutta ei tuon pitäisi vielä massiivisesti ilmanvastusta lisätä.

    [Edit: puhuin läpiä päähäni tällä kertaa, itse asiassa sekä lämpötila että ilmanpaine vaikuttavat, kts. Wandererin postaus alla.]

    Isompia syitä sille, miksi pyörä ei oikein rullaa napakalla pakkasella, kannattaa varmaankin etsiä sisäisen kitkan kasvusta voiteluaineiden jähmettyessä ketjuissa ja navoissa, sekä lumen ja renkaan välisen vierimisvastuksen kasvusta.
    Risto Koivunen muokkasi tätä : 15.02.2011 at 14.44
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  17. #857
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    20,5 km -25 asteessa aamuseitsemän jälkeen. Muuten varusteet riittivät, mutta Shimano MW80 ei ihan, ei edes tuplasukalla ja neopreenipäällisellä. Taluttelin fillaria 14 kilometrin jälkeen muutaman kymmenen metriä, ja sillä veri lähti vähän kiertämään. Duunin suihkussa varpaita särki sen verran, että ajatus paluumatkasta iltaseitsemältä ei kauheasti nosta ajohaluja.

    EDIT: paluumatkalla oli vain -20 ja siihen riittivät myös Shimpan kengät.
    fiber muokkasi tätä : 15.02.2011 at 21.10 Syy: Tiedoksi MW80:iä harkitseville
    10k-kerhon jäsen

  18. #858
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Onko ilmavastus -20 asteisessa ilmassa samaa kuin esim + 20 ssa?
    Ilmanvastus , jossa

    Ei ole. Kylmällä ilmalla korkeapaineen vallitessa ilman tiheys on suurimmillaan.
    Puhutaan kuitenkin marginaalisista eroista, joita en tässä jaksa laskea auki
    Tahmaavat laakerit ja kovettuvat renkaat lisänneevät vierintävastusta siinä määrin, että ilmanvastuksen muutosta ei voi havaita.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  19. #859
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Tahmaavat laakerit ja kovettuvat renkaat lisänneevät vierintävastusta siinä määrin, että ilmanvastuksen muutosta ei voi havaita.
    Eiköhän sen 14% lisän +20 ja -20 välillä voi havaita, vaikka muitakin lisiä on tarjolla.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  20. #860
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Talvipyöräilyn nyansseista eilen iltalenkillä taas mietiskelin, miksi vaihdevipu menee kovemmalla pakkasella tunnottomaksi (vaihtamiseen menee liipasimessa normi sentin sijaan viisi senttiä/vaihde). Kyseessä perus Deore hypridissä. Muovin ominaisuuksia syyllistän...
    Niissä Shimanon trigger shiftereissä on sellainen hammastettu pyörä, jota vipuun nivelöity kynsi hampaasta työntää. Näin pyörään liitettyä vaijeria saadaan vedettyä se yksi hampaan matka, joka vastaa yhtä vaihdetta.

    Kynnen nivelöinnissä on liukulaakeri, joka kerää vuosien varrella kaikkea kuvottavaa vierasmateriaalia, joka sekoittuu siihen rasvaan mitä siinä on ja pitääkin olla. Tämä sekoitus helposti pakkasella jumittaa, ja kynsi ei enää käänny akselillaan, jolloin se ei ota kiinni hampaaseen, josta seuraa että vaihde ei vaihdu vaikka vipu kääntyy.

    Melko helppo korjata, jotain öljypohjaista huuhtelua ensin ja vaseliinia perään. Tarttee tosin avata se vaihtaja että tulos on kunnollinen, mutta se on varmaan vain kahdella ruuvilla kiinni.

    (Olen korjannut noita aika monta, ja niin varmaan moni muukin.)
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  21. #861
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Ilmanvastus , jossa

    Ei ole. Kylmällä ilmalla korkeapaineen vallitessa ilman tiheys on suurimmillaan.
    Puhutaan kuitenkin marginaalisista eroista, joita en tässä jaksa laskea auki
    Tahmaavat laakerit ja kovettuvat renkaat lisänneevät vierintävastusta siinä määrin, että ilmanvastuksen muutosta ei voi havaita.
    Tuolla voi laskeskella mm.lämpötilan vaikutusta:
    http://www.hembrow.eu/personal/kreuzotter/espeed.htm
    Rule #1: Obey The Rules

  22. #862
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Niissä Shimanon trigger shiftereissä on sellainen hammastettu pyörä, jota vipuun nivelöity kynsi hampaasta työntää. Näin pyörään liitettyä vaijeria saadaan vedettyä se yksi hampaan matka, joka vastaa yhtä vaihdetta.

    Kynnen nivelöinnissä on liukulaakeri, joka kerää vuosien varrella kaikkea kuvottavaa vierasmateriaalia, joka sekoittuu siihen rasvaan mitä siinä on ja pitääkin olla. Tämä sekoitus helposti pakkasella jumittaa, ja kynsi ei enää käänny akselillaan, jolloin se ei ota kiinni hampaaseen, josta seuraa että vaihde ei vaihdu vaikka vipu kääntyy.

    Melko helppo korjata, jotain öljypohjaista huuhtelua ensin ja vaseliinia perään. Tarttee tosin avata se vaihtaja että tulos on kunnollinen, mutta se on varmaan vain kahdella ruuvilla kiinni.

    (Olen korjannut noita aika monta, ja niin varmaan moni muukin.)
    Kiitos vinkistä! Puran ja puhdistan liipasimen viikonloppuna. Vasta 10 vuotta ympärivuotisessa käytössä, ja nyt jo pitää huoltaa.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  23. #863
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    1.209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sa-muli Katso viesti
    Ite päädyin köyhän miehen ratkaisuun ja vedän paksun villasukan penkin yli. Mulla on semmonen apaut 30 minsaa kouluun matkaa ja sillä välillä ainakin toimii.
    Minulla on aitoa lammasta fillariin tollainen ja tosiaan se toimii.
    Kaikki kunnia teille jotka fillarilla liikutte.
    Minä pidän fillarit nyt näillä keleillä lämpimässä autotallissa.
    En kyllä ihmetellyt että Suomessa menee nyt sähköä.
    Jos en autolla aja niin aina se on töpselissä.
    Pysyy Italialainen lämpimänä sisältäkin ja heti on täydet kierrokset käytössä kun lähtee liikkeelle.
    Kuluttajakin voi olla oikeassa-ainakin paikassa.

  24. #864
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Ilmanvastus , jossa

    Ei ole. Kylmällä ilmalla korkeapaineen vallitessa ilman tiheys on suurimmillaan.
    Puhutaan kuitenkin marginaalisista eroista, joita en tässä jaksa laskea auki
    Hmm. Silloin kun tiheys on suurimmillaan, on myös hapen osapaine korkeimmillaan. Eli koneesta irtoaa enemmän tehoa. Laskekaapa kumpi vaikuttaa enemmän, ilmanvastus vai tehonlisäys.

    Vaatetuksen (tönkköys, ilmanvastus) vaikutus pitää eliminoida, eli kenttätestit (Powertapilla tai SRM:llä) sekä +20, että -20 pitää tehdä shortseissa ja lyhyessä paidassa.
    Kaar ittelles vaa

  25. #865
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Kyllähän jähmeä rullaavuus pakkasilla tietty matkantekoa vähän hidastaa ja sekin, ettei viitsi ihan hirveästi "konetta" rasittaa hengityselimiä sääliessä, mutta näillä alkaen 15...20 asteen pakkasilla tulee mulla eteen yksi lisäkerros vaatteita joka paikkaan ja se jos mikä hidastaa matkaa. Pukeminen ja riisuminen vie varmaan 10min kumpikin. Siinä ajassa jo melkein pääsisi autollakin liikkeelle. Bussi/juna ei kyllä vielä tulisi pysäkille. Se tapahtuisi vasta, kun pyörällä on jo perillä...

    Hauska ollut seurata muiden liikkujien ilmeitä. Kauempaa jotkut näyttävät kävelevän todella kärsivän näköisinä, pyöräilijän havaittuaan ensin vähän epäuskoinen ilme ja sitten kävelläänkin ihan normityyliin, ikäänkuin ei mulla nyt niin kylmä ollutkaan, jos toikin kulkee fillarilla...

    Ja muutenkin, rontti 20 pakkasta, eihän se ole edes mikään erikoisen kova pakkanen. Normi talvikeli ja "kaikki" on hätää kärsimässä... Tulis -40 ja 10m/s tuuli, niin olis vähän haastetta.

  26. #866
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Talvipyöräilyn nyansseista eilen iltalenkillä taas mietiskelin, miksi vaihdevipu menee kovemmalla pakkasella tunnottomaksi (vaihtamiseen menee liipasimessa normi sentin sijaan viisi senttiä/vaihde). Kyseessä perus Deore hypridissä. Muovin ominaisuuksia syyllistän...
    Ihan sama ongelma oli mulla tänä aamuna!
    Mä olin jo ihan huolissani, et mun vaihteet prakaa, mutta näyttää olevan niin, että -25 astetta on vaan mun fillarille se toimintaraja.

    Tänään oli kyllä aamulla mukava seurata tosissaan parissa liikennevaloissa autoilijoiden ilmeitä.

  27. #867
    kamuleontti Guest
    Tavarafillarilla tänään hyötykierros, lasipurkit keräyslaatikkoon ja pullot alkoon, sitten Herttoniemestä nahkasatulakauppaan Vallilaan. Pakkasta oli sen parikymmentä, mutta ei tullut kylmä huopikkaissa ja karvalakissa. Kierroksen päätteeksi Erätorin parturille saapuessa oli itse asiassa ihan hiki, mutta sain tukanpesun samaan hintaan.

    Huomenna harkinnassa aamukierros krossarilla. Sillä ei oikein viitsis huopikkaissa ajella, onneksi on hyvät shimpan talvikengät ja paksut vaellussukat.

  28. #868
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Kalvas Katso viesti
    Niissä Shimanon trigger shiftereissä on sellainen hammastettu pyörä, jota vipuun nivelöity kynsi hampaasta työntää. Näin pyörään liitettyä vaijeria saadaan vedettyä se yksi hampaan matka, joka vastaa yhtä vaihdetta.

    Kynnen nivelöinnissä on liukulaakeri, joka kerää vuosien varrella kaikkea kuvottavaa vierasmateriaalia, joka sekoittuu siihen rasvaan mitä siinä on ja pitääkin olla. Tämä sekoitus helposti pakkasella jumittaa, ja kynsi ei enää käänny akselillaan, jolloin se ei ota kiinni hampaaseen, josta seuraa että vaihde ei vaihdu vaikka vipu kääntyy.

    Melko helppo korjata, jotain öljypohjaista huuhtelua ensin ja vaseliinia perään. Tarttee tosin avata se vaihtaja että tulos on kunnollinen, mutta se on varmaan vain kahdella ruuvilla kiinni.

    (Olen korjannut noita aika monta, ja niin varmaan moni muukin.)
    Minäkin taidan kokeilla puhdistusta ja uudelleen rasvausta. Peukkuvivussa ei noita ongelmia ollut.
    Suomen suomalainen

  29. #869
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.510
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kamuleontti Katso viesti
    Tavarafillarilla tänään hyötykierros...
    Vieläköhän jostakin löytäisi tuollaisen tavarafillarin?
    Suomen suomalainen

  30. #870
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Täälläkin -25 aiheutti melkoista harmia. kaikki vaijerit paitsi etujarru aivan jäässä vaikka oli ollut kuivumassa lämpimässä 5h eilen.

    Päätti sitten ylempi rissa takavaihtajasta lähteä kävelemään omia matkoja?? Kiinnityspultti katkesi ja siihen matkanteko vähän tyssäsi. Onneksi ehtisin ajoissa kirjoituksiin..

    Tästä voi sitten päätellä että Man vs metal on nyt 1-0.


    Huomenna sitten kävellen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •