ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 49 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 99 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Viimeksi kun asian tarkistin, niin tuubeihin liittyy kaikenlaista avorengastelulle vierasta, kuten liimailua, ompelua ja varatuubien roudaamista lenkille.
    Joo, mä kysyin tätä vaan mielenkiinnosta, että onko väitteissä perää. Mikään noista ei liity tuubien käyttöön jos niin haluaa. Ite oon liimannut, mutta teippikin toimii ja se liimaus on tyyliin kerran keväällä.
    Ompelua ei harrasta tod.näk. kukaan. Silloin kun 100mk oli paljon rahaa ja 300mk tai ylikin yhdestä tuubista Todella Paljon Rahaa, joku saattoi uudehkon tuubin paikatakin avaamalla ompeleet. Nyt sama onnistuu litkulla jos reikä on tyyppiä pistoreikä.
    Litkulla paikkaus onnistuu myös lenkillä, parhaimmillaan pumppaat tuubiin ilmaa sisään ennen kuin oot saanut avosta edes sisärenkaan irti. Parin tikkuaskin kokoinen paikka-aine pullo ei paljon taskussa paina.

Rengasrikossa tuubin melkoinen etu on sekin, että jos pistoreikä ilmaantuu, rengas tyhjenee siitä samaisesta reiästä ja yleensä aika hitaasti. Avo kun pamahtaa, purkautuu paine renkaan ja vanteen välistä ja usein tuo käy silmänräpäyksessä. Siinä jos on kuituvanne ja rosoinen asvaltti, niin pahaa tekee...
    Kaar ittelles vaa

A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Vois olla myös Challengen tekemiä nuo Misukka replikat. Hauskat väri/teema sinänsä kun eihän PR2 enää ole tehty muutamaan vuoteen vai kuin? Eikö ne ole PR3 vaan? Mulla on juuri tuollaiset vaaleansiniset PR2:t jossain kasassa himassa, eikä tuo Service Course-logokaan ole enää uusissa PR3:ssa tuollainen; nuo laakeriseppeleet oli juuri niissä vanhoissa.

Meille tuli joskus BH:n mukana Challengen renkaita. Ne ei olleet ollenkaan huonon oloisia. Niihin ei täällä kyllä usein törmää.

http://www.challengetech.it/home.php
    Tääkin on mulle uusi tuttavuus. En kyllä itse löytänyt heidän malleistaan tuon näköisiä, mutta sehän nyt ei vielä tarkoita mitään.

Tämän sen sijaan löysin:

CHALLENGE TECH CO. LTD. production facility
    1/9 Soi Keeree - Sukhmvit 7 Road
    Huaypong - Amphur Muang
    Rayong 21150
    Thailand

info@challengetech.it

Eikös tuo .it ollut Itailian pääte?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Tääkin on mulle uusi tuttavuus. En kyllä itse löytänyt heidän malleistaan tuon näköisiä, mutta sehän nyt ei vielä tarkoita mitään.

Tämän sen sijaan löysin:

CHALLENGE TECH CO. LTD. production facility
    1/9 Soi Keeree - Sukhmvit 7 Road
    Huaypong - Amphur Muang
    Rayong 21150
    Thailand

info@challengetech.it

Eikös tuo .it ollut Itailian pääte?
    Joo, vähän niinkuin vittoria.it...

Vittoria Rubber Industries (Thailand) Co., Ltd.
    241 Bangpoo Industrial Estate, Soi 3, Muang Samutprakarn, Samutprakarn, 10270; Thailand
    Samut Prakan

Aika monet renkaat taidetaan loppujen lopuksi tehdä Thaimaassa. Veloflex ilmeisesti on vielä Italian tuotantoa.

^ Juu, eli noita Thaimaan paikkoja tarkoitin. Schwalben tuubit myös peräisin tuolta.
    Tufot ja Contit taitaa olla vielä tehty alkuperäismaissaan.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Mahtaako olla kaikki Contit tuubit? Tuskin? Kalleimmat vaan.
    Maastokumeistakin vain osa tehdään Saksassa.
    Kaar ittelles vaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Mahtaako olla kaikki Contit tuubit? Tuskin? Kalleimmat vaan.
    Maastokumeistakin vain osa tehdään Saksassa.
    Niinno onhan niitä muitakin kuin Competitioneja...
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

Parissa saksalaisessa tehtaassa vierailleena voisin vakuuttaa että vaikka tehdas saksassa sijaitsisikin niin turha kuvitella että siellä ainakaan saksalaiset työskentelisi - etenkään linjastolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Parissa saksalaisessa tehtaassa vierailleena voisin vakuuttaa että vaikka tehdas saksassa sijaitsisikin niin turha kuvitella että siellä ainakaan saksalaiset työskentelisi - etenkään linjastolla.
    Oletettavasti “saksalaisuus” herättää lähinnä mielikuvia hyvästä yrityskulttuuriin sisäänrakennetusta laadusta ja laadunvalvonnasta, ei niinkään varsinaisten rakentajien etnisyydestä tms. epäolennaisesta.

A.A Guest
    Itsellä Continental aiheuttaa mielikuvia tukevarakenteisista eläkeiässä olevista kädet puuhkaasssa rinnalla olevista matameista, jotka katsovat vihaisesti kameraan kun ovat pakoitettuja tekemään renkaita yli sata vuotta vanhoilla laitteilla, ja eläkkeelle ei voi lähteä kun on ollut niin pieni palkka.

Lähteet:
    Fillarilehden artikkeli ja Continental rengasvalmistajan mainoskuva.

di luca Guest
    Tuo yllä oleva kuvaus voi hyvinkin pitää paikkansa. Itse olen käynyt 90-luvun alussa sittemmin konkkaan menneellä Schlegel-melatehtaalla ostamassa mailoja tiskin alta ja siellä näky oli just tuo... Prijon-kajakkeja taas tekivät tsekit rajan takaa muutaman kuukauden pestillä vieraillen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Itsellä Continental aiheuttaa mielikuvia tukevarakenteisista eläkeiässä olevista kädet puuhkaasssa rinnalla olevista matameista, jotka katsovat vihaisesti kameraan kun ovat pakoitettuja tekemään renkaita yli sata vuotta vanhoilla laitteilla, ja eläkkeelle ei voi lähteä kun on ollut niin pieni palkka.

Lähteet:
    Fillarilehden artikkeli ja Continental rengasvalmistajan mainoskuva.
    Itse en kyllä näe oikein mitään väliä sillä tekeekö polkupyöränrenkaan ylipainoinen saksalaisnainen, alipainoinen alipalkattu kinkki vai viinihiprakassa töissä viihtyvä makaroni. Fillarinrenkaiden kilohinnoilla ei tuotantokoneidenkaan automaatioasteella ole oikein mitään väliä. Kaikki olennainen osaaminen on kumiseokoituksissa ja rungossa. Sekoitukset varsinkin ovat rengasvalmistajien tarkimmin varjelemaa tietoa. Tuotekehitys erottaa rengasvalmistajat toisistaan.

Joo, mä kysyin tätä vaan mielenkiinnosta, että onko väitteissä perää. Mikään noista ei liity tuubien käyttöön jos niin haluaa. Ite oon liimannut, mutta teippikin toimii ja se liimaus on tyyliin kerran keväällä.
    Ompelua ei harrasta tod.näk. kukaan. Silloin kun 100mk oli paljon rahaa ja 300mk tai ylikin yhdestä tuubista Todella Paljon Rahaa, joku saattoi uudehkon tuubin paikatakin avaamalla ompeleet. Nyt sama onnistuu litkulla jos reikä on tyyppiä pistoreikä.
    Litkulla paikkaus onnistuu myös lenkillä, parhaimmillaan pumppaat tuubiin ilmaa sisään ennen kuin oot saanut avosta edes sisärenkaan irti. Parin tikkuaskin kokoinen paikka-aine pullo ei paljon taskussa paina.

Rengasrikossa tuubin melkoinen etu on sekin, että jos pistoreikä ilmaantuu, rengas tyhjenee siitä samaisesta reiästä ja yleensä aika hitaasti. Avo kun pamahtaa, purkautuu paine renkaan ja vanteen välistä ja usein tuo käy silmänräpäyksessä. Siinä jos on kuituvanne ja rosoinen asvaltti, niin pahaa tekee...
    Jos haluaa käyttää litkuja korjaamiseen, niin eikö litkuja voi käyttää avojenkin paikkaamiseen?

Milloin avo pamahtaa? Itselläni avo on pamahtanut tapahtunut ainoastaa pari kertaa. Tuolloin joku tiellä ollut romua joku on viiltänyt kyljen auki. Tuubi taitaa pamahtaa samalla tavalla tuossa tilanteessa. Kulutuspinnan lävistäneet kymmenet terävät sirut eivät tuollaista ole saaneet aikaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Jos haluaa käyttää litkuja korjaamiseen, niin eikö litkuja voi käyttää avojenkin paikkaamiseen?
    Sisärenkaaseen ei ole ihan yhtä helppoa saada sitä nestettä sisään mutta kai sekin onnistuu.

...Milloin avo pamahtaa?...
    No esimerkiksi kun vedät neljääkymppiä terävään routakoloon ja "snakebite" tyhjentää renkaan hetkessä. Tuubeissa ei ole tätä vaaraa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    No esimerkiksi kun vedät neljääkymppiä terävään routakoloon ja "snakebite" tyhjentää renkaan hetkessä. Tuubeissa ei ole tätä vaaraa.
    Eikös tuubirenkailla ole sitten tämä oma eeppinen feilinsä eli renkaan kuoriutuminen vanteelta epäonnistuneen liimauksen seurauksena? Onko se sitten sen harvinaisempaa kuin avorenkaan spontaani räjähtäminen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Eikös tuubirenkailla ole sitten tämä oma eeppinen feilinsä eli renkaan kuoriutuminen vanteelta epäonnistuneen liimauksen seurauksena? Onko se sitten sen harvinaisempaa kuin avorenkaan spontaani räjähtäminen?
    Totta joo. Aika harvinaista taitaa kyllä olla todellisuudessa tuo liimauksen pettäminen. Omakohtaista kokemusta tuubeista ei ole, mutta tulevalla kaudella kisoihin aion tuollaiset alle laittaa. Kriteriumeissahan nuo ovat tiukimmilla. Kyllä avoon tulee snakebite huomattavasti useammin kuin tuubi muljahtaa pois vanteelta, näin veikkaan. Meitsi aikoo kyllä jättää tuon liiman kanssa värkkäämisen suosiolla väliin ja laittaa tuubit kiinni teipillä. Treenikiekot pysyvät avoina.

Tuotekehitys erottaa rengasvalmistajat toisistaan.
    Ja silti Challengen kivikautisilla metodeilla tulee aika priimaa kamaa. En tiedä miten paljon Veloflex sijoittaa tuotekehitykseen, mutta siitä viestimiseen ei ainakaan mene isojen merkkien verran rahaa. Veloflexin renkaat ovat kuitenkin parempia (mun mielestä) kuin tuotekehitykseen tai sen mainostamiseen rahaa enemmän sijoittavat isot merkit.

Hiilarikiekot on jees ja jos työntää rahaa hiilarivanteisiin, niin mun mielestä on parempi laittaa "kaikki peliin" ja siirtyä tuubeihin. Ne ovat kevyemmät ja tuubivanne varmaankin kestää kolhuja paremmin. Hiilikuituvanteiset kiekot ovat kuitenkin ainoa vaihtoehto jos haluaa sekä kevyet että aerodynaamiset kiekot, eli hyvät kisakiekot. Jos aero-hiilari kiekon ulkonäkö on ykkös valintakriteeri, niin sitten avot ovat varmaan ihan hyvä vaihtoehto.

Mä päätin hankkia ehtaa kuraa vanteet kun näitä selkänahasta revittyjä dollareita pitää kuulemma käyttää muuhunkin kuin 500-1000 dollarin nylkkypyörän vanteisiin.

EDIT: Jos laittaa tasaisen kerroksen liimaa sekä vanteelle että kumille, niin ei se rullaa vanteelta kunhan pitää yli 7 bar paineita. Jos jännittää, niin kaksi kerrosta liimaa vanteelle ja renkaalle. Crossituubien kanssa mulla on 3+teippi+1 liimatarpeita vanteella ja 3 kerrosta tuubilla. 2 bar paineilla pysyy 32 millinen kumi vanteella vaikka ajaa vähän kovempaa mutkiin.
    6.7 WTF/kg

Mulla on mennyt kisoissa joku 3 rengasta snake bitellä. Maantiekisoissa ja kaikki 23mm gummeja. Yhtään tuubia ei ole moisesti mennyt.

Lisäksi maantiegummeissa hirvittää tietyt merkit jotka on todella löysiä vanteelle. Jos rengas menee alamäessä ja on sellanen alla...yhtään tuubi ei taas ole lähtenyt alta kurvissa ikuna. Varsinkaan teipillä se lienee mahdotonta jos asentaja on yhtään tajuissaan ollut.

Toinen on että ite tykkään kayttää latexisisureita avoissa...jos joku MUU laittaa ne turvallisten =tiukkojen, päällyrenkaitten kanssa paikalleen ja pumppaa ne valmiiksi JOKA ajopäivä.

Kyllä avonkin litkulla voi paikata mutta joku voisi kysyä että onko järkee? Sisärengas on helppo vaihtaa ja sen voi paikata halvemmallakin jos tahtoo. Prestan läpi sitä litkua ei tosiaan ole helppo ujuttaa, pitäisi olla irrotettava sielu, kuten tuubeissa. Sisärenkaissa harvemmin on.

On mulla kerran irronnut etutuubi, kun tyhjeni pikku hiljaa ja tempon kääntöpaikalla keilan ympäri kantatessa muljahti pois. Mutta vaati siis tuollaisen kunnon "polvi maassa" kanttauksen nollavauhdissa ja renkaasta paineet vähissä. Kovassa vauhdissa ei ole irronnut vaikka puolityhjällä tuubilla ajoi korttelimutkia Liedossa.

Kai sitä lateksi-sisuri tuubiakin pitää pumpata usein...
    Kaar ittelles vaa

Juu, mutta ero tuntumassa ja rullaavuudessa on pienempi kun tuubissa voi olla todella ohutta butyylisisuria sisällä ja sitä ei saa rikki asentaessa kuin jotain 50g/latexi sisureita.

Enkä siksi siis halua latexisisureilla tuubeja ihan välttämättä. Tietty tuubin valintaan vaikuttaa moni muukin asia. On mullakin hyllyssä Vittoriaakin mutta en nyt ole viitsinyt sillä ajaa. Soon aina tasapainoilua mitä haluaa renkaissa. Tufo on aika soiva komprimissi monessa suhteessa. Tuossa olisi joku noin 15kpl testituubia erimerkkejä ja malleja.....on tullut kokeiltua nääs erimoisia.

Kysyin noista http://www.bike-components.de/produc...adsatz-.htmlja vastaus oli "i think the rear rim is the RR465 like in the picture. This is the Information of our supplier, so I think there is a failure in the text."

Kysyin myös että olisiko mahdollista tehdä molemmat kiekot RR465 kehillä,
    joka ei ole mahdollista

Onko missään kiekonpaino laskuria jossa voisi valita navat, kehät etc. ja antaisi kiekon painon. Ei tarvitsisi excelin kanssa punnertaa.

edit:kiitos kontio, linkki korjattu.
    pikku-mihkali muokkasi tätä : 12.02.2011 at 15.00

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Kysyin noista http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
    ja vastaus oli "i think the rear rim is the RR465 like in the picture. This is the Information of our supplier, so I think there is a failure in the text."

Kysyin myös että olisiko mahdollista tehdä molemmat kiekot RR465 kehillä,
    joka ei ole mahdollista

Onko missään kiekonpaino laskuria jossa voisi valita navat, kehät etc. ja antaisi kiekon painon. Ei tarvitsisi excelin kanssa punnertaa.

pikaisen salapoliisityön jälkeen oletan että puhuit näistä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ja silti Challengen kivikautisilla metodeilla tulee aika priimaa kamaa. En tiedä miten paljon Veloflex sijoittaa tuotekehitykseen, mutta siitä viestimiseen ei ainakaan mene isojen merkkien verran rahaa. Veloflexin renkaat ovat kuitenkin parempia (mun mielestä) kuin tuotekehitykseen tai sen mainostamiseen rahaa enemmän sijoittavat isot merkit.
    No eikö tuo ole juurikin esimerkki tuotekehityksen dominoivasta roolista? Renkaan rakenne ja materiaalit on suunniteltu sellaisiksi, että ominaisuudet miellyttävät sinua?

Kyllä avonkin litkulla voi paikata mutta joku voisi kysyä että onko järkee? Sisärengas on helppo vaihtaa ja sen voi paikata halvemmallakin jos tahtoo. Prestan läpi sitä litkua ei tosiaan ole helppo ujuttaa, pitäisi olla irrotettava sielu, kuten tuubeissa. Sisärenkaissa harvemmin on.

Tuossa aikaisemmin vain perusteltiin tuubien helppoutta tuolla litkun käytöllä. Itse en näe sen erottavan tuubeja avoista millään tavalla, koska litkuja voi ilmeisesti käyttää myös avoissa. Avoissa on vain myös muita keinoja, jotka ilmeisesti ainakin sinun mielestä ovat vieläpä suositeltavampia.

Ainakin täällä päin ei ole mitään vaikeuksia löytää irtosieluisia sisäkumeja. Niitä löytyy jopa ruoka- ja urheiluvälinenkaupoista. Ainakin noita on selvästi paremmin tarjolla kuin tuubeja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Lisäksi maantiegummeissa hirvittää tietyt merkit jotka on todella löysiä vanteelle. Jos rengas menee alamäessä ja on sellanen alla...yhtään tuubi ei taas ole lähtenyt alta kurvissa ikuna. Varsinkaan teipillä se lienee mahdotonta jos asentaja on yhtään tajuissaan ollut.
    Ei mullakaan ole yhtään avoa vanteelta karannut. Myös 50 grammainen butyyli on toiminut ilman pienintäkään sisäkumeista johtuvaa ongelmaa. Samoin Shimanon navat ovat pelanneet oikein hyvin ilman käyttöönottohuoltoa.

No eikö tuo ole juurikin esimerkki tuotekehityksen dominoivasta roolista? Renkaan rakenne ja materiaalit on suunniteltu sellaisiksi, että ominaisuudet miellyttävät sinua?
    Niin kai. Valkataan hyväksi todettu rakenne ja tehdään kumeja. Sun postista vaan sai sellaisen kuvan, että enemmän rahaa tuotekehitykseen = parempi tuote, mutta ilmeisesti tarkoitit jotain muuta. Mä olen myös kuvitellut, että pehmeä ajotuntuma, hyvä rullaavuus ja kestävyys ovat yleisesti hyväksi koettuja renkaan ominaisuuksia, mutta ilmeisesti nämä ovat vain mun omia kriteerejä.

Avot alumiinikiekoilla ja tuubit hiilarille on mun mielipide. Jos vielä lisäisi, että yli 300€ alumiinikiekoista on liikaa rahaa ja halvat alut eivät ole sopivilla kumeilla kovin kaukana hyvästä tuubipaketista.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Niin kai. Valkataan hyväksi todettu rakenne ja tehdään kumeja. Sun postista vaan sai sellaisen kuvan, että enemmän rahaa tuotekehitykseen = parempi tuote, mutta ilmeisesti tarkoitit jotain muuta. Mä olen myös kuvitellut, että pehmeä ajotuntuma, hyvä rullaavuus ja kestävyys ovat yleisesti hyväksi koettuja renkaan ominaisuuksia, mutta ilmeisesti nämä ovat vain mun omia kriteerejä.
    Tarkoitin siis sitä, että renkaan ominaisuudet määritellään piirrustuspyödällä eikä tuotantokoneen ääressä.

Tuskinpan sinun suosikkirenkaasikaan on kaikissa ominaisuuksissa paras. Se tuo mukanaan yhtälöön eri ominaisuuksien painotukset. Yksi rengas ei välttämättä ole kaikille paras.

En ole Challengen renkaita kokeillut, mutta teknisten tietojen ja käyttäjäkokemusten perusteella arvelen, että paikkaustarve olisi käytössäni turhan suuri.

Tarkoitin siis sitä, että renkaan ominaisuudet määritellään piirrustuspyödällä eikä tuotantokoneen ääressä.

Tuskinpan sinun suosikkirenkaasikaan on kaikissa ominaisuuksissa paras. Se tuo mukanaan yhtälöön eri ominaisuuksien painotukset. Yksi rengas ei välttämättä ole kaikille paras.

En ole Challengen renkaita kokeillut, mutta teknisten tietojen ja käyttäjäkokemusten perusteella arvelen, että paikkaustarve olisi käytössäni turhan suuri.
    Ainakin toivoisi, että ne renkaat suunnitellaan suunnittelupöydän ääressä.

Mä olen pari viime vuotta käyttänyt eri renkaita lenkillä ja kisassa, eli ei mulla todellakaan ole mitään yleisrengasta edes tiedossa.
    6.7 WTF/kg

Tuossa aikaisemmin vain perusteltiin tuubien helppoutta tuolla litkun käytöllä. Itse en näe sen erottavan tuubeja avoista millään tavalla, koska litkuja voi ilmeisesti käyttää myös avoissa. Avoissa on vain myös muita keinoja, jotka ilmeisesti ainakin sinun mielestä ovat vieläpä suositeltavampia.
    Pointti taisi olla kyllä se, että kokonaista varatuubia ei enää nykyään tarvi mukana kantaa. Ei se, että se tuubi olisi helpompi paikata, vaan että se ei ainakaan ole vaikeampaa tai hankalampaa kuin sisäkumin vaihto.
    Kaar ittelles vaa

Ainakin täällä päin ei ole mitään vaikeuksia löytää irtosieluisia sisäkumeja. Niitä löytyy jopa ruoka- ja urheiluvälinenkaupoista.
    Minkäs merkkisiä ne ovat? Meinaan Prestalle.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 14.02.2011 at 13.23

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •