GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 48 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1411
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    Ei ehkä ihan huono ostos olisi tuo RS80, jos ero WH-7850-C50-CL:iin on vain navoissa. Tour 7/2010:n aerokiekkotestissä mainittu Dura-Ace kiekkopari tuli kolmanneksi. Kommentit siitä olivat: Erittäin vankka yleiskiekko kisaan ja harjoitteluun. Aerodynaamisesti hyvä ja mekaanisesti huippu. Tiedä sitten mikä siinä aerodynamiikassa oli niin hyvää, kun se jäi testissä kyseisessä ominaisuudessa kolmanneksi häntäpäästä laskien.

    Voisin kyllä itsekin harkita näitä kiekkoja, jos tuolla hinnalla saa.

  2. #1412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Ei ehkä ihan huono ostos olisi tuo RS80, jos ero WH-7850-C50-CL:iin on vain navoissa. Tour 7/2010:n aerokiekkotestissä mainittu Dura-Ace kiekkopari tuli kolmanneksi. Kommentit siitä olivat: Erittäin vankka yleiskiekko kisaan ja harjoitteluun....
    Johan ovat painavat, 1783 gr. Eikös tuolla rahalla pitäisi saada huomattavasti kevyemmät.

  3. #1413
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.689
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    Johan ovat painavat, 1783 gr. Eikös tuolla rahalla pitäisi saada huomattavasti kevyemmät.
    Onko noita vastaavia paljon kevyempiä? Siis aerokiekko avorenkaalle ja alumiinikehällä?

  4. #1414
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Ei toi 1700 grammaa nyt niin painava avokiekkosetti ole. Jonkun 200 grammaa voi tietty säästää useamalla eurolla jos hankkii hiilarivanteiset kiekot. Mä en kyllä maksaisi tota listahintaa noista kiekoista, mutta reilu 600 on ihan kohtuullinen hinta. Aerokiekko avokumille ja alumiinivanteella ei ehkä ole paras vaihtoehto markkinoiden tarjonnasta.

    Eri asia voi olla, että saako tosta linkitetystä kaupasta noi kiekot tilattua tohon rahaan ihan kotiin saakka.
    6.7 WTF/kg


  5. #1415
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    PBK mainitsee normaalihinnaksi 1002e ja myy satasen halvemmalla.

    Alumiinikehäiseksi aerokiekoksi tuo 1750g on ihan kohtuullinen paino. Mavic Cosmic Carbone SL on samaa luokkaa, Zipp 404 100g vähemmän ja FFWD F6R 100g enemmän.

    Ihan mielenkiintoinen uutuus tämä aero-RS80.

  6. #1416
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Niin, jos haluaa alumiiniset avot. Muuten ei oikein järkeä. Tai jos taas se 0,4-0,8 kilon suuntaan lisätty pyörivä massa ei meinaa mitään renkaineen. Voihan sitä tietty vähän fiilata 50g sisureilla ja 180g ulkogummeilla mutta todellisuudessa tollasissa se on aika kohinaa verrattuna mitä se vaikuttaa käytännön hankaluutena. Shimanon navat ja jos niissä on yhä sama laakerointi joka on purettava, rasvattava ja säädettävä heti uutena....vuoden päästä viä kun taas keksivät Shimanolla jotain "mullistavaa" muutosta noihin että vara-osat on taas kortilla niin jees vaan....
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 10.02.2011 at 07.53

  7. #1417
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    PekkaL taisi todeta jotenkin näin: "vain tietämätön maksaa tonnin avokiekoista".
    mä olen kyllä aikalailla samaa mieltä. ja siksi en 300 euroa kalliimpia kiekkoja aiokaan hankkia (ainakaan ennenkö saan jonkun hyvän syyn siirtyä tuubeihin, mitä en lenkkikäytössä taida saada), 1500 grammainen semi aero alusetti on ihan riittävä pk-lenkkeilyyn mitä fillarointi ainakin mulle on.

  8. #1418
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Kiinnostaisi tietää, että ovatko nämä avokiekkojen kieltäjät itse kokeilleet kalliita hiilariavoja, tyyliin Zipp 404 Firecrest, Xentis squad 4.2, Tune Schwarzbrenner 58, DT Swiss RRC 1250 tai vaikka avo-Lightweighteja. Mikä niiden ajo-ominaisuuksissa on olennaisesti vikana?

  9. #1419
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Kiinnostaisi tietää, että ovatko nämä avokiekkojen kieltäjät itse kokeilleet kalliita hiilariavoja, tyyliin Zipp 404 Firecrest, Xentis squad 4.2, Tune Schwarzbrenner 58, DT Swiss RRC 1250 tai vaikka avo-Lightweighteja. Mikä niiden ajo-ominaisuuksissa on olennaisesti vikana?
    en koe kuuluvani tähän ryhmään koska tykkään kyllä avoista, mutta sen verran on tullut asiaa opiskeltua että hiilariavon korjaaminen on kai tuubiin verrattuna aika hankalaa, kun se jarrupinta on niin ohutta ja korkealla itse kehärakenteesta. (mua ainakin jännittäisi ajaa kun tietää että jos rikkoo niin ei saa Samukaan enää kasaan)

    Ja onhan ne painavammatkin kuin tuubit koska tuo jarrupintasysteemi vaatii kuitenkin vähän vahvistusta. tästä se painoero ymmärtääkseni johtuu.

    edit_ ja kyllähän United Healtcare ainakin ajaa Edgen avokiekoilla kilpaa, mutta johtunee vain siitä että rengasponssi ei tee tuubeja...
    kontio muokkasi tätä : 10.02.2011 at 11.10

  10. #1420
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Kiinnostaisi tietää, että ovatko nämä avokiekkojen kieltäjät itse kokeilleet kalliita hiilariavoja, tyyliin Zipp 404 Firecrest, Xentis squad 4.2, Tune Schwarzbrenner 58, DT Swiss RRC 1250 tai vaikka avo-Lightweighteja. Mikä niiden ajo-ominaisuuksissa on olennaisesti vikana?
    Ei ehkä ajo-ominaisuuksissa paljoa, mutta kun niiden hinnalla saa todella hyvät tuubikiekot ja halvemmalla avot lenkkeilyyn niin ei ka kukaan kilpaa ajava kalliita avoja osta.
    Jos et aja et voi ottaa!

  11. #1421
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Kyllähän nuo puolesta/vastaan jutut täällä on jo pariin kertaan kelattu. Turha niitä kerrata. Ei kai niissä itse ajossa mitään vikaa ole.
    Musta vaan tuntuu, että noi hiilariavot on ilmestynyt markkinoille lähinnä tuubeja karsastavien vuoksi. Ei niitä muuten tehtäisi. Tuotehan sinänsä on melko järjetön, mutta eipä tuubien karsastamiseenkaan taida juuri järkiperusteita löytyä? Pelkoja ja luuloja lähinnä.

    Kyllä mulla avokiekkoja on ihan riittävästi. Mutta jos pitäis nelinumeroinen raha laittaa kiekkoihin, niin emmä avoja edes harkitsisi.

    Edit kans:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    edit_ ja kyllähän United Healtcare ainakin ajaa Edgen avokiekoilla kilpaa, mutta johtunee vain siitä että rengasponssi ei tee tuubeja...
    Onko fakta? Kaikki ei nimittäin aina ole sitä miltä näyttää? Viivalla on nähty mm. "Michelinin" tuubeja, kuin myös vaikkapa "FFWD" alukehiä (Ambrosio tuubikehä Paris Roubaix:ssa) kun poijaat ei oikein viitsinyt 20-pinnasilla ajaa mukulakiveä.
    Kaar ittelles vaa

  12. #1422
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    ... Nuo 2011 Zondat ovat yhtä painavat kuin Neutronit mutta aavistuksen aerommat, ja takapyörän profiili on leveämpi. Jos ei mitään über-tarjouksia ilmaannu niin ajattelin päivittää Zondaan ja laittaa taakse 25mm kumin...
    Uudet Zondat painavat todellisuudessa huomattavasti vähemmän kuin Neutronit, jotka ylittävät tehtaan painon reilusti. Jopa Campan Neutron Ultra -setti (vannenauhoineen noin 1580g) on painavampi kuin Zonda-setti (alle 1550g).
    kervelo muokkasi tätä : 10.02.2011 at 11.17 Syy: typo
    Rule #1: Obey The Rules

  13. #1423
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Onko fakta? Kaikki ei nimittäin aina ole sitä miltä näyttää? Viivalla on nähty mm. "Michelinin" tuubeja, kuin myös vaikkapa "FFWD" alukehiä (Ambrosio tuubikehä Paris Roubaix:ssa) kun poijaat ei oikein viitsinyt 20-pinnasilla ajaa mukulakiveä.
    Tämän lähemmäs faktaa tuskin tällä hetkellä pääsee: http://www.cyclingnews.com/features/...ite-slr/151975

  14. #1424
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Ok. Hangessahan tuo seisoo, kisoissa sitten näkee mikä on totuus. Eiköhän asia kiinnosta muitakin.
    Vaikka niinhän se on, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt.
    Kaar ittelles vaa

  15. #1425
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Niinhän se on, siis tuo laulu ja leipäjuttu.
    Mutta AG2R ainakin tais olla vetänyt Michelinin turkoosit raidat tuubikumien kylkiin.
    Google löysi Bouygues Telekomin "Misukan avorenkaan".Hyvin on maalattu.


  16. #1426
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Ei ehkä ajo-ominaisuuksissa paljoa, mutta kun niiden hinnalla saa todella hyvät tuubikiekot ja halvemmalla avot lenkkeilyyn niin ei ka kukaan kilpaa ajava kalliita avoja osta.
    Mutta jos ei aja kilpaa, niin koko kilpakiekko/treenikiekko -jaottelu menettää merkityksensä. Pelkkää lenkkiä ajavalla fillarihifistelijällä ei ole mitään syytä säästellä parhaita kiekkojaan autotallin seinällä ja "treenata" jollain Aksiumeilla.

    Tuubikiekoilla on kiistattomat etunsa avokiekkoihin nähden, mutta käytännöllisyys päivittäisessä ajossa ei taida kuulua niihin.

  17. #1427
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Kai noita tuubeja rahalla saa vaikka kenen nimellä. Että sinänsä tuo ei ole edes kusetusta. Katsoo vaikka läpi kaiken fillarirengastarjonnan, niin monikohan merkki on ko. firman omaa tekoa ja moniko alihankintaa.

    Tossa nuo "FFWD:t", toisaalta, ei FFWD itse niitä omiakaan kehiä tee.
    Kaar ittelles vaa

  18. #1428
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Mutta jos ei aja kilpaa, niin koko kilpakiekko/treenikiekko -jaottelu menettää merkityksensä. Pelkkää lenkkiä ajavalla fillarihifistelijällä ei ole mitään syytä säästellä parhaita kiekkojaan autotallin seinällä ja "treenata" jollain Aksiumeilla.

    Tuubikiekoilla on kiistattomat etunsa avokiekkoihin nähden, mutta käytännöllisyys päivittäisessä ajossa ei taida kuulua niihin.
    Perusteles vähän.
    -Ajatko parhailla kuitukiekoilla kaikilla keleillä?
    -Tuubien käytännöllisyys? Mikä sitä vähentää vs. avo?
    Kaar ittelles vaa

  19. #1429
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Kevätklassikoissa proffien alle laitetaan Ambrosion (tmv "box section") kehillä olevia tuubikiekkoja, oli sponssit mitä tahansa. Omilla teipeillä tai ilman.
    Iso tuubivalmistaja Taiwanissa tekee Vittorialle jne renkaat. Nimeä en nyt muista.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  20. #1430
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Mikä niiden ajo-ominaisuuksissa on olennaisesti vikana?
    Eilen tuli hiplattua just noita Firecrestejä. Ajaan en kyllä päässyt. LW ja ENVE:n avoja on tullut tutkailtua näppituntumalta tarkemmin. Noin reunan mekaniikkassa on aikakin vissi ero Zipp vs Enve/LW. Zipp yrittää saada saman aerodynamiikan avoihin kuin tuubikeikkoihin ja se vaatii paljon ohuemman reunan. No, niin kauankun kestää, no problem...Enve taas tekee DH-hiilarikiekkojakin....

    En tosin keksi yhtään syytä miksi tuubikiekoilla ei voisi ajaa kokoajan? Teipeillä renkaan vaihto on helppoa ja paikka-aineella ajaa tuubin ihan loppuun asti, mikä on monelle kuskille paljon kilometrejä.

    Noi Quick Step:in 32h kiekot on tavallaan FFWD:n tekemät vaikka kehät on Amrosiot, koska ne on koottu siellä Hollannissa. Ja yksi suuri tekiä on myös koonnin laatu....

  21. #1431
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Perusteles vähän.
    -Ajatko parhailla kuitukiekoilla kaikilla keleillä?
    Eihän tässä mistään kelissä kuin kelissä ajamisesta ollut kysymys, vaan siitä, että parhailla kiekoilla ajettaisiin pienen kilometrimäärän (pelkät kilpailut) sijaan melkein kaikki lenkit.

    Ja takuulla ajaisin parin tonnin full carbon clinchereillä niin paljon kuin mahdollista, jos sellaiset päättäisin ostaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    -Tuubien käytännöllisyys? Mikä sitä vähentää vs. avo?
    Viimeksi kun asian tarkistin, niin tuubeihin liittyy kaikenlaista avorengastelulle vierasta, kuten liimailua, ompelua ja varatuubien roudaamista lenkille.

  22. #1432
    Liittynyt
    05/2007
    Viestit
    103
    Tuollaiset olisi lähdössä itselle tilaukseen reeni kiekoiksi hieman vajaa 400g lähtisi painosta nykyisiin verrattuna. http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=29086 Osaako kukaan noista navoista sanoa, minkä taoiset ovat noin ihan perus käyttöön?

  23. #1433
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    ...Viimeksi kun asian tarkistin, niin tuubeihin liittyy kaikenlaista avorengastelulle vierasta, kuten liimailua, ompelua ja varatuubien roudaamista lenkille.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    ....En tosin keksi yhtään syytä miksi tuubikiekoilla ei voisi ajaa kokoajan? Teipeillä renkaan vaihto on helppoa ja paikka-aineella ajaa tuubin ihan loppuun asti, mikä on monelle kuskille paljon kilometrejä.



  24. #1434
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Pekkaa lainatakseni...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Kyllähän nuo puolesta/vastaan jutut täällä on jo pariin kertaan kelattu.

  25. #1435
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Niinhän se on, siis tuo laulu ja leipäjuttu.
    Mutta AG2R ainakin tais olla vetänyt Michelinin turkoosit raidat tuubikumien kylkiin.
    Google löysi Bouygues Telekomin "Misukan avorenkaan".Hyvin on maalattu.



    Mun muistin mukaan toi ProRace2:n pinta on kuin alemmassa kuvassa, toi ylempi on kuin Vittoriassa.

    On kyllä mahdollista että ymmärsin kontion viestin tarkoituksen väärin päin. Mutta mun mielestä se tosiaan on hyvin maalattu.

  26. #1436
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Niin siis tarkoitin että maalattu Misukan kaupparenkaan näköiseksi avokkaaksi, vaikka onkin tuubi http://autobus.cyclingnews.com/road/...ystery_tubular

    en nyt muista ulkoa miltä se Pro2race pitäis näyttää, mutta on siitä joku turkoosiraitainen versio olemassa (siis turkoosikylkinen. noita tiheitä viiruja ei löytyne mistään...)
    kontio muokkasi tätä : 10.02.2011 at 18.10

  27. #1437
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    103
    Nykyäänhän noita Misukan tuubeja saa ihan pulliainenki ostettua. Valmistajasta en mee tosiaan takuuseen. http://www.bike24.com/p219656.html

  28. #1438
    A.A Guest
    Aina oppii uutta. En ollut noita muka Michelinejä nähnytkään. Onpas erehdyttävästi Vittorian näköinen.

  29. #1439
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Vois olla myös Challengen tekemiä nuo Misukka replikat. Hauskat väri/teema sinänsä kun eihän PR2 enää ole tehty muutamaan vuoteen vai kuin? Eikö ne ole PR3 vaan? Mulla on juuri tuollaiset vaaleansiniset PR2:t jossain kasassa himassa, eikä tuo Service Course-logokaan ole enää uusissa PR3:ssa tuollainen; nuo laakeriseppeleet oli juuri niissä vanhoissa.

    Meille tuli joskus BH:n mukana Challengen renkaita. Ne ei olleet ollenkaan huonon oloisia. Niihin ei täällä kyllä usein törmää.

    http://www.challengetech.it/home.php

  30. #1440
    Deve Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Kevätklassikoissa proffien alle laitetaan Ambrosion (tmv "box section") kehillä olevia tuubikiekkoja, oli sponssit mitä tahansa. Omilla teipeillä tai ilman.
    Iso tuubivalmistaja Taiwanissa tekee Vittorialle jne renkaat. Nimeä en nyt muista.
    Mut viime keväänä parissa klassikos taidettiin ajaa voittoon zippin hiilarikiekoil.. vanhojen mekaanikkojen fetissi vaan nuo ambrosiot.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •