ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 14 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

Kiekkojen speksaus on täälläkin käynnissä. Hope Hoopsin ZTR Flow versio on aika vahvoilla. Ei taida parempaa vastinetta rahoille löytyä. Vaatimuksena on 20mm akseli eteen ja 12/135mm taakse. Painon pitäisi pysyä mahdollisimman alhaisena ja rangaistusta olisi kestettävä. Jos budjetin tuplaisi, alkaisi vaihtoehtoja löytyä enemmänkin.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

Ajokuvia:

http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

Mä sain kyl Flown paskaksi aika helpolla, mutta ei kai tuolla painolla ihmeitä voi odottaa... Siis hyvä vanne, mutta ei kannata liikaa kiviin hakata ja odottaa sen kestävän samaan tyyliin kuin vaikka EX823.

Nykyisellään alla on EX819:t, jotka ovat pysyneet suorina. Tarve olisi hieman leveämmälle vanteelle. Yksillä kiekoilla pitäisi pärjätä kaikessa ajossa, joten keveys ja kestävyys pitäisi olla tasapainossa. Flowt ovat hieman painavammat kuin 819:t. Ei paino tietty kaikkea kerro. Kestävänkin kiekon voi saada rikki huonolla mäihällä helpohkosti.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

Ajokuvia:

Kysymys osoittaa varmaan tietämykseni, mutta mihin asti 819:n leveys riittää? Eli 2,4" kumi, tuleeko jotain ongelmaa? Ajattelin, että aika helppo ja täydellinen paketti mulle olis Hope Pro II -navat (muuntautuu hyvin edessä 9/15/20mm ja takana 10/12mm...käsittääkseni), DT comp (esim.) pinnat ja Mavicin 819-kehät. Noi kelpais kaikkeen, myös sisuriin ja USTiin. XC:hen ja oolmountainiin. Mulla alamäkikin on sama kuin XC, ei se kovin hurjaa menoa ole.

Vinkkejä mistä noi edukkaasti ja hyvin kasattuna. Niitä otetaan mieluusti vastaan.

Igor Pavlovits Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Kysymys osoittaa varmaan tietämykseni, mutta mihin asti 819:n leveys riittää? Eli 2,4" kumi, tuleeko jotain ongelmaa? Ajattelin, että aika helppo ja täydellinen paketti mulle olis Hope Pro II -navat (muuntautuu hyvin edessä 9/15/20mm ja takana 10/12mm...käsittääkseni), DT comp (esim.) pinnat ja Mavicin 819-kehät. Noi kelpais kaikkeen, myös sisuriin ja USTiin. XC:hen ja oolmountainiin. Mulla alamäkikin on sama kuin XC, ei se kovin hurjaa menoa ole.

Vinkkejä mistä noi edukkaasti ja hyvin kasattuna. Niitä otetaan mieluusti vastaan.
    Omistan kyseisen kiekkosetin. Vaikken itse ole vielä nuin leveitä renkaita testannutkaan niin ainakin tiedän useampia joilla ei ole mitään ongelmia 2.4"-kumien kanssa ollut.

Ainakin merliniltä löytyy.

Vieri vieressä testattiin 23mm ja tuolla 19mm vanteella saman kumin pitoa, 19mm vaan taittu alle ja suti paljon enemmän.

Merlinin kasaamista muistelen jotain hyvää lukeneenikin. Tulee se 205g pataan per pää ja pahimmassa paikassa noilla 823:lla. Kestävyyden takia en niitä tartte. Olen siinä käsityksessä, että 819 ei ihan vähistä säikähdä - toisin kuin minä. Mutta 2,4" kumit pitää toimia USTina kuin vettä vaan, joten jos leveyttä tarvitaan, niin täytyy katella vielä muitakin kuin Maviccia varmaan.

Merlinin kasaamista muistelen jotain hyvää lukeneenikin. Tulee se 205g pataan per pää ja pahimmassa paikassa noilla 823:lla. Kestävyyden takia en niitä tartte. Olen siinä käsityksessä, että 819 ei ihan vähistä säikähdä - toisin kuin minä. Mutta 2,4" kumit pitää toimia USTina kuin vettä vaan, joten jos leveyttä tarvitaan, niin täytyy katella vielä muitakin kuin Maviccia varmaan.
    ZTR flow nimenomaan on levee tohon painoluokkaan. Tuolta tilasin.
    http://justridingalong.com/

Tulivat reilussa viikossa ja hyviltä vaikuttavat. Hopen pro 2 navoilla ja dt comp pinnoilla mitattu paino setillä 1923g teippien ja venttiileiden kaa.
    Se mikä oli outoo ,ettei tullu pikalinkkuja mukana. Joutu sit tilaamaan jälkeenpäin. PERHANA...
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    ZTR flow nimenomaan on levee tohon painoluokkaan. Tuolta tilasin.
    http://justridingalong.com/

Tulivat reilussa viikossa ja hyviltä vaikuttavat. Hopen pro 2 navoilla ja dt comp pinnoilla mitattu paino setillä 1923g teippien ja venttiileiden kaa.
    Se mikä oli outoo ,ettei tullu pikalinkkuja mukana. Joutu sit tilaamaan jälkeenpäin. PERHANA...
    Ei kai noissa Houpeissa yleensä tuu. Mut mäpä oon ihan spede enkä tällä kertaa ees hae pikalinkuilla, vaan 20 ja 12 mm. Tuolla oli huono valikoima Houppeja tai sit silimä ei ollu käessä? Ei jaksa alkaa erikseen ostelemaan niitä pulikoita, että sopii. Ja tota... täytyy vissiin katella noista ZTR:stä jossain välissä juttua. 823 on vaan NIIN jytky ja 819:ssä ei pelota kuin leveys. On mulla kyllä 2,4" DH-versio Big Bettystä toiminu DT:n 4.2 -kehällä ihan ok niin pieniin paineisiin asti, että alkaa just ottaa vanteelle joissain paikoissa. Ja se on jo liian vähän se. Enkä ole huomannu mitään alletaipumisia tai pito-ongelmia. Mut toi DH-versio onkin ihan sairas tankki, lähes 1,2kg ja siis melkosen tukeva tönöttäjä.

Ja saahan sitä tsetteeär flouta tuolta Merliniltäkin.

Ei kai noissa Houpeissa yleensä tuu. Mut mäpä oon ihan spede enkä tällä kertaa ees hae pikalinkuilla, vaan 20 ja 12 mm. Tuolla oli huono valikoima Houppeja tai sit silimä ei ollu käessä? Ei jaksa alkaa erikseen ostelemaan niitä pulikoita, että sopii. Ja tota... täytyy vissiin katella noista ZTR:stä jossain välissä juttua. 823 on vaan NIIN jytky ja 819:ssä ei pelota kuin leveys. On mulla kyllä 2,4" DH-versio Big Bettystä toiminu DT:n 4.2 -kehällä ihan ok niin pieniin paineisiin asti, että alkaa just ottaa vanteelle joissain paikoissa. Ja se on jo liian vähän se. Enkä ole huomannu mitään alletaipumisia tai pito-ongelmia. Mut toi DH-versio onkin ihan sairas tankki, lähes 1,2kg ja siis melkosen tukeva tönöttäjä.
    Ainaskin mulla lähti etunavasta ihan käsin nyppäsemällä pikalinkkuadapteri irti ja alta paljastu 20mm holo. Siis vaan 15mm adapteri tarttis ostaa erikseen jos semmosta tarviis. Takanapaa en sen kummemmin tutkinyt ,mutta minä oon siinä käsityksessä että pelkällä adapterilla saa sen 12mm.
    EDIT. Siis sen navan saat muunnettua 12 milliseks etkä tarvii tilata siihen mitään erikseen. Iso ehkä tähän.
    syklopaatti muokkasi tätä : 09.02.2011 at 00.58
    - Fear is a mindkiller -

Merlin ja Justridingalong kasaavat molemmat hyviä kiekkoja, ainakin oman suppean kokemuksen ja stw foorumin perusteella. Veikkaisin että 823'set ovat kyllä aika järeät poluille, mutta ota juminy multa setti lainaan jos haluat empiä. Sekä 823 että 819 painavat aika paljon enemmän kuin valmistaja ilmoittaa. Mun Hadley / 823 taitaa painaa lähes 2.5kg...

Kysymys osoittaa varmaan tietämykseni, mutta mihin asti 819:n leveys riittää? Eli 2,4" kumi, tuleeko jotain ongelmaa?
    Itsellä on edessä 819:llä 2,4" RQ ja se näyttää jo aika naurettavalta. 2,2" sen sijaan istuu oikein kivasti. Taakse en 2,4":ää laittaisi. Taittuu varmasti alle.
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

Ajokuvia:

Tässä omia pohdintoja budjettiluokan allround kiekoiksi. Edessä 15mm akseli ja takana X-12 joka hieman rajaa vaihtoehtoja pois. Mielipiteitä?

DT Swiss X1800: http://www.bike-discount.de/shop/k73...ufradsatz.html

Veltec V-Two: http://www.bike-discount.de/shop/k73...2-schwarz.html

Fun Works napa enduro911? kehä: http://www.bike-discount.de/shop/k73...red-black.html

Fun worksia löytyy myös ZTR flow kehällä hintaan 349€. Siinä houkuttelisi tubeless-mahdollisuus, mutta mitenkähän lie näiden Fun Works napojen laita? Onkohan täyttä kuraa?

X-1800:t nyt pyörinyt pari viikkoa alla ja ei pahaa sanottavaa, vaikka ihan pikalinkullisina ovatkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami954 Katso viesti
    Fun worksia löytyy myös ZTR flow kehällä hintaan 349€. Siinä houkuttelisi tubeless-mahdollisuus, mutta mitenkähän lie näiden Fun Works napojen laita?
    Merliniltä Hope Pro2 + Flow + Comp kolminaisuus samaan hintaan, saa valita värinkin. Ei liene huonompi kuin Fun Works.
    www.pyörätarvike.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuperD Katso viesti
    Merliniltä Hope Pro2 + Flow + Comp kolminaisuus samaan hintaan, saa valita värinkin. Ei liene huonompi kuin Fun Works.
    Joo, tota mäkin kattelin, että siinähän se olis. Ainoo oli ton Flow:n ustivalmius, siinä tais olla jonkun keltasen nauhan kanssa pelleilyä eikä silleen vastaa ihan Mavicin systeemiä. Ei varmaan oikeesti haittaa, mutta tämmöselle USTiummikolle heti kalahti korvaan toi. Ei olis ihme, jos olen ihan yössä, en ole ehtinyt perehtymään.

Flow ei oikeasti ole UST yhteensopiva. Testasin jotain UST kumeja ja nousevat kyllä vanteelle, mutta vuotavat hissukseen jostain kulmasta. Ne siis vaativat sekä sen keltaisen nauhan että litkut jotta pitävät ilmat sisällä.

Mä ajattelin, etten jaksais mitään litkuja. Mut kattoo ny, ei tässä kiire ole. Täytyy pähkäillä ja kokeilla Sikaan tota yhtä 819:iä USTikumilla kunhan tässä ehtii. Voisin sen Big Bettyn käydä lunastamassa, jos se vielä on vapaana varastolla?

Täällä tyhmä kyselee että onko mavic crossride kiekoista mitenkään tehtävissä tubeless käyttöön sopivia? Eli saako niistä jollain teipeillä ja venttiileillä sellaiset että voisi ilman sisureita ajella? Vai onko se järkevämpää vaan siirtyä keveiden sisuskumien käyttöön ja luopua tubeless haaveista? Renkaiksi tulossa racing ralphit...

Noo, ehkä se hope olisi varmempi valinta. Merlinillä ei vain x-12 vaihtoehtoa ollut, mutta sellainen sovite siihen käsittääkseni jostain löytyy. Ja tärkeä tieto noista flow-kehistä myöskin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    X-1800:t nyt pyörinyt pari viikkoa alla ja ei pahaa sanottavaa, vaikka ihan pikalinkullisina ovatkin.
    Onko ne kehän "x1800" tekstit maalattu vai tarroja? Tärkeä tieto!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Flow ei oikeasti ole UST yhteensopiva. Testasin jotain UST kumeja ja nousevat kyllä vanteelle, mutta vuotavat hissukseen jostain kulmasta. Ne siis vaativat sekä sen keltaisen nauhan että litkut jotta pitävät ilmat sisällä.
    Jep. Mulakin vuotivat kovilla paineilla ja vuoto loppu vasta n. 1barin kohdalla. Tosin onnistuin tussaroimaan keltateippiin reikiä renkaan asennuksessa. puol desiä litkua ja nyt pitäny ilmat. Mulla ainaskin tuli teippi ja venttiili valmiiks asennettuina. eikös nää ust-miehet suosittele litkuja myös ust-kumiinkin täällä foorumilla.
    Tuossa juttua FLOW:sta.
    http://mountain.bike198.com/notubescom-ztr-flow-rim-review/
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jni Katso viesti
    ...onko mavic crossride kiekoista mitenkään tehtävissä tubeless käyttöön sopivia?
    Kyllä.

...saako niistä jollain teipeillä ja venttiileillä sellaiset että voisi ilman sisureita ajella?...
    Juuri näin. Helpointa on ostaa joku tubeless-kitti (Stan's NoTubes, Joe's NoFlats, Eclipse...) niin siinä on kaikki (teipit, litkut, venttiilit) valmiina. Esimerkiksi Stanin sivuilla on paljon ohjeita, videoita yms. Voi hieman perehtyä aiheeseen.

Mä ajattelin, etten jaksais mitään litkuja. Mut kattoo ny, ei tässä kiire ole. Täytyy pähkäillä ja kokeilla Sikaan tota yhtä 819:iä USTikumilla kunhan tässä ehtii. Voisin sen Big Bettyn käydä lunastamassa, jos se vielä on vapaana varastolla?
    Kyllä mulla on Flow vanteella pysyny ilmat Fat Albert UST:lla. Tietysti siihen pitää se keltainen teippi asentaa, mutta tuolla on ohjeet miten se tehdään: http://www.notubes.com/support_movies.php. Tosi simppeliä. Tosiaan reikiä siihen teippiin ei kande tehdä jos haluaa, että ilmat pysyy ilman litkuja.
    Ride and Smile!

Joo, viestiä vain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Kyllä mulla on Flow vanteella pysyny ilmat Fat Albert UST:lla. Tietysti siihen pitää se keltainen teippi asentaa, mutta tuolla on ohjeet miten se tehdään: http://www.notubes.com/support_movies.php. Tosi simppeliä. Tosiaan reikiä siihen teippiin ei kande tehdä jos haluaa, että ilmat pysyy ilman litkuja.
    Okei. No täytyy ehkä vaan kokeilla sit. Eihän ne litkut mikään ehdoton ei ole, mutta kiva olis, jos ei olis pakko. Ei mulla sisurienkaan kanssa ole rengasrikot olleet ongelmana, niin tuskin litkut mua niin paljoa hyödyttää. Paitsi, että joutuuko noihin pumputtelemaan lenkkien välillä lisää ilmaa? Sisurispedenä mun ei ole tarvinnu joka viikko paineita korjailla.

Okei. No täytyy ehkä vaan kokeilla sit. Eihän ne litkut mikään ehdoton ei ole, mutta kiva olis, jos ei olis pakko. Ei mulla sisurienkaan kanssa ole rengasrikot olleet ongelmana, niin tuskin litkut mua niin paljoa hyödyttää. Paitsi, että joutuuko noihin pumputtelemaan lenkkien välillä lisää ilmaa? Sisurispedenä mun ei ole tarvinnu joka viikko paineita korjailla.
    Ei tarvii. Toi pumputtelu liittyy lähinnä Latex sisureihin joko normisisurina tai sit maantiellä tuubisisurina.
    Ride and Smile!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami954 Katso viesti
    Noo, ...Onko ne kehän "x1800" tekstit maalattu vai tarroja? Tärkeä tieto!
    Onneksi ovat tarroja, niin poisto ei ollut kovin hankalaa.

Moi.
    Mulla ollut muutamat renkaat vuotavia ilman litkuja, laittanu nyt öbaut 1dl litkua ja ravistelut huolellisesti tuon stanin videon ohjeiden mukaan. Ilmat pysyy sisällä ja ei tarvitse enää pumppailla. Tietty säätelen noita paineita hieman ajokelien mukaan.
    On siinä sekin hyvä puoli, että renkaassa valmiiksi oleva litku paikkaa ne pienet reiät joita mahdollisesti ajon aikana tulee. Mutta kukin tyylillään toki.
    Toivottavasti tämä ei ollut sormi pystyssä julistamista?
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    Toivottavasti tämä ei ollut sormi pystyssä julistamista?
    Eikun kädet puuskassa toi jo oli. Et saa ikinä anteeks. Mä alan koklaa tolla 819:llä ja Big Betty USTilla miten äijän käy. Kai noi saa iskaripumpulla vanteelle?

Et saa ikinä anteeks.
    Ihanaa, tykkään
    -Usot sie jot myö uitiin?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •