HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 68 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 58 66 67 68 69 70 78 118 168 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.011 - 2.040 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #2011
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.210
    Maantiepyörässä on isommat rattaat ja erilaiset putkikulmat.

    Mahtava pyörä xtrainerkasikymppisellä! xc:tä puhtaimillaan. Sitä se tuollasella ajaminen on, herkkää ja nopeaa. Helevetin hieno.
    Freude am Fahren.

  2. #2012
    T-mo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Ainakin vanhemman malliset yläpannalliset shimanot(slx, xt,-2010) eivät tahdo aina olla yhteen sopivia, dremelillä oli joku saanut mahtumaan, itse en. Saksan foorumeilta luin tuosta asiasta kanssa, osalla toimii osalla ei. Srammiin jouduin tyytymään mutta muutaman käyttökerran jälkeen ei harmita enää pätkääkään.

    Alapannallinenkaan ei sitten käy myöskään.
    Mä sain dremelöimällä etuvaihtajan toimimaan Trailfoxissa. Tai no, koeajo tehdään kun lumet sulaa, mutta sisätiloissa näyttäis toimivan. Mulla on siis Shimano SLX etuvaihtaja 3x10 voimansiirrolle (Dynasys) ja metallia tosiaan piti poistaa ihan reilusti vaihtajan häkistä. Toisessa pyörässä on 2010 Shimano SLX (3x9) etuvaihtaja ja siinä häkin muotoilu on erilainen kuin BMC:hen laittamassani.

  3. #2013
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pööräilijä Katso viesti
    Todella upea tuli ! Kisoja odotellessa Ainoo mikä häirittee silmään on toi dura-ace maantievaihtajan asento. Mutta kai se oikein on säädetty.
    Kiitos, pitkään vaan pitää vielä malttaa ennen kuin viivalle pääsee.

    Maantievaihtajan pantahan oli 34,9 mm putkelle, ja scottin 38 mm putkea varten sitä joutui dremelöimään aikalailla jotta sai sopimaan. Voi olla että sen takia se näyttää olevan oudossa asennossa? Se kuitenkin toimii tuossa kuin ajatus, vaikka itsekin olin aika skeptinen sen suhteen. Vaihtajina on X.0 gripparit ja asento säädetty välille 1-2.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liraren Katso viesti
    Mahtava pyörä xtrainerkasikymppisellä! xc:tä puhtaimillaan. Sitä se tuollasella ajaminen on, herkkää ja nopeaa. Helevetin hieno.
    Arvelinkin että on varmaan teikäläisen makuun.
    Ananasakäämä!

  4. #2014
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    tässä oma projekti valmiina tai "valmiina"
    Erittäin herkullisen näköinen kokoonpano Onnea projektin "valmistumisesta"!

    Meikällä päällä erittäin kova kuume päivittää keula (Magura Durin) ja jarrut (Magura Marta SL), huomaa siitä että sormi jatkuvasti Ebay.de-liipasimella… Kunhan päivitykset hommailtu & asenneltu, voi tulla aika sukulaissielu tuon sinun pyöräsi kanssa.

  5. #2015
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    xtrainerille.

    Mitä painaa?

    Nuo kiekot, onko treeniin?

  6. #2016
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tero76 Katso viesti
    xtrainerille.

    Mitä painaa?

    Nuo kiekot, onko treeniin?
    On treenikiekot eli DT-Swiss X1900.

    Ei oo tarkkaa vaakaa, mutta henkilövaa-alla näyttäisi olevan kammottavat 10 kg polkimineen kaikkineen. Painavat kiekot ja contin sisäkumit (200 gr/kpl), not for weight weenies. Lisäksi satulatolppa ja satula on sarjassamme "törkeen painavat". Mutta ne vaihtuu. Kisakunnossa mennään kyllä alle 9 kg, mutta ei ehkä ihan 8,5 kg jota jossain vaiheessa veikkailin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Erittäin herkullisen näköinen kokoonpano Onnea projektin "valmistumisesta"!

    Meikällä päällä erittäin kova kuume päivittää keula (Magura Durin) ja jarrut (Magura Marta SL), huomaa siitä että sormi jatkuvasti Ebay.de-liipasimella… Kunhan päivitykset hommailtu & asenneltu, voi tulla aika sukulaissielu tuon sinun pyöräsi kanssa.
    Kiitos vaan, juu kyllä niitä päivityksiä pyörii mielessä... XTR:n polkimet, pakka jne... Vaikka olen yrittänyt hankkia osat niin että ei heti tarvitse päivitellä.
    Ananasakäämä!

  7. #2017
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Manse
    Viestit
    911
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Kiitos, pitkään vaan pitää vielä malttaa ennen kuin viivalle pääsee.

    ***
    Joo, mutta kun nytten hiihtelee ja ajelee lumipoluilla, on se into kevään tullessa aivan tajuton Eka kisakin tuntuu aivan taivaalliselta, vaikkei sää olisikaan mikään kaksinen

    Ittelle tulee pari muovipyörää kanssa ja ensiksi jäykkäperä katotaan jos sais pikkusen viilaamalla lähelle tuota scalen painoa
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

  8. #2018
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    BMC:n Traill Foxeista kiinnostuneita saattaapi kiinnostaa 1/2011 MountainBike (Saksankielinen) lehden testi, jonka voitti Specialized SJ FSR Expert Carbon, ja hyvänä kakkosena tuli TrailFox TF 01! Saksan ekasta tentistä tuli muinoin hylsy, niin lopetin kurssin siihen, joten montaa sanaa en ymmärrä, mutta Saksalaisissa lehdissä on kivoja käppyröitä ja kuvaajia (joista etenkin insinööri aina innostuu), joten pitihän se lehti ärrältä mukaan ottaa. Jos jaksaisi näpytellä niin voisihan tuon kääntäjällä kääntää, mutta halukkaat voivat tuolta kurkata.

    https://picasaweb.google.com/jokoist...76507537761314

    https://picasaweb.google.com/jokoist...78031743762578

    Alkaa nuo BMC:n tarjoukset vaikuttaa entistä paremmalta, kun ei ainakaan luokkansa jumbosta ole kysymys =)
    --
    DrJones

  9. #2019
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Tossa jutussa oleva Trailfox on uudempaa vuosikertaa kuin ne Bikepalastissa myynnissä olevat rungot. Geometria on hieman muuttunut, keulakulma mm. on loivempi.

  10. #2020
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Joo... mulla löytyy toi lehti. Oli Giant reignin kanssa parhaat alamäkipyörät. Ylämäkeen sitten vähän hitaampia. Stumppi voitti just monipuolisuutensa takia.

    Toi miinus tossa arvostelutaulukossa on korkea painopiste...

  11. #2021
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanhaPate Katso viesti
    Tossa jutussa oleva Trailfox on uudempaa vuosikertaa kuin ne Bikepalastissa myynnissä olevat rungot. Geometria on hieman muuttunut, keulakulma mm. on loivempi.
    Tuo 2009 malli näyttää tismalleen samalta perän osalta: http://www.bikepalast.com/product_in...e-D-mpfer.html Ohjainkulma on näköjään muuttunut. Mutta 2008 malli on kyllä täysin eri näköinen. Mukavinta luettavaa itselleni (fourstroke tilattu) oli se, että VPP linkkua ei ainakaan haukuttu lyttyyn. Koko artikkeli on vielä lukematta, mutta yhteenveto tuli naputeltua tekstiksi ja käännettyä.

    Parin eri kääntäjän (google ja babelfish) ja muutaman sanastokorjauksen jälkeinen tankero englanti käännös:

    <robottikäännös>
    Around the revised VPP rear BMC has constructed its Trailfox. And the poaching prefer to down-hill sections, which may preferably be fast. Especially here thrilled the 150-mm suspension by both to be his sensitivity in dealing with pebbles and by can-do qualities rooted on steep sections. Excellent for downhill affinity fit fine, tubeless-compatible wheels of Haven Easton. Thus the precious product is Trailfox naturally in the lane. The driving line should be corrected in the short notice? No problem, the wide handlebars Easton is a real help. More emphasis needs at the wheel for it but in tight trail turns - with the 349 mm bottom bracket is very high, also the steering angle is very shallow (65,5 o). The driver sits stell something to the fox. Despite the higher weight of the driving is good, in the steep climbs the rear scores with strong traction.

    Conclusion: tourer in search of the great adventure lie at Trailfox just right. You happy with the bike rich skiing pleasure.

    Very good.

    + Excellent Chassis (Frame?)
    + Smooth running downhill
    + Very good support Vario (Säädettävä satulaputki?)
    -High center of gravity

    Weight: Complete Bike / Frame / Fork
    </robottikäännös>
    --
    DrJones

  12. #2022
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Ei taida BMC:ssä olla VPP-perä vaan APS-linkuin toteutettu jousitus. Jokatapauksessa molemmilla saa hyvin toimivan jousituksen.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  13. #2023
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    349 mm bottom bracket is very high, also the steering angle is very shallow (65,5 o).
    Milläköhän keulalla BMC on mitannut ohjauskulman ja keskiökorkeuden, kun ilmottavat itse mitoiksi 66,5 ja -13mm?
    Att inte cykla är att gå för långt

  14. #2024
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Ei taida BMC:ssä olla VPP-perä vaan APS-linkuin toteutettu jousitus. Jokatapauksessa molemmilla saa hyvin toimivan jousituksen.
    Joo, tuo on suoraan lehdestä kopioitua. Vähän hakusessä nämä jousitus asiat, mutta sen verran tuosta wikipediasta:

    http://en.wikipedia.org/wiki/DW-link

    Että tuo BMC:n APS näyttää enemmän DW linkulta, josta siis Giant käyttää Maestro nimeä?

    http://www.bmc-racing.com/int-en/tec...features2.html

    Tuossa kuvassa näkyy hyvin tuo linkku (vaikka onkin eri pyörä):
    http://cdn2.media.cyclingnews.future..._00131_600.jpg

    Tuossakin nuo Giant ja BMC niputettiin samaan kategoriaan "short link suspensions":
    http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3A...nk_suspensions

    Menikö tämä nyt ihan metsään?
    --
    DrJones

  15. #2025
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Milläköhän keulalla BMC on mitannut ohjauskulman ja keskiökorkeuden, kun ilmottavat itse mitoiksi 66,5 ja -13mm?
    Tuossa lehtijutussa on ainakin 150mm Talas, oisko sillä?
    --
    DrJones

  16. #2026
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Tuossa lehtijutussa on ainakin 150mm Talas, oisko sillä?
    Sitten on jompikumpi mitannut väärin. Asteen loivempi ohjauskulma vaatii kuitenkin sen vajaan tuuman pidemmän keulan. Eikä -13mm bb-dropilla paksullakaan rengastuksella pitäis päästä 34,9cm keskiökorkeuteen.
    Ei sillä nyt väliä ole periaatteessa, jännä vaan että noinkin eri mitat on ilmotettu.
    Att inte cykla är att gå för långt

  17. #2027
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Sakemanneilla on mittaukset päin metsää aika usein. Monesti mittaavat testattavista pyöristään senttejä pidempiä joustomatkoja kun valmistaja ilmoittaa yms. kivaa. Nyt näyttäisi olevan keulakulmat hakusessa.

  18. #2028
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    550

    Tästä lähtee 29 rojekti

    Soul Cycles Dillinger 20"


    Stanin valkoiset Arch kehät jo on. Kevään aikana katsellaan muita palikoita, ehkä sininen King ohjainlaakeri?
    Dalmore muokkasi tätä : 10.02.2011 at 20.03 Syy: kuva temppuili
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  19. #2029
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225

    BMC Fourstroke

    BMC fourstroke M kokoisena tuli tänään noudettua postista ja hienon näköistä työtähän se on. Pikkaisen koki kolahduksen jostain luettu "Sveitsissä käsin hitsattu" kommentit, kun rungossa lukee ihan rehellisesti "Made in Taiwan" :P





    Painoja:
    Fourstoke runko M koko + Fox RP2 iskari = 2,92 kg
    BMC satulaputken pikalinkku = 50g
    FSA Zero stack (FZ-3) ohjainlaakeri = 102g

    Ongelmia:
    Aikanaan Reban putki katkaistu turhan niukaksi, ja nyky setupilla keulaputki jää 15mm stemmin ylälaidasta vajaaksi. 3mm pitäisi jättää tilaa ohjainputken korkille, joten 12mm pitäisi saada lisää tilaa ohjainlaakeri vaihtamalla. Tuo FSA ohjainlaakeri on siis ala -ja yläosan mitoiltaan yhteensä 25mm korkea. Zero stack ohjainlaakereita ei ihan hirveästi löydy, mutta onneksi löytyy matalia. Vahvin kandidaatti tällä hetkellä on Ritchey Superlogic ZS44 (Stack height: 12,1mm): http://www.bike-discount.de/shop/k69...s44-1-1-8.html jossa arveluttaa ainoastaan nuo keraamiset laakerit, voiko niihin luottaa?

    Toinen vaihtoehto olisi Tune Budu (9,8 mm): http://www.bike-discount.de/shop/k69...rsatz-rot.html, mutta en ole ihan varma onko se Zero stack, vai muu semi integroitu, jolla on sama halkaisia, alapään laakeri näyttää kuvan perusteella aavistuksen korkeammalta kuin nuo ZS laakerit.

    Sitten olisi tietysti Cane Creek Aer ZS (näyttää riittävän matalalta): http://www.bike-discount.de/shop/k69...t-schwarz.html Mutta jotenkin en tiedä uskaltaisiko tuollaseen vain toisesta päästä laakeroituun maantielle tarkoitettuun laakeriin luottaa maastoajossa. En itse ole valmis riskeeraamaan luotettavuutta 20g (vs tune) tai 53g (vs richey) painon kevennyksen takia, kun tuo runko kuitenkin on kohtalaisen painava.

    Tietysti muutaman lisämillin voi saada vielä etsimällä sopivan stemmin, tuossa kuvassa olevassa on korkeutta 40mm, ainakin 38mm korkeita olen nähnyt.
    DrJones muokkasi tätä : 15.02.2011 at 20.05
    --
    DrJones

  20. #2030
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    paljonko xtrainerilla rungon paino? luulisi että heittämällä alle kympin paino... muistitko ottaa juomapullot veke

    ja helvetin hienohan sen on, kelpaisi.
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  21. #2031
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Ongelmia:
    Aikanaan Reban putki katkaistu turhan niukaksi, ja nyky setupilla keulaputki jää 15mm stemmin ylälaidasta vajaaksi. 3mm pitäisi jättää tilaa ohjainputken korkille, joten 12mm pitäisi saada lisää tilaa ohjainlaakeri vaihtamalla. Tuo FSA ohjainlaakeri on siis ala -ja yläosan mitoiltaan yhteensä 25mm korkea. Zero stack ohjainlaakereita ei ihan hirveästi löydy, mutta onneksi löytyy matalia. Vahvin kandidaatti tällä hetkellä on Ritchey Superlogic ZS44 (Stack height: 12,1mm): http://www.bike-discount.de/shop/k69...s44-1-1-8.html jossa arveluttaa ainoastaan nuo keraamiset laakerit, voiko niihin luottaa?

    Toinen vaihtoehto olisi Tune Budu (9,8 mm): http://www.bike-discount.de/shop/k69...rsatz-rot.html, mutta en ole ihan varma onko se Zero stack, vai muu semi integroitu, jolla on sama halkaisia, alapään laakeri näyttää kuvan perusteella aavistuksen korkeammalta kuin nuo ZS laakerit.

    Sitten olisi tietysti Cane Creek Aer ZS (näyttää riittävän matalalta): http://www.bike-discount.de/shop/k69...t-schwarz.html Mutta jotenkin en tiedä uskaltaisiko tuollaseen vain toisesta päästä laakeroituun maantielle tarkoitettuun laakeriin luottaa maastoajossa. En itse ole valmis riskeeraamaan luotettavuutta 20g (vs tune) tai 53g (vs richey) painon kevennyksen takia, kun tuo runko kuitenkin on kohtalaisen painava.

    Tietysti muutaman lisämillin voi saada vielä etsimällä sopivan stemmin, tuossa kuvassa olevassa on korkeutta 40mm, ainakin 38mm korkeita olen nähnyt.
    Mun tietääkseni toi Tune ja Ritchey on ihan samanlaisia semi-integroituja laakereita. Kutsutaan tosiaan myös nimellä "zero stack". Noille nyt on miljoona eri nimitystä samoille laakerityypeille: http://www.parktool.com/blog/repair-...dset-standards

    Mulla on pari tuollaista Bubua ja hyviä laakereita ovat.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #2032
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Ongelmia:
    Aikanaan Reban putki katkaistu turhan niukaksi, ja nyky setupilla keulaputki jää 15mm stemmin ylälaidasta vajaaksi...
    Tuttua. Tuo 25mm on sikakorkea puoli-integroiduksi laakeriksi, suurin osahan tulee tuosta kartiosta laakerin päällä.
    Kannattimia löytyy matalimmillaan 35mm klemmarilla.

    Jos paino ei ole suuri ongelma, voi kaulaputkea jatkaa turvallisesti sellaisella putken sisään tulevalla jatkolla. Löytyy lähiliikkeestä joka myy BBB:n osia, maksaa jotain 20€.
    http://www.bbbparts.com/proinfo3.php...s&LC=EN&Y=2011
    Kaar ittelles vaa

  23. #2033
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Jos paino ei ole suuri ongelma, voi kaulaputkea jatkaa turvallisesti sellaisella putken sisään tulevalla jatkolla. Löytyy lähiliikkeestä joka myy BBB:n osia, maksaa jotain 20€.
    http://www.bbbparts.com/proinfo3.php...s&LC=EN&Y=2011
    Tai sorvillakin voinee pyöräyttää sopivan jatkon jossa on kynnys liitoskohdassa ja liimalla kiinni (tiggaamaan en ehkä alkais, voi hiilikuitu tykätä pahaa siellä haarukan toisessa päässä).

    Funktio sille jatkolle kuitenkin on vain tarjota lisää kiinnityspintaa stemmille eikä se mihinkään sieltä karata voi.

    Mutta eiköhän toi BBB:n systeemi ole se helpoin tapa.

  24. #2034
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mun tietääkseni toi Tune ja Ritchey on ihan samanlaisia semi-integroituja laakereita. Kutsutaan tosiaan myös nimellä "zero stack". Noille nyt on miljoona eri nimitystä samoille laakerityypeille: http://www.parktool.com/blog/repair-...dset-standards

    Mulla on pari tuollaista Bubua ja hyviä laakereita ovat.
    Joo, taidan vaihtaa Bubuun, kun viimein löysin mittoja sille, näyttäisi että alalaakerinsovitus on alle pyörän upotussyvyyden (10mm), ollen 9.4mm:
    http://www.pedalator.com/VTT/inventa...ubu_bottom.jpg
    http://www.pedalator.com/VTT/inventa...E/Bubu_top.jpg
    Tosiaan kuvista näyttikin että alapää on korkeampi, mutta ei selvinnyt miten paljon. Tämä asia nyt siis hoidossa

    Mutta ei siinä vielä kaikki, tuo etuvaihtajan ihmeellisyyskin siis selvisi, vaihtajia on 34,9mm pannalla, mutta BMC:ssä pystyputki on 35,2mm! Mitä ihmettä! Mittasin saman vanhasta Felt:stä ja siinä se sama mitta on 34,1mm. Minulla on vääntynyt Deore 34,9mm etuvaihtaja hyllyssä, jota hellästi sovittelin BMC;hen, no eihän se tietenkään siihen mene. Ilmeisesti Dremmelillä hionnalla olette tarkoittaneet juuri tätä? Ja onko siis näin, että SRAM etuvaihtajan panta on väljempi mitoitukseltaan, ja sopisi tuohon BMC;n pystyputkeen suoraan?

    Sinänsä mielenkiintoista, koska rungon mukana tulleessa manuaalissa kuvissa on XT yläpannallinen etuvaihtaja...
    --
    DrJones

  25. #2035
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eros Katso viesti
    paljonko xtrainerilla rungon paino? luulisi että heittämällä alle kympin paino... muistitko ottaa juomapullot veke

    ja helvetin hienohan sen on, kelpaisi.
    Runko painaa kilon.. Pullot mukana puntarissa mutta tyhjinä.

    Nuo painavat kiekot vaihdetaan kevyempiin ja litkutetaan renkaat niin lähtee 1 kg.. Tolppa ja satula vaihtuu 200gr kevyempiin. Sitten ollaan jo "reilusti" alle 9 kg.
    Ananasakäämä!

  26. #2036
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Runko painaa kilon.. Pullot mukana puntarissa mutta tyhjinä.

    Nuo painavat kiekot vaihdetaan kevyempiin ja litkutetaan renkaat niin lähtee 1 kg.. Tolppa ja satula vaihtuu 200gr kevyempiin. Sitten ollaan jo "reilusti" alle 9 kg.
    Kulkeeko kovaa... pysyykö perässä?

  27. #2037
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Kulkeeko kovaa... pysyykö perässä?
    Pyörä kulkis mutta en tiiä onko kuski kesällä pyörän tasolla... Mutta kyllä mä takapyörässä yritän roikkua jos peesin tarjoot.
    Ananasakäämä!

  28. #2038
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Ilmeisesti Dremmelillä hionnalla olette tarkoittaneet juuri tätä? Ja onko siis näin, että SRAM etuvaihtajan panta on väljempi mitoitukseltaan, ja sopisi tuohon BMC;n pystyputkeen suoraan?
    Ei ollut trailfoxissa ongelmana tuo putken paksuus vaan chainstayn osuminen vaihtajan häkkiin jousituksen ollessa lähellä maksimia, iskari tyhjennettynä sen huomaa.

    Kannattaa sinunkin mitata keskiön leveys, saattaa olla rotsausvaraa reilusti siellä.

    Taitaa nuo BMC:n toleranssit olla aika runsaat

  29. #2039
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Ei ollut trailfoxissa ongelmana tuo putken paksuus vaan chainstayn osuminen vaihtajan häkkiin jousituksen ollessa lähellä maksimia, iskari tyhjennettynä sen huomaa.

    Kannattaa sinunkin mitata keskiön leveys, saattaa olla rotsausvaraa reilusti siellä.

    Taitaa nuo BMC:n toleranssit olla aika runsaat
    Kiitokset tarkennuksesta, pitääpä laskea ilmat pihalle iskarista ja pistää XT:n vaihtaja valeeseen kiinni niin asia selviää.

    Keskiön leveys oli kyllä ihan se jota XT kampien asennus manuaalissakin mainittiin, eli 73mm, jolloin ohjeen mukaan laitoin yhden spacerin oikean kammen puolelle. Saattaisi kyllä kampi upota ilman spaceriakin aika tarkasti kohdalleen, jäi jonkin verran upotusvaraa vasemman puolen kampeen, en sitten tiedä olisiko tuo kokeilemisen arvoinen juttu, vai liekkö ihan normaalia että pari milliä jää urista 'käyttämättä'.
    --
    DrJones

  30. #2040
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti DrJones Katso viesti
    Keskiön leveys oli kyllä ihan se jota XT kampien asennus manuaalissakin mainittiin, eli 73mm, jolloin ohjeen mukaan laitoin yhden spacerin oikean kammen puolelle. Saattaisi kyllä kampi upota ilman spaceriakin aika tarkasti kohdalleen, jäi jonkin verran upotusvaraa vasemman puolen kampeen, en sitten tiedä olisiko tuo kokeilemisen arvoinen juttu, vai liekkö ihan normaalia että pari milliä jää urista 'käyttämättä'.
    Ok, itsellä oli reilu milli ylimääräistä.

    Luulen että se prikka on ihan hyvä jättää sinne.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •