Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
Nyt on voideltavilla suksilla ns. liisterikeli. Pitoa on vaikea saada ilman sitä.
Ohut universal liisterikerros melko lyhyenä tällinä ja päälle tuo purkki jäähtyneeseen sukseen. Pari kerrosta niin, että liisteriä ei jää näkyviin.
Jos purkki on Vauhdin K-linjaa niin pito ei jäädy.
Minä hiihdän nanosuksilla tällaisilla keleillä.
Lenkin pidentäminen 20-> onnistuu varmasti, mutta lisäys on kuitenkin puolet aikaisemmasta, joten kannattaisi hiihdellä ensin 25 kilsaa.
Ylimatkat hidastavat palautumista ja eivät kehitä kuntoa optimaaliseti.
Riippuu tietenkin siitä mitä vauhtia hiihdät.

Nyt tammikuussa olen hiihtänyt useamman 15 - 22 km lenkin, usein on lopussakin kulkenut ihan hyvin vielä. Siksi meinasin, että ehkä se 30 km jo menisi. Mutta ei se mikään pakko ole. Taidan mennä tuohon 4 km kierrosta kiertämään, siinä on helppo jättää vähän vähemmäksi jos siltä tuntuu. 6 x 4 olisi 24 km. Mutta kattellaan. En minä lujaa mene, en mene kun en pääse.

Joulukuussa hiihdin useammin mutta lyhyempiä. Nyt olen pidentänyt hiihtolenkkejä ja tehnyt lyhyemmät juosten. Pyörääkin olen sen verran kokeillut, ettei ihan unohdu.

Nyt tässä on sitten myös se ongelma, että liisteriä mulla ei nyt ole. Sekin voi tänään sitten rajoittaa. Saa nähdä pitääkö se suksi. Saatan siirtyä meren jäälle jollei pidä.