GarminElectrobikeGiantEfat
Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 98

Aihe: SPU:n harrastelisenssi

  1. #31
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    asian mietiskelijät; no sanokaapa miksi on sitten niin vaikea liittyä paikalliseen pyöräilyseuraan, jos/kun kerran lajia harrastaa.

    Kyllä meillä on jänseninä sellaisia, jotka vain lenkkeilevät ja kuntoilevat omaksi ilokseen
    Osaisitko selittää minulle, mitä minä tavallinen lenkkeilevä harrastaja hyödyn liittyessäni paikalliseen pyöräilyseuraan?

    Tätä on tullut mietittyä. Vuosimaksut ei ole paljon. Ok, pääsee ilmeisesti osallistumaan seuran lenkeille. Tarjoaako paikallinen harrastelijalle jotain enemmän kuin esim. HePo?

  2. #32
    A.A Guest
    Älä ajattele mitä pyöräseura voi tehdä sinun hyväksesi, vaan mitä sinä voit tehdä pyöräseurasi hyväksi. Seura on sama kuin sen jäsenet.

  3. #33
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    327

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ar Katso viesti
    Vastahan tässä yritetään perinteiseen tyyliin selvittää, mitä tuo lisenssi ylipäänsä tarkoittaa. Kommunikointi ei ole SPU:n vahvimpia puolia.
    Tarkennetaan, että mitä SPU ajattelee harrastajalisenssin tarkoittavan ja mikä on sen, tai sen puutteen, suhde osallistumiseen harrastajaluokkiin erilaisissa pyöräilytapahtumissa Suomessa armon vuonna 2011.

  4. #34
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    Harrastajalisenssillä SPU:n intresseissä lienee saada "hujumentti" alati kasvavasta harrastajamäärästä; saada heidät kirjoihin ja kansiin jollain tasolla. Näin luulen. Se, miten lisenssin lunastusta valvotaan on eri juttu...

    Tuo vakuutuksen sisältävä lisenssi on käsittääkseni tuotu kysynnän perusteella; harrastajapyöräilijät ovat sitä olleet vailla kilpailuissa, joissa ajetaan erillistä kuntosarjaa varsinaisten kilpaluokkien lisäksi. Maracupista en tiedä sitten koskeeko tämä sitä vai ei.

    Sitten on asia erikseen nämä ei-SPU:n alaiset kuntotapahtumat, esim. TDH; niiden osalta pitää selvittää tilanne omasta vakuutusyhtiöstä. SPU:n harrastelisenssi ei ole niiden kanssa tällä hetkellä missään tekemisissä. Tavallinen tapaturmavakuutus ei välttämättä riitä..

    ---

    Mitä hyötyä on harrastajan liittyä seuraan? Subjektiivinen asia, mutta itse näen paljonkin hyötyjä: yhteityökumppaneiden myöntämät alennukset, ohjatut yhteislenkit, yhteiset reissut kuntoajoihin, meillä jäsenille ilmainen spinning-vuoro, circuit-jumppa, mahdollisuus hankkia laadukkaita ajoasuja kilpailukykyiseen hintaan, saada opastusta ja vinkkejä niiden valintaan, huoltoapua, työkaluja käytettäväksi, seuralla oma pyörä aloitteleville jolla voi tutustua hommaan, treenivinkkejä ja tarvittaessa ihan valmennusapua, laaja kontaktiverkosto alan toimijoihin joka tasolla suoraan hyödynnettävissä, seurojen välinen kanssakäynti ja yhteistyö rikastuttaa näkökulmaa, antaa vertailukohtia ja vinkkejä toimintaan...jokainen voi osallistua toimintaan haluamallaan tavalla ja tasolla.
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  5. #35
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Älä ajattele mitä pyöräseura voi tehdä sinun hyväksesi, vaan mitä sinä voit tehdä pyöräseurasi hyväksi. Seura on sama kuin sen jäsenet.
    Siis ajattelen mitä Sheriffi Ruskee teki seurallemme enkä sitä mitä seura teki Sheriffi Ruskeelle
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  6. #36
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Siis ajattelen mitä Sheriffi Ruskee teki seurallemme enkä sitä mitä seura teki Sheriffi Ruskeelle
    Olen yrittänyt aktiivisesti unohtaa...

  7. #37
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Olen yrittänyt aktiivisesti unohtaa...
    Täytyyhän seuratoveria yrittää auttaa ... muistamaan
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  8. #38
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    asian mietiskelijät; no sanokaapa miksi on sitten niin vaikea liittyä paikalliseen pyöräilyseuraan,
    Kyllä se vaan on niin vaikeaa. Tositarina, lähetin tiistaina kolmeen (siis 3) Tamperelaiseen pyöräilyseuraan sähköpostia jossa tiedustelin liittymistä ja hiukan heidän periaatteitaan jos seuran nimissä kiinnostaisi ajella kisoja. Yhdestäkään ei ole vastattu, enkä nyt ihan hirveästi henkeä pidättelis tuota vastausta odotellessa...

  9. #39
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    656
    Tarvitseekohan Pirkan pyöräilyn tapaisissa kuntotapahtumissa nyt tämän lisenssin vai ei?
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

  10. #40
    -> jukra: kannattaa soitella seurojen yhteyshenkilöille

    -> Hebe: ei näissä kuntoajoissa mitään lisenssiä tarvitse, mutta mielenkiintoinen kysymys on toisiko tämä lisenssi niihin vakuutusturvaa.

  11. #41
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    -> jukra: kannattaa soitella seurojen yhteyshenkilöille

    -> Hebe: ei näissä kuntoajoissa mitään lisenssiä tarvitse, mutta mielenkiintoinen kysymys on toisiko tämä lisenssi niihin vakuutusturvaa.
    A vaihtoehto sisältää lisenssimaksun
    AB vaihtoehto sisältää lisenssimaksun ja vakuutuksen rata-, maantie- ja maastopyöräilijöille (XCO, XCM)
    AV vaihtoehto sisältää lisenssimaksun ja vakuutuksen vauhtilajien pyöräilijöille (DH, 4X, BMX jne.)

  12. #42
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukra Katso viesti
    Kyllä se vaan on niin vaikeaa. Tositarina, lähetin tiistaina kolmeen (siis 3) Tamperelaiseen pyöräilyseuraan sähköpostia jossa tiedustelin liittymistä ja hiukan heidän periaatteitaan jos seuran nimissä kiinnostaisi ajella kisoja. Yhdestäkään ei ole vastattu, enkä nyt ihan hirveästi henkeä pidättelis tuota vastausta odotellessa...
    Jos olisit lähettänyt kyselyn Kaupin Kanuunoille (contact@kaupinkanunat.net),
    olisit saanut vastauksen paluupostissa ja olisit jo halutessasi yksi seuran 330 jäsenestä.
    Talisker muokkasi tätä : 22.01.2011 at 14.01
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  13. #43
    mrLoirot Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    ...-> Hebe: ei näissä kuntoajoissa mitään lisenssiä tarvitse, mutta mielenkiintoinen kysymys on toisiko tämä lisenssi niihin vakuutusturvaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    A vaihtoehto sisältää lisenssimaksun
    AB vaihtoehto sisältää lisenssimaksun ja vakuutuksen rata-, maantie- ja maastopyöräilijöille (XCO, XCM)
    AV vaihtoehto sisältää lisenssimaksun ja vakuutuksen vauhtilajien pyöräilijöille (DH, 4X, BMX jne.)
    Tämän säikeen 1. sivulla linkatulla SPU:n sivulla on linkki Sporttiturvan tuoteselosteeseen, jossa vakuutuksen ehtoja on täsmennetty (sivu 2, kohta 2: Vakuutuksen voimassaolo):
    "Vakuutus on voimassa..
    kilpailuissa/ei voimassa harrastajalisenssillä
    harjoituksissa, jotka ovat lajille ominaisia ja harjoituksen johtajan valvonnassa
    valmennusohjelman mukaisesti harjoiteltaessa
    .."
    Näyttää aika selvältä, miksi harrastajalisenssin vakuutusmaksu on niin halpa.

    Toinen huomionarvoinen seikka näkyy Sporttiturvan tuoteselosteen ensimmäisellä sivulla:
    "Lisenssin hakenut/lunastanut sitoutuu noudattamaan UCIn sekä SPUn sääntöjä ja määräyksiä.. ..Lisenssin omaava henkilö saa osallistua vain UCI:n tai sen jäsenorganisaatioiden hyväksymiin kilpailuihin.. ..Hakija hyväksyy lisenssiin liittyvät ehdot."
    Nuo ehdot näyttäisivät koskevan harrastajalisenssiä ihan samalla tavoin kuin muitakin. Eli noin periaatteellisella tasolla harrastajalisenssin lunastava kuntoilija ilmeisesti lupautuu olemaan osallistumatta villeihin kisoihin, jotka eivät kuulu SPU:n kilpailujärjestelmän piiriin.



    mrLoirot muokkasi tätä : 22.01.2011 at 17.13 Syy: typo + lisätty lihavointi ja alleviivaus

  14. #44
    A.A Guest
    Koskaan en ole Pirkkaan osallistunut, mutta eikö se ole kuntoajo? Jos en väärin muista niin siellä ei tainnut olla myöskään ajanottoa. Minä tulkitsisin sen niin ettei se ole kilpailu. (Mutta voisin vakuuttaa että vakuutusyhtiön kanta on aina se kumpi on parempi, vakuutusyhtiölle...)

  15. #45
    mrLoirot Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Koskaan en ole Pirkkaan osallistunut, mutta eikö se ole kuntoajo? Jos en väärin muista niin siellä ei tainnut olla myöskään ajanottoa. Minä tulkitsisin sen niin ettei se ole kilpailu.
    Niin minäkin tulkitsisin, mutta esim. TdH on jo kilpailuhenkisempi.

    Isompana ongelmana noissa vakuutusehdoissa näyttää harrastajalisenssin osalta olevan se, että vakuutus on alun perin suunnattu kilpaurheilijoille: voimassa kilpailuissa ja valmennusohjelman mukaisesti harjoitellessa. Kisakuskillehan tuon vakuutuksen voimassaolo on kattava. Kun jonkunlainen valmennusohjelma kuitenkin on, vakuutus kattaa sekä treenit että kilpailut. Vaatimuksella valmennusohjelman mukaisesta harjoittelusta vain rajataan vakuutuksen ulkopuolelle kaupassakäynnit, baaripyöräily, työmatka-ajot yms.

    Kuntoilijalle vakuutusehtojen vaatimus valmennusohjelman mukaisesta harjoittelusta on hankala: jos valmennusohjelmaa ei ole, vakuutus ei liene yleensä lenkillä voimassa (poikkeuksena esim. seuran yhteislenkit, joilla on vastuuhenkilö, silloin vakuutus olisi voimassa). Näyttäisi siltä, että harrastajalisenssiin liitetyssä vakuutuksessa on ollut hyvä tarkoitus, mutta totetus jäänyt puolitiehen. Vakuutusehdot eivät vastaa kohderyhmän vakuutustarvetta.

    Tämä vuodatus perustui sitten pelkästään tuohon Sporttiturvan tuoteselosteeseen. Vakuutusehdot pitäisi tarkistaa vakuutusehdoista L1101, mutta niitä ei vielä näy Pohjolan sivuilla.

  16. #46
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.882
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mrLoirot Katso viesti
    Vaatimuksella valmennusohjelman mukaisesta harjoittelusta vain rajataan vakuutuksen ulkopuolelle kaupassakäynnit, baaripyöräily, työmatka-ajot yms.
    Eikö työmatkatempoa muka pysty sisällyttämään valmennusohjelmaan?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  17. #47
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mrLoirot Katso viesti
    ..jos valmennusohjelmaa ei ole, vakuutus ei liene yleensä lenkillä voimassa (poikkeuksena esim. seuran yhteislenkit, joilla on vastuuhenkilö, silloin vakuutus olisi voimassa)...
    Hyvin kiteytit olennaisen.

    Tottakai jokaisella harrastajallakin on valmennusohjelma... Joka tähtää kilpailuihin ensi kaudella...
    Ainakin kasan jälkeen..

    Tuosta suluissa olevasta on moneen kertaan, monien henkilöiden kanssa keskusteltu. Pyöräily on luonteeltaan, ja varsinkin Suomalaiselta luonteeltaan laji, jota harjoitellaan yksin, maantiellä, metsässä, radalla, joten vastuuhenkilöä ei tarvitsisi olla paikalla. (Esimerkki: Ratapyöräilijä, tai entinen ratapyöräilijä Risto lähtee harjoitusohjelman mukaisesti maastolenkille. Valmentaja Marko ei sattuneesta syystä voi ajaa treeniä vieressä. Kun kerran HD:n maasto-ominaisuudet ovat huonot. Tai, tottakai hän sinä päivänä antoi Ristolle ohjeet puhelimella joita hän noudattaa.) Muutenkin jos Risto ja Marko viettäisivät 1000+ tuntia vuodessa yhdessä, alkaisi suhteen laatu epäilyttämään.

  18. #48
    mrLoirot Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Eikö työmatkatempoa muka pysty sisällyttämään valmennusohjelmaan?
    Totta kai voi, huonosti valittu esimerkki. My bad.

  19. #49
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    114
    Noista "villeistä" kilpailuista on ralli- ja mp-puolella haettu markkinoikeuden ratkaisuja. Liiemmin ei kannata järjestäjien eikä osallistujien olla huolissaan.

    Mutta idea tuosta harrastajien saamisesta kirjoihin 5€ lisenssillä on hyvä. Varmaan ihan toiseen tapaan tukia ja huomiota saatavilla 5000 kuskin kuin 1000 kuskin lajille.

    Tuo vakuutuspakko sinänsä ihmetyttää. Missään ei äkkiseltään ilmoiteta itse hankitulle vakuutukselle ehtoja/vaatimuksia, saati että niiden voimassaoloa tarkkailtaisiin. Eli kuitenkin vapaaehtoinen VRT. alla oleva lainaus moottoriliiton sivuilta:

    Vakuutusyhtiön kilpailuttaminen (tiedotettu 09.11.2010)

    Vapautusta SML:n vakuutuksesta on haettava lisenssin voimassaolovuotta edeltävän joulukuun 31. päivään mennessä. Vuoden 2011 osalta siis 31.12.2010 mennessä.

    Eli huumorimiehiä ollaan mp-puolella, hyvin harva tuossa on onnistunut;-) Useimmiten hankittu vakuutus ei ole kattanut kansallisen lisenssin kohtaa "ruumiin kuljettaminen ulkomailta Suomeen".
    www.retkikunta.net

  20. #50
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Miulla semmoinen valmennusohjelma että pitää ajaa minkä ehdin ja niin kovaa kun jaksan. On ihan päävalmentajan siunauskin.
    http://www.pellossalo.fi/

  21. #51
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.135
    Mä voin myydä harjoitusohjelmia 20€/vuosi hintaan, niin treeni on ohjelmoitua. Sisältää Excel taulukon, johon kirjataan treenit ja palautetaan mulle vuoden lopussa, niin ohjelma on myös valvottu. Tämä näin esimerkkinä, ehkä seuraan liittymällä saa samanlaisen palvelun ehkä jopa ammattivalmentajan opastuksessa.
    6.7 WTF/kg


  22. #52
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Mä voin myydä harjoitusohjelmia 20€/vuosi hintaan, niin treeni on ohjelmoitua. Sisältää Excel taulukon, johon kirjataan treenit ja palautetaan mulle vuoden lopussa, niin ohjelma on myös valvottu. Tämä näin esimerkkinä, ehkä seuraan liittymällä saa samanlaisen palvelun ehkä jopa ammattivalmentajan opastuksessa.
    Sie aina niitten kakskymppisten ka
    http://www.pellossalo.fi/

  23. #53
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.003

    Peukalo ylös

    Vaikka en ole pätkääkään järjestöihminen, olen samalla kannalla MTB50+:n ja KA-RI:n kanssa. Jos kaikki me itseksemme ympäri maakunnan teitä ja metsiä ajavat kuskit liittyisimme pyöräilyseuraan, uskoakseni meidän noteeraus voisi parantua yhdessä jos toisessa asiassa. Helpottaahan se avautua kevyen liikenteen topiikissa, mutta pelkään pahoin, että se ei kanna pidemmälle kuin muiden innokkaiden harrastajien pariin. Lisäksi arvostan esim. paikallisen TUUL:n pyöräilyjaoston masinoimia yhteislenkkejä (eivät vaadi jäsenyyttä). Tämänkaltaisen toiminnan pyörittämisen tukeminen muutamalla kympillä ei tee kipeää. Ja nyt pääsee vielä lisenssikuskiksikin kohtuullisen pienellä maksulla.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  24. #54
    A.A Guest
    Vaikka tää meneekin paita natsismiin, niin sanon kuitenkin. Jos seuran lenkillä vielä käytettäisiin seuran ajopaitaa, autoilijoiden respecti voisi vahingossa nousta. Autoilija voisi joutua hetkelliseen mielenhäiriöön sen lyhyen kohtaamisen aikana, ja suorittaa ohituksen yli 3cm päässä vasemmasta kyynärpäästä, ihan vaan siitä syystä että aivot eivät vielä niin lyhyessä ajassa kerkiäisi päättelemään ettei se sakki ollutkaan ammattipyöräilijöitä. Kun siellä tienlaidassa ajaa sekalaisissa ammattilaistallien väreissä sekä sinisissä, mustissa ja punaisissa vaatteissa sekalainen sakki, niin se arvaa heti ettei kysymys ole kuin sekalaisesta sakista...

    Mutta asiahan ei koske mua, jos mut ohittaa auto treeneissä, niin se on Pepe, joka kuivaa rataa, ja mun onkin turvallisinta siirtyä rullille.

    Tuolla läntisellä seurallahan hienosti tuota seuran asua käytetäänkin.

    Ja Zeus! On se hienoa nähdä kun Zeuksen monikymmenpäinen ryhmä tulee reilu 50 kymppiä vastaan, ylämäessä!

  25. #55
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.882
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    autoilijoiden respecti voisi vahingossa nousta
    Eikös ajoneuvoliikenteessä tulisi käyttäytyä asiallisesti ja vastuullisesti, riippumatta siitä millainen paita, tukka, sukupuoli, kypärä, pyörä jne. ohitettavalla on?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  26. #56
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Eikös ajoneuvoliikenteessä tulisi käyttäytyä asiallisesti ja vastuullisesti, riippumatta siitä millainen paita, tukka, sukupuoli, kypärä, pyörä jne. ohitettavalla on?
    On monta muutakin asiaa miten pitäisi.

    Kaksi saman taloustilanteen omaavaa kaveria menee elektroniikkamyymälään.

    A: Siisti puku päällä, parta ajettu, kiiltävät kengät

    B: Työhaalari päällä, viikon sänki, räjähtäneet kengät

    Mitä veikkaat, onko kohtelu samanlaista?

  27. #57
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.003
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.A Katso viesti
    Vaikka tää meneekin paita natsismiin, niin sanon kuitenkin. Jos seuran lenkillä vielä käytettäisiin seuran ajopaitaa, autoilijoiden respecti voisi vahingossa nousta. Autoilija voisi joutua hetkelliseen mielenhäiriöön sen lyhyen kohtaamisen aikana, ja suorittaa ohituksen yli 3cm päässä vasemmasta kyynärpäästä, ihan vaan siitä syystä että aivot eivät vielä niin lyhyessä ajassa kerkiäisi päättelemään ettei se sakki ollutkaan ammattipyöräilijöitä. Kun siellä tienlaidassa ajaa sekalaisissa ammattilaistallien väreissä sekä sinisissä, mustissa ja punaisissa vaatteissa sekalainen sakki, niin se arvaa heti ettei kysymys ole kuin sekalaisesta sakista...

    Mutta asiahan ei koske mua, jos mut ohittaa auto treeneissä, niin se on Pepe, joka kuivaa rataa, ja mun onkin turvallisinta siirtyä rullille.

    Tuolla läntisellä seurallahan hienosti tuota seuran asua käytetäänkin.

    Ja Zeus! On se hienoa nähdä kun Zeuksen monikymmenpäinen ryhmä tulee reilu 50 kymppiä vastaan, ylämäessä!
    Ei tuo paita-juttu ole ainakaan minulle kynnyskysymys. Meneehän jengi jäähalliinkin väriä tunnustaen (useimmat näistä tuskin pysyisivät pystyssä terien päällä). Pelkästään (kirjavien) kuskien joukkovoima tullut todettua muutaman kerran paikallisen Urheiluliiton yhteislenkeillä: autoilijat ovat luopuneet oikeuksistaan esim. ison fillaristiremmin kääntyessä risteyksessä vasemmalle...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  28. #58
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436

    pitänee liittyä

    "Arvotaan lähin pyöräilyseura" .. ja harkitaan jäsenyyttä tämän SPU:n vakuutuksen takia. Ja muutenkin seuratoiminnan tukemista. Paikallisia harrastajia näyttäis aikahyvin olevan GIF:ssä joka lienee se vahvin "paikallinen" Muutama seuran jäsen onkin tullut lenkillä joskus vastaan, mutta pyöriikös näitä täällä forumillakin
    -- not fast but furious --

  29. #59
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.882
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Eikö työmatkatempoa muka pysty sisällyttämään valmennusohjelmaan?
    Tulipa luettua nuo vakuutusehdot tarkemmin, ja silmään osui tällainen kohta: "Vakuutuksesta ei korvata työ- eikä opiskelutapaturmia".

    Työtapaturmiksihan lasketaan Tapaturmavakuutuslain 4§ mukaan myös työmatkalla tapahtuneet tapaturmat. Eli vaikka työmatkatempo kuuluisikin valmennusohjelmaan, niin sillä sattuneista tapaturmista ei voi tuon urheiluvakuutuksen kautta hakea korvauksia, vaan niitä pitää hakea työtapaturmavakuutuksen kautta.

    (Työmatkatempoilijoiden kannattaa huomata, että tiettävästi nykyisen käytännön mukaan työmatkan lopuksi työpaikalla omalla ajalla otettavaa suihkua ei katsota osaksi työaikaa eikä työmatkaa, eikä työtapaturmavakuutus siten korvaa suihkussa tapahtuvia tapaturmia. Kts. Petri Sipilän artikkeli aiheesta Poljin-lehdestä 8/2009: http://www.poljin.fi/Poljin%2008_09.netti.pdf )
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  30. #60
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    951

    Kymysys

    voisiko joku SPU:n asioista tietävä ilmoittaa selkeästi mitä tämä harrastelija lisenssi tarkoittaa?

    Tarvitseeko maracupin osallistujilla olla jatkossa harrastelijalisenssi?
    www.hypy.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •