HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 64 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #1891
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Viikko ja postista pitää hakea.

  2. #1892
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanhaPate Katso viesti
    Viikko ja postista pitää hakea.
    Ilmoitteleeko ne mitään kun runko on lähtenyt? Minulle on tullut vain ilmoitus että tilaus on vastaanotettu ja pari viikkoa on jo odoteltu...

  3. #1893
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T-mo Katso viesti
    Mulla on L-koon runko ja olen 190 cm, mutta mulla on suhteessa lyhyet jalat ja pitkä selkä.

    Oikea keula riippuu rungon vuosimallista, mutta tällä foorumilla näkyneet rungot taitavat kaikki olla 2009-mallia, johon käy 1 1/8" putkella varustettu keula.
    Minulla on L-koon runko ja olen vain 180 cm (normaaliraajainen).

  4. #1894
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Etenee hitaasti mutta varmasti, bike-componentsin toimitus jumittaa kun cyclopakkaa ei ole varastossa mutta eiköhän koko kasa joskus kotiin tule... Nyt ois vaan hyvät kelit käydä testaamassa cyclovarustuksella


  5. #1895
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Ilmoitteleeko ne mitään kun runko on lähtenyt? Minulle on tullut vain ilmoitus että tilaus on vastaanotettu ja pari viikkoa on jo odoteltu...
    Tulee erillinen ilmoitus kun ovat lähettäneet paketin. Mun runko lähetettiin seuraavana päivänä tilauksen vastaanottamisesta.

  6. #1896
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanhaPate Katso viesti
    Tulee erillinen ilmoitus kun ovat lähettäneet paketin. Mun runko lähetettiin seuraavana päivänä tilauksen vastaanottamisesta.
    Ok. Olivat näköjään äsken vastanneetkin viime viikolla laittamaani kyselyyn toimituksesta, pitäisi tällä viikolla pajahtaa postiin.

    Nyt pitäisi tehdä päätös keulasta, revelation vai foxi vai... .
    Runko huutaa kyllä DT Swiss-keulaa joka on tällä hetkellä vahvin vaihtoehto. Käyttökokemuksetkin tuntuvat olevan positiivisia mutta hinta taas on noiden muiden vaihtoehtojen puolella, alelaareissa noita dt:n keuloja ei tunnu olevan sopivaan hintaan.

    Oliko VanhaPatella mikä keula hommattuna, jos saapi kysyä?

  7. #1897
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Ok. Olivat näköjään äsken vastanneetkin viime viikolla laittamaani kyselyyn toimituksesta, pitäisi tällä viikolla pajahtaa postiin.

    Nyt pitäisi tehdä päätös keulasta, revelation vai foxi vai... .
    Runko huutaa kyllä DT Swiss-keulaa joka on tällä hetkellä vahvin vaihtoehto. Käyttökokemuksetkin tuntuvat olevan positiivisia mutta hinta taas on noiden muiden vaihtoehtojen puolella, alelaareissa noita dt:n keuloja ei tunnu olevan sopivaan hintaan.
    Jos 100 mm keula käy, niin tuossa yksi kohtuulliseen hintaan:

    http://www.probikeshop.com/dt-swiss-...010/61524.html

    Ilmoitettu paino 1250 gr... kevyt on.
    Ananasakäämä!

  8. #1898
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Jos 100 mm keula käy, niin tuossa yksi kohtuulliseen hintaan:

    http://www.probikeshop.com/dt-swiss-...010/61524.html

    Ilmoitettu paino 1250 gr... kevyt on.

    Hinta olisi jo ok mutta 4-5cm puuttuu joustoa. Kiitos vinkistä kuitenkin, sieltä löytyi kohtuuhintainen Magura harkintalistalle.

    BMC Trailfox tf01 runkoon keula tulossa.
    Jahvetti muokkasi tätä : 10.01.2011 at 19.24 Syy: rungon tarkennus...

  9. #1899
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Tos on se 5cm lisää http://www.bike-components.de/produc...ell-2010-.html. Jossain kyllä oli vielä edukkaampi, kun aikanaan B-C:stä sain Price Alert:n avulla tota tingattua. Siis ainakin 15mm versio.
    Ride and Smile!

  10. #1900
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    Tos on se 5cm lisää http://www.bike-components.de/produc...ell-2010-.html. Jossain kyllä oli vielä edukkaampi, kun aikanaan B-C:stä sain Price Alert:n avulla tota tingattua. Siis ainakin 15mm versio.
    Kiitos vinkistä, ei tarvitse keulaa enää arpoa.

    Nuokin sivut tuli jossain vaiheessa selattua mutta tuon keulan missasin silloin näköjään täysin.

  11. #1901
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    Oliko VanhaPatella mikä keula hommattuna, jos saapi kysyä?
    Revelation odottaa asentamista. Foxia kattelin mutta valintaan vaikutti hinta, silä hetkellä ei sopivaa Foxia löytynyt alennusmyyneistä. On-Onelta tilasin keulan.

  12. #1902
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Espoo/Kilo
    Viestit
    58

    Nauraa projekti no.1

    Osia alkaa olla jo hieman kasassa:


    Postisedän matkassa noihin tällainen runko:


    Loput roinat luovuttaa vanha pyörä ja CRC:n sedät(ja/tai tädit).


    Piti vielä kysyä, että mitä kaikkea töhnää asentaessa kannattaa laittaa ja minne?

  13. #1903
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkb Katso viesti
    Osia alkaa olla jo hieman kasassa:


    Postisedän matkassa noihin tällainen runko:


    Loput roinat luovuttaa vanha pyörä ja CRC:n sedät(ja/tai tädit).


    Piti vielä kysyä, että mitä kaikkea töhnää asentaessa kannattaa laittaa ja minne?
    Polkimien kierteisiin suosittelen laittamaan jotain rasvaa

    Nimimerkillä: Miten lie kiinni pysyneet

    Ja polkimetko muka tiukassa by Juggeli, on Flickr
    Juggeli muokkasi tätä : 11.01.2011 at 23.36

  14. #1904
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Varmaan töhnät riippuu aika paljolti siitä mitä siihen ripustetaan. No keskiön kierteet kannattaa rasvata, BB30 tämä ei taida päteä kun ei ole kierteitä. Ja jos on ulkoiset laakerikupit niin kuppien sisään rasvaa, ja kammen/kampien kiinnityskohtaan rasvaa. Polkimien kierteet tottakai. Ohjainlaakeri...!
    Ei se pahaa tee jokaiseen kierteelliseen kiinnitykseen rasvaa laittaa pikku tippa, tyyliin eturattaiden ruuvit, takavaihtajan kiinnitysruuvi jne...

    Vaijerien rasvauksesta en sano mitään, jotkut käyttää, toiset ei.

    Mitähän unohdin...? edit_ varmaan jousituksella/levyjarruilla on jotkut omat vaateensa, niistä en sitten ymmärräkään mitään.

  15. #1905
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434

    Kysymyhs liittyen haarukan kaulaputkeen..

    Itsekkin kattelen tässä noita BMC:n runkoja, mutta pitkät headtubet mietityttää... Kuinka pitkä pitää haarukan kaulaputken oikeasti olla? Saako jäädä stemmin sisään kuinka paljon?!
    Vanhassa pyörässä on headtube 148mm ja BMC:ssä 165mm, molemmissa näyttäs oleva semi-integroitu ohjainlaakeri. Vanhassa pyörässä mahtuu pari korotuspalaa stemmin alle... onkohan stemmien korkeudessa paljon eroa?

  16. #1906
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Stemmien korkeudessa ei varmaan senttiä enempää vaihteluväliä ole, mutta enemmän vaikuttanee se että onko alu vai kuituputki mihin se stemmi lätkäistään.
    Tietysti googlella voi koittaa etsiä mahdollisimman matalan stemmin.

    Kuitukaulaputkeen ymmärtääkseni yksi ohut korotusrengas stemmin päällekin on ihan paikallaan ja pitäis käyttää "expander motikkaa" eikä "starnutia" asennuksessa (mutta tämähän nyt ei ole oleellista enää jos sulla on se vanha haarukka...ja tästä on kuitenkin eri teorioita. starnut on kevyempi ja kätevämpi mutta ikävä sitä on irti repiä kuituputken sisältä...)
    Alumiinisessa ei nyt niin väliä taida olla. Jos ylemmän pultin tasolle tulee eli pultilla ei saa vedettyä stemmiä solmuun niin eiköhän se riitä.

    vastasinko kysymykseen...?

  17. #1907
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Stemmien korkeudessa ei varmaan senttiä enempää vaihteluväliä ole, mutta enemmän vaikuttanee se että onko alu vai kuituputki mihin se stemmi lätkäistään.
    Tietysti googlella voi koittaa etsiä mahdollisimman matalan stemmin.

    Kuitukaulaputkeen ymmärtääkseni yksi ohut korotusrengas stemmin päällekin on ihan paikallaan ja pitäis käyttää "expander motikkaa" eikä "starnutia" asennuksessa (mutta tämähän nyt ei ole oleellista enää jos sulla on se vanha haarukka...ja tästä on kuitenkin eri teorioita. starnut on kevyempi ja kätevämpi mutta ikävä sitä on irti repiä kuituputken sisältä...)
    Alumiinisessa ei nyt niin väliä taida olla. Jos ylemmän pultin tasolle tulee eli pultilla ei saa vedettyä stemmiä solmuun niin eiköhän se riitä.

    vastasinko kysymykseen...?
    Kyllä joo... Foxin Talas on haarukka, ja kaulaputki on alumiinia.

    Pitää mitata kaulaputki ja kattella paljo ny on korotusrenkaita.

  18. #1908
    T-mo Guest
    Meikäläisenkin projekti on vähän edennyt.


  19. #1909
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T-mo Katso viesti
    Meikäläisenkin projekti on vähän edennyt.
    Etuvaihtajaan kannattaa sitten kiinnittää huomiota, jos et ollut jo tietoinen.
    Osa shimanoista ei toimi, häkki ottaa kiinni takahaarukan alaputkeen. Srammit toimii.

  20. #1910
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Ensimmäiset tyypit napattu omalla kuutiolla. Pientä hienosäätöä vaihteistoon ja jarruihin vielä ja stemmin vaihto lyhyempään niin alkaa olemaan valmista.

  21. #1911
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    119
    Oma Meta lähestyy valmistumistaan, taitaa olla kaikki osat jo saapuneetkin ja suurin osa kiinni fillarissakin.

    Osaako joku muuten sanoa, että teenkö jotain väärin kampien kiristyksessä kun eivät tunnu pyörivän niin herkästi mitä olettaisin. Kampina siis E Thirteen: http://www.e13components.com/product_xc_ss.html ja ohjeiden mukaan asenneltu sekä otettu mallia tuosta videosta: http://bythehive.com/crank-install-video/ Muoviprikkoja tällä hetkellä kaksi kappaletta, kokeilin ilman niitä ja yhdellä, mutta tuo kaksi tuntuu vetävän suoraksi tuon metallisen aaltoprikan tai mikskä sitä kutsuisikaan. Pyöriminen on hieman tahmeata eli jos antaa vauhtia niin eivät jää pyörimään omalla voimallansa, normaalia vai ei normaalia?

  22. #1912
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    eiköhän ne uutena kaikki ole vähän nihkeitä, omatkin oli ja näin todettiin myös jossain Sramin asennusohjeessa.
    edit_ "vähän nihkeitä" tarkoittanee about sitä että kun ilman polkimia kampia pyöräyttää niin pyörivät itsestään ehkä yhden kierroksen

  23. #1913
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Kun rakensin 5-spottia ja laitoin niihin ulkopuolisilla laakereilla varustetut Truvativit niin pähkäilin samaa asiaa täällä. Minulle vakuutettiin, että kuuluu asiaan ja korjaantuu käytössä ja näinhän kävikin.
    Ulkoisten laakereiden säätäminen on aika tarkkaa puuhaa.
    Jos et aja et voi ottaa!

  24. #1914
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Kertooko se oikeestaan mitään laakerin säädöstä/laadusta, kuinka herkästi se pyörii ilman painoa päällä? Kuiva laakeri jossa tiivisteet on väljät, voi pyöriä herkästi käsin koitettaessa, mutta runtatessa homma voi olla eri.
    Att inte cykla är att gå för långt

  25. #1915
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Ei se säädöstä tai laadusta kerrokaan. Vain siitä, että rasva on jähmeää. Tai että laakeri ruosteessa tms, mutta todennäköisin syy lienee kuitenkin tuo mitä yllä on spekuloitu. On se ihan hyvä tietää, ettei turhaa menetä hiuksiaan ihmetellessä.
    Ja jos se ekan lenkin jälkeen pyörii kevyemmin ilman kuormaa, todennäköisesti teoria oli jopa oikein...

  26. #1916
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Kun rakensin 5-spottia ja laitoin niihin ulkopuolisilla laakereilla varustetut Truvativit niin pähkäilin samaa asiaa täällä. Minulle vakuutettiin, että kuuluu asiaan ja korjaantuu käytössä ja näinhän kävikin.
    Ulkoisten laakereiden säätäminen on aika tarkkaa puuhaa.
    Juu . Sama homma täällä kun asensin maantiepyörään campan kammet. Ihmettelin jähmeyttä ,mut kun tutulla oli ollu sama homma niin luotin että notkistuvat ja niinhän siinä kävi.
    - Fear is a mindkiller -


  27. #1917
    Tuota joo. Maantiepyörän kasaus edennyt siihen vaiheeseen, että vaihteiden säätö menossa. Ihmettelen että miten voi mennä kerralla kohdalleen sekä taka- että etuvaihtaja ilman mitään hirvittävää säätöä. Tein vaihtajien mukana tulleen ohjeen mukaan säädöt ja alkoi heti pelittämään. Campan Centaur 10s vaihtajat.

    Nyt vähän vaan arveluttaa että voiko tuo takavaihtaja olla tehdasasetuksilla niin hyvin kohdallaan, että L ja H rajoittimetkin sattuvat kohdalleen ilman mitään säätöä. Testailin ja vaihtuu ilman mitään rallatuksia tms. ja ei pyri menemään yli kummaltakaan puolelta. Viime kesänä meni sekä vaimon että pojan pyörästä takavaihtaja (ei ollut minun säätämä) paskaksi sillä tavalla että ketju meni takaa ison rattaan yli. Sen takia vähän arveluttaa että voisiko tuolle omalle pyörälle nyt käydä samalla tavalla. Kokeilin väännellä sitä L ruuvia (ylempi) aika paljonkin ja en havainnut mielestäni mitään vaikutusta siihen että rajoittaako se ketjun menemistä isoimman rattaan yli. Eikös tuon ruuvin pitäisi vaikuttaa juurikin siihen?
    Vecculiko muokkasi tätä : 17.01.2011 at 23.15

  28. #1918
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Ruuvit rajoittavat vaihtajan ääriasentoja, mutta jos vaijerin kireys on kohdallaan, mikään voima ei pyri siirtämään vaihtajaa yli oikeiden ääriasentojen. Vaan kokeilepa esim. avata L-ruuvi täysin, vaihtaa isoimmalle rattaalle ja kiskoa vaijerista, niin vaihtaja pyrkii nostamaan ketjun rattaan ohi. Ruuvit pitää säätää niin, että vaihtaja voi liikkua äärimmäisten rattaiden päälle, muttei enää sen pitemmälle.

  29. #1919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Ruuvit rajoittavat vaihtajan ääriasentoja, mutta jos vaijerin kireys on kohdallaan, mikään voima ei pyri siirtämään vaihtajaa yli oikeiden ääriasentojen. Vaan kokeilepa esim. avata L-ruuvi täysin, vaihtaa isoimmalle rattaalle ja kiskoa vaijerista, niin vaihtaja pyrkii nostamaan ketjun rattaan ohi. Ruuvit pitää säätää niin, että vaihtaja voi liikkua äärimmäisten rattaiden päälle, muttei enää sen pitemmälle.
    Eli jos nyt menen ja kiristän kädellä vaijerista ja takavaihtaja ottaa kiinni pinnoihin, niin rajoitin on liian löysällä ja antaa takavaihtajan mennä liian pitkälle. Tai siis näin se näytti ainakin tekevän. Kun kiristin niin ei mennyt enää pinnoihin. Meniköhän nyt oikein ?

  30. #1920
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Kuulostaa siltä että meni oikein. Jos ruuvi on liian kireällä, se tietysti estää vaihtamisen äärimmäiselle rattaalle. Jos se on liian löysällä, vaihtaja voi heittää ketjun rattaan yli, mikä on isoimman rattaan tapauksessa todella huono juttu.

    Itse olen säätänyt niin, että vaihtajan ääriasennossa ketju kulkee nätisti suoraan äärimmäisen rattaan yli, ja yhtään sitä pitemmälle vaihtaja ei liiku.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •