GarminElectrobikeGiant
Sivu 20 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #571
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Ainakin kaatuileminen on pehmeää, kun polun molemmin puolin on puoli metriä pehmeää lunta.


    En oo uskaltanut vielä mennä, vaikka toi kaatuminen ei kyllä pelota. Uudet renkaat ois jees, noilla MW35mm on ihan turha sinne lähteä

    Son muuten jännä, miten tohon pakkaseen on nyt niin tottunut, että pitäis polkee puolalasti, kun asteita on ton -5.... Tekis mieli heittää kaikki välikerrastot pois, mutta kun tuntuu, ettei nyt pelkissä kesäpöksyillä ja tuulareilla voi vedellä!

  2. #572
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Son muuten jännä, miten tohon pakkaseen on nyt niin tottunut, että pitäis polkee puolalasti, kun asteita on ton -5.... Tekis mieli heittää kaikki välikerrastot pois, mutta kun tuntuu, ettei nyt pelkissä kesäpöksyillä ja tuulareilla voi vedellä!
    Tuollaista on liikkeellä. Eilen näin Helsingin rautatieasemalla nuoren naisen minihameessa. Ei sentään ollut pyörällä liikkeellä.

    Pitäisiköhän sitä itsekin lähteä kohta tuonne ulos helteeseen hikoilemaan...
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  3. #573
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Kohtuullisen pitkä threadi, ettei nyt ihan kaikkea jaksanut lukea. Kuitenkin pitää itsekin myöntää, että on se talvipyöräily hienoa! Tosin mitenkäs ratkaisette veden jäätymisongelmat? Vai onko joukossa hc-fillaristeja, ketkä lisäävät jotain miestä väkevämpää mukaan jäätymisenestoaineeksi?

  4. #574
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Kohtuullisen pitkä threadi, ettei nyt ihan kaikkea jaksanut lukea. Kuitenkin pitää itsekin myöntää, että on se talvipyöräily hienoa! Tosin mitenkäs ratkaisette veden jäätymisongelmat? Vai onko joukossa hc-fillaristeja, ketkä lisäävät jotain miestä väkevämpää mukaan jäätymisenestoaineeksi?
    Podium Chillissä (ja ELITEn eristetyssä pullossa) on vesi pysynyt nestemäisenä pisimmillään hieman alle kolmen tunnin kokeilun ajan, takataskussa. Lähtiessä toki aika lämmintä.

  5. #575
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Nämä Eliten pullot myös käytössä näin talvisaikaan.. Vaatii tosiaan kuuman juoman käytön, jolloin 2-3 tuntia menee ongelmittaEi ihan startin jälkeen kannata käyttää.. Itse käytän kuumaa mehua ja startissa juon hiukan ettei tarvi tulikuumaa pulloista hörppiä vaan ehtii sopivasti viileneen . '(pitemmillä maastoreissuilla juomarepussa kuuma vesi, toimii kun muistaa juoda/tyhjennellä letkua tiuhaan)

    mk muokkasi tätä : 06.01.2011 at 15.48
    -- not fast but furious --

  6. #576
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.879
    Talvikenkiä säätäessäni huomasin että pohjassa oleviin klosseihin oli kertynyt jonkin verran ruostetta. Vasta vajaat kuusi (sangen lumista) viikkoa olleet käytössä.

    Ilmeisesti klosseissa sisälle tuleva lumi sulaessaan on tuota aiheuttanut. Täytynee miettiä tuota kenkien sisäsäilytystä siten että klossit pysyisivät kuivempina. Onko kellään fiksuja ehdotuksia?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  7. #577
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Tämä threadi on tuonut elämään loistavaa vertaistukea ja kannustanut harrastuksessa. (Ystävien yms. näkemys talvipyöräilyn järkevyydestä on saanut sopivaa vastapainoa). Esim. lumien tultua ensimmäisten lenkkien "vauhdit" vetivät mielen matalaksi, mutta täällä todettu yleinen ajan- tuplaantuminen-samalla-matkalla -ilmiö helpotti kummasti. Ja ei kun lenkille, tänään mausteeksi 9-14 m/s kaakkoistuulta.
    Ps. Camelbak toimii pakkasista riippuen 1-3h, kun täyttää suht´ kuumalla juotavalla ja muistaa aina juomisen jälkeen puhaltaa letkun tyhjäksi.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  8. #578
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Itsellä vastaavat pullot, mutta näiden taika ei ole minulle selvinnyt. Valkoista "murua" täytteenä ulko- ja sisäseinämän välissä. Suurelta osin pelkkää ilmaa. Pitää kyllä jonkin aikaa juoman lämpimänä, mutta sama tulos Lidlin viiden euron pullolla.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  9. #579
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Itsellä vastaavat pullot, mutta näiden taika ei ole minulle selvinnyt. Valkoista "murua" täytteenä ulko- ja sisäseinämän välissä. Suurelta osin pelkkää ilmaa. Pitää kyllä jonkin aikaa juoman lämpimänä, mutta sama tulos Lidlin viiden euron pullolla.
    oisko se tuo muru joka sitoo lämpöä? "* Nanogel is the worlds lightest and best performing solid insulating material"
    tossa testiä ..Toimii ainakin mulla paremmin kuin normipullot joissa juomat jäätyy tunnissa .. Esilämmitän noita kuumalla vedellä ennen täyttöä mehulla. Eihän nuo toki termarin veroisia ole .
    -- not fast but furious --

  10. #580
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Pitänee laittaa yöksi vaimon alle lämpiämään, jotta ovat aamulla lähtövalmiita!
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  11. #581
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Ps. Camelbak toimii pakkasista riippuen 1-3h, kun täyttää suht´ kuumalla juotavalla ja muistaa aina juomisen jälkeen puhaltaa letkun tyhjäksi.
    Jos CamelBak on kantoviilekkeillä varustettu ja pelkkä juomareppu (eikä sellainen isompi reppumalli), yksi kikka on pitää CamelBak päällimmäisen takin alla ja letku hihassa. En ole pyöräillyt noin mutta muuten on tullut liikuttua maastossa, ruumiinlämpö pitää säiliön ja letkun sulana vaikka kuinka pitkään kovassa pakkasessa. Ainakin kun päällimmäinen vaatekerros on paksu.

  12. #582
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    oisko se tuo muru joka sitoo lämpöä? "* Nanogel is the worlds lightest and best performing solid insulating material"
    Jos tuo on grammanviilaajille suunniteltu, niin sen murun massa ei liene kovinkaan kummoinen. Ominaislämpökapasiteettia en lähde arvailemaan.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  13. #583
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Talvikenkiä säätäessäni huomasin että pohjassa oleviin klosseihin oli kertynyt jonkin verran ruostetta. Vasta vajaat kuusi (sangen lumista) viikkoa olleet käytössä.

    Ilmeisesti klosseissa sisälle tuleva lumi sulaessaan on tuota aiheuttanut. Täytynee miettiä tuota kenkien sisäsäilytystä siten että klossit pysyisivät kuivempina. Onko kellään fiksuja ehdotuksia?
    Ruostetta tulee uusiin klosseihin parissa päivässä jos kengät pitää lattialla sisään tultua - alle sulaa vettä ja ne on heti ruosteessa. Jos ne laittaa kuivalle matolle, pyyhkeelle tai patterin päälle heti kuivumaan ni ei kerkeä vesi niin kauan vaikuttaa. Välillä rasvaan niitä myös, vaik ei se rasva kauan siinä pysy.
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  14. #584
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr.Auer Katso viesti
    Ruostetta tulee uusiin klosseihin parissa päivässä jos kengät pitää lattialla sisään tultua - alle sulaa vettä ja ne on heti ruosteessa.
    Ruoste ja timantit ovat ikuisia, joten uutta klossia sitten kenkään, kun happanee alta entinen.

    Joku kysyi piposta. Olen käyttänyt Windstopper-merkkistä villa-akryylipipoa á la Intersport. Se pitää viiman todella hyvin. Mutta kolmen vartin ajon jälkeen pipo on "läpimärkä" ja alkaa sen takia haista hyvin äkkiä. Tarkenee siinä, mutta päästä ottaessa huomaa märän pipon. Ostin sen takia tuulta pitämättömän Icebreaker-pipon Partioaitasta. On melko ohut merinovillasta tehty yksivärinen pipo. Yksi koelenkki, tunti -14C pakkasessa tuulessa, josta 2km meren jäällä. Selvisin hengissä ja pipo oli lähes kuiva, kun tulin kotiin. Ei varmasti ollut ihan turha ostos.
    rm

  15. #585
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Olipa mukava tulla töihin, kun vaan -5 astetta. Huomasi muuten selkeän eron hengityksessä ja fillarin kulussa muutenkin... Jos tästä vielä lauhtuu, niin pitänee vaihtaa lyhkäsiin koska sehän on sitten jo melkein kesä.
    Ananasakäämä!

  16. #586
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xtrainer80 Katso viesti
    Olipa mukava tulla töihin, kun vaan -5 astetta. Huomasi muuten selkeän eron hengityksessä ja fillarin kulussa muutenkin... Jos tästä vielä lauhtuu, niin pitänee vaihtaa lyhkäsiin koska sehän on sitten jo melkein kesä.
    Tätä mä just tarkotin

    Jokohan sitä lähtis katteleen maantierenkaisiin uutta takapakkaa...*viheltelee*

    Mulla oli Haltin Windstopper pipo kovilla pakkasilla (lue yli -15 astetta) käytössä, mutta alle ton asteluvun mulla on vaan ohut peruspipo ja silkkihuppu. Pärjänny vallan mainiosti. Kypärä blokannu kumminkin jotain, vaikken siitä niitä aukkoja olekaan tukkinu. Mutta ilmankaan en ole tuolla hullunmyllyssä ajaa

  17. #587
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Ei pieni pintaruoste ole kuin kosmeettinen asia, ja useimmat pitävät jalkaa asennossa jossa kengän pohjat eivät näy. Klossien läpiruostuminen kestää aika kauan, kyllä ne ainakin minulla on aina tuhoutuneet muista syistä.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  18. #588
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.879
    Täytynee joskus irroittaa nuo klossit ja katsoa paljonko tuota pintaruostetta on päässyt kertymään. Kierteet muistin rasvata klosseja kiinnittäessä, joten niitten ruostumisesta kiinni ei ole huolta - eikä tuo lumi sinne kierteisiin pääse sulamaan.

    Jäi vain mietityttämään kun kesäkengissä on vastaavat klossit, ja niihin ei ole ehtinyt ruostetta kertyä.

    Taidan askarrella pienen puutelineen pitämään kengät erillään alustasta, ettei vesi pääse niin pahasti jäämään sinne väliin hautumaan.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  19. #589
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Eilen tuli nautittua kolme tuntia talvipyöräilyn ihanuudesta. Tosiaan muutamassa pakkasasteessa ajelu sujui mukavasti, jopa vaihteiden eksaktia toimimista myöten. Kesäkeli-lenkkiin eron teki vain muutama pätkä kelvillä, joihin aura-auto oli nakannut lumet autojen tieltä.
    Lievä OT: Erinäisiä kertoja talvisilla ajeluillani palannut mieleen Urheiluruudun henkilökuva Tea Vikstet-Nymanista jostain -80-luvun alkupuolelta. Tea lähti siinä lenkille miesten 3-vaihteisella peruspyörällä klassikko Solifer-dynamolampun "valossa" michelin-ukoksi toppautuneena. Kilometrimäärät oli huimia. Ja taitaa olla yhä parhaiten olympialaisissa pärjännyt naiskuskimme (korjatkaa, jos olen väärässä). Tänä päivänä jopa kaltaiseni harrastelijan talviajovarustus on joka osa-alueeltaan eri planeetalta. Yritän taas jatkossa välttää talviajon vaikeuksista avautumista...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  20. #590
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo, Perkkaa
    Viestit
    72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Lievä OT: Erinäisiä kertoja talvisilla ajeluillani palannut mieleen Urheiluruudun henkilökuva Tea Vikstet-Nymanista jostain -80-luvun alkupuolelta
    Eiköhän television realistisuus ole ollut säädettävissä jo muutama kymmenen vuotta sitten yhtä helposti kuin nykyään. Se että telkkarissa joku näyttää polkevan mummomankelilla ei vielä kerro etteikö varusteet vaihtuisi heti nurkan takana .

    Parempi sen sijaan muistella millä romuilla itse polki koulumatkoja: Kun minä olin nuori, niin kouluun ei menty millään polttomoottorilla, ja jos hangessa ei päässyt eteenpäin pyörällä niin sitten käveltiin! Ja aina silloin kun pääsi ei välttämättä voinut tuulen piiskaaman sateen takia katsoa eteenpäin ja ajoittain piti ajaa läpi metrisistä lumivalleista, jotka traktori oli työntänyt kiusaksi tielle! Ja jos myöhässä tuli, niin heti sai rangaistuksensa, ei ollut mitään "etätöitä". Kyllä nykyään on helppoa.

  21. #591
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tpievila Katso viesti
    Parempi sen sijaan muistella millä romuilla itse polki koulumatkoja: Kun minä olin nuori, niin kouluun ei menty millään polttomoottorilla, ja jos hangessa ei päässyt eteenpäin pyörällä niin sitten käveltiin! Ja aina silloin kun pääsi ei välttämättä voinut tuulen piiskaaman sateen takia katsoa eteenpäin ja ajoittain piti ajaa läpi metrisistä lumivalleista, jotka traktori oli työntänyt kiusaksi tielle! Ja jos myöhässä tuli, niin heti sai rangaistuksensa, ei ollut mitään "etätöitä". Kyllä nykyään on helppoa.
    Nykyään helppoa Kyllä mulla on nykyäänkin ihan just tuollaista. Paitsi että koulun sijaan pyöräilen töihin. Ja myöhästymisestä nyt ei varsinaisesti tule rangaistusta, vaikka välillä sitä naispomolta saattaisi toivoakin...

  22. #592
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tpievila Katso viesti
    Parempi sen sijaan muistella millä romuilla itse polki koulumatkoja: Kun minä olin nuori, niin kouluun ei menty millään polttomoottorilla, ja jos hangessa ei päässyt eteenpäin pyörällä niin sitten käveltiin!
    Me hiihdettiin, lähes kaikki ala-asteen oppilaat! Ja joka talvi!
    Ja en edes asunut maalla, vaan ihan tossa kehä III:n sisäpuolella Länsi-Vantaalla.

    Toista se on nykysin...

    Sori, ot. Oli vaan pakko fiilistellä tolla hiihtämisjutulla

  23. #593
    brewster Guest
    Otti päähän kun ajoin tossa Yuballa kirjastoon. Takaisin tullessa oli lokasuojan väliin pakkautunut niin paljon lunta että takapyörä meni jumiin ja etupyörä puolijumiin. Ei oo kivaa. Odotan kesää tai edes kevättä.

  24. #594
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    22
    Olen ymmärtänyt, että osa ihmisistä käyttää lukkopolkimia talvellakin, olenhan oikeassa?

    Jouluna tuli saatua sellaiset neooperisuojukset, että varpaat ei jäädy, mutta nyt on tullu ongelmia muualta. En tiedä johtuuko Welgon polkimista tai siitä, että pyörälle kävellessä jalkapohjat menee täyteen lunta, mutta vaikka kuinka kenkiä koputtelee ei niitä saa polkimiin kiinni. Vinkejä?

    Vielä sapettaa se, että en varmaan osaa laittaa tuota suojusta paikalleen, kun se jää siihen klossin tielle eikä ainakaan auta jalan kiinnittämistä.

  25. #595
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.879
    Nuo ongelmat lumen klimppiytymisessä klosseihin pakkaskelillä tuntuvat oman kokemuksen perusteella liittyvän siihen että mennään suoraan sisältä lämpimästä ulos pehmeään lumeen, jolloin lumi tarttuu lämpimiin klosseihin. Tällöin lunta on vaikea saada klosseista irti.

    Eli pitäisi ehkä ulos mennessä odotella vähän aikaa klossien jäähtymistä ennen kuin astuu pehmeään lumeen (paikasta riippuen tosin helpommin sanottu kuin tehty).
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  26. #596
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tuli 22km lenkillä huomattua pari asiaa:
    - Auraukkelit on viettämässä aikaista viikonloppua
    - 38/25 on turhan pitkä välitys talvella
    - alle 15km/h keskarillakin voi keskisyke olla yli 150
    - putkelta murjoessa paino häviää vetävältä pyörältä
    - mäki joka kesäkelillä hädintuskin nostaa sykettä nostaa sen möhjökelillä maksimiin

  27. #597
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    76
    Kyllä sai taas nauttia talvipyöräilyn ihanuudesta, kun klo 04 starttasin työmatkalle. Vastatuulta, -5 astetta pakkasta ja silti vesisadetta, auraamattomat kadut jne jne. Mukavan hien siinä sai päälle, vaikka matkaa ei ole kuin kuutisen kilometriä, josta osan (1,5km) sai pyöräillä aurattua ajorataa pitkin. Tosin sisältyi matkaan myös melkein kilometrin taluttaminen/pyörän raahaaminen sääreen asti ulottuvassa hangessa. Mukavasti oli pellolta tuiskannut lunta kelville ja sade oli hauskasti jäädyttänyt sen pinnan kovaksi, mutta ei kuitenkaan niin kovaksi, että se olisi pyöränkään painoa kantanut...

    Ja kotimatkalla, 9 tuntia aamun urheilusuorituksesta, sai edelleen taluttaa saman pätkän. Sen verran oli ollut ahkerassa käytössä, että ei ihan yhtä rasittavaa enää ollut. Traktorin jäljet siinä pätkällä oli, mutta ei tainnut kuulua kyseisen auton reviirille, joten aura on ollut ylhäällä -- sattunut vain olemaan lyhin matka paikasta A paikkaan B...

    Täytyy varmaan huomenna poiketa paikan päällä katsomassa, joko on tuo pätkä saatu aurattua.

    Karttalinkki vielä pahimmasta paikasta. Yöllä Jyrkkälän suunnasta raahasin pyörää, ojarannantie oli tuo 100m pätkä aurattu, sitten taas pieni pätkä auraamatonta kelviä, kunnes taas saukonojantie oli aurattuna. Puolen päivän jälkeen oli aura huristellut Naantalin pikatietä mukailevaa klv:ää Uhrilähteenkadun risteyksestä eteenpäin, kunnes kääntynyt Saukonojantielle... Ihmettelen vain kenen alueelle tuo 150m pätkä kelviä Saukonojantien ja Ojarannantien välistä mahtaa kuulua, kun sitä ei saanut kukaan aurattua. Traktori taas oli huristellut Ojarannantieltä kelviä pitkin kohti Jyrkkälää (tie siis päättyy tuohon seiskan kohdalle ja jatkuu ainoastaan kevyen liikenteen väylänä jyrkkälän suuntaan), kääntynyt edellen kelviä pitkin aura ylhäällä Naantalintien yli kohti Härkämäkeä... On se vaikeaa.
    JaT muokkasi tätä : 08.01.2011 at 01.12 Syy: tekstiä vähän epäselvemmäksi

  28. #598
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kulju
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tuli 22km lenkillä huomattua pari asiaa:
    - Auraukkelit on viettämässä aikaista viikonloppua
    - 38/25 on turhan pitkä välitys talvella
    - alle 15km/h keskarillakin voi keskisyke olla yli 150
    - putkelta murjoessa paino häviää vetävältä pyörältä
    - mäki joka kesäkelillä hädintuskin nostaa sykettä nostaa sen möhjökelillä maksimiin
    Ajelin kans töihin viime viikolla 16km matkan ja olikohan keskinopeus jotain 17,5km/h,keskisyke 161 ja mittari kysyi perillä, että otetaanko uusi maksimisyke käyttöön, joka oli 199. Kesällä runttasin pari kertaa pitkään mäkeen ja sain silloin vain 189. Silloin olo tuntui jo aika pahalta. Nyt ei kyllä tuntunut oikein missään. Ilmeisesti toi kova pakkanen jo itsessään nostaa sykettä, vai oletteko huomanneet samaa?
    appmot muokkasi tätä : 08.01.2011 at 17.06 Syy: kirjoitusvirhe

  29. #599
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli C Katso viesti
    Olen ymmärtänyt, että osa ihmisistä käyttää lukkopolkimia talvellakin, olenhan oikeassa?

    Jouluna tuli saatua sellaiset neooperisuojukset, että varpaat ei jäädy, mutta nyt on tullu ongelmia muualta. En tiedä johtuuko Welgon polkimista tai siitä, että pyörälle kävellessä jalkapohjat menee täyteen lunta, mutta vaikka kuinka kenkiä koputtelee ei niitä saa polkimiin kiinni. Vinkejä?

    Vielä sapettaa se, että en varmaan osaa laittaa tuota suojusta paikalleen, kun se jää siihen klossin tielle eikä ainakaan auta jalan kiinnittämistä.
    Ei ongelmia

    Tohon pukemisongelmaan, onhan siulla sellaiset suojukset jotka jalan alla kiinnitetään tarranauhalla? Ne on helpompi pukea, ja varsinkin kun vedät ne ensin jalkaan eli pohkeille asti, sitten laitat kengät ja sitten vedät ylhäältä asti ne suojukset paikalleen.
    http://www.pellossalo.fi/

  30. #600
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli C Katso viesti
    Olen ymmärtänyt, että osa ihmisistä käyttää lukkopolkimia talvellakin, olenhan oikeassa?

    Jouluna tuli saatua sellaiset neooperisuojukset, että varpaat ei jäädy, mutta nyt on tullu ongelmia muualta. En tiedä johtuuko Welgon polkimista tai siitä, että pyörälle kävellessä jalkapohjat menee täyteen lunta, mutta vaikka kuinka kenkiä koputtelee ei niitä saa polkimiin kiinni. Vinkejä?
    Ilman muuta lukkopolkimet! Auttavat etenemiseen hankalalla kelillä, kun veto pysyy tasaisena.

    Welgosta ei ole kokemusta, mutta Shimanon maantieklossi on yhtä lailla hankala eikä sitä oikein saa poljinta vasten potkittua tyhjäksi. Shimpan maastoklossi ei mene niin tukkoon ja sen saa helpommin auki kopsuttelemalla. Suosittelen siis sitä. Risto näköjään jo kirjoittikin sen huomion, että lumi tarttuu parhaiten lämpimään klossiin.
    10k-kerhon jäsen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •