Aivan! Alkaa jo vähän naurattaa tää sohlaaminen näiden osien kanssa. No, kai tosta vielä fillari tulee. Kiitos vaan avusta!
Sopiiko Campagnolon Shimano-yhteensopiviin Sram. ??? ??? ???
Oletko nyt ihan varma siitä että olet oikealla tiellä? Siis todella.
Kampien pyörittäminen ei ole aatteellista mutta kaikki eivät todellakaan ajattele niin. Soveltamisen yhteensovittamista ympäristön kanssa kannattaisi harkita. Nyt on hyvä hetki.
No mä olen ollut tässä rapiat kuukauden ilman viinaa, niin nää päätökset ja valinnat ovat olleet vähän mitä sattuu. Koitetaan skarpata taas lakon loppuessa.
Alumiinisen 7800-vaparattaan urat sopivat vain tiettyihin Dura-Ace pakkoihin.
Kuitenkin tällä hetkellä 7800-sarja on historiaa.
Pitkän aikaa on jo myyty 7850-sarjaa ja nyt markkinoille on tullut 7900-sarja.
7800-sarjassa alumiinia käyttämällä pyrittiin keveyteen. Vaikka uria syvennettiin oli alumiini liian pehmeää tähän käyttöön. Sekä 7850 että 7900-sarjoissa vapaaratas on titaania ja vastaa vanhaa urastandardia (8/9/10), jota myös SRAM-käyttää.
Nuo alumiinisen 7800-sarjan vapaarattaat ovat keräilykappaleita, joihin ei sovi suoraan kuin harvinaiset Shimanon syväuraiset kasetit.
Tarkennuksena vielä, että ei se ollut tuo edellisen linkittämäni kuvan vapaaratas, vaan tietysti tämä: http://www.amazon.com/Campagnolo-10-Speed-Road-Bicycle-FreeHub/dp/B001FIMZOU. Kai tässä pikkuhiljaa viisastuu.
Sinun pitäisi nyt hankkia vain oikea Campagnolo Shimano-urallinen vapaaratas. Kuten esimerkiksi tuo seuraava:
http://www.totalcycling.com/index.ph...reehub_S9.html
Keskustelua weightweeniessä:
http://weightweenies.starbike.com/fo...=36337&start=0
Suosituksia mahdollisimman mukavaksi avokiekoksi? Nykyiset aksiumit rubino pro renkailla saa jäädä sepelikausi kiekoiksi. Mutta kesäksi tekisi mieli vähän keventää. Shimanolta kiinnostaisi rs-80, muita varteenotettavia dtswiss rr1450, campagnolo neutron, easton orion ll eli noin 400€/1500g kiekot hakusessa.
Allekirjoittanut painaa joulunjälkeen 65kg ja erityisesti kiekoissa kiinnostaa pehmeä ajotuntuma. Plussa olisi kevyt kehä jotta olisi kivempi kiihdytellä, täällä päin kun saa pysähdellä jatkuvasti liikennevaloihin jne.
Kun kerran tuubi ei käy miten olisi HED bastogne. Olen ise ollut tyyväinen.
Samu lupsakkana poikana on lanseerannut niin nasevan termin osia, kiekkoja, runkoja ym.ym. haukkuessaan, niin mietittiin tunkin kanssa että sehän pitää ottaa käyttöön! Tuollaisia on tullut kasattua jokunen pari tutuille. Kuvan kiekot tulee ~100kg jampalle, joten niihin tuli 24/28 pinnaa, muihin 20/24. Tuon parin paino on 1255g, vähemmillä pinnoilla jää alle 1200g. Muutama vanne olis vielä tallissa.
Umpipaskaahan nuo on, mitäs siitä kinaamaan, joten nimi sen mukaanVoi tosin vaan aika moni kilpasarjan jannu katsella noita kiekkoja ens kesänä takaapäin kirissä...
38mm kehä, CX-ray, Novatec navat.
Kiitos vaan tunkille hienoista tarroista![]()
Kaar ittelles vaa
"Ehtaa kuraa"Hyvän näköiset ovat.
Pistitkö radiaalipinnauksen ei-veto-puolelle? CX-ray kyllä varmaan taipuu ihan nätisti myös 2x. edit_ näyttää se 2x olevan?
DT revolution oli vähän ikävä kun tuon american classicin paperikiekon uusiksi rakentelin, joten muutin sen nds puolen sitten radiaaliksi. Novatec 482SB napana, sulla lienee samoja? Aika hyvän oloinen tuote on, tosin ei ihan ilmainen. Toki laatu maksaa ja noi osuu aika inhimilliseen hintaluokkaan kiekkojen rakentelun kannalta kuitenkin $100 etunapa+takanapa. Cyclingdealin ebay-kaupassa on huudossa noita aina välillä 32 ja 24 reikäisinä, taisin maksaa takanavasta $35 tai jotain ja otin lisäksi 32-reikäisen hyllyyn odottelemaan jotain projektia. Ajaa en ole tuolla ehtinyt vielä.
kontio muokkasi tätä : 30.12.2010 at 21.43
Saamasi pitää, tänne vaan se PT niin saa tytsy vähän keposemman parin kuin se edellinen.
No ei tietenkään ole. Sehän on laatukiekkojen argumentteja että kiinan pojat läimii tarrat kehiin ennen lakkausta
Kontio, nds radial ei ole mikään maailman paras tapa puolata kiekko. Sillä voi toki saada pientä parannusta sivuttaisjäykkyyteen. Kandee kuitenkin miettiä asia niin, että 24 pinnalla kun vain puolet on ristiin puolattuna, on siellä ainoastaan kuusi pinnaa jotka vetää kun runtataan täydellä voimalla. Ei hyvä... varsinkin jos ne on jotain revoja.
Periaatteessa, jos haluaa pelleillä puolauksella, pitäisi vetopuoli laittaa radial ja vasen ristiin. Noin siihen jäykkyyteen voisi vaikuttaa enemmän kun radiaali on sivuttain jäykempi ja nimenomaan vetopuolella sitä jäykkyyttä tarvitaan. Kyllä se napa sen vedon välittää sieltä vasemmaltakin sinne kehään. mm. Shimano on käyttänyt tätä puolausta (ja Mavic?). Muttei käytä enää.
Archteksin kehiähän nuo on.
Kaar ittelles vaa
Onhan se noinkin. Oletko muuten miettinyt, miksi shimppa ja mavic ei enää käytä sitä tyyliä?Kontio, nds radial ei ole mikään maailman paras tapa puolata kiekko. Sillä voi toki saada pientä parannusta sivuttaisjäykkyyteen. Kandee kuitenkin miettiä asia niin, että 24 pinnalla kun vain puolet on ristiin puolattuna, on siellä ainoastaan kuusi pinnaa jotka vetää kun runtataan täydellä voimalla. Ei hyvä... varsinkin jos ne on jotain revoja.
Periaatteessa, jos haluaa pelleillä puolauksella, pitäisi vetopuoli laittaa radial ja vasen ristiin. Noin siihen jäykkyyteen voisi vaikuttaa enemmän kun radiaali on sivuttain jäykempi ja nimenomaan vetopuolella sitä jäykkyyttä tarvitaan. Kyllä se napa sen vedon välittää sieltä vasemmaltakin sinne kehään. mm. Shimano on käyttänyt tätä puolausta (ja Mavic?). Muttei käytä enää.
Sitävastoin Easton, Zipp ja FFWD tekee vetopuoli 2x ja vasen puoli radial. Väittelyä tästä ei tarvi aloittaa,todennäköisesti häviäisin mutta kunhan kyseenalaistin. Uskoisin myös selviäväni revolutioneilla hengissä, ihan vaan siksi että ne on edullisia..
Eihän tuossa 24 reikäisessä mitään järkeä ole etenkään tämmöisen isokokoisen kuskin alla, enemmän niitä puolia pitäiskin olla. 32-reikäinen takavanne olis se idiootinkestävin ja eteen 24, kyllä semmoiset joskus vielä rakentelen takaa kokonaan ristiinpuolattuna kun on tuo napakin hyllyssä odottamassa![]()
Tervehdys! Foorumin toimintaa on tullut seurailtua jonnii aikaa vain lukijana, mutta nyt rohkaistuin kirjoittamaan ensimmäisen viestin. Pekka L:n reseptiä muokkaamalla olen rakennellut toisen foorumilaisen kanssa 20 mm profiililla olevat hiilarituubikiekot ja kyllä ne vielä ensilenkin jälkeen reilusti alle 70 kg narujalkaisen polkijan jäljiltä ehjät ovat. Kiekkojen speksejä:
AC takanapa (vuoden 2008 mallia), paino 219,9 g, 24 CX-Ray pinnaa 14 mm nippeleineen yht. 122,4g,
vanne Arcteks 20 mm tubular, paino 265,8 g, YHT: 608,1 g
AC etunapa (vuoden 2008 mallia), paino 57,0 g, 20 CX-Ray pinnaa 14 mm nippeleineen yht. 102,5, vanne Arcteks 20 mm tubular, paino 265,9 g, YHT: 425,4
Eli kiekkojen paino 1033,5 g. Kiekkojen paino ajokunnossa (SRAM OG1090 Cassette , Tufo S 3 Lite 215, Tune DC14 Road Quick Release, Tufo Extreme Road Tubular Tire Gluing tape) n. 1715 g.
Varsinainen syy tämän viestin lähetykselle on kuitenkin tuon tuotemerkin” Ehtaa Kuraa” lanseeraaminen. Kysynkin suoraan, onko mahdollista saada hankittua (Pekka L, TunkkiPuolikas) tuolla samalla fontilla oleva tarrapohja, josta voisin tehdä tai teetättää itselle samankaltaisen tekstin omiin kiekkoihin. Ymmärrän toki, jos ”Ehtaa Kuraa” on jo liitetty suojattujen tuotemerkkien joukkoon, eikä tarrapohjaa ole saatavilla.
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Metsäläinen muokkasi tätä : 31.12.2010 at 14.33 Syy: Takapakka jäi ilmoittamatta, kiekkoparin pain ajokunnossa
Sama ajatus tuli itsellenikin heti mieleen. Varsinkin kun PekkaL:n myötä omien kiekkojen rakentamisen aloitin. Eli jos tuotemerkki ei ole turhan pro, niin mielelläni itselleninkin nuo tarrat laittaisin.
No tää läppähän saa jo aika riemukkaita piirteitä
Ihan vapaaasti saa nimetä kiekkonsa noin, eihän se termi koske yhtä tiettyä tuotetta. Vaan kaikkea, mitä Suomen Virallinen Osaluokittaja ei katso kunnolliseksi (eli ei ainakaan myy itse)
En tiedä missä mainostoimistossa nuo tarrat tehtiin, mutta eiköhän niitä sieltä ainakin saa. Tunkki tietää. Mutta jos nyt ei tartte olla ihan exact samalainen, niin lähin mainostoimisto tuollaiset siirtotarrat tekee, pyytää vaan tekemään valmiiksi n.13-14" säteellä sen tekstin kaaren, niin on helpompi asentaa. Näyttää vaikka kuvan malliksi.
---Mukavaa, että olen höpinöilläni saanut jotkut kokeilemaan omien kiekkojen tekoa. Niillä on aina ihan omanlainen fiilis ajaa, kun on omaa tekoa, kuten itse kasatulla pyörälläkin. (klemolan sirkkelistä nyt puhumattakaan...) Harvaanpuolatuilla pinnoilla tehdessä pitäisi kyllä ehdottomasti olla kireysmittari käytössä. Tasakireys on äärimmäisen tärkeää ja ilman mittaria kasatessa kiekot on lähes varmasti liian löysät. Ja löysä kiekko hajoaa herkemmin.
Kontio, en ole miettinyt, eikä tarvi tosiaan väitellä, mutta shimpa nyt ainakin on palannut ihan perinteiseen molemmin puolin ristiin.
Kaar ittelles vaa
Juu, sen verran tuli kaverilta vinkkejä, että ei aivan korvakuulolta vedetty pinnoja kireeksi. Miulle etukiekon radiaalipuolaukseen tuli kireydeksi muistaakseen 110 ja taakse kaksristiin puolaukseen 115. Tuo kiekkojen tekstihomma kyllä viedään eteenpäin ja mites sitte tulevaisuudessa: tapaamisiä, porukkalenkkejä, TDH ... a lá "Ehtaa Kuraa".
Pyysin tarrat tehneeltä kaverilta yhteystiedot ja laitan vaikka linkkinä tänne lähitulevaisuudessa. Eivät ole hinnan kiroissa. Ja tulee sitten ainakin samanlaiset alkuperäisten kanssa.
Varo kopioita! Ne on ehtaa kuraa
Mulla on kopyraitti
No ei vaiskaan, mutta tuollaiset on helppo kirjekuoressa tms
Ja Tarmon kisat huhtikuussa vois nimetä "Ehtaa kuraa"-tempo,maantie![]()
http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/
Monissa navoissa tolla oikea puoli 2x ja vasen suoraan puolauksella voi käyttää yhtä pinnan pituutta.
Mulla odottaa Ehtaa Kuraa kopiot kasausta edelleenkin. Niiden koti taitaa vaan olla vaimokkeen uudessa maantiepyörässä mistä pitäisi rakentaa mahdollisimman kevyt ajopeli Giantin TCR alumiinirungon ympärille. Alle 7kg on tavoitteena.
6.7 WTF/kg
Puolauksesta sivuhuomiona että PowerTap taitaa vieläkin vaatia 2x tai 3x-kuviota oletettavasti mittauksen tarkkuutta silmälläpitäen. Tai siis eiväthän ne mitään poliiseja perään pistä jos tekee radiaalin mutta kuitenkin.
No nyt alkoi itteäkin kiinnostamaan kiekkojen kasaus, keneltä olette ostaneet noita Archteksin kehiä?
Carbon 700C Road Tubular Rim,Holes:16,20,24,28
38mm:TR-RM038-T-CF = US$112 Each,320g
x 2pcs = US$224
Shipping and insurance for 2 rims by courier express to Finland is:US$48
Warranty: 2 Years
Payment:Paypal(5% paypal fee),Bank Wire Transfer(Both Sides bank charge)
Best Regards ,
Henry - ArchTeks Co.
TEL: 86-755-81632311 FAX: 86-755-33902641 MOBILE: 86-15889341016
MSN: Sales_henry@archteks.com
tämmöstä on PekkaL ja Tunkkipuolikas saaneet aikaan eli vanhoilla päivillä alkanut fillariharrastus meneepi myös rakentelun puolelle. Kiitosta vaan hyvistä ideoista!
Vielä en ole mitään tilannut mutta Novatecin navat yritin jo huutaa eBaystä mutta tällä kertaa missasin hieman... nooh, vielä sitä ehtii...
Ja noi tarrathan on pakko saada jos kurakiekot rakentaa!
myynti@mjs.fi, sieltä voi tilailla näitä ja muita tarroja. Marko Saha 0400 196 146, MJS-Production. Rengastarrasarja (sis 8 kpl) 25 €, yksittäin 4 €/kpl.
Tuossa olis
TunkkiPuolikas muokkasi tätä : 01.01.2011 at 18.30
http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/
Kirjanmerkit