ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 15 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #421
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Nyt näyttää häijyn näköiseltä ulkona, kun navakka tuuli pyyhkii katoilta alas lunta. Ilmatieteen laitoksen mukaan pohjoistuulta olisi ainakin 10 m/s.

    Täytyy kuitenkin uhmata keliä ja lähteä ajamaan vastatuuleen, että pääsee takaisin kotio. Voi mennä tovin enemmän kuin aamulla myötätuuleen ajaessa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  2. #422
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    119
    ^ja tuntuu olevan aika puuskittaista tuo tuuli eli jotain aivan muuta kuin 10m/s. Tuossa juuri katselin ikkunasta kun oli tuuli repäissyt vastapäisestä talosta jonkun rännisysteemin irti ja siellä oli palokunta paikalla.

    Suurta on Helsingin luottamus omien pyöräilijöidensä taitoihin ja reisiin kun pystyvät jättämään paikat yön myräkän jäljiltä auraamatta. Mutta niinhän se menee onnettomuuksissakin, että niistä huolehditaan ensin, jotka ovat niitä avuttomimpia kun luotetaan siihen, että muut kyllä osaa ja pärjää. Ollaan siis ylpeitä siitä, että autotiet aurataan ensin
    hyötypyöräilyn puolesta!

  3. #423
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja
    Painatko 50 vai 120 kg? Vai jotain siltä väliltä? Niinpä.
    Koita laittaa vaikka 1,8 bar.

    75kg repun kans. Ja kumeista laskin ilmaa pois jonnin verran eli löysällä mentiin, mut aika mahotonta oli aamulla kikkailla Arabiaan Ogelista.
    Super raskasta ja jalankulkijat ei tahdo millään haluta väistää. Toikkaroivat holtittomasti. Mut no Hätä! Harossa 38/18 välitys

  4. #424
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    44
    Pitää oikeen täälläkin suitsuttaa että kuinka hienoa Hämeenlinnassa on asua. Vaikka päivän paiskoo lunta urakalla on aamulla kadut ja kevyenliikenteenväylät aurattu. Vuodesta toiseen. Ihan outoa puuhaa!

    No okei ei ne aina ole ihan nuoltuja ja välillä into voittaa järjen ja ajorata aurataan vasta-auratulle kevyenliikenteenväylälle. Silti täällä on ihan toisenlainen ote touhuun kuin snadissa ja muissa rannikon taajamissa missä lumityöt on ulkoistettu kevätsateille.
    ...goes up and over anything you can throw at it. Giant testicles included.

  5. #425
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    75
    Lappeenrannan tilanteesta voi kommentoida, että vuosi vuodelta huonompaan suuntaan on menny pyöräteiden auraukset. Vielä 4 vuotta sitten pystyi aamulla lähtemään luottavaisin mielin liikkeelle, kun auraukset oli hoidettu. Nykyään ihan arpapeliä mistä on aurattu ja mistä ei. Onkohan kaupungilla enää omaa kalustoa ollenkaan vai onko kaikki ulkoistettu -> säästetään, jee.
    pedal damn it

  6. #426
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Taas sama juttu, kauniainen ja espoo aurattu pyörätiet 3m leveydeltä jäiseen asfalttiin asti. Ajo oli yhtä juhlaa, vauhtia riitti ja kevyesti rullas. Sit ku tultiin keilaniemestä helsingin puolelle ni pyöräteillä oli käytännössä mahdotonta ajaa. On se kumma, että vaikka stadin puolella mukamas joku tie on aurattu, jää siihen sellanen 10cm muhju silti pintaa.

    Tekis mieli muuttaa talveks espooseen.
    Ens kesää odotellessa!

  7. #427
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Park City
    Viestit
    899
    Vaikeeta on Helsingissä tänäänkin, harvassa kunnolla auratut pätkät ja syvää suolamuhjua kyllä löytyy. Pitäisköhän sen Saurin kokeilla nyt kulkea fillarilla, eikä vaan kettuilla pyöräilijöitten asennevammasta...

  8. #428
    Franz_Koopa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.S Katso viesti
    Vaikeeta on Helsingissä tänäänkin, harvassa kunnolla auratut pätkät ja syvää suolamuhjua kyllä löytyy. Pitäisköhän sen Saurin kokeilla nyt kulkea fillarilla, eikä vaan kettuilla pyöräilijöitten asennevammasta...
    Osa ongelmaa on siinä, että ei ilmeisesti tiedetä, että ilman kunnon lumentuloakin tiet voi mennä uudestaan ajokelvottomaksi, mikäli tuulee helvetisti

  9. #429
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    aika turha verrata helsinkiä hämeenlinnaan. stadissa paljolti enemmän katuja ja jalkakäytäviä ja väyliä ja teitä ja kevyenliikenteenväyliä, kun edes espoossa, mikä ei sekään kyllä mikään pyhä-pyöräteiden-ajettavanapidon-mekka ole.

    ärsyttävintä on ajaa kokonaan auraamatta ollutta autotietä, jonka pohja on muhkuraista, kuoppaista jäätä siloiteltuna parin sentin kerroksella auton alla pakkauttunutta lunta. tulee alaselkä, kädet ja mieli kipeeks.

  10. #430
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    aika turha verrata helsinkiä hämeenlinnaan. stadissa paljolti enemmän katuja ja jalkakäytäviä ja väyliä ja teitä ja kevyenliikenteenväyliä, kun edes espoossa
    Mihin perustat tämän väittämän? Meinaan vaan, että kun vilkaisin äsken Tilastokeskuksen ja Tiehallinnon -sivuja, niin tilanne on kyllä toisinpäin.

    Maantiet (ent. yleiset tiet) kunnittain 1.1.2010
    Still rides with 26er

  11. #431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Mihin perustat tämän väittämän? Meinaan vaan, että kun vilkaisin äsken Tilastokeskuksen ja Tiehallinnon -sivuja, niin tilanne on kyllä toisinpäin.

    Maantiet (ent. yleiset tiet) kunnittain 1.1.2010
    Tilasto pitää kyllä paikkansa, mutta kun siitä puuttuvat kadut kokonaan, antaa se tällaisen vaikutelman.

    Tarkistin toisesta tilastosta katujen ja kvl:ien määrät Helsingissä ja Espoossa

    Espoo: katuja 623 km, kvl 499, yks. tiet 267 km
    Helsinki: katuja 1050 km, kvl 2050 km

    Yllättävän paljon on Helsingissä näitä kevyenliikenteen väyliä, kuitenkin.
    Tauno muokkasi tätä : 10.12.2010 at 16.50 Syy: Ók

  12. #432
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    38
    Vaikka Kouvolan toiminta muuten sakkaa, niin pyörätiet ovat olleet ainakin omalla reitillä loistavassa kunnossa.

    Ensimmäinen työmatkapyöräilyvuosi menossa. Tätä ennen tosin koulu -ja opiskelumatkat vedettiin Kainuussa kelillä kuin kelillä. Paitsi talvi 1999, jolloin elohopea laski kodin mittarissa -48. Silloin oli pakko kävellä.

  13. #433
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    aika turha verrata helsinkiä hämeenlinnaan. stadissa paljolti enemmän katuja ja jalkakäytäviä ja väyliä ja teitä ja kevyenliikenteenväyliä, kun edes espoossa, mikä ei sekään kyllä mikään pyhä-pyöräteiden-ajettavanapidon-mekka ole.
    Mun mielestä on tosi kiva verrata entistä asuinkylää nykyiseen ja olla tosi tyytyväinen. Tietysti helsinginniemi on poikkeava mutta monessa kohtaa kyse on tahdosta tai sen puuttumisesta.
    ...goes up and over anything you can throw at it. Giant testicles included.

  14. #434
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tampesteri
    Viestit
    1.068
    Helsingissä on korruptoituneet virkamiehet, jotka ryyppäävät työajalla. Siksi täällä ei mikään tapahdu oikein. Muissa kunnissa eliitti ei pääse elämään niin kaukana alamaisistaan.

    Sitten täällä on noi ratikkakiskot. On jokin landepaukkujen idea tuoda lättähattu kulkemaan keskelle kaupunkia.
    No dogs, no masters

  15. #435
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tauno Katso viesti
    Tarkistin toisesta tilastosta katujen ja kvl:ien määrät Helsingissä ja Espoossa

    Espoo: katuja 623 km, kvl 499, yks. tiet 267 km
    Helsinki: katuja 1050 km, kvl 2050 km

    Yllättävän paljon on Helsingissä näitä kevyenliikenteen väyliä, kuitenkin.
    Kieltämättä, kaksinkertainen määrä asukaslukuun nähden ja Espoo vielä niin hajallaan, että välimatkat pitkiä. Todella yllättävä tilasto, käytännössä ei ole ihan tuntunut siltä, mutta tarkemmin ajatellen onhan Helsingissä klv:iä todella tiheässä. Tosin niin on asukkaitakin...

    Kyllähän Helsinkiä ja Helsingin seutua voi ihan hyvin verrata Hämeenlinnaan tai vaikkapa Sevettijärveen. Ja aina päätyy ihmettelemään, miten huonossa kunnossa täällä kadut on niin pyöräilijän kuin autoilijankin silmin. On se vaan pirun paljon kalliimpaa pitää pikkukylien raitteja kunnossa kuin tiheään asutussa Helsingissä. Äkkiä luulisi teiden täällä olevan loistokunnossa, kun niitä on asukkaisiin(maksajiin) nähden paljon vähemmän, mutta kilin kellot. Maakunnissa on kadut ja valtatiet paljon paremmassa kunnossa, kuin nämä paikalliset perunapellot.

    Espoon väylät oli edelleen ihan loistavassa kunnossa, eikä Vantaankaan puolella ollut valittamista. Tuulen kinostamia makkaroitakin oli käyty päivän aikana auraamassa. Espoon puolella ajoittain melkein asfaltti paistoi. Vähän nihkeästi kulki silti paluumatkalla, kun "pieni" pohjoistuuli rajoitti menoa .

  16. #436
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    454
    Modet vois vilkasta ton "park" tyypin viestihistorian ja allekirjoituksen.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  17. #437
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    154
    Se on toki totta että stadissa on paljon katuja aurattavana. Mutta silti jotenkin ihmetyttää, että kuinka paskalla kalustolla niitä sitten aurataan, kun aurausjälki on sitä 10cm paksua painautunutta muhkua. Espoon puolella tosiaan vedetty auralla jäiseen asfalttiin asti. Pohjoisrannassa ohi ajaessa näin ku 3 bob cattia pyöri "auraamassa" katua. Ne on niin kevyitä että ne ajaa pelkillä takarenkailla eturenkaat ilmassa eikä silti saa kaikkea lunta kaavittua.

    Kaluston puutetta varmasti, kaipa ne parhaansa tekee. Silti tuli kiroiltua, kun olin granissa ja espoossa ajanu jonku 15km ennen ku tulin helsingin puolelle. 5km matkaan meni pitempi aika ku 15km rajan toisella puolella.

    Mutta all in all, talvipyöräily on hauskaa!
    Ens kesää odotellessa!

  18. #438
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    http://yle.fi/alueet/helsinki/2010/1...a_2210383.html

    kaikkensa he yrittävät, kaupungin auramihet & -naiset. Ei se ole paljon, mutta kuitenkin.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  19. #439
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti

    Espoon väylät oli edelleen ihan loistavassa kunnossa, eikä Vantaankaan puolella ollut valittamista. Tuulen kinostamia makkaroitakin oli käyty päivän aikana auraamassa. Espoon puolella ajoittain melkein asfaltti paistoi. Vähän nihkeästi kulki silti paluumatkalla, kun "pieni" pohjoistuuli rajoitti menoa .
    Kehä III:n viereinen klv oli luokattoman hyvässä kuosissa! Siis nimenomaan Vantaan rajalta Espooseen päin
    Vihdintien klv oli Hesan peruskauraa, välillä hyvä, välillä ihan susisurkee.

    Ja kuten Risto myös yo. lisäksi tossa aikaisemmin fiilisteli, oli muuten aika muikeeta vedellä tuolla tuulen armoilla. Extrahanskat ois saanu olla (Craftin hiihtohanskat päällä) ja päässä kunnon windstopperpipo. Mä kun oon ajatellu, et pärjään ilman sellasta...Ehkä nyt on sit aika hankkia kunnon myssy

    Onko muuten jollain heittää jotain hyvää suositusta hyvistä talviajan ajolaseista?! (vai kuuluuko tää jo varustepuolelle?! )

  20. #440
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    gogglesit, Blur

    Muuten, Oakley

  21. #441
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Ja kuten Risto myös yo. lisäksi tossa aikaisemmin fiilisteli, oli muuten aika muikeeta vedellä tuolla tuulen armoilla. Extrahanskat ois saanu olla (Craftin hiihtohanskat päällä) ja päässä kunnon windstopperpipo. Mä kun oon ajatellu, et pärjään ilman sellasta...Ehkä nyt on sit aika hankkia kunnon myssy
    Gore-tex lasketteluhanskat ja laskettelukypärä toimii hyvin pakkasella ja viimassa. Tulin juuri parin tunnin lenkiltä. Ei näkynyt kyllä muita pyöräilijöitä.

    Niin ja Kehä kolmosen vierusta ja siitä ylöspäin Korsoon on erittäin hyvässä kunnossa. Keskariksi tuli 22km/h.

  22. #442
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    kuusisaaresta kun siirtyy rajan yli keilaniemeen/otaniemeen (?) loppuu auraus about tasan rajalla ja siltaa on melkein mahdoton välillä suhailla. kuusisaaressa tosin rikkaahkot taloyhtiöt pitänevät huolen ok menosta.

    hauskaa iltaa, tasan kaksi viikkoa jouluun, trust me.

    edit. tää siis vastarannankiisken kommentti espoolaisuuteen.

  23. #443
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Ainakin äsken kun ajoin Ruoholahdesta Järvenpäähän, huono auraustilanne loppui vähän ennen Pasilan asemaa. Siitä seuraavat 35 kilsaa oli tosi hyvässä kunnossa, vaikka iso osa siitä on Helsingin kunnan alueella. Epäilen vähän että kantakaupungissa jossa jokaisesta postimerkin kokoisen alueen käytöstä taistellaan verissä päin, kaikki, myös auraaminen, on vain vaikeaa.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  24. #444
    Prinsessa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Gore-tex lasketteluhanskat ja laskettelukypärä toimii hyvin pakkasella ja viimassa. Tulin juuri parin tunnin lenkiltä. Ei näkynyt kyllä muita pyöräilijöitä.

    Niin ja Kehä kolmosen vierusta ja siitä ylöspäin Korsoon on erittäin hyvässä kunnossa. Keskariksi tuli 22km/h.
    Kai sillä tumpullakin saa noi vaihteet vaihdettua Ettei ihan kilpparihanskoja tarviis ostella...kun laskettelukintaat löytyis jo valmiiks...

    Pitäisköhän lasten laskettelukypärää kokeilla, mulla on aika pieni pää kyllä

  25. #445
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prinsessa Katso viesti
    Ja kuten Risto myös yo. lisäksi tossa aikaisemmin fiilisteli, oli muuten aika muikeeta vedellä tuolla tuulen armoilla. Extrahanskat ois saanu olla (Craftin hiihtohanskat päällä) ja päässä kunnon windstopperpipo. Mä kun oon ajatellu, et pärjään ilman sellasta...Ehkä nyt on sit aika hankkia kunnon myssy
    Pitäisi itsekin kokeilla tuota pipon tuulenpitävyyden parantamista. Nykyinen on sinänsä ihan lämmin, mutta tiukassa vastatuulessa tuntuu välillä siltä kuin tuuli meinaisi pyyhkiä korvat irti. Yhtenä päivänä kokeilin tilapäisratkaisuna putkikauluria pipon alle, ja se auttoi jonkin verran.

    Oli tuossa tuulessa se hieno puoli että se oli muovaillut lumesta paikoittain upeita taideteoksia. Aamulla pimeässä niihin ei kiinnittänyt huomiota, mutta päivänvalossa rauhallisesti polkiessa/tunkatessa niitä oli upeaa ihailla.

    Mitä tulee Helsingin talvikunnossapitoon, niin kantakaupungin suunnalla iso ongelma on se että rakentaminen on niin tiivistä että lumia ei voida vain pyyhkäistä tienreunaan, vaan ne täytyy kuljettaa erikseen pois. Sitten kun tähän vielä yhdistetään kadunvarsipysäköinti, on kunnon soppa valmis.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  26. #446
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Tuulenpitävä pipo on kyllä yksi parhaimpia hankintojani fillaroinnissa. Vielä kun suojaa naamaa vähän jollain kommandopipolla tai edes posket suojaavalla hupulla, muuttuu ajomiellyttävyys kertaluokkaa mukavammaksi.

  27. #447
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Itse olen tänä syksynä ja talvena tyytynyt suojaamaan kaulaani ja tarvittaessa kasvojen alaosaa kevyellä putkikaulurilla, jota voi tarvittaessa rullata alemmas jos alkaa tulla turhan lämmin. Kommandopipo on vielä pöydällä odottamassa käyttöä.

    Täytynee käydä jossakin vaiheessa etsimässä tuollaista kunnon tuulenpitävää pipoa, noita tuulisia päiviä kun on tänä talvena riittänyt. Takki on jo onneksi edestä tuulenpitävää materiaalia.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  28. #448
    lapierre Guest
    kaikkein parasta talvipyöräilyssä on se että ei tuu kylmä kun rempoo itteensä etiäpäin lumihangessa.(mutta kiva olis ajaa +25lämpötilassa)lahti-orimattila pyörätiet kunnossa tulkaa tänne sutimaan helssinkiläiset

  29. #449
    Liittynyt
    12/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    737
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Täytynee käydä jossakin vaiheessa etsimässä tuollaista kunnon tuulenpitävää pipoa, noita tuulisia päiviä kun on tänä talvena riittänyt. Takki on jo onneksi edestä tuulenpitävää materiaalia.
    Hiihtomyssyissä on hyviä..tuulenpitäviä ja ohkasiakin.
    Itellä tommonen johonkin kympin pakkasiin asti riittää jos ei kauheasti tuule. Silkkinen kommandomyssy sitte laukussa jos paha keli yllättää, sen voi laittaa lakin alle vielä. Ja kaulalle pari huivia..
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work she is supposed to be doing at the moment.

  30. #450
    Jopo Juoppo Guest

    Peukalo ylös

    Olen neulottua "pankkipipoa" olen pidellyt jo alle -5 asteen lukemilla, suojaa hyvin kaulan. Päällä lisäksi pusakan huppu ja koko paketti kypärän alla. Kaulanauha kyllä hieman tiukoilla MAX mitoissaan.

    Tuolla lähempänä -10 keleillä olen pitänyt rukkasia("deddy"-karva sisällä), lisäksi käpälissä ollut fleece käsineet, tarettu on.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •