HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 5 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #121
    Ikinöösi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Mistäs paikoista tuollaisia neopreenimaskeja löytyy, ja millä nimekkeellä? Löytyisikö ihan Varustelekasta vai pitääkö mennä johonkin eksoottisempaan liikkeeseen?
    Tilasin äsken kaksi täältä.
    Loppusumma 11.85 €

  2. #122
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Kartanokoski-Pakkala
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    kun pääsee talvipyöräilyyn kiinni niin on se hauskaa hommoo miinukset talvessa ainostaan kylmä mutta semmonen -3 aurinkoinen keli ja tampattu metsäpolku on parasta...
    Talvi-/lumipyöräily on aivan parasta!!!! Varsinkin kunnon lumituiskussa. Aivan eri fiilis kun "normaaliin" aikaan. Tähän jää koukkuun
    Omassa commencalessa alla nokian wxc 300:t ja hyvin pelittää koko kauden.

    Toissa iltana käytiin ajamassa pahimman myräkän aikaa lehtisaari-kuusisaari-seurasaari-meikku-töölö-hietsu-ruoholahti-lauttasaari kiertäen merenrantoja pitkin. Pimeätä ja hiljaista joka paikassa. Pelkkää tuulta ja lumisadetta niskaan. Lehtisaaressa taisi joku lenkkifillaristi vastaan...

  3. #123
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Ennen kuin rupeatte tosissanne sitä naamaanne piiloon peittelemään niin yrittäkää vähän sitä karaista ajamalla leuka ja posket paljaana näin lauhoilla keleillä. Korvat nyt kannattaa peittää, mutta muuten naama pikkuhiljaa tottuu kylmään. Itse peittelen naamaa vasta yli 20 asteen pakkasilla. Tietenkin jos naaman iho on kuin vauvan pyllystä, niin ei muuta kuin huppu päähän väärin päin.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  4. #124
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ikinöösi Katso viesti
    Tilasin äsken kaksi täältä.
    Loppusumma 11.85 €
    Täytynee sitten suunnata tuonne taas kerran lähipäivinä, tulee melkein vierestä kuljettua säännöllisesti niin ei tule paljoa kiertoa (ja säästää postimaksut).

    Onneksi valikoimassa ei ole vieläkään Flanderin tai Wallonian lippuja, niin ei tule rahaa sellaiseen tuhlattua.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  5. #125
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Muutama talvipyöräily työmatkan merkeissä takana ja nyt kolahti huippuhyvä fiilis päälle että tätä täytyy saada lisää ja lisää! Ensikosketus hommaan viime viikolta jätti pienen epäilyksen varjon että näinköhän ajan läpi talven edes satunnaisesti työmatkojani. Pieni reittimuutos väylille joilla harrastetaan talvikunnossapitoa ja hommahan sujuu kuin kesällä konsanaan.

  6. #126
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Ennen kuin rupeatte tosissanne sitä naamaanne piiloon peittelemään niin yrittäkää vähän sitä karaista ajamalla leuka ja posket paljaana näin lauhoilla keleillä. Korvat nyt kannattaa peittää, mutta muuten naama pikkuhiljaa tottuu kylmään. Itse peittelen naamaa vasta yli 20 asteen pakkasilla. Tietenkin jos naaman iho on kuin vauvan pyllystä, niin ei muuta kuin huppu päähän väärin päin.
    Tänään tuli joku leudon sään karaisija vastaan avopäin. Siis ei kypärää, eikä minkäänlaista hattua ja pakkastahan oli 8 astetta plus kiva tuuli ajoviiman lisäksi. No oli sillä vähän pidempi letti kuin mulla, mutta ei jätkällä paljoa päätä palellu.

    Itsekin totutan nassikkaa kylmään. En tosin vielä kertaakaan ole naaman edessä mitään pitänyt, kun en ole yli 25 asteen pakkasessa joutunut koskaan ajamaan, mutta hupun olen laittanut viimasuojaksi jostain 15:n pakkasesta alkaen. Ei nyt näillä keleillä vielä ole tarvetta kasvoja suojata, jos muuten on lämpimästi päällä. Tänään oli syksyn eka kerta, kun oli ohut pipo kypärän alla.

    Hienoa säätä luvattu viikoksi eteenpäin! Kunnon testi taas kaupunkien talvikunnossapidolle. Kovin suurta kerrointa tuskin tarjotaan, jos veikkaan, että ainakin Espoo epäonnistuu...

  7. #127
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    26
    Ekaa kertaa kävin ajamassa näillä lumilla ja on se fiilis vaan niin erilainen kuin kesäkuumalla (varsinkin lenkin jälkeen). Kaikki muut paikat sain pidettyä lämpimänä, mutta takapuoli alkoi taas jäätyä pikku hiljaa. Sama ongelma ollut myös viime talvina. Mulla on ollut "vaippahousut", kerrastohousut ja pyöräilyhousut ja ei ole auttanut. Vaikka välillä yrittää polkea seisoaltaan ja liikutella kroppaa niin ei silti auta. Onko jollain hyvää vinkkiä ongelman korjaamiseen. Olisi meinan mukava ajella enemmänkin talvella.

  8. #128
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    164
    Lidlin villashortsit?

  9. #129
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Istumalihasten lämpimyyttä voi yrittää lisätä käyttämällä paksua satulanpäällistä. Budjettiversioita löytyy esimerkiksi Biltemasta alle kympillä:

    http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=27194
    http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=27194
    http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=27194

    Ja jos nuo tuntuvat turhan kevyiltä niin sitten voi etsiä aidosta uusi-seelantilaisesta lampaasta tehtyä pehmikettä, sellaisen joku kerran linkkasi tänne.

    Pelkkien lisähousujen vetäminen jalkaan ei välttämättä lämmitä riittävästi strategisesta kohdin, koska satulassa istuttaessa housujen väliin ei jää siinä kohtaa eristävää ilmakerrosta.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  10. #130
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Vähän eri paikoista ihmiset tuntuu palelevan, mulla ei jalkoväli eikä naama jäädy mutta varpaat ja sormet...

  11. #131
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    487
    Mulla paleltuu korvat välittömästi, jos on vähän kylmempää. Alkaa oikeen pistämään, ja on aikuisiällä muutama korvatulehduskin ollut, kun on korvat paljaana viipottanut menemään. Mutta naama kyllä muuten kestää pakkasen. Nyt kun leuasta lähti ylimääräinen karvoitus, niin vähän palelee, mutta kyllä se siitä karaistuu

    Ja takapuolen palelemiseen auttaa tosiaan nuo lidlin villashortsit, suosittelen!

  12. #132
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    487
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mako Katso viesti
    Lidlin villashortsit?
    http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl...ndex_11232.htm

  13. #133
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    1.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti equilibrium Katso viesti
    Kaupungissa ajo on tuskaa: lasia lumen alla, suolaa ja sepeliä. Mutta nopeastihan täältä pois pääsee, kun vaan viitsii lähteä. Hatunnosto työmatkapyöräilijöille tällä kelillä, minusta ei olisi siihen. Tollaisen 4-6 h siivun takia viitsii jo nähdä vaivaa pukeutumisen optimointiin ja fillarin pesuun.
    Just ajoin vähän ylimääräistä kotimatkalla ja mietin ettei ole varmaan vuoteen ollut näin hienoa ajokeliä. Sen verran pakkasta että oli ihan kuivaa, kerrankin oli kaikki ne tiet joille satuin ajamaan jokseenkin aurattu. 13 km kotimatka venähti tollaseksi 30 kilsaksi.
    Riding straight ahead in a forward fashion.

  14. #134
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Tänään oli talviajosäiden aateli-keli. Pakkasta juuri sopivasti, valtaosa lenkin KLV:ä aurattu... Aiempiin kommentteihin ääreisverenkierto-häiriöisille vinkiksi: käsiin laskettelukintaat ja jalkoihin (ei onnistuisi ilman minulta yli 1,5h lenkit) Therm ic-akkukäyttöiset pohjalliset. Talviajon loistavimpia juttuja on, että ei tarvitse hikoilla, kun oppii pukeutumaan oikein. Tänään vähän alle kolme tuntia mahtavilla fiiliksillä.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  15. #135
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    26
    Kiitos vinkeistä tuohon takapuolen lämmittämiseen. Pitää varmaan käydä ostamassa nuo lidlin villashortsit ja bilteman satulan suoja, kun eivät paljoa maksa. Jospa niistä jotain apua olisi. Kvl:t oli tosiaan aurattu eilen niin hyvin ainakin Pasilan lähistöllä, että en kokenut mitään tarvetta nastarenkaille. Maastopyörän renkailla pärjäs ihan hyvin. CC:llä en ole pahemmin ajatellutkaan ajella talvella.

    Niin ja yksi juttu vielä...Onkohan sitä iän myötä kasvanut liian mukavuuden haluiseksi, kun talvipyöräilystäkin puhutaan omana lajina ja monet ihmiset eivät sitä mistään hinnasta harrastaisi. Vielä peruskouluiässä oli itsestään selvää, että pyörällä kuljettiin ympäri vuodet joka paikkaan eikä silloin valitettu asiasta eikä ollut niin hienoja varusteita kuin nykyään.

  16. #136
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Esbo
    Viestit
    80
    Noniin, valaistuminen on sitten kait koettu. Ensimmäinen kerta pyörällä töihin (talvella) on juuri ajettu. Schwalben CX Pro:t hiukan pudotetuilla paineilla tuntui todella toimivalta ainakin tämän aamuiseen Espooseen!

    Matkaa oli n. 10km, johon sisältyi kaikenlaista mukavaa pientä haastetta. 10cm neitseellistä puuterilumihankea (ehdoton suosikkini), hyvin aurattua väylää, lähes polvenkorkuisia jääkimpale/lumikasaylityksiä, vähän suolamössöä ja kaiken kruununa parin sadan metrin, ilmeisesti koko talvena yhden kerran aurattu kevyen liikenteen väylä!

    Vaatetta oli vähän liikaa päällä, mutta kokemus kait opettaa parhaiten tässä asiassa. Suosittelen muitakin epäilijöitä kokeilemaan kyseistä hulluutta (talvipyöräilyä). Oli nimittäin hullun hauskaa ajella, oikeasti!

  17. #137
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    10km matkaan täytyy varautua vähän eri lailla kuin 1km työmatkaan... voi melkein lähtee lyhkäsissä matkaan... tän päivän ajoaika 3min48sec

  18. #138
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    290
    Joo talvipyöräily on kyllä erittäin hauskaa, mutta kilsan työmatkalla ei siinä kauheesti oo eroa, että millä menee.

    Kaipaan työmatkapyöräilyä.

  19. #139
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Mulla loppu viimetalvena käsien palelu kun hain Prismasta Sinisalo Lobster -hanskat. Jalkojen paleluun on jo ratkaisu tiedossa, mutta toistaiseksi mennään neopreenisukilla jotka lämmittää välttävästi. Mulla ongelma on vatsan palelu. Viima kirtää jotenkin ikävästi tuohon vyötärönseudulle jota en ole vielä onnistuneesti onnistunut peittäään. En ole kovin kylmänarka joten ajopusakan alla on yleensä suht kevyt varustus talvellakin muuten hikoilee älyttömästi. Pitäs varmaan hankkia jotkut talvimalliset henkselitrikoot.

  20. #140
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Mulla paleltuu korvat välittömästi, jos on vähän kylmempää. Alkaa oikeen pistämään, ja on aikuisiällä muutama korvatulehduskin ollut, kun on korvat paljaana viipottanut menemään.
    Tästä ketjusta löytyy ratkaisu. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=40350
    noi earbagit on oikeasti todella hyvä keksintö.

  21. #141
    Movember Guest
    Kun tuossa on kyselty, mistä noita neopreenimaskeja löytyy, niin itse olen hankkinut paikallisesta Honkkarista hintaan á 2.95.

  22. #142
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hyötypolkija Katso viesti
    Hienoa säätä luvattu viikoksi eteenpäin! Kunnon testi taas kaupunkien talvikunnossapidolle. Kovin suurta kerrointa tuskin tarjotaan, jos veikkaan, että ainakin Espoo epäonnistuu...
    Ainakin tämän aamun osalta veikkasit väärin. Ainakin Etelä-Espoon osalta.
    A Gentleman will walk but never run

  23. #143
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    454
    Eilen oli kyllä niin upea keli että koukutuin tähän talviajeluun aivan täysin. keskuspuistossa tiet oli aurattu ja kovaa pääsi ajelemaan vähään aikaan. Maisematkin oli kuin postikortista Olihan se vähän hassua kun porukka tulee suksilla vastaan
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  24. #144
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ikinöösi Katso viesti
    Tilasin äsken kaksi täältä.
    Loppusumma 11.85 €
    Oliko tästä mallista vielä kellään kokemuksia. Näin äkkiseltään hiostava neopreeni naamaa vasten ei ainakaan kokeilematta kuulosta mukavalta. Ei tosiaan paha hinta, vois hakea pois, mut jos jollain sattuu kokemuksia olemaan niin mielellään kuunnellaan. Suun kohdalla näemmä joku reiitetty kohta.

  25. #145
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Sportfiren karvareuhkasuojukset talviajokenkien päälle niin johan tarkenee. Kai niitä on jotain sellaisiakin talviajokenkiä, joihin ei tarvitse enää lisälämmitystä. NW Celsiukset eivät ainakaan riitä yksistään kovin paljon yli -5 pakkasilla.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Aiempiin kommentteihin ääreisverenkierto-häiriöisille vinkiksi: käsiin laskettelukintaat ja jalkoihin (ei onnistuisi ilman minulta yli 1,5h lenkit) Therm ic-akkukäyttöiset pohjalliset.
    Karvareuhkat on tosiaan hyvät. Kehutuilla Laken talvikengillä on nyt neljäs talvi menossa ja onhan ne hyvät mutta eivät mielestäni erityisen lämpimät. Tiedä sitten olisko uudemmat kehitysversiot lämpösemmät. Muista talvipopoista ei kokemusta, joten vertailukohta puuttuu. Omat varpaat on niin palelevaa sorttia, että tarvitsen pikkupakkasillakin suojien lisäksi nuo akkulämmitteiset pohjalliset. Sormien palelun välttämiseksi käytän lasketteluun tarkoitettuja rukkasia joissa kuoren sisällä on irrotettava karvakinnas. Sinne kun pistää vielä ohkaisen merinovillakintaan sisimmäksi kerrokseksi niin tarkenee ainakin -10C asti. Vuorelliset nahkarukkaset ajais kait saman asian.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti equilibrium Katso viesti
    Eilen -2-3 pakkasessa hyvin tarkeni vielä shortseilla ja polvilämppäreillä. Päällä toki oli myös pitkät ajohousut (ilman turhia windstoppereita tms). Kaksi talviajopaitaa päällekkäin, alla toppi ja pitkähihainen silkkimerinovillasekoitepaita. Pk-sykkeillä ei tullut kylmä. Kai sitä takkiakin vielä joskus oikeasti tarvitsee...
    Olen jo parin kuukauden ajan käyttänyt windstopperibyysia suojaamaan sukukalleuksia ja kinttuja kylmettymiseltä. Säämiskälliset on hyvät alkusyksyyn, ja ilman vaippaa olevat shortsien kanssa käytettävät mallit loppusyksyyn ja talveen. Välikerrosta toki käytettävä pakkasilla. Mavicin Inferno -ajotakki osoittautui erinomaiseksi hankinnaksi: riittävän paksu ja loistava istuvuus, vetoketjulla toimivat tuuletusaukot kainaloissa ja käsivarsissa, iso vetoketjullinen selkätasku jonka sisällä 3 ajopaitamaista pussitaskua, rintatasku, selässä heijastimet ja lisäksi integroituna balaclava jota voi käyttää tarvittaessa. Takin alle kun laittaa 1-2 kpl pitkähihaisia teknisiä paitoja (paitoja tietenkin on eripaksuisia) ja päälle vielä Craftin erinomaisen heijastinliivin lisänäkyvyydeksi ja -tuulensuojaksi niin jesh, kyllä toimii! Vielä kun sais ostettua uuden jäykkäperäisen maasturin niin olis tuo pyöräkalustokin asianmukaisessa kondiksessa.

  26. #146
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.742
    Peltsi ja Olmi talvipyöräilemässä.
    Jos leijahiihto ei kiinnosta, niin talvipyöräilyjuttu jatkuu alun jälkeen kohdasta 30:25.
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  27. #147
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Oliko tästä mallista vielä kellään kokemuksia. Näin äkkiseltään hiostava neopreeni naamaa vasten ei ainakaan kokeilematta kuulosta mukavalta. Ei tosiaan paha hinta, vois hakea pois, mut jos jollain sattuu kokemuksia olemaan niin mielellään kuunnellaan. Suun kohdalla näemmä joku reiitetty kohta.
    Kävin tänään poimimassa Varustelekasta yhden kappaleen, mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla ulkokäytössä. Nenän kohdalla on sieraimille tuuletusaukko, ja suun kohdalla tuollainen 3x8 cm kokoinen rei'itetty alue. Niskan puolella tarrakiinnitys. Muutoin sangen pelkistetty muotoilu. Täytynee kaivaa myös kommandopipa esiin että voi tehdä vähän vertailua noitten välillä.

    Varustelekasta lähdettyäni ihmettelin sitten kun viereisellä Vihdintiellä ajaa rinnakkain kaksi aura-autoa auraten täysin lumetonta ajorataa. Pientareilla oli sentään pikkuisen lunta aurattavaksi asti.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  28. #148
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Varustelekasta lähdettyäni ihmettelin sitten kun viereisellä Vihdintiellä ajaa rinnakkain kaksi aura-autoa auraten täysin lumetonta ajorataa. Pientareilla oli sentään pikkuisen lunta aurattavaksi asti.
    No höh, niillähän on tosi kiva pöristellä ympäriinsä. Etenkin suola-autoissa täytyy olla lasinpyyhkijät myös sisäpuolella, niin innokkaita kuskeja niihin löytyy.

  29. #149
    Saantri Guest
    Tuli vihdoin ja viimein hommattua "oikea" pyörä. Tuollainen Scott p55. Sen myötä tuli ajatus, että tästä pyörästähän voisi oikeasti pitää huolta, toisin kuin monesta tätä ennen.

    Talveen liittyvä huolenaihe on säilytys. Eli kumpi on tuollaiselle hybridille parempi vaihtoehto: Jatkuva ulkona pito, vai sisälle tuonti ajojen välissä. Ajeltua tulee siis päivittäin töihin, ja silloin se seisoo ulkona. Sisällekin toki voisi viedä, jos paremmaksi vaihtoehdoksi osoittautuu. Lähinnä tässä on mietityttänyt kylmä/lämmin vaihtelu vs jatkuva kylmä. Kuinka vakavaa vahinkoa kumpikaan voi saada aikaan?

    Ainiin, asun aivan meren rannalla, joten tuuli on useinkin hyvin kova, ja loskapäivinä ilma erittäin kostea sekä suolainen, jos tuolla merkitystä on.

  30. #150
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Loskapäivinä ainakin on hyvä tuoda yöksi pyörä sulamaan ja kuivamaan. Jatkuva pakkanen ei niinkään tee varsinaisesti pahaa pyörälle, vaan kosteus joka välillä sulaa ja jäätyy pyörään eikä ehdi kuivamaan välillä.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •