HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 23 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 5189

Aihe: harjoitusvastus??!!

Mää olen ny vetänyt jopa kolme kertaa soutureeniä Technogymin soutuhärvelillä. Puhaltimen sekin tarttisi. Lähinnä lajivoimaa ja sen kestävyyttä esim ratastartteihin. Eli Täydellä vastuksella. Piti ottaa tavoitteeksi alussa 7000m /30min mutta äskön meni 7080m. Se on alle 2:07/500m keskari. Mää vedäm sillain nousevalla vauhdilla niin ei tarvi lämmitellä, tuun kuitenkin pyörällä suorituspaikalla. Vika 500m pitää mennä 1:50 tai alle. Ei saa hytvyvä. Tarttee keksiä uusi tavoite siis. 7500m/30min olisi tasan 2:00/500m. Nätti tasaluku..sit voisi kattella paljonko menisi jos vähän vähentäisi vastusta ja nostaisi runkonopeutta. Tarttisi vaan eka kevittää kuskin runkoa...Ainakin tulee vaihtelua syksyyn. EDIT: tulipa vilkaistua että +8km on vasta ok. Yli 8,5km on jo tosi hyvä. Se on muuten n.1:46/500m k.a. Siinä olisi tavoitetta...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.10.2010 at 09.54

Uimalakki Guest

Kurtin Rock n Rolla Prota

Moro!

Meinasin hankkia Kurtin Rock n Roll Pro:n, ja olin jo aikaisemmin kattellut sen tuolta CRC:stä, mutta jostakin syystä niitä ei tunnu sieltä tällä hetkellä saavan. Olisiko hyviä ehdotuksia mistä se kannattaisi hankkia?

Jamppa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uimalakki Katso viesti
    Moro!

Meinasin hankkia Kurtin Rock n Roll Pro:n, ja olin jo aikaisemmin kattellut sen tuolta CRC:stä, mutta jostakin syystä niitä ei tunnu sieltä tällä hetkellä saavan. Olisiko hyviä ehdotuksia mistä se kannattaisi hankkia?

Jamppa
    Niin kuin olen jo muutaman kerran tainnut tähän ketjuun mainita, niin maahantuoja Suomeen on Tunturi, että paikallinen pyöräliike saattaa myydä kilpailukykyiseen hintaan.

Tiedustelin tällä viikolla Tunturi&Hellberiltä Kurtin harjoitusrullista, niin lasti olisi mahdollisesti viikolla 44. Eli ensiviikolla. Mallit Road machine ja Rock&Roll pro. Road machineen lisäpaino myydään lisävarusteena. Pro Trainer malli jäänyt pois.

Onko kenelläkään kokemuksia Tacxin trainer-pikalinkun käytöstä Kineticin Road Machinen kanssa: toimiiko yhtä hyvin kuin Kineticin oma pikalinkku?

Kineticin linkkuja ei oikein tunnu kaupoista löytyvän ja se yksi ainoa linkku ei oikein riitä, jos trainerin käyttäjiä on perheessä useampia.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia Tacxin trainer-pikalinkun käytöstä Kineticin Road Machinen kanssa: toimiiko yhtä hyvin kuin Kineticin oma pikalinkku?

Kineticin linkkuja ei oikein tunnu kaupoista löytyvän ja se yksi ainoa linkku ei oikein riitä, jos trainerin käyttäjiä on perheessä useampia.
    Perus vanhanmallinen teräslinkku toimii Kurtin kanssa kunhan vaihtaa sen trainerin holkin siihen pienempään. Tai näin mä olen omaani käyttänyt.

Ja olette kyllä viileitä tyyppejä...tai siis toisin sanoen, mulla toi ihra laittaa koneen keittämään aika pahasti ilman kunnon isoa ja tehokasta tuuletinta. Ja sitten jos lämpenee niin pahasti, että hiki alkaa tippumaan, niin mä tukehdun ihan täysin. Tosin tämä syksyinen kylmässä kisaaminen totuttaa kroppaa kylmässä kisaamiseen, niin pitää varmaan taas vähän totutella tohon sisätreeniin. Sisällä treenaaminen vaikuttaa suunnilleen samalta kuin jossain +30-35 asteen lämmössä ulkona treenaaminen.
    6.7 WTF/kg

Deve Guest
    Mä en tota Kineticin omaa pikalinkkua edes käytä, käytän jotain Mavicin kiekkojen mukana tullutta linkkua ja hyvin toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Ja sitten jos lämpenee niin pahasti, että hiki alkaa tippumaan, niin mä tukehdun ihan täysin.
    Onko sulla siis niin kova tuuletus päällä että hiki EI valu lattialle asti ajaessa? Mulla kyllä on lammikko lattialla muovipohjaisten froteelakanoiden päällä aina jo 20 minuutin ajon jälkeen... Ja tosiaan kovemmalle ei voi kylmää laittaa naamalle tulemaan, saisi keuhkokuumeen kyllä muuten.

(eli ihan vinkkinä vastuksella/ergolla ajaville, kangasliikkeestä saa metritavarana semmoista vauvojen patjoihin tarkoitettua lakanaa, jonka alaosa on ehtaa muovia --> yläosan frotee imee hien jotta ei muodostu lainehtivaa lammikkoa, ja alaosan muovi estää että parketti ei kastu ja se estää myös lakanan liukumisen parketilla. Todella kätevää. Ja tuo lakana kestää pesun 60 asteessa koneessa.)
    VesaP muokkasi tätä : 01.11.2010 at 11.06

>OJ

Jos VesaP ei ole pyöristynyt sitten viime näkemän (vuosia sitten Killin korttelissa) niin kaverilla on +-6 rasvat ja ymmärrän kyllä hyvin, että rinta voi jäätyä aika pahasti trainerihommissa. Itselläkin tulee sellainen tunne jos vetää jotain vetoja ja sellainen mediumikokoinen puhallin tohottaa, niin ilman paitaa ajaen tuntuu että hiestä kostea rintakehä jäähtyy ihan todella kylmäksi. Tilassa jossa ajan on lämpötila 20-22.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Jos VesaP ei ole pyöristynyt sitten viime näkemän (vuosia sitten Killin korttelissa)
    Jos tästä PVesasta on kyse niin on se.

Suoritimpa pikkasen elukkakokeita. Yleensä on ongelmana että traineri joku tuntuu ajettavuudentaa surkealta tai tai teho nousee nopeuden suhteen liian nopeasti. Jälkimmäinen johtaa siihen että samalla laitteella ei voi ajaa pitempiä tehoreenejä tai teho on mitä se nyt sattuu olemaan sopivalla vaihteella ja kehityksen mukaan sitä ei voi nostaa pienin pykälin, tai voima/kiri/ylämäkireenoistä ei tarvitse haaveilla.

Koska mulla on yleensä 4-8 erilaista traineria kokeiltavana, kokeilin itse uusimmat tulokkaat , 4 erilaista Cycleops traineria. Kaikissa on 51mm rengasrulla joka parantaa rullavuutta ja sitä kautta vähentää gumminkulumista ja parantaa ajotuntumaan rullavuuden kautta.

Mallit olivat:

-Magneto, magneettivastus
    -Super Magneto Pro, magneeettivastus, säädettä vastus, järeämpi rakenne
    -Fluid 2, öljyvastus, jäähdytetty
    -Jet Fluid Pro, öljyvastus,jäähdytys koteloitu

http://www.cycleops.com/products/tra...&category_id=3

Otin perusteeksi nopeuden koska eri ihmisillä on erilaisissa pyörissä eri välitykset. Mittasin tehot Cycleops Powertab SL+ mittarilla 3s. keskiarvotuksella 25,30 ja 35km/h vauhdissa. Esim 53/12 välitys 45 pyörityksellä tuottaa 25km/h, 54 pyörityksellä 30km/h ja 63 rpm =35km/h vastaavasti toinen ääripää, 39/25 välitys 90rpm jengalla tuottaa alle 18km/h, mikä on lähinnä palautteluvauhtia.
    Mielenkiitoisin testattava oli Super Magneto Pro koska tehon ja nopeuden suhdetta voi säätää 4 portaalla ja silti laitteen mekaniikka on suunniteltu tuottamaan kunnollinen ajotuntuma.

Vastuksen perussäädöillä tuli seuraavat tehot:
    -"pyörittely": 25kmh= 140W, 30kmh= 200W, 35kmh= 260W
    -"maantie": 25kmh= 240W, 30kmh= 320W, 35kmh= 420W
    -"intervalli": 25kmh= 320W, 30kmh= 430W, 35kmh= 520W
    -"mäki": 25kmh= 380W, 30kmh= 520W, 35kmh=610W

Eli tuolla näköjään pystyy ajamaan voimaa, tempoa ja kirejäkin. Ensimmäinen mun kokeilemäni joka moiseen pystyy, kunnollisella ajotuntumalla.

Magneto:lla tuli tehoja seuraavasti: : 25kmh= 300W, 30kmh= 400W, 35kmh= 480W
    Fluid 2 ja Jet Fluid:lla tuli tehoja seuraavasti (sama vastusyksikö): : 25kmh= 265W, 30kmh= 420W, 30kmh= 650W

Tuosta voi huomata että varsinkin noillä öljyvaimenteisillä malleilla on samat ominaisuudet kuin Kurtin melleilla, nopeus ei tervitse olla kovin suuri että vastusta piisaa. Mikä tuottaa yleensä vähemmän ääntä ja voimaakin voi ajaa ihan terpeeksi matalilla jengoilla.

Kurtteja tulee toki kanssa mutta ei niitä ole saanut kuukauteen-pariin ja varmaa toimitusviikkoa eivät eilen enää uskaltaneet kertoa jo useiden "ensiviikolla" lupausten jälkeen. Ajan vastaavan testin niilekin kun niitä joskus ehkä jopa tulee perille.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 03.11.2010 at 19.05

Jo kukkii huumori. Kasa Kurtteja kajahti pihaan ja uusien hinta oli korkeampi kuin ennen. JA R&R:t puuttui isommat vauhtipyörät. Ne piti kyllä tulla mukana. Great...

Syksyllä tuntuu hajoavan kaikki. Nyt kun vielä tietäisi mikä? Mies, traineri vai mittari?
    Ajoin äsken Cogganin FTP-testin ja tehot näytti ihan mitä sattuu.
    Kesän ajot jäi kyllä vähälle polvivamman takia, mutta 20min tehon heikentyminen 60W tuntuu näin jälkikäteen aika paljolta. Tekee minun tehoilla ja painolla n. 0,8W/kg. Ajo kuitenkin tuntui siltä miltä kuuluukin tuntua, ja sykkeet eivät olleet mitenkään poikkeukselliset. Siinä 5 minuutin alkurypistyksessä sykkeet olivat vähän korkeammat kuin tavallisesti mutta edelleen ajo tuntui "oikealta".Tehon mittauksen hoitaa Polarin CS600 ja trainerina on Tacxin Satori.
    Sattuuko kohdalle kohtalotoveria, jolle on käynyt samoin tai asiasta paremmin tietävää joka osaisi kertoa mistä moinen johtuu?

Ajoitko kesälläkin trainerilla vai tuliko kesän numerot ajettua ulkona? Entä miten olet treenannut viimeiset 2-4 viikkoa?

Mulla taitaa olla kesän ylimmän ja viimeisimmän 2x20 traineritreenin ero just jotain 60 watin luokkaa. Kunhan tohon taas tottuu, niin alkaa kampi kääntymään paremmin.
    6.7 WTF/kg

Ajoitko kesälläkin trainerilla vai tuliko kesän numerot ajettua ulkona? Entä miten olet treenannut viimeiset 2-4 viikkoa?

Mulla taitaa olla kesän ylimmän ja viimeisimmän 2x20 traineritreenin ero just jotain 60 watin luokkaa. Kunhan tohon taas tottuu, niin alkaa kampi kääntymään paremmin.
    Joo, viimeisin testi on tosiaan kesältä ja ulkoa. Viimeiset neljä viikkoa on mennyt lähinnä ajellaan miten hyvältä tuntuu periaatteella. Nyt olisi tarkoitus alkaa kampea kääntämään ihan tosissaan.
    Kaipa se on sitten pakko myöntää, että kunto on vaan rapistunut. Hassua kun pyörä tuntuu kulkevan paremmin kuin kesällä. Onneksi on pitkä talvi edessä.
    Kiitos OJ:lle.

Itselläni on suunnilleen saman verran tiputusta kesän parhaista arvoista vaikka oli tuossa pari kuukautta kevyttäkin ajelua välissä. Omalla kohdalla tuo 20 minsaa itsekseen ajaminen on ihan kauheaa muutenkin ja sisällä watit ovat aina vähän pienemmät joten lähden siitä että jos keväällä sisällä pyörii sama kuin edelliskesänä ulkona niin kehitystä on tapahtunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    Kaipa se on sitten pakko myöntää, että kunto on vaan rapistunut.
    Ei se kunto ole välttämättä rapistunut ihan hirveästi. Ei se sisätreeni vaan lähde heti kulkemaan eikä ulkotehoihin todennäköisesti pääse lainkaan.
    6.7 WTF/kg

Ei se kunto ole välttämättä rapistunut ihan hirveästi. Ei se sisätreeni vaan lähde heti kulkemaan eikä ulkotehoihin todennäköisesti pääse lainkaan.
    Jos tehojen mukaan koetti ajaa oli meno ihan kauheaa. Esim. 5 minuutin tehoja ei pystynyt pitämään yllä kunnolla minuuttiakaan. En muista, että viime talvena olisi näin isoa eroa ollut ulko- ja sisäwateissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apartanen Katso viesti
    .Tehon mittauksen hoitaa Polarin CS600 ja trainerina on Tacxin Satori. ?
    Kummatkin noista on vähän epäluotettavassa maineessa. Helpoimmin pääset etteenpäin kun vaihdat toisen. Polar tulee ekana mieleen jos siitä katselet tehoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Kummatkin noista on vähän epäluotettavassa maineessa. Helpoimmin pääset etteenpäin kun vaihdat toisen. Polar tulee ekana mieleen jos siitä katselet tehoja.
    Niinhän nuo kuuluu olevan. Valitettavasti ei ole mahdollista panostaa takanapaan tai kampiin koko pyörän arvoa.
    Sen lisäksi Polar on tähän asti antanut ihan tasaisesti arvoja. Se onko ne absoluuttisen oikeat arvot eivät niin hirveästi haittaa, kun (kuten olen kuvitellut) ne heittävät saman verran koko ajan.

Raijkaard Guest
    Mites ton Kurtin kanssa tätänykyä on? Tässä on pari kuukautta odotellut oman pyöräkaupan viestiä, että koska ne vekottimet tulee ja nyt ne sitten vissiin tulleet tosiaan ilman sitä isoa limppua ja reippaalla hinnankorotuksella. Naama on aika näkkärillä.

(Eikä ole Samu sulta tilattuja.)

pazi Guest
    Komppaan yläpuolista viestiä osaksi. Näyttäis, että kurtin hinta on noussut jonkin verran noin vuoden takaisista hinnoista, niin onko kenelläkään kokemuksia cycleopsin trainereistä? Aikaisemmista viesteissä kävi ilmi, että ainakin Samu oli testaillu, ja Samulta löytyy varmasti vertailupohjaa. Olen katsellut tuota kurtin road machine, niin mikä olis cycleopsilta vastaava malli? Ovatko ominaisuuksiltaan ja ajotuntumaltaan samantasoista ku Kurtin trainerit. Kurttia on ainakin tässä topicissa kehuttu hyväksi traineriksi.

Onkohan tämä taulukko vielä toiminnassa, kun itse en ainakaan saa sitä toimimaan, vaan enkö vain osaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pazi;
    Onkohan [URL="https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Ar-unv3P4mSgdC1ld0k0eEFhVXktRXQtSUxZMzdON0E&hl=en#gid =7"
    tämä[/URL] taulukko vielä toiminnassa, kun itse en ainakaan saa sitä toimimaan, vaan enkö vain osaa.
    Eipäs näkynyt toimivan, laitan sen taas kuntoon huomenna. Joku ketale on taas sitä räplännyt.

Jari

Tuolta irtoaa Kineticin road machine ihan edullisesti.

http://www.profirad.de/kinetic-road-...r-p-14375.html

Cycleopsin nestevastuksista on kokemusta ja no ovat hyviä. Kiristysmekanismit ovat vähän heppoisia jopa kurttiin verrattuna, mutta eiköhän ne toimi. Tuntuma on näilläkin parempi kuin jollain magneetti tacxilla, muttei mun mielestä samaa luokkaa kurtin kanssa.

Mä en oikein tykkää siitä kurtin lisäpainosta. Se varmaan toimisi oikein hyvin jos vastusta olisi enemmän. Lisäpainolla voi lasketella liian helposti.
    6.7 WTF/kg

Aikaisempaan ongelmaani tuli osittainen vastaus. Sisäkumissa oli ollut pieni vuoto ja renkaassa ei ollut ollut edes 3 baaria painetta. Nyt uudella sisurilla ja 7,5 barin paineilla tehoista on tullut osa takaisin. En minä mitään omaa ennätystä tehnyt, mutta nyt ne ovat kuitenkin jotakuinkin normaalilla tasolla.
    Ihme vaan kun en ollut huomannut tyhjenevää rengasta aikaisemmin.

https://spreadsheets.google.com/ccc?...lE&hl=en#gid=0

Nyt tuo taas toimii eli Kurt Pro teholaskuri

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    https://spreadsheets.google.com/ccc?...lE&hl=en#gid=0

Nyt tuo taas toimii eli Kurt Pro teholaskuri
    Tuon voi tehdä omaankin exeliin seuraavasti:

Kad Etu Taka Rengas(32-700) Teho/W
    100 52 14 2,113 646

Tee yllänäkyvät sarakkeet exeliin siten, että "Kad" tulee ruutuun A1.

Kopioi allaoleva kaava ruutuun E2

=(5,24482)*(((B2/C2)*D2*(A2/60)*3,6)/1,609344) +(0,01968)*(((B2/C2)*D2*(A2/60)*3,6)/1,609344)^3

Neljä ensimmäistä saraketta ovat muutettavia arvoja
    Niin näin alamäessä, ylämäessä ei ollenkaan

Jep niin voi. Tästä ketjusta löytyy myös linkit valmiisiisin käyrästöihin, jotka voi tulostaa vaikka treinerin viereen. Niitä on mukavampi lukea kuin ruveta laskemaan kesken ajon
    Jari

Halvalla ei yleensä saa hyvää, mutta menisikö tämä eliten traineri satunnaiseen sisäharjoitteluun:

http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=2985

Ajan maasturilla ulkona talvellakin sekä hiihdän, joten ehkä max. 1-2 krt/viikko ajaisin trainerilla. Jos tulee pidempään kestäviä hirmupakkasia, niin sitten enemmän.

Maasturia en tuohon laittaisi, vaan maantiesinkula joutuu tähän käyttöön.

Mutta onko tuo laite ihan kuraa?
    Ananasakäämä!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •