GarminGiantElectrobike
Sivu 20 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Löfflerien koot?

En ole löytänyt mitään virallista kokotaulukkoa, jonka mukaan Löfflerin Hot Bondit voisi tilata. 187/83 on koko. Omistan Löffleri pehmusteelliset alushousut kokoa XL/54. Kesäksi voisi kyllä hommata oikeata shortsit ja lisälahkeet. Saisi tuon tuulipuvun laittaa sitten kaappiin lepattamaan.

Onko HotBondeissa oikea koko tuo XL vaiko L? Viestejä lukaisseena tuntuu olevan kovasti hajontaa siinä, kumpi koko sopii.
    rjrm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    En ole löytänyt mitään virallista kokotaulukkoa, jonka mukaan Löfflerin Hot Bondit voisi tilata. 187/83 on koko. Omistan Löffleri pehmusteelliset alushousut kokoa XL/54. Kesäksi voisi kyllä hommata oikeata shortsit ja lisälahkeet. Saisi tuon tuulipuvun laittaa sitten kaappiin lepattamaan.

Onko HotBondeissa oikea koko tuo XL vaiko L? Viestejä lukaisseena tuntuu olevan kovasti hajontaa siinä, kumpi koko sopii.
    rjrm
    Itsellä pituus 182cm, inseam 83cm ja painoa 75kg, XL-kokoiset Hot Bondit toimivat hyvin. Pisin lenkki 240km osittain sateessa eikä ollut mitään ongelmia. Kokeilin muitakin kokoja mutta XL tuntui parhaalta.

Nämä koot ja niiden vaihtelut on kyllä hämmentäviä.. Itselläni on kolmet Löfflerin housut, joista kahdet on kokoa M/50 ja viimeisimpänä hankitut Hot Bondit S/48. Omat mitat on 182cm, inseam 87cm ja painoa 71-72kg.

Jotenkin tuntui housuja hankkiessa, että parin vuoden takaisesta Löfflerin housujen koot on kasvaneet tai sitten materiaalin muutos joustavampaan on vaikuttanut tuntumaan. Vanhemmat housut on malliston ylimmältä portaalta ja jo edellisiä hankkiessa mietin että pitäisikö ottaa kokoa pienemmät.

Craftin Active sadehousut alwaysriding.co.uk, 37€, saapuivat viikko sitten. Silloin vielä toimituskuluttomasti, nyt se etu jo ohi, joten tällä hetkellä ~9€ lisähintaa. Halpaa kuin pulla, ja tänään kuivin pakaroin töihin pitkästä aikaa.

Jo on halvat. Taisin maksaa yli 80 euroa lähi-Prismassa noista. Onneksi voi taloudellista tappiota perustella nopealla saatavuudella.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Craftit on nyt testattu sadekelillä ja kyllä ne ihan toimiviksi osoittautuivat. Lenkki oli tosin vain tunnin mittainen. Hyvät housut märälle ja viileälle kelille. Uskaltaisin suositella niitä ainakin työmatkakäyttöön. Jos pidemmille lenkeille kaipaa hengittävämpiä housuja, niin kannattaa katsella jotain muita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    Itsellä pituus 182cm, inseam 83cm ja painoa 75kg, XL-kokoiset Hot Bondit toimivat hyvin. Pisin lenkki 240km osittain sateessa eikä ollut mitään ongelmia. Kokeilin muitakin kokoja mutta XL tuntui parhaalta.
    Minulla on Löflerin pyöräilyasuja ajopusero ja pitkät ajohousut, jotka ovat kahta numeroa suuremmat (56/xxl) kuin normaalikokoni. Tilasin tällä perusteella Löflerin Hot Bond olkaimelliset ajohousut samaa kokoa ja ne ovat sopivat.Pituuteni on 177 ja painoni 84kg. Täten minun käsitykseni on se, että Löflerin pyöräilyvaatteissa pitää varautua normoaalikokoa suurempiin kokoihin

jarit Guest
    Heräteostoksena tänään hankittu Ajopyörästä Gore Countdown -windstopper housut. Olivat muodollisesti tarjouksessa joten täytyy kokeilla näitä.
    http://www.gorebikewear.com/remote/S...1208436873480O
    Body image ei vielä salli sukkiksia, mutta kenties keväällä tilanne on jo muuttunut :-)

EDIT: Testattu ja hyväksi havaittu. Mukavasti tilaa reidessä. Pohkeista saa löysät lahkeet kiristettyä lepattamasta tarroilla. Kyllä, suosittelen.
    jarit muokkasi tätä : 30.10.2010 at 19.27

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Heräteostoksena tänään hankittu Ajopyörästä Gore Countdown -windstopper housut.
    Samaiset pökät nurin käännettynä:

Polvissa ja vyötäröllä on paksumpaa matskua.
    Venttiilivetarit ovat sijoitettu hyvin ja eivät päästä suljettuina vastatuulta läpi(kuten eivät myöskään lahkeetpoikki-vetskarit).
    Minulla jalan sisämitta 85cm <- XXL on juuri soppeli lahkeen pituuden suhteen.
    Pakkastalvikelit vielä ajamatta, mutta luulen että miinusasteiden mukaan kerroksia lisäämällä kyllä pärjää.

Tuli sitten siirryttyä epäilyttävien succismiesten riveihin ja hankittua kerralla kahdet bib tightsit: Parentinin Windtex -housut ja Pro Bike Kitin RL900X -talvihousut. Molemmat istuvat erittäin hyvin ja säämiskät tuntuvat myös olevan napakasti oikealla paikalla.

Testasin eilen Parentinit lyhyellä lenkillä ja tuulenpitävyys oli erittäin hyvä. Viima ei tuntunut pahalta missään vaiheessa. Housut tuntuisivat myös hengittävän paremmin kuin aiemmin ketjussa mainitut Craftit. Säämiskä oli pehmeä, mutta tuntui hivenen toispuoleiselta. Taisi olla pukemisesta kiinni. Molemmissa lahkeissa on heijastavat logot. Housut löytyivät paikallisen kaupan ale-rekistä, joten hintakin oli varsin kohtuullinen. Olen tyytyväinen hankintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Heräteostoksena tänään hankittu Ajopyörästä Gore Countdown -windstopper housut. Olivat muodollisesti tarjouksessa joten täytyy kokeilla näitä.
    http://www.gorebikewear.com/remote/S...1208436873480O
    Body image ei vielä salli sukkiksia, mutta kenties keväällä tilanne on jo muuttunut :-)

EDIT: Testattu ja hyväksi havaittu. Mukavasti tilaa reidessä. Pohkeista saa löysät lahkeet kiristettyä lepattamasta tarroilla. Kyllä, suosittelen.
    Itse ajattelin tilata netistä samanlaiset. Mitä meenaat, olisiko M -koko sopiva 170 cm:lle?
    www.kaupinkanuunat.net

jarit Guest
    Minulle jäi fiilis vähän reilusta mitoituksesta Goren housussa. Olen 178-179, farkut w31-l32 ja tuossa Goressa M oli sopiva. Perinteinen L jota olen käyttänyt oli ns. pellehousu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joenranta Katso viesti
    Minulla on Löflerin pyöräilyasuja ajopusero ja pitkät ajohousut, jotka ovat kahta numeroa suuremmat (56/xxl) kuin normaalikokoni. Tilasin tällä perusteella Löflerin Hot Bond olkaimelliset ajohousut samaa kokoa ja ne ovat sopivat.Pituuteni on 177 ja painoni 84kg. Täten minun käsitykseni on se, että Löflerin pyöräilyvaatteissa pitää varautua normoaalikokoa suurempiin kokoihin
    Minulla on Löfflerin Hot Bondit kokoa 46/xs, pituus 178cm ja paino 62-67kg.
    Housut on sopivat ja hyvät.
    Vartioharjun Voigt

pöyräilijä Guest

Housut mäkin tarviin!

Elikkä samojen mietteiden kanssa vietän iltojani tässä talvea odotellessa. Kolme yövuoroa etsin ja etsin softshell housuja ja nyt vihdoin löysin GORE:n softshell housut FUSION SO. Elikkäs niistä mielipiteitä jos jollain on?
    Ja sitten vinkkejä toisiin vaihtoehtoihin. Mieluusti ei kamalasti mitään kalvoja sun muita ns. hengittäviä juttuja koska ainakaan mulla ne ei hengitä yhtään. Jokusen kilometrin sellaisilla kävellen painanut pitkin kairoja ja nyt jo pelkkä ajatuskin saa otsasuonen nyppimään.
    HAGLÖFSSIN RAND PANTEJA katellut, mutta niissä mietityttää tuo lahje, että kuinka pahasti se lepattaa sinne rattaan väliin.
    Kovasti kiitoksia jos joku jotain saa vinkattua!

Ei ole helppoa kylmän sään pyöräily. Mulle sukkikset olis ihan ok, mutta edes pikku pakkasella polvet ei tarkene vaikka olis polvenlämppärit alla. Goren windstopper softshell -housuilla jäätyy lisäksi lantio, kun sivustassa ei ole tuulensuojaa. Craftin active rain -housut pitävät sentään lantion suojassa, mutta polven hangatessa ohutta housua vasten se jäätyy vielä pahemmin Eikö kukaan tee housuja, missä tuulensuoja riitäisi lantion sivullekin ja mielellään polvessa olisi ylimääräinen lämmityskerros? Vai onko ainut vaihtoehto laittaa lisää lyhyitä lämpöhousuja alle ja vähintään parit lisäkerrokset polven lämmittämiseksi? Isot lihakset kuten reisi ja pohje on ok, samoin varpaat talvikengillä.. Lumen tullen toki vauhtikin laskee eikä viima enää haittaa (tai voi siirtyä johonkin toppahousuihin joilla polvellekaan ei tule enää viileä)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pöyräilijä Katso viesti
    Elikkä samojen mietteiden kanssa vietän iltojani tässä talvea odotellessa. Kolme yövuoroa etsin ja etsin softshell housuja ja nyt vihdoin löysin GORE:n softshell housut FUSION SO. Elikkäs niistä mielipiteitä jos jollain on?
    Uskallan suositella noita yhden lenkin perusteella. Paluuta Löfflerin "kahiseviin" WS housuihin ei ole. Softshell on huomattavasti lämpöisempää kuin kalvomainen WS. Lahkeensuun saa tiukaksi, alimmalle tarranauhalle on 2 vastakappaletta. XL-koko käy, kun farkkujen tuumamitoitus on W36L34. Tuolla on vihreää camoa jäljellä edullisesti:http://tinyurl.com/392zsp8

Windstopper on kyllä kalvo mutta yleensä sitä käytetään nimenomaan softshell-vaatteissa. Ei nyt avaudu tuo edellinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Mistäs mä löytäisin itselleni sopivat kuorihousut?

speksit:

*naiselle
    *paleleva yksilö, 100 % tuulen ja vedenpitävyys
    *pitää päästä sovittamaan

Ostin retkiaitasta haglöfsin kuoritakin ja autuaan lämpinämä olen päässyt nyt ajelemaan kun ei viima vaivaa (takki + 2-3 paitaa alla). Jalkoja vaan paleltaa vaikka on pitkät&paksummat bibsit. Huomattu on että mikä on muille riittävän lämmintä vielä tähän aikaan, aiheuttaa mulle hypotermian. Kun veri ei vaan kierrä vaikka kuinka kampea pyörittää. Tulispa kesä ja +30!
    Vähän asian vierestä, mutta mulla on monta entistä vilukissa-tuttua, joilla vika oli kilpirauhasen toiminnassa (säädetään kohdalleen lääkkeillä) ei niinkään housuissa. Ideahan on, että kireät hyvät talvivaatteet estävät sisäpuolisen lämmön (jos sitä ei ole, niin vaikea sitä vaatteilla korvata)karkaamasta ja toisaalta pitävät viiman ulkopuolella. Jos ihosi kestää linimenttiä, sekin voisi parantaa verenkiertoa ja sisäpuolen lämmöntuottoa.

pöyräilijä Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeijoH Katso viesti
    Uskallan suositella noita yhden lenkin perusteella. Paluuta Löfflerin "kahiseviin" WS housuihin ei ole. Softshell on huomattavasti lämpöisempää kuin kalvomainen WS. Lahkeensuun saa tiukaksi, alimmalle tarranauhalle on 2 vastakappaletta. XL-koko käy, kun farkkujen tuumamitoitus on W36L34. Tuolla on vihreää camoa jäljellä edullisesti:http://tinyurl.com/392zsp8
    Hiano homma jos toiminut. Ja taitaa noissa GOREN pöksyissä olla vähän enempi ajateltu polkimapyörämiehen tarpeita kun noissa HAGLÖFSEISSÄ. Vaikka en usko et nekään kyllä huonot olis!
    Onkos noissa GOREISSA minkämoinen tuo hanurin vahvennus? Mietin vain kun ois kiva kiva sitten monikäyttää housuja jos niistä itsensä kipeäksi maksaa. Eli arvaisko niillä lähteä ihan vaeltaankin?
    Hittoako mä täällä niitä kyselen, kaupassahan niitä pääsee kokeileen

Erinomaiset talvihousut ilman säämiskää:

Gore Oxygen WS Windstopper Soft Shell

Siis aivan superlämpöiset ja elastiset. Alle lyhyet säämiskäbibsit ja päälle tarpeen mukaan urheilukerrastoa. Tarkenee. Ajoin itse viime talven näillä.

http://www.probikekit.com/display.php?code=C0971

A.A Guest

Jos olet paksu niin vaikeaa on housujen / kin hankinta.
    Viimeisimmät oli jo turhankin kireät vyötäröltä, vaan silti pehmuste-osa oli liian leveä?? koskapa ryttääntyi haaruksiin.

Onkohan olemassa sellaisia naisille tarkoitettuja ajohousuja,jotka muistuttais enemmänkin pikkuhousuja,jotka voisi sitten pukea muiden asujen alle???

Kerran olen sellaiset nähnyt,jotka muistutti tosiaan pikkuhousuja,mutta joissa oli pehmuke... Saakohan sellaisia mistään (Suomesta) nykyään?
    Ulkomailta en voi ostaa kun ei ole semmoisia kortteja...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nilakka Katso viesti
    Tuo nyt ei voi olla peruste. Ainakin bike-componentsilta voi ostaa ilman luottokorttia. Sitä en tiedä, onko siellä hakemaasi tuotetta. Enkä miehenä edes ilkeä ruveta etsimään

rjrm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Tuo nyt ei voi olla peruste. Ainakin bike-componentsilta voi ostaa ilman luottokorttia.
    Myös esim. Roseversand Saksassa ja Chainreactioncycles Englannissa hyväksyvät pankkisiirron ja moni muukin paikka samoin, joten mitään kortteja ei aina todellakaan tarvita. Jostain paikasta sai jopa pienen alennuksen pankkisiirtoa käyttämällä ainakin vielä jokin aika sitten.

Onkohan olemassa sellaisia naisille tarkoitettuja ajohousuja,jotka muistuttais enemmänkin pikkuhousuja,jotka voisi sitten pukea muiden asujen alle???

Kerran olen sellaiset nähnyt,jotka muistutti tosiaan pikkuhousuja,mutta joissa oli pehmuke... Saakohan sellaisia mistään (Suomesta) nykyään?
    Löytyy useiltakin valmistajilta, esim. Löffleriltä, saa ostaa BikePlanetista ja ihan normaaleista Intersporteista.

Paypalin kautta voi ostaa myös ilman kortteja. Ohjeetkin löytyivät suomeksi:
    http://www.maksukamu.com/paypal-tili...rto-paypaliin/

Liittyy housuihin, joten mistä saa Suomesta/pääkaupunkiseudulta henkseleitä?

Siis sellaisia kunnollisia urheiluun tarkoitettuja, jotka kävisi vyötärömallisille housuille/succiksille?

Googletin tuossa tovin mutta ei tärpännyt.

Nyt alkaa tosissaan ihmetyttämään tämä talvihousujen tarjonta. Tahtoisin siis trikoot ilman säämiskää, joissa on windstopperia tms ainakin edessä ihan nilkkoihin asti. Saa olla henkseleillä tai ilman. Sellaisia "talvi"sukkiksia, missä kalvo loppuu polven alapuolelle, löytyy kyllä joka paikasta, mutta en ainakaan itse tarkene sellaiset jalassa ajella.

Kaikki tietämäni ja googlaamalla löydetyt fillari liikket soitin läpi ja vain kolme vaatimukset täyttävää housumallia löytyi. Vain intersportissa myytävästä Yokon housusta oli sopivaa kokoa, mutta se ei vaan tuntunut hyvältä. Ei siinä mitään varsinaista vikaa ollut, mutta jos maksan housuista yli satasen niin kyllä minusta pitää olla just eikä melkein.

Pitänee varmaan tyytyä johonkin löysempään shoftshell hiihtohousuun, eipä se vauhti talvella taida muutenkaan jäädä kiinni lepattavista housunlahkeista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HamSSi Katso viesti
    Nyt alkaa tosissaan ihmetyttämään tämä talvihousujen tarjonta. Tahtoisin siis trikoot ilman säämiskää, joissa on windstopperia tms ainakin edessä ihan nilkkoihin asti. Saa olla henkseleillä tai ilman. Sellaisia "talvi"sukkiksia, missä kalvo loppuu polven alapuolelle, löytyy kyllä joka paikasta, mutta en ainakaan itse tarkene sellaiset jalassa ajella.

Kaikki tietämäni ja googlaamalla löydetyt fillari liikket soitin läpi ja vain kolme vaatimukset täyttävää housumallia löytyi. Vain intersportissa myytävästä Yokon housusta oli sopivaa kokoa, mutta se ei vaan tuntunut hyvältä. Ei siinä mitään varsinaista vikaa ollut, mutta jos maksan housuista yli satasen niin kyllä minusta pitää olla just eikä melkein.

Pitänee varmaan tyytyä johonkin löysempään shoftshell hiihtohousuun, eipä se vauhti talvella taida muutenkaan jäädä kiinni lepattavista housunlahkeista.
    Eikös Gorella ole noita? Vaikka bikeplanetista

Eikös Pyörähuolto.com:issa ole pitkiä Löfflereitä? Niiden mallinumeroista en tiedä, mutta kysymällä selviää onko nilkkaan asti.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •