GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 28 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 1542

Aihe: Cervelo

  1. #811
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Cervelo taisi hävitä oikeusjuttunsa Canyonin patenttiriidassa. Taloudellisesti kova paikka kanukki-firmalle, kun joutuu vetämään takaisin kolmen vuoden RS ja R3 mallit...
    Runkojen takaisinkutsu kuulostaa vähintään oudolta tällaisen patenttiriidan ratkaisuna. Yleensä tällaisista kai selvitään ihan vaan rahalla.
    Takaisinvedot taitavat toteutuessaan koskea vain Saksaa.

  2. #812
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    Varo halpoja kopioita!
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  3. #813
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Sittenhän nuo pois kerätyt R-rungot voisi jakaa hyväntekeväisyyteen, pyöräilyn kehitysmaihin, esim. Suomeen. 1 kpl 58cm RS kiitos.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  4. #814
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Sittenhän nuo pois kerätyt R-rungot voisi jakaa hyväntekeväisyyteen, pyöräilyn kehitysmaihin, esim. Suomeen. 1 kpl 58cm RS kiitos.
    Joo tännekin voi lähettää yhden 51-koossa ja vaikka Canyoniksi maalattuna.

  5. #815
    Liittynyt
    12/2005
    Viestit
    212
    Ehkä kannattaa lukea artikkeli ensin eikä Ohiampujaa...

  6. #816
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46

  7. #817
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443


    Eli ilmeisesti kyse on tuosta seat tuben juuresta. No onhan se kieltämättä saman tyyppinen kuin Canyoneissa.

    Nuo patenttiriidat toisaalta on kyl sellasia, ettei normaalin ihmisen kannata alkaa päätään noilla vaivaamaan.=)

  8. #818
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46


    Siinä Canyonin versio.

  9. #819
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Ehkä kannattaa lukea artikkeli ensin eikä Ohiampujaa...
    Meikeläisen englannin osaaminen ei ole hääviä. Voisiko joku lyhyesti suomentaa, että mitä sanktioita cervelolle tässä nyt oikein tarkasti ottaen tuli.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  10. #820
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    läntisen maailman länsilaidalla
    Viestit
    355
    mun viis senttiseni Canyon GmbH >< Cervelo juttuun Cervelon sivuilla julkaistun jutun perusteella:
    "Contrary to the statements in the article (Bike Europe article), the main hearing with the European Patent Office has not even occurred yet. It will be held on 24 November. "

    Mun suomennoksella tuo tarkoittaa ettei asia ole ollut Euroopan Patenttitoimiston kuultavana kokonaisuudessaan, vaan ko. kuuleminen on luvassa 24 marraskuuta. Minun kalenteri sanoo 17.11.


    Ootellessa
    ja kun asia ei mulle kuulu silleen oikeesti
    tai vaikka aikani kuluksi
    lähden ajamaan. Cervelolla tietty.

  11. #821
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Jaha, takaisin Suomessa. Lentokentällä viä.

    Tosta patenttijutusta. Canyon on onnistunut patentoimaan satulaputken joka on " yläpäästään pyöreä ja alapäästään kantikas". Siitä on kyse. Samaa muotoa löytyy kyllä paljon aikasemmin fillareista, ihan metallisistakin rungoista todistettavasti ja siten patentti ei ole laillinen. Itseassa aiha harva hiilarirunko on töysin pyöreä etuvaihtajan korkeudelta mutta taas kyllä pyöreä yläpäästään. Canyon ei tule vaatimaan mitään korvauksia tai takaisinvetoja koska jos he häviäisivät jutun korkeimmassa oikeudessa, heidä voidaan haastaa vahingonkorvauksiin ja sillon he ovat kyllä liian pieni pulju...

    Mitään takaisinvetoa ei ole menossa, vaan saksan soppa on ihan yhden miehen aikaansaaannosta. Saksan Cervelon entinen maahantuoja nyt vain sai kenkää ja on asiasta "hieman" hapan ja on antanut moisen julkilausuman joka ei pidä paikkaansa.

    Näin tulkkaisin Mr. Vroomenin meille asiasta kertoman selityksen.

    BTW, U.C.I säännöissä kai määritellään vaakaputki putkeksi joka yhditää emäputken ja satulaputken pään. Mitenkäs ISP-rungot on sitten laillisia...?

    Mulla on sit mittaustulokset vertailukelpoisesti mitattuna kaikista uusimmista TT-pyöristä. Sen voi sanoa että ns. katkaistu siipiprofiili ei toimi ja fillareitten vastus on AINA erilainen eri puolilta mitattuna vaikka Trek ei moista näytäkään sivuillaan. Rattaat kun vaikuttaa aika paljon....

    R5 oli hianoa ajaa muta ei kyllä ole S3 voittanutta kun sai ajopelia valita. R5 56cm menee mulla just kivasti uusilla mitoilla...S3 58cm/pykälää lyhkäsempi stemmi. Mulla kun on lyhyt selkä. Uusiin R-pyöriin ei sitten ole tarkoitus jättää spacereista yhtään.

    R5Ca painaa n. 675g ja haarukka 280g. Geometria on tarkoitettu suoralle tolpalle eli se säästää n. 18g 3T LTD:ssä. Ohjainleekerinä tulee Cane Creek Aer joka säästää n. pari kymmentä grammaa. 33g vs. 64g mutta AER ei sisällä cap/ruuvisettiä.
    R5 painaa n. 800g ja haarukka 320g ollen 2010' R3SL:ää n. 100g kevyempi.

    Cervelo ei muuten tavoittele maailam jäykintä runkoa koska ajettavuus kärsii jossakin vaiheessa. Siksi uudet rungot tuppaavat keveneään. Toki uusi R5 on jäykempi kuin R3SL mutta ei ollut päivityksen syy. Joka nyt on R3SL:lä ajanut, tietää että jopa polkutekniikan erheet paljastuvat helposti kun vaihtaa moiseen joku halvemman hiilarinuudelin.

    Oli myös puhetta millaisilla kiekoilla pyörät pitäisi toimittaa. Jos ratkaisu on nostaa pyörän hintaa tai tehdä halvempia runkoja, yleinen konsesus oli nykylinjan kannalla. Kiekot voi vaihtaa jos haluaa mutta runkojen ja haarukoiden laadusta ei tingitä.

    S1 jatkaan tänävuonna samana kuin viime vuonna mutta hinta laskee hieman. Runko on kuulremma huomattavasti kalliimpi tehdä kuin halpa hiilari mutta sille linjallekaan ei lähdetä, ajettavuudesta ei tingitä.

    P2 tulee uudella haarukalla, ilmanvastusta on taas viilattu pois.

    P4 Evo:ssa on 25 päivitystä....eli kaikkea pientä muuttuu kaikissa pyörissä vaikka sitä ei äkkiseltään huomaa.

    Käytiin Emman kanssa lenkillä ja sanailtiin ruokailussakin tovi. Mukavan oloinen tapaus mutta vasta livenä tajuaa mitä tarkoittaa 157cm maailmanmestaria...ajaa muuten mäkeä "ihan" kivasti...

    Mulla oli mukana oma FFWD Powertap-takakiekko mutta ajoin lenkin uusilla Zipp:eilläkin vertailuksi. Samoin käytin omaa 3T LTD stemmiä suuremman jäykkyden takia myös. Zipp tuntuu pitävän laatunsa. No, saatamme silti ottaa niitä hyllyyn jonkun malliparin asiakkaitten pyynnöstä. Samoin Assos-tavaraa tulee, ei kyllä läjäpäin mutta tärkeimpiä tuotteita. Vittorian tuubeista, Pitstop-paikka-aineesta ja Zipp-venttiilinjatkoista tuli kyllä kiintiö täyteen. Sinä on kolme joita en ittelle ikuna laita jos on tarkoitus ajaa suht. huoletta. Myös asiakkaiten halukkuus vaihtaa Arione Rotor-satulaan alkoin kummasti tuntua varsin perustellulta, muutenkin kuin 100g kevennyksen suhteen. Ei Arionella voi ajaa tällä painolla yli 3h...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 21.11.2010 at 06.38

  12. #822
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Hukkapätkä (173cm) himoitsee kovasti Cervelon S2:ta. Aikaisemmasta postauksesta löysin tiedon, että ainakin Sastre ajaa / on ajanut 51cm rungolla. Löytyykö kokemusta / mutua oikeasta mitoituksesta?

    Kiitos jo etukäteen.

  13. #823
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Hukkapätkä (173cm) himoitsee kovasti Cervelon S2:ta. Aikaisemmasta postauksesta löysin tiedon, että ainakin Sastre ajaa / on ajanut 51cm rungolla. Löytyykö kokemusta / mutua oikeasta mitoituksesta?

    Kiitos jo etukäteen.
    mulla on S2/54cm olen 175cm pitkä (inseam78 persjakainen) ja on just sopiva.
    Mutten kylä kokeilematta tekis non kallista investointia
    Jari

  14. #824
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Hukkapätkä (173cm) himoitsee kovasti Cervelon S2:ta. Aikaisemmasta postauksesta löysin tiedon, että ainakin Sastre ajaa / on ajanut 51cm rungolla. Löytyykö kokemusta / mutua oikeasta mitoituksesta?

    Kiitos jo etukäteen.
    Itsellä mittaa myös n. 173 cm, jalan sisäsauma n. 79 cm (lyhyt selkä). Oma pyörä Cervelo S1 kokoa 51, 11-senttisellä stemmillä. Ensimmäisen kuuden tuhannen kilometrin perusteella just eikä melkeen oikea koko. S1:ssä sama geometria kuin S2:ssa.

    Huomion arvoinen seikka on satulatolppa, joka on sen verran lyhyt että mun säädöillä siinä on ehkä korkeintaan sentti nostovaraa. (En tiedä onko S2:ssa sama tolppa kuin S1:ssä)

  15. #825
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    2010' mallissa on sama, 2011 ja muissa ei.

    Liian pientä ei kannata ostaa suoraan, koko tuossa mitassa vähän kiinno tarvittvasta dropista ja jalkojen mitasta.

  16. #826
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Mukavahan se olis testata tuotetta kunnolla. Sääli ettei pohjoisessa ole jälleenmyyjää ja liekkö miten koeajopyöriä tarjolla e-suomen dealereillä?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    mulla on S2/54cm olen 175cm pitkä (inseam78 persjakainen) ja on just sopiva.
    Mutten kylä kokeilematta tekis non kallista investointia
    Jari

  17. #827
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Mukavahan se olis testata tuotetta kunnolla. Sääli ettei pohjoisessa ole jälleenmyyjää ja liekkö miten koeajopyöriä tarjolla e-suomen dealereillä?
    Tässä vuoden vaihtuessa ja ensi kesän/kesien kalustopäivityksen ollessa ajankohtainen ajattelinki luottaa "etelän myyjän" ammattitaitoon pyörän mitoituksessa. Tulossa olisi S2 56cm koossa ja 11cm stemmillä kuskin mittojen ollessa 182cm / inseam 87cm.
    -- not fast but furious --

  18. #828
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Mukavahan se olis testata tuotetta kunnolla. Sääli ettei pohjoisessa ole jälleenmyyjää ja liekkö miten koeajopyöriä tarjolla e-suomen dealereillä?
    Soitappa Samulle Signatureen, ellei sillä just satu olemaan kokoa hyllyssä niin eiköhän se joten järjesty. Muutenin tähän aikaan vuodesta testata ei voi kuin trainerin päällä.
    Jari

  19. #829
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Muutenin tähän aikaan vuodesta testata ei voi kuin trainerin päällä.
    Jari
    Uudenkaupungin putkessa pystyy ajamaan kesäkelissä kuivalla asfaltilla koko talven. Sinne vaan järjestämään koeajopäiviä, ni ei pääse fillarit eksymään.

  20. #830
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Täytyy kattoa kun saat ittellekin uuden fillarin jos lähtisi käymään siellä Uudessakaupungissa sen kanssa. Samalla tietty voi ottaa jokun muunkin pyörän mukaan. Menee kyllä ensivuoden puolelle. Meillä on joku kymmenisen demo-Cerveloa yleensä kokeiltava. Road, TT/tri, track.. Vähän riippuu päivästä missä ne menee. Nillä kun voitettiin useita Suomen mestaruuksiakin tänävuonna erilajeissa ja luokissa.

  21. #831
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Samu, Onko 2011 hinnat jo tiedossa ts. joko kannattaa kysyä tarjouksia tulevan kauden ajopeleistä?

  22. #832
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Eikös jotkut sprintterit aja jopa geneerisillä OEM-stemmeillä niiden jäykkyyden takia?

  23. #833
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Miten ihmeessä nämä stemmit voi notkua? Taitaa kumminkin olla niin, että stemmi kiertyy? Sekin tuntuu oudolta silä kiertojäykkyys on aika hurja ja stemmit tavalisesti suhteellisen lyhyitä. Taidan jossain sopivassa välissä laskea paljonko ohjaintanko kiertyy. Mitenköhän suurella voimalla tankoa oikein väännetään?

  24. #834
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.113
    FSA-99 ei oli kiertojäykkä temmi edes 100mm mitassa. Muut tähän päivään mennessä mun kokeilemat kannattimet ovat olleet riittävän jäykkiä tälle lyhyelle laihalle läskille. Mä en tosin ole ihan hifistelijäherkkä näiden fillarinromujen kanssa.
    6.7 WTF/kg


  25. #835
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Useimmiten "löysyys" löytyy haarukan suunnalta ja myös pino spacereita pahentaa asiaa. Siksi R-pyöriin ei ole tarkoitus enää jättää yhtään spacereita 2011' R5/R3 malleissa.

    3T kaikki stemmit on minusta ihan riittävän jäykkiä. LTD vaan on vähän jäykempi minusta. Viime kesänä maantien M-40 luokkaa dominoinut Sammy ajaa 140mm ARX Team:illa. Enkä kuullut sanaakaan koko kesänä mistään ylimaalllisesta notkumisesta. JA 140mm on piitkä. Mulla kun on niitä hyllyssä yleensä kaikki mitat ja kulmat.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 01.12.2010 at 12.24

  26. #836
    Useita mestaruuksi... Dominoi...

    Uudessa Fillarissahan näytti olevan juttu kauden mestareista ja heidän pyöristään. Itse pongasin tuosta jutusta yhden C:n. Taisipa siellä olla aika tavalla enemmän noita "halpisosista kasattuja fleksaavia makaronejakin".

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Useimmiten "löysyys" löytyy haarukan suunnalta (Lähes järjestäen kaikki "italialaiset" rungot , kutten Willier,kayttää jotain halvempia keuloja ja niissä fleksaa ihan kaikki) ja myös pino spacereita pahentaa asiaa. Siksi R-pyöriin ei ole tarkoitus enää jättää yhtään spacereita 2011' R5/R3 malleissa.
    Joskus Cervelon nykymittoja lähellä olevaa pyörää haukuit retkipyöräksi. Nyt nuo mitat ovat sitten ilmeisesti parhaat mahdolliset.

  27. #837
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ei niissä R-pyörän geometrioissa ole minusta kovin suurta eroa vanhoihin kun ohjainlaakerin yläkooli on sentin matalampi ja spacereita ei ole tarkoitus olla mielummin yhtään. Jos emäputki on nyt 13mm korkeampi nyt 56cm rungossa niin ollaan kyllä aika samoissa kuin ennenkin. Rungon stack ilmoitetaan ilman ohjainlaakerin yläkoolia ja spacereita joten muutos vanhaan on käytännössä minimaallinen. Tosin minusta kaikki merkit saisivat ilmoittaa vakio-yläkoolin korkeuden myös vaikka sen saa vaihdettua, useimpiin, laakereihin. On tuossa tullut vaihdettua muutamiin muihin merkkeihin matalampia yläkooleja kun on ollut jotain kamalia 3cm tötteröitä.

    Se miksi Reach on muuttunut hieman johtuu selviää paremmin täätä:

    http://www.cervelo.com/en_us/enginee...presentations/

    Eli Reach:in kasvua on hiukan muutettu loogisemmaksi. Taaskaan muutos ei ole läheskään niin mullistava jos sitä vertaa esim. jos merkki x alkaisi käyttämään yhtä lineaarista reach-mitoitusta.

    Eli pilkkua on viilattu kovasti.

    Veikkaampa että esim. Cube ja monet uusinta tehniikkaa seuraavat saku-merkit siirtyvät käyttämään BBRight keskiötä jon vuoden kahden sisällä ja heivaavat huonomman BB30 keskiösysteemin.

    On mielenkiintoista nähdä SRAM:in 900-kampi joka on tehty BBRight standardiin. En ola sitä viä nähnyt mutta uusissa R3 pyörissä sellaiset tulee.

    Veikkaan myös että seuraavassa Colnangon lippulaiva-rungossa tulee olemaan yhä neliskanttisempi vaakaputki mista on jo viitteitä C59 rungossa.

    Niin se vaan menee. Seat stay:t pienenee, chainstayt levenee, viistooputket muuttuvat Squaoval-kopioiksi tai sitten "aeropyöriksi". Tulevaisuus on aika helppo nähdä monella merkillä. Todellisia uutuuksia odotellessa. BBRight lienee tärkein keksintö viimeisen 5 vuoden sisällä maantiepuolella. Tai tuleeko muuta mieleen?
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 25.11.2010 at 13.56

  28. #838
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217

  29. #839
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  30. #840
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Ymmärsinkö oikein, että patentti on saatu leveälle satulaputkelle, johon on tehty tilaa eturattaille?

    Jos noin on, niin en lähtis paljoa lyömään vetoa Canyonin puolesta.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •