GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 55 / 97 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 2881

Aihe: Maastopyöräily Oulussa - MTB Oulu

Linnanmaalta Syynimaan ja Jylkynkankaan läpi Auranmajalta kohti Kalimenkylää, siellä sillan yli ja toista puolta takas. Pimiässä kiva reissu
    Tiedän vasta huomenna illalla pääsiskö kaveriksi.

Itsekin tuli kävästyä syksyn ensimmäisellä valolenkillä. Mahtavasti näkee valoilla, kun on vähän lunta maassa. Kalimeenojalla tuli myös pyörittyä, mukavassa kunnossa kyllä Olivat vain menneet raiskaamaan takasuoran, hiekalla. Mahtava singletrack/kivikko polku täytetty hiekalla Täyttäisivät nyt sen suopätkänkin niin pääsee ajelemaan kuin moottoritiellä...

Keskiviikkona ei pääse, pitää kuulemman mennä syömään ja saunomaan firman piikkiin

Itellä on tullu pyörittyä etelän poluilla ja kuntopiikki tuntuu olevan kohillaan kun polut jäätyy
    Eilen tuli kiinanihmelampun kanssa testattua miten akku kestää. Mulla on se toista talvea käytössä ja täydellä teholla kestää nyt noin 3.5h. Loppumista edeltää noin minuutin vilkuttelu ja sitten sammuu siihen. Kannattaa pitää mielessä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikkox Katso viesti
    Olivat vain menneet raiskaamaan takasuoran, hiekalla. Mahtava singletrack/kivikko polku täytetty hiekalla Täyttäisivät nyt sen suopätkänkin niin pääsee ajelemaan kuin moottoritiellä...
    Mitä kohtaa tarkoitat ?

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...430845&lang=fi

Se kuivasjärven suunnasta (leuanvetotangolta lähtevä) tuleva polku on jyrätty jollain mettäkoneella ja hetteiköstä nosteltu tasotetta kivien päälle. Sama kone on tasotellu sitä ikimärkää suopätkääkin.

Ok,eli tuossa karttalinkissä oleva pätkä.

Joo ja sama mettäkone oli vielä sielä mettässä viimme sunnuntaina ja tuhonnut polkuja takasuoran ja kalimenojan rantaa lähempänä menevän vanhan mettäautotien välistä. Oli täynnä risua ja rankaa polut ja ajettu huonoon kuntoon... Kele

Ski: Käyppä joskus nappaan Jäälistä pokaali...

Kuka osaa laittaa tarkasti kartalle Kalimenojan ylittävän sillan Alakyläntien ja Kalimenkylän välillä? En tosin tiedä onko niitä useampi. Itse tiedän yhden. Komea ja tukeva malli. Eteläpuolella joku hakkuuaukea tms.
    Keep it succis.

tässä se jykevä silta.
    http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...433145&lang=fi

Jos tulee Alakyläntieltä päin, niin sillan yli jos jatkaa niin mäki ylös ja linjan yli ja vasemmalle, ja sitten taas vasemmalle ja sitä tietä 200m ja tiukka oikia ja sitä polokua niin kauan että on Jäälin ajoharjoittelupaikalla....

Toinen silta on heikompi mutta menin siitä viime viikolla yli:
    http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...431065&lang=fi

Ja kolmas jota pääsi ainakin puoltoista vuotta sitten pyörä kainalossa...
    http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...431685&lang=fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MutaMika Katso viesti
    Ski: Käyppä joskus nappaan Jäälistä pokaali...
    Ai niin, pittääpä tulla hakemaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Toinen silta on heikompi mutta menin siitä viime viikolla yli:
    http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...431065&lang=fi
    Taitaa olla tämä se mitä tarkoitin. Jotenkin se tuntuis olevan lähempänä kalimenkylää, mutta ehkä on väärä fiilis. Joskus ennekin ollu näissä kartta- ja suunnistushommissa.
    Keep it succis.

mtbr Guest
    Lisäämpä vielä että oon "vasta" 14 vuotias että jos se jotenkin häiritsee (nimittiän kerran on näin tapahtunut...) lenkille menoa mun kanssa. Hyvin mun pitäs kyllä pysyä perässä mutta jos se vain joitain ihmisiä vaivaa niin silleppä ei voi mitään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tommi K Katso viesti
    Taitaa olla tämä se mitä tarkoitin. Jotenkin se tuntuis olevan lähempänä kalimenkylää, mutta ehkä on väärä fiilis. Joskus ennekin ollu näissä kartta- ja suunnistushommissa.
    voit olla oikeassa, mää oon tullu sillan yli aina pohjoispuolelta, ja laitoin tuon merkin vähä niinku sinne päin . Se näkyy pohjoispuolen polulta helposti mutta eteläpuolen tieltä siihen on tarvottava pikkasen semmosen hakkuualueen poikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtbr Katso viesti
    Lisäämpä vielä että oon "vasta" 14 vuotias että jos se jotenkin häiritsee (nimittiän kerran on näin tapahtunut...) lenkille menoa mun kanssa. Hyvin mun pitäs kyllä pysyä perässä mutta jos se vain joitain ihmisiä vaivaa niin silleppä ei voi mitään.
    Ei mua ainakaa häiritte ellet ala mua vanhaksi haukkuun

Ei sitten mitään saumoja tunnu löytyvän lenkille lähtöön. Aina jotain ihmeellistä näiden tapahtumien aikaan, vaimo töissä, syksyn kiireitä, jne, jne... Joku päivä se vielä onnistuu.

mtbr Guest
    Tässä mietiskelen että tuota lunta on tullu aika palio tänää nii ei taida musta olla kyllä lenkille lähtemään....
    mtbr muokkasi tätä : 11.11.2010 at 20.22

Kuka osaa laittaa tarkasti kartalle Kalimenojan ylittävän sillan Alakyläntien ja Kalimenkylän välillä? En tosin tiedä onko niitä useampi. Itse tiedän yhden. Komea ja tukeva malli. Eteläpuolella joku hakkuuaukea tms.
    tässä harjoituksessa näkyy molemmat sillat, se Kalimenkylän puoleinen ja Auranmajan itäpuolen vankka silta. Molemmista on menty yli tällä keikalla.
    http://www.sports-tracker.com/#/work...s5glp8lfpt5f87

Tässä kanssa näkyy se kysytty silta valokuvien kera.

http://www.sports-tracker.com/#/work...9jgeg65e88bqu1

Yli ei ole siis menty, mutta tuo toinen kuväläjä (sen OTB dokumentin jälkeen ;-)) on kyseiseltä paikalta. Aika mielenkiintoista oli noita polkuja aukoa, hyvin oli kuopat ja muut piilossa. Taidan sittenkin laittaa ne IceSpikerit alle pian...

On nämä oululaiset mettäukot aika järkiköyhää sakkia. Kattokaapa nytki nuo kehnot kuvat eiliseltä lenkiltä. http://www.sports-tracker.com/#/work...ujutt4i3inkcao
    Keskelle tietä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PetteriY Katso viesti
    Tässä kanssa näkyy se kysytty silta valokuvien kera.

http://www.sports-tracker.com/#/work...9jgeg65e88bqu1

Yli ei ole siis menty, mutta tuo toinen kuväläjä (sen OTB dokumentin jälkeen ;-)) on kyseiseltä paikalta. Aika mielenkiintoista oli noita polkuja aukoa, hyvin oli kuopat ja muut piilossa. Taidan sittenkin laittaa ne IceSpikerit alle pian...

Kuinka hankala tuo on vetää pimeässä? Eilen vedin kalimen vartta ja kolmesti sarvien yli. Tänään voisi ottaa helpomman reitin ja tuota ajattelin kokeilla. Eli onko helpompi kuin auran majan puoleinen kalimen varsi?

Mika

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikri Katso viesti
    Kuinka hankala tuo on vetää pimeässä? Eilen vedin kalimen vartta ja kolmesti sarvien yli. Tänään voisi ottaa helpomman reitin ja tuota ajattelin kokeilla. Eli onko helpompi kuin auran majan puoleinen kalimen varsi?

Mika
    Olen varmaan Auran puolella ajanut sitten aina liian kaukana ojasta, kun en ole sieltä oikein polkua löytänyt, huonokuntoista metsäautotietä vaan. Tuo pohjoispuoli on enempi oikeaa polkua ja paikoin ihan vaativaakin. Voi sitä varmaan pimeälläkin ajaa, mutta itse kävisin ainakin ekan kerran valoisan aikaan kattomassa ensin.

Olen varmaan Auran puolella ajanut sitten aina liian kaukana ojasta, kun en ole sieltä oikein polkua löytänyt, huonokuntoista metsäautotietä vaan. Tuo pohjoispuoli on enempi oikeaa polkua ja paikoin ihan vaativaakin. Voi sitä varmaan pimeälläkin ajaa, mutta itse kävisin ainakin ekan kerran valoisan aikaan kattomassa ensin.
    Auranmajan puoleinen polku lähtee Alakyläntieltä (kaupungista tullessa), hieman ennen Kalimeenojan ylittävää siltaa. Aluksi hieman metsäautotietä ja koukkaa siitä vasemmalle aivan ojan varteen noin sadan metrin jälkeen. Kesällä tuo polku on ainakin aivan loistava, joskin sieltä löytyy aika paljon juuria, mutta sehän ei haittaa Näin talvella, polku menee aika nopeasti ajamattomaan kuntoo, koska tuonne harvoin eksyy koiran ulkoiluttajia polkuja tallomaan.

No, odotin valoisaa ja vedin tänään. Onneksi oli valmis jälki. Kesällä varmasti kiva reitti. Nyt meni vähän talutteluksi.

huomenna vois kokeilla polkuja aurailla vaihteeksi valosalla keskipäivän aikaan....

ajoin saman polun ja siitä sillan yli Välikylän kautta Jääliin, joku oli kerenny ensin...
    Kaunis ilma oli.

Joku oli ajellu ladullaki siinä välissä, kun Heikanharjussa kävin kääntymässä. Pyörälenkit voi taas suunnata muualle, kun hiihtokausi on alkanut. Onhan noita polkuja mettät täynnä.
    Keep it succis.

Joku oli ajellu ladullaki siinä välissä, kun Heikanharjussa kävin kääntymässä. Pyörälenkit voi taas suunnata muualle, kun hiihtokausi on alkanut. Onhan noita polkuja mettät täynnä.
    Totta, mutta kaikken fiksuin oli ollut joku moottorikelkkailija, joka oli kaahottanut Saaran tallin ja Jylkynkankaan välin soransekaiseksi möhjöksi. Siinä kohti ei pyörän jälki enää paljon hiihtäjää harmittanut...

Vaan koitetaan pitäää meidän lajin maine noita kelkkailijoita parempana !

MiniMii Guest
    Löytyykö joltakulta hyvää reittiä "maanantain klassikon" tilalle, jotta ei tulisi noita "yhteentörmäyksiä" hiihtäjien/latujen kanssa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MiniMii Katso viesti
    Löytyykö joltakulta hyvää reittiä "maanantain klassikon" tilalle, jotta ei tulisi noita "yhteentörmäyksiä" hiihtäjien/latujen kanssa?
    Minä voisin tänään lähteä kiertelemään etelän polkuverkostoa, mikäli on mielenkiintoa lähteä matkaan. Ei tarvitse ajaa latupohjia pitkin...

Klo 19.00 Suvalan pihalta?

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiovan Dynamo Katso viesti
    Minä voisin tänään lähteä kiertelemään etelän polkuverkostoa, mikäli on mielenkiintoa lähteä matkaan. Ei tarvitse ajaa latupohjia pitkin...
    Klo 19.00 Suvalan pihalta?
    Hyvää lenkkiä oli, kiitokset ajoseuralle!
    px / #55 / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •