HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 22 / 55 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 1631

Aihe: Taistelu tappajasepeliä vastaan

  1. #631
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tampesteri
    Viestit
    1.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti quubba Katso viesti
    ei tarvitse sitten maksaa niille korvauksia "huonosta" kunnossapidosta, kun ovat lentäneet nurin "yllättävän" liukkaalla tiellä.
    Taitaa olla aika teoreettista, eiväthän nuo maksa nykyään enää korvauksia edes tapposepelin puhkomista renkaista.

    Näin siis Sapelisepeli-Salermon aikana.
    No dogs, no masters

  2. #632
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    39
    Tässois kevyttä pistosuojaa kaipaaville. Ei paina ainakaan juuri mitään.
    http://www.panaracer.com/products/ac..._flataway.html
    Epämukavaa.. Sepä mukavaa!

  3. #633
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henki Hieveri Katso viesti
    Näin siis Sapelisepeli-Salermon aikana.
    Salermolla tuskin on asian kanssa mitään tekemistä, kun sepelin teroituksesta ja levityksestä taitaa vastata rakennusvirasto eikä kaupunkisuunnitteluvirasto.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  4. #634
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kainuu
    Viestit
    30
    Noista Schwalben CX compeista. Olen ajanut moisilla hiukan yli 3000km ympärivuotista ajoa ja takarenkaasta on kulutuspinta paikoin poissa ja punainen pistosuojaus näkyy (ajan renkaan loppuun). Eturenkaassa on jonkinverran vielä kulutuspintaa jäljellä. Rengasrikkoja ei ole vielä tullut.

    Pito näissä renkaissa on talvella aika kehno, myös lumisella pinnalla. Vetopitoa ei juuri ole, muutenkin liukkaanoloiset ja lumessa kulkevat kiemurrellen. Ihan ok yleisrenkaiksi, mutten enää uusia samanlaisia hanki.

  5. #635
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    tänään kävin hakeen ilmaset Nokian w106 hakkapeliitat ja luulen että ne ois sepeliä vastaan hyvät
    Ainakin hinta/laatusuhde on kohdallaan, jos ilmaiseksi sait. Tuommoisilla tuli ajeltua viime talvena sepelilläkin ja hyvin kesti.

  6. #636
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    Ainakin hinta/laatusuhde on kohdallaan, jos ilmaiseksi sait. Tuommoisilla tuli ajeltua viime talvena sepelilläkin ja hyvin kesti.
    Heh, juu noin hankittuna olis kyllä ihan huippurenkaat.

    Itsekin päästellyt W106:lla kaksi talvea/jokusen tuhat kilsaa ja nolla rengasrikkoa. Yksi iso lasinsiru tosin ehti kaivaa itsensä melkein sisäkumiin asti, kun en ajoissa huomannut sellaisen tarttuneen matkaan ja nyt on ihan pieni reikä jo läpi asti Nokialaisessa. Että saa nähdä pystyykö tuolla enää tätä talvea ajamaan rikoitta. Niin tai näin, vanhemmiten tuo sapelinvastustuskyky noissa kuulemma heikkenee oleellisesti muutenkin.

  7. #637
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SingleSeppis Katso viesti
    Tässois kevyttä pistosuojaa kaipaaville. Ei paina ainakaan juuri mitään.
    http://www.panaracer.com/products/ac..._flataway.html
    Onkos kellään käytännön kokemusta miten hyvin moiset ohuemmat suojanauhat toimivat käytännössä paksuhkoihin pistosuojanauhoihin verrattuna?

  8. #638
    Alkaa tappajasepeli näköjään taas puremaan. Jo kahtena peräkkäisenä päivänä olen nähnyt fixi/cyclo-cross miehet taluttamassa rengasrikkoista pyörää Pasila-Linnunlaulu välisellä raitilla Helsingissä.
    Itsellä vaihtuu W106:t alle heti kun ensimmäisen kerran hiekoitetaan työmatkareitti. Niillä sitten ajella kaksi ensimäistä kuukautta +5-+10 asteen lämpötiloissa.
    - Put me back on my Bike -

  9. #639
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo, Perkkaa
    Viestit
    72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Onkos kellään käytännön kokemusta miten hyvin moiset ohuemmat suojanauhat toimivat käytännössä paksuhkoihin pistosuojanauhoihin verrattuna?
    En ole itse kokeillut, mutta tämän ketjun aikaisemmat kommentit taitavat tiivistyä näin: Panaracer on liian huokoista pärjätäkseen sepelille, Slime on niin kovaa että pahimmillaan puhkoo itsestään sisäkumin ja Weldtide on hyvä, jos ottaa tarpeeksi leveän että se suojaa myös sivummalta.

  10. #640
    nakamura10 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pirkka Katso viesti
    Ainakin hinta/laatusuhde on kohdallaan, jos ilmaiseksi sait. Tuommoisilla tuli ajeltua viime talvena sepelilläkin ja hyvin kesti.
    taitaa olla paras hinta-laatu tuossa annankadun spectrassa.

  11. #641

    Joko sitä on levitetty

    Pari päivää lepäillyt kun on ollut niin kylmää ja liukasta. Huomenna pitäisi kuitenkin taas tulla pyörällä töihin. Arvon nyt että laitanko jo nastat alle vai ajanko vielä kesärenkailla. Reitti kulkee Tuusulan tietä Korson liittymästä alaspäin kehäykköselle ja sieltä Lassilan ja Munkkiniemen läpi Espoon Keilaniemeen.

    Onko mitään havaintioa että onko tälle reitillä jo levitelty sepeliä ?

  12. #642
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo, Perkkaa
    Viestit
    72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Pari päivää lepäillyt kun on ollut niin kylmää ja liukasta. Huomenna pitäisi kuitenkin taas tulla pyörällä töihin. Arvon nyt että laitanko jo nastat alle vai ajanko vielä kesärenkailla. Reitti kulkee Tuusulan tietä Korson liittymästä alaspäin kehäykköselle ja sieltä Lassilan ja Munkkiniemen läpi Espoon Keilaniemeen.

    Onko mitään havaintioa että onko tälle reitillä jo levitelty sepeliä ?
    Leppävaarasta etelään ei vielä eilen ollut.

  13. #643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Pari päivää lepäillyt kun on ollut niin kylmää ja liukasta. Huomenna pitäisi kuitenkin taas tulla pyörällä töihin. Arvon nyt että laitanko jo nastat alle vai ajanko vielä kesärenkailla. Reitti kulkee Tuusulan tietä Korson liittymästä alaspäin kehäykköselle ja sieltä Lassilan ja Munkkiniemen läpi Espoon Keilaniemeen.

    Onko mitään havaintioa että onko tälle reitillä jo levitelty sepeliä ?
    Jeps, nastat alle laitettiin ja pyörällä töihin tänä aamuna tultiin. Onneksi oli nastarenkaat, ensimmäinen 15km sohjossa ajoa, ilman nastoja olisi varmaan ollut aika toivotonta touhua. Nyt sentään pääsi eteenpäin. Marathon Winterit 35mm toimi vielä hyvin 5cm sohjossa.

    Pyörän kokonaispainokaan ei noussut kuin vajaan puoli kiloa nastarenkaista ja pistosuojanauhoista. Samalla vaihtui kylläkin myös vanteet. Ilmeisesti Trekin cyclossa tulevat vakiovanteet on vielä painavammat kuin Shimanon perusmaantiekiekot WH-R500.

    Niin ja sitä sepeliä ei ainakaan kovin paljoa jos yhtään (sohjon seasta ei vielä täyttä varmuutta) ollut levitelty vielä teille.

  14. #644
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Kyllä määkin eilen ajellessa funtsin että pitäiskö laittaa fillariin nastat tai jarrut. Oli nääs fixi pikkasen äkkinäinen kinnalla sileillä katurenkailla kun oli jäätä alla....

  15. #645
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Espoossa luotetaan sepeliin. Helsingissä luotetaan loskan poistamiseen. Näin voisi päätellä tämänaamuisen työmatkan perusteella. Tänään tuli talven eka sepelin aiheuttanut rengasrikko.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  16. #646
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo, Perkkaa
    Viestit
    72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Espoossa luotetaan sepeliin. Helsingissä luotetaan loskan poistamiseen. Näin voisi päätellä tämänaamuisen työmatkan perusteella. Tänään tuli talven eka sepelin aiheuttanut rengasrikko.
    Sitten vaan palautetta menemään, joka kerrasta ja joka paikkaan. Ei jää pelkästään Hiilarin harteille, ja ehkä päättäjätkin hieman miettivät että ongelmia saattaa olla useammallakin ihmisellä.

  17. #647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Jeps, nastat alle laitettiin ja pyörällä töihin tänä aamuna tultiin. Onneksi oli nastarenkaat, ensimmäinen 15km sohjossa ajoa, ilman nastoja olisi varmaan ollut aika toivotonta touhua. Nyt sentään pääsi eteenpäin. Marathon Winterit 35mm toimi vielä hyvin 5cm sohjossa.

    Pyörän kokonaispainokaan ei noussut kuin vajaan puoli kiloa nastarenkaista ja pistosuojanauhoista. Samalla vaihtui kylläkin myös vanteet. Ilmeisesti Trekin cyclossa tulevat vakiovanteet on vielä painavammat kuin Shimanon perusmaantiekiekot WH-R500.

    Niin ja sitä sepeliä ei ainakaan kovin paljoa jos yhtään (sohjon seasta ei vielä täyttä varmuutta) ollut levitelty vielä teille.
    No niin tänään sitten ajattelin vähän keventää ja laitoin taakse Schwalben Marathonin. Ei olisi kannattanut, 5km sepelin päällä ajoa ja rengas rikki. Mikään ei ole niin vmaista kuin paikata rengas pimeällä ja paskaisella kadulla. Töihinkin pitäisi ehtiä. No ei auttanut kuin palata takaisin kotiin. Paikattu rengas ei tietenkään kestänyt kotiin asti. Sisureita meni kaksi kotimatkalla ja viimeinen kilometri käveltiin.

    Se on paree vain laittaa sekä eteen että taakse nastarenkaat ja lisäksi vielä pistosuojanauhat jos välttämättä haluaa talvipyöräilyä harrastaa. Kävi pari kertaa mielessä sekin että onko tässä harrastuksessa mitään järkeä.

  18. #648
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    295
    Oisko suosituksia renkaista maasturiin, jotka kestäis sepeliä? Kohtuullisesti rullaava nappulakumi ois paras. Nastoja en tartte, mutta jotain kuviota ois hyvä olla. Suurin osa pistosoujatuista näyttää vain olevan joko sliksejä tai nastoilla.
    Nyt on ollut alla jotkut misukan kumit. Ne kesti viime talven kohtuu hyvin, muutaman kerran sepeli nitisti ne, mutta nyt näyttää tilanne taas heikommalta.

  19. #649
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Nastarenkaat? Jos nyppis nastat pois vaikka Nokian nastarenkaista niin kestäiskö sepeliä yhtä hyvin?

  20. #650
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    UST + Litkut. Kerran on Burritosta tullut lasinpala läpi, senkin stanssi paikkasi vaikka oli nappulan vieressä monta milliä iso viilto.

  21. #651
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Tampesteri
    Viestit
    1.068
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Kävi pari kertaa mielessä sekin että onko tässä harrastuksessa mitään järkeä.
    Pahimman kivikauden aikana olen siirtynyt ajoradalle ajelemaan kivikentiltä.
    No dogs, no masters

  22. #652
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    UST + Litkut. Kerran on Burritosta tullut lasinpala läpi, senkin stanssi paikkasi vaikka oli nappulan vieressä monta milliä iso viilto.
    Lämmin kannatus. Vanha Contin Flow on syönyt sepeliä ja lasia kohtuullisen määrän. Renkaasta näkee selvästi, että pistoreikiä on tullut ja paljon. Kertaakaan ei ole matka katkennut tuon takia. Välillä on toki pitänyt lisätä ilmaa, mutta sitäkään ei kesken matkan.

    Eikä ole pakko olla edes aito UST. Konversiosarjoillakin tulee ihan hyvä tulos, kunhan kehä on ehjä ja järkevissä toleransseissa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  23. #653
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tontsa Katso viesti
    Oisko suosituksia renkaista maasturiin, jotka kestäis sepeliä? Kohtuullisesti rullaava nappulakumi ois paras. Nastoja en tartte, mutta jotain kuviota ois hyvä olla. Suurin osa pistosoujatuista näyttää vain olevan joko sliksejä tai nastoilla.
    Nyt on ollut alla jotkut misukan kumit. Ne kesti viime talven kohtuu hyvin, muutaman kerran sepeli nitisti ne, mutta nyt näyttää tilanne taas heikommalta.
    Vanhaa DH-NBX:ää 2.3:na näytti vielä jäävän jokunen kappale Sportaxiin, kun kävin tänään hakemassa itselleni työmatkarenkaat talveksi.
    Edelliset samanmoiset on kestäneet tappajasepelin jo ainakin 4 talvea ja olivat Vesikolta saadessani vähän käytetyt.

  24. #654
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    No jos tolle linjalle.. 2.5 UST High Roller. Painoa vaan jotain 1.4kg ilman sisuria, per rengas.

  25. #655
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo, Perkkaa
    Viestit
    72
    Tänään on Perkkaa saanut kauttaaltaan hiekoituspeitteen (ehkä kuukauden viimeisen bussipysäkin siirtämisen kunniaksi). Sepelistä ei ainuttakaan havaintoa. Hämmentävää, kuitenkin virallinen kantahan lienee vieläkin että hiekka tekee kaikista astmaatikkoja eikä edes toimi kitkan lisäämiseen, kun täällä on niin meriolosuhteet.

  26. #656
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tontsa Katso viesti
    Oisko suosituksia renkaista maasturiin, jotka kestäis sepeliä? Kohtuullisesti rullaava nappulakumi ois paras. Nastoja en tartte, mutta jotain kuviota ois hyvä olla. Suurin osa pistosoujatuista näyttää vain olevan joko sliksejä tai nastoilla.
    Nyt on ollut alla jotkut misukan kumit. Ne kesti viime talven kohtuu hyvin, muutaman kerran sepeli nitisti ne, mutta nyt näyttää tilanne taas heikommalta.
    Schwalben Smart Sam on eri hyvä nastaton työmatkakumi talveksi. Rullaa kohtalaisesti asfaltillakin ja pitää riittävästi lumessa. Mulla on vanhat Alpencross-versiot, joissa on pistosuojaus ja niistä ei ole kolmen talven aikana mennyt ainoatakaan sepelinjyvää läpi. Nykyinen DD-versio lienee jotakuinkin vastaava, jos haluaa pelata varman päälle, mutta kuuleman mukaan ihan se halpisteräskaapeliversiokin on onnistunut vastustamaan sepeliä kohtuuhyvin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #657
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo, Perkkaa
    Viestit
    72
    Mikäs nyt on talven sepelitilanne pk-seudulla? Käyttääkö Espoo enää missään sepeliä? Käsittääkseni Helsingissä ei tilanne ole ainakaan muuttunut mitenkään.

  28. #658
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tpievila Katso viesti
    Mikäs nyt on talven sepelitilanne pk-seudulla?
    Eilen tuli jonkin verran lunta Vantaalla, mutta yllätyksekseni suurin osa tärkeimmistä väylistä oli aurattu reilun 30 kilometrin asiontimatkallani. Osa väylistä oli aurattu jopa niin tarkkaan, että asfalttia paistoi lumen alta. Talvikäyttöön ehkä liian kapeat renkaani (Schwalbe Marathon Plus 28-622) toimivat erinomaisesti. Tappajasepelistä ei taida lumikeleillä olla haittaa, ja tuollaisella aurauksella ne kyllä häviävät äkkiä tieltä.

    On Vantaallakin kyllä kylvetty turhaa hiekkasatoa, esimerkiksi kotitielleni päivää ennen edellistä lumipyryä (olikohan 10 vai 15 senttiä). Lumi ja hiekat lähtivät sitten seuraavana iltapäivänä auran mukaan. Samoin kylvettiin hiekkaa vajaa vuosi sitten päivää ennen ensimmäistä suurta lumipyryä. Sen jälkeen oli vielä sopivasti viikonloppu estämässä auraamista. Mitähän sillä hiekoittamisella tavoiteltiin? Pakkaslumihan ei ole liukasta, elleivät autot olleet jyränneet lunta tiiviiksi.

  29. #659
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Tampereen Turtolankadulla alkoi sepelikausi 10 minuuttia sitten. Kai sitä muuallakin on.

    (en jäänyt tarkemmin tutkimaan sepelin laatua)

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  30. #660
    Tänään posahti mummiksen takakumi Hämeentiellä. Helsingissä siis.

Samanlaisia aiheita

  1. Suojateippaus kiveniskemiä vastaan
    By walesi in forum Varusteet
    Vastaukset: 69
    Viimeinen viesti: 05.05.2025, 21.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •