HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 115 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.421 - 3.450 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

  1. #3421
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Mistäs hema tuon kypärä kiinnikkeen hankit. Siisti paketti ja kiinnike viimeistelee tuotoksen.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  2. #3422
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Komponenttien ja tarvikkeiden haalinta on käynnissä valoa varten.
    Ajattelin laittaa teflon suojatut kaapelit. Mistä tuota kannattaisi kotomaasta lähteä ostamaan? Tämä tuli yhtenä vaihtoehtona vastaan.

  3. #3423
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Umm.. epäilen, että mulla on ainakin yksi kenno kuollut tuossa DX-pyörävalon akkupaketissa.

    Mulla kun ei ole mtn kunnon kokemusta näistä sähköhommista, mittauksissa jne. Ala-astella taidettiin tehdä puuveistossa majakka, mutta siihen se kolvin ja tinan käyttäminen on jäänyt Jotenka.. Akkupaketti tai ainakin kutistesukka pitää kuitenkin avata/purkaa, jotta voin tehdä mittauksen. Mitä mittari suosittelette, joku perus yleismittari? Jos käy ilmi, että kennoja pitää vaihtaa, niin mitä välineitä/tarvikkeita tarvitsen tähän?
    Still rides with 26er

  4. #3424
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Mittaat yleismittarilla paketin jännitteen. Jos on 7-8.4V kaiken pitäis olla hyvin. Jos ei, on kennoja mäsänä tai suojaukset auki. Jos ei ole sitä balansointi johtoa (että näkee sen välikarvan 2s-akussa) niin paketti on pakko avata että näkee mikä kenno(t) on menny.

    ps. joskus noi suojatut kennot saattaa näyttää 0V kun suoja on lauennut, mutta tunkemalla hieman virtaa kennoon nousee takaisin "henkiin".

  5. #3425
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Pulloteline AM-tyylisessä pyörässä on yhtä paha tyylivirhe, kuin nousukahvat riser-tangossa. .
    Tälläistä tiukkapipoisuutta luulin esiintyvän vain maantie kuskien piirissä. Huolestuttavaa että ilmiö on edennyt maastopuolelle. Vai onko nimimerkki troh, piilo maantiekuski. Hmmm

    Sitten varsinaista asiaa, postin setä oli jättänyt lapun että yritettiin kyllä kovasti mutta ei onnannu, siis toimittaa paketti minulle käteen. Haettava näemmä tuolta postista sitten, melko reilua sanoisin. Eli episodi DX toimittaa akut lienee paremmalla tolalla. Vielä on jännitettävä mitä siellä paketissa on ...

    Mistä saisi sellaista ohutta kupari levyä josta voisi leikata kapeita suikaleita. Ne suikaleet tinataan kennon päihin. Päihin ja keskelle piirilevy johon noi kuparisuikaleet tinataan, hieman asennusliimaa muutama johto ja paketti olisi kohtuu siisti. Sen voi sitten tunkea sinne paljon parjattuun pullotelineeseen. tahi juomapulloon.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  6. #3426
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti

    Mistä saisi sellaista ohutta kupari levyä josta voisi leikata kapeita suikaleita. Ne suikaleet tinataan kennon päihin. Päihin ja keskelle piirilevy johon noi kuparisuikaleet tinataan, hieman asennusliimaa muutama johto ja paketti olisi kohtuu siisti. Sen voi sitten tunkea sinne paljon parjattuun pullotelineeseen. tahi juomapulloon.
    Minkä vahvusta ja minkä verran? Jos meillä töissä sattuu olemaan sopivan vahvusta levyä niin voin leikata peltileikkurilla määrämittaan liuskoja hammerlabraan.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  7. #3427
    Liittynyt
    06/2006
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Mistäs hema tuon kypärä kiinnikkeen hankit. Siisti paketti ja kiinnike viimeistelee tuotoksen.
    Se on Sigman tuote, Mirage Evo/X-pro tms. paketissa tuli mukana.
    Pyöriä

  8. #3428
    Kuparilevy kuulostaa melko paksulta kuvattuun tarkoitukseen. Kuparinen sidontavanne taitaa olla jo lähempänä haluttua vahvuutta? Löytynee... selviää huomenna jos kiinnostaa. Löytyy kyllä sitä levyäkin.

  9. #3429
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Minkä vahvusta ja minkä verran? Jos meillä töissä sattuu olemaan sopivan vahvusta levyä niin voin leikata peltileikkurilla määrämittaan liuskoja hammerlabraan.
    tosiaan puolen millin alle pitäis paksuus varmaankin olla, 0.25mm ??? onko sellasta edes?

    ja palat voisi olla (tuhertaa millimetri paperilla) ... 5x30mm kooltaan
    niitä tarvitaan 40 kpl. Mistä voi noutaa
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  10. #3430
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Joku jämäpala (ei siis tarpeeksi) tais olla 0.1 mm levyä ja puol millistä tais olla enemmäkin. Voin mä huomenna käydä katsomassa, mitä löytyy ja vaikka tehdäkin ne tässä samalla

    Mutta jos 0.4 tai 0.5 mm on liian vahvaa, niin luulen että meiltä ei löydy apuja...
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  11. #3431
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    kokeillaan sillä 0.4:sella
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  12. #3432
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    kokeillaan sillä 0.4:sella
    Nyt on +40 kpl vissiin 0.3 mm juotoskorvakkeita, 50 mm x 5-6 mm suurinpiirtein. Kalja per kappale, kiitos

    Laita vaikka pm niin sovitaan tavaran vaihdosta.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  13. #3433

    Kymysys

    Minkälaisia toimitusaikoja Cutterilta sopii odottaa? Tilaus sisässä...

  14. #3434
    Liittynyt
    01/2007
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Beetle Bailey Katso viesti
    Minkälaisia toimitusaikoja Cutterilta sopii odottaa? Tilaus sisässä...
    Itellä tullu about parissa viikossa.

  15. #3435
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Kaapista löytyy vanha Sigma Mirage Evo X lamppu jonka akut on ihan loppu ja meinasin köyhänä miehenä uusia siihen tuon akun.

    Tuolta linkistä katselin noita paristopitimiä, niin minkäslainen tuo pidin pitäisi oikein olla? Sigman polttimossa lukee 6 V ja 10 W. Eli 5 kpl 1.2 V akkuja sarjaan vissiin antaisi tuon 6 V jännitteen mutta montakos noita pitäisi rinnan laittaa että saisi järkevän paloajan? Antaako 10 kpl 2700 mAh akkuja noin 2.5 h paloaikaa käytännössä, vai kuinka se oikein menee?

    http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=4738


    Ps. Mistähän tuollaisia 6V halogeenipolttimoita mahtaa saada halvalla? Halkaisija on noin 35 mm.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  16. #3436
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Auttakaa viisaat insinöörit - en tajua sähköstä, akuista tms yhtään mitään.
    Ostin DX-kiinalampun. Onneksi Suomesta, koska laturi ei toimi tai akku ei lataudu. Edes paketista juuri otettuna. Nämä lähtee huomenna takaisin maahantuojalle. Haluaisin kuitenkin odottaessa ajaa. Huomasin, että työmatkapyörän n. 7 v vanhassa lampussa on samanlainen "istukka" kuin kiinanihmeessä.
    Vanhan akussa lukee: Nightpro nickel metal hydride ja laturissa mm. Ausg: 7.25 V - 500 mA, kiinanihmeessä: Li-ion charger, output: DC 8.4 V /1000mA.
    1) Voinko käyttää vanhaa akkua ja kiinanlamppua?
    2) Voinko käyttää vanhaa laturia ja kiinanakkua?
    Ei uskalla kokeilla ennenkuin joku viisaampi valistaa, ettei tule RÄJÄHDYS!
    Kiitos.

  17. #3437
    mutanaama Guest
    1. Voit. Jännite on vähän pienempi, mutta pitäisi riittää
    2. Et. Akku ei lataudu täyteen.

  18. #3438
    mutanaama Guest

    Uppia tälle.

    Alla yksinkertaistettua teoriaa, jolla pääsee alkuun.

    Ujo pyyntö:Toivon korjauksia yyveenä, jolloin voin suoraan korjata ne tähän tekstiin. Olisi vain yksi versio liikenteessä

    Diyvalon tekemiseen tarvitset:

    -Toimittajan kamppeille
    -Ledin
    -Heijastimen
    -Ajurin
    -Kotelon valolle
    -Kytkimen
    -Akun
    -Akkulaturin
    -Sekä nipun tarvikkeita, yleismittarin, kolvin, luottokortin ja/tai paypal tilin.

    Toimittajalistaa
    - Dealextreme.com Kaikkea sälää ja roipetta ledivaloihin
    - Kaidomain.com Kaikkea sälää ja roipetta ledivaloihin
    - Nadenex.fi Kaikkea sälää ja roipetta ledivaloihin
    - Led-tech.de Kaikkea sälää ja roipetta ledivaloihin
    - Rautasoini Alumiina
    - Khatod.com linssejä ja heijastimia
    - Ledil.fi heijastimia
    - Cutter kaikennäköistä kivaa
    Ledit
    Varteenotettavat Ledit kestävät mallista ja kytkennästä riippuen virtaa tällä hetkellä 500mA-3A. Jännitettä noin 3,5-12V. Tällä hetkellä "paras" ledi taitaa olla XP-G R2 tai R4. Parhautta voi sitten mitata monella eri tavalla, noissa Lm/W on kuitenkin jo aikas hyvä.

    Heijastin tai linssi
    Jokaiselle ledille löytyy oma heijastin, jotkut toimii ristiin, jotkut ei. Otsalampussa pitää olla riittävän leveä keila. Turhan tiukka spotti jäykistää niskaa, kun joutuu koko ajan pitämään kypärää tarkasti yhdessä asennossa.

    Ajuri
    Tämän säätämiseen käytetään ajureita, joita on kahdenlaisia:
    Laskevia (buck), akun jännite on suurempi, kuin ledien sallima maximi
    Nostavia (boost) kun akun jännitettä pitää nostaa tarvittavan virran saamiseksi
    Miksi ajuri:
    Ledin sisäinen vastus muuttuu lämpötilan mukaan. Esim. Sytytät ledin palamaan 3,6V jännitteellä, ja silloin sen sisäinen vastus on 3,6 Ohmia. Virta on tällöin 1A. Kun ledi lämpenee, sisäinen vastus pienenee esim 3:een ohmiin. Tällöin jännitettä pitää pystyä pudottamaan 3:een volttiin, muutoin virta kasvaa liian suureksi, ja ledi palaa poroksi. Eli Ajuri säätää jännitettä, jotta virta pysyy vakiona. Myös muita vaihtoehtoja on. Voit kytkeä neljä lediä sarjaan, jolloin ominaisjännite on esim (3,6+3,6+3,6+3,6) 14,4V.
    12V akulla ajettuna suoraan, ei virta varmasti kasva yli ampeerin, mutta et varmastikaan saa kaikkea haluttua valotehoa ulos. Ja HUOM, esim 12V lyijyakun jännite voi täyteen ladattuna olla 14,4V, jolloin ilman ajureita valot saattavat palaa hyvin nopeasti.

    Kåppa
    Kotelon voit tehdä sorvaamalla, tai käyttämällä mielikuvitusta. Alumiini on paras valinta keveyden ja hyvän lämmönjohtavuuden takia. Lämpöä voidaan johdattaa myös fillarin runkoon. Alumiinia saa mm RautaSoinilta Nekalasta
    Erillistä koteloa tarvita ollenkaan mikäli heijastin sinällään riittää. Tyyliin r2 dropin tai 52mm p7 heijastin. Esim mun stongavalo ja tai ET.

    Käyttölaite
    Kytkin voi olla on/off toiminen, jolloin ajurilta katkaistaan vain virta, mulla on tankovalossa vain irroitettava johto, ja se on toistaiseksi riittänyt. Se voi myös olla palautuva painike, jolla esim taskledin älykkäitä ajureita voi ohjelmoida, tai valita eri moodien välillä (täpö, puolikas, vilkku tjsp)

    Akut
    Vaikka ledivalot on pieniä, kuluttaa ne virtaa kuitenkin. Akun pitää olla riittävä kapasiteetiltaan (VAh), pelkkä Ah ei kerro vielä mitään. 12V Akku, jossa on 10Ah kapasiteetti, antaa 120VAh, joten voit polttaa 20W:n lamppua 6h (6X20=120) Laskentakaava ei ota huomioon mitään hyötysuhteen häviöitä, mutta tällä pääsee hyvin alkuun.
    Simppeleimillään akku vois olla kahdeksan pariston pidin, johon laittaa vaikka 2500mAh 1,2V enelooppeja tai vastaavia NiCad akkuja.
    Nykyään suurin osa käyttää lithium akkuja, joita saa esim DX:ltä.
    Noissakin akuissa kapasiteetti on helppo laskea (3,7VX2500Ah=9,25Wh)
    Eli 5W ledi palaa noin pari tuntia.


    Laturi saa sitten olla ko-akulle sopiva


    Vinkkejä
    Yksinkertaisimmin pääsee alkuun DX:n valmiilla moduulilla, esim http://www.dealextreme.com/products.dx/category.917 tuossa monta vaihtoehtoa ja valmiita osia. Itse oon käyttäny näitä kun on pitänyt saada nopeasti kevyt valo aikaiseksi. Tässä esimerkki gettoblastereista. ET-Valo antaa noin 400lm, ja se toinen siinä oikealla noin 800lm.

    Tässä malli siitä mitä tulee, kun valon tekee kunnolla
    Täällä samaa tavaraa
    mutanaama muokkasi tätä : 24.10.2010 at 19.28 Syy: lisää tietoutta

  19. #3439
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    1. Voit. Jännite on vähän pienempi, mutta pitäisi riittää
    2. Et. Akku ei lataudu täyteen.
    kiitos

  20. #3440
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ps. Mistähän tuollaisia 6V halogeenipolttimoita mahtaa saada halvalla? Halkaisija on noin 35 mm.
    Biltema, motonet, Clas ohlsson. Puuilo. Noista hakisin ensin.

  21. #3441
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahma Katso viesti
    Auttakaa viisaat insinöörit - en tajua sähköstä, akuista tms yhtään mitään.

    Vanhan akussa lukee: Nightpro nickel metal hydride ja laturissa mm. Ausg: 7.25 V - 500 mA, kiinanihmeessä: Li-ion charger, output: DC 8.4 V /1000mA.
    1) Voinko käyttää vanhaa akkua ja kiinanlamppua?
    2) Voinko käyttää vanhaa laturia ja kiinanakkua?
    Ei uskalla kokeilla ennenkuin joku viisaampi valistaa, ettei tule RÄJÄHDYS!
    Kiitos.
    Oon eri mieltä ku Mutanaama tuosta 2) kohdasta. Katso paljonko se 7.25V laturi oikeasti antaa. jos tulee 10-12V niin silloin toimii.

    Hyvin usein noi reguloimattomat (olikoha tää nyt oikea termi?) laturi antaa ihan mitä sattuu, eli reilusti yli nimellisjännitteen.

    Eli laturi seinään ja mittari 20V asennossa piikit liittimeen. Ei ole väliä kumpi on plus ja miinus, jos meni väärinpäin niin näyttää miinusmerkkistä jännitettä mittarissa.

  22. #3442
    mutanaama Guest
    Jos ilmoitetaan laturin jännite 7,25v, voi aika hyvin olettaa, että se olisi siihen reguloitu. 5Xnimh taitaa olla noin 6V nimellisjännite, ja ladattuna täyteen n 7V. Jos laturi puskee 10V, kuolee nimhit yhdellä latauskerralla, jos laturi jää kiinni pidemmäksi aikaa.

  23. #3443
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Tuommoisiin on puskettu 90-luvulta asti virtaa laturilla, jolla nyt lataillaan kaverin 18650 kennoja menestyksekkäästi.En muista tarkkaa jännitemäärää, mutta reguloitua se ei ole nähnytkään. oisko ollu 10,xx V.
    WOL nimh akku
    edit_ niin ja nimellisjännite on jotain kutosella alkavaa kuten mutanaama totesi, lähemmäs kahdeksan kai täynnä?

  24. #3444
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    254

    NiMH lataus

    NiMH akkujen latauksessa on kaksi yleistä lataustapaa. Halvempi on ns. munakellolataus, jossa akkua ladataan 0.1C virralla (teoriassa 10h latausaika) 16h ja tämä ylilataus varmistaa, että akku tulee täyteen ja akku kestää kohtuudella tämän ylilatauksen. Tämä munakelloajastin on joko sisäänrakennettu laturiin tai sitten tehtävä on jätetty käyttäjälle (unohtuu helpolla muutamaksi päiväksi). Ongelmana on, että puoliksi purettu akku pitäisi purkaa tyhjäksi ennen latausta, kun laturi ei välitä yhtään akun varaustilasta vaan lataa kuin akku olisi tyhjä. NiMH akkuja ei pitäisi purkaa alle 0.9V/kenno jännitteeseen, tosin 0V:n menneitä (lasten leluissa käy usein näin, siksi niissä halpoja Lidl:n kennoja) pystyy kohtuudella herättelemään isolla virralla, mutta yleensä kapasiteetista on menetetty noin 30%.

    Parempi (oikea) tapa on ladata se laturilla, jossa on delta peak tunnistus eli ladattaessa akkua riittävän isolla virralla (0.3-1C) latauksen lopussa, kun akku tulee täyteen tapahtuu pieni jännitetason lasku, jonka laturi tunnistaa ja lopettaa latauksen. Tällä tavalla puoliksi purettuja akkuja ei ladata liikaa. Jännitetason lasku johtuu akun nopeasta lämpenemisestä latauksen lopussa (sisäinen resistanssi pienenee akussa) eli toinen kohtuullinen tapa lopettaa on nopea lataus lopussa lämpötilamittaus. Hyvissä latureissa on molemmat ominaisuudet käytössä eli jos delta peak tunnistus ei jostain syystä toimi niin lämpötilan nousu katkaisee latauksen eikä laturi grillaa akkua liian kuumaksi.

    NiMH akuille luvataan 500-1000 lataus-purkaus kertaa, mutta harvoin tähän pääsee, kun tavallisten kalenteri-ikä on normaalisti 2-4 vuotta, käytti tai ei. Uusien LSD kennojen kestävyydestä ei ole vielä kokemusta, kun kaikki on vielä hengissä. Jos lataa halvalla laturilla on hyvä mitata latausvirta ja pyrkiä suhteuttamaan latausaika siihen huomioiden akun kapasiteetti.

  25. #3445
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.224

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Kaapista löytyy vanha Sigma Mirage Evo X lamppu jonka akut on ihan loppu ja meinasin köyhänä miehenä uusia siihen tuon akun.

    Tuolta linkistä katselin noita paristopitimiä, niin minkäslainen tuo pidin pitäisi oikein olla? Sigman polttimossa lukee 6 V ja 10 W. Eli 5 kpl 1.2 V akkuja sarjaan vissiin antaisi tuon 6 V jännitteen mutta montakos noita pitäisi rinnan laittaa että saisi järkevän paloajan? Antaako 10 kpl 2700 mAh akkuja noin 2.5 h paloaikaa käytännössä, vai kuinka se oikein menee?

    http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=4738
    Tähän ei tainnut kukaan vielä vastailla, joten vastaillaan, että näinhän se juuri menee.

    Järkevä paloaika sitten riippuu käyttötarkoituksesta. Vähintään kaksi kannattaa kuitenkin olla rinnan. Ulos saatava kapasiteetti kun riippuu myös suhteellisesta purkuvirrasta, ja yhdellä se olisi jo aika iso. Vähän yksinkertaistaen, jos yhdestä kymmenen akun paketista saat 2,5 tuntia valoa, voi olla, että kahdesta viiden satsista saisi erikseen ehkä vain kaksi tuntia. Se NiMH -kennojen kapasiteetti ilmoitetaan melko pienelle purkuvirralle, en tosin muista mikä se tarkalleen ottaen oli (ehkä 0,2C, eli viiden tunnin purku?)

    Minulla oli vuosia sitten Sigman Mirage, jota käytin viidellä NiMH D-kennolla (tai on se edelleen, en vain ole käyttänyt). Kannattaa toki käyttää AA-kennoja, ovat sekä kapasiteetti/paino- että hinta/kapasiteetti -suhteiltaan parempia.

    edit: Niin ja noihin "Voiko NiMH-laturilla latailla Li-ion -akkuja" keskusteluihin, niin kenties joissain tapauksissa joillain tavoilla voi, mutta itse en kyllä lataisi. Mielestäni kenellekään, jonka pitää asiaa netissä kysyä, ei myöskään pitäisi sitä suositella.

  26. #3446
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Uusien LSD kennojen kestävyydestä ei ole vielä kokemusta, kun kaikki on vielä hengissä.
    Vanhoista LSD-kokeiluista kaikki sen sijaan eivät ole enää hengissä

  27. #3447
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Mulla nuo niukasti itsestään purkaantuneet kennot ovat tosiaan toimineen väitetyn mukaisesti. Ainakin purkaantuminen itsestään on ollut paljon vähemmän kuin tavallisilla kennoilla.

    Kapasiteetti taas on monesti reilusti pienempi, joten jos kennot on tarkoitus käyttää latauksen jälkeen eikä vasta kuukausien päästä, voi tavallinen kenno olla parempi valinta joskus.

  28. #3448
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Beetle Bailey Katso viesti
    Minkälaisia toimitusaikoja Cutterilta sopii odottaa? Tilaus sisässä...
    Tuli tehtyä näköjään samantien pari tilausta kerralla. Ensimmäinen ja viimeinen. Nyt ventataan piirilevyjä ledeille, odottavat niiden saapuvan MUUTAMASSA VIIKOSSA
    Palaute ei ollut 100% ystävällinen...

  29. #3449
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Sain vihdoinkin valopään valmiiksi ja se jopa toimii heti ensimmäisellä kerralla.


    http://www.students.tut.fi/~koistine...pu/lamppu1.jpg


    http://www.students.tut.fi/~koistine...pu/lamppu2.jpg

    Kaikkineen kypäräkiinnikkeineen lamppu painaa ilman akkua 198 g. voi olla että on liian painava kypärässä pidettäväksi. Pitää katsoa jos keksisin jonku kiinnikkeen joka olisi edes himpun verran kevyempi ja jolla saisi painopisteen matalemmalle.

    Valokuvio on melko kehno. Spotti on tiukka ja kirkas, hajavalo haalee ja laaja. Muistuttaa lähinnä taskulamppua. Verrokkina on Hopen 4vision, jonka kirkkain osa on himmeämpi mutta valokuvio huomattavasti laajempi. Mutta eiköhän tuolla polulla jotain nää, kun lisänä on edellämainittu Hope. Ja ainakin sillä voi muistutetlla mahdollisia kolmion takaa päälle tulevia autoilijoita. Muuten ei oo valopäätä tarkoitus kadulla käyttää, kytkennätkin on vain on/off.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  30. #3450
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Nyt alkaa hiljalleen olemaan tarvittavat osat tontilla, pieniä koneituksia pitää vielä teettää.
    Ledit tuli nopeasti täältä, aika suppea on tosin valikoima, myös driveri tuli alle viikossa Tasklediltä.

    Akku vielä mietityttää, miltä nämä 1 tai 2 vaihtoehdot vaikuttaisi?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •