HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 36 / 64 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 1920

Aihe: DealExtreme Kiinaihme

Noniin, tänään tuli lähipostiin paketti. Laitoin vasta nyt tänne viestiä, ettei tule turhaan noita seurantaviestejä.

Itellan seurannan mukaan 11.10 lähti Hong Kongista (HKP: 12.10), ja sitten seuraava tilanne "Toimitettu tulliin. 15.10". Tänä aamuna tilana on "Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä".

Eli tälläset tilasin:
    01489 Tiny Projection Clock Keychain x 1 $2.20 ~1.57 €
    03639 9-LED Bike Safety Strobe Light (2*AAA)x 1 $3.38 ~2.40 €
    20714 Mini Microphone Voice Recorder with Strap for All iPod (Black)x 1 $3.83 27528 1000mA USB Power Adapter/Charger with Plug Converter (100~240V/EU Plug) x 1 $3.80 ~2.70 €
    32974 Fotopro Flip Motion Mount for Digital Camera/Camcorder (Orange) x 1 $8.38 ~5.96 €
    = $21.60
    = 16.44 € (PayPalin kurssi: 1 € = 1.31420 $)

Noniin, Fotopron teline on ihan hyvä, mutta tarranauhat ei kauaa kestä. Siis tarra-pinta. Teline näyttäs olevan samaa materiaalia kuin jotkut kameroiden tripodit.
    Sami93 muokkasi tätä : 18.10.2010 at 22.18

Valona tangossa koemielessä kaksin kappalein http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12325 ja akkuina viime talveksi hankitut kenot http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5776. Hienosti näki ajaa pyörätietä valaistuksesta riippumatta. Ovat kestäneet kaikki kelit pidempäänkin, toisin kuin mun 5-mode vastaava joka odottelee kolvin avulla tehtäviä elvytystoimia. Mun 2-modet syövät ihan täydella akulla himpun ylivirtaa, joten pitkäikäisiä nekään eivät ole. Vaihdetan sitten muutaman vuoden välein, ok tuolla hinnalla.

Vastaan tulevista koirankusettajista ei tarvinnut lamppuparin ansiosta kirjoitella tuonne avautumis-ketjuun Samaan suuntaan kulkevissa auttaisi himpun joku spottimainen suunnattava valo enemmän.

Vähän harmittelin muutenkin suunnattavan kypärävalon puutetta, johon tälle talvelle koemielessä hankittu http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44270. Tuo ei tosin ole lähelläkään speksejä (syö virtaakin minulla vaivaiset 1,5A), mutta suunnattavaksi riittää vähän heikompikin. Kiilakaan ei ole täysin mun makuun. Pitänee viilata tuotakin vähän muutenkin kuin ensi hätiin tehdyn lämmönjohdumisen parantamiseksi tai hankkia joku muu suosiolla tilalle.

Laturina mulla on muutama kappale näitä http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13820. Kaikki tasaista ja riittävää keskilaatua. Vuosi takaperin hankittu pari on edelleen aktiivikäytössä ja kolmaskin tuli haalittua rinnallle toiseen paikkaan jätettäväksi. Laturina ok, joskin ei täydellinen (esim. ajastimet yms turvamekanismit puuttuu, kuten tosin monista laatumerkeistäkin).

Akkujen suhteen on kokemusta joistain muistakin, joskus tullut huonoja yksilöitä vastaan, mutta pääsääntöisesti dx:n kommentteja lukemalla on ollut lopputulos lukemaani vastaavia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sami93 Katso viesti
    (PayPalin kurssi: 1 € = 1.31420 $)
    Ihan uteliaisuuttani kysyn, oliko kyse siitä express maksutavasta, kun tänään tuli PayPal tilillä kurssiksi 1 € = 1.34523 $ DX:ssä. Näissä pikkusummissa asialla ei kylläkään ole mitään merkitystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Ihan uteliaisuuttani kysyn, oliko kyse siitä express maksutavasta, kun tänään tuli PayPal tilillä kurssiksi 1 € = 1.34523 $ DX:ssä. Näissä pikkusummissa asialla ei kylläkään ole mitään merkitystä.
    Joo, oli express, kun viimeksikin toimi sillä ihan hyvin. Fotopron telinettä kokeilin toiseen pyörään, ja kyllä ton saa pysymään suorassa kun tiukentaa tarranauhat ihan kireiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Valona tangossa koemielessä kaksin kappalein http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12325 ja akkuina viime talveksi hankitut kenot http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5776. Hienosti näki ajaa pyörätietä valaistuksesta riippumatta. Ovat kestäneet kaikki kelit pidempäänkin, toisin kuin mun 5-mode vastaava joka odottelee kolvin avulla tehtäviä elvytystoimia. Mun 2-modet syövät ihan täydella akulla himpun ylivirtaa, joten pitkäikäisiä nekään eivät ole. Vaihdetan sitten muutaman vuoden välein, ok tuolla hinnalla.

Vastaan tulevista koirankusettajista ei tarvinnut lamppuparin ansiosta kirjoitella tuonne avautumis-ketjuun Samaan suuntaan kulkevissa auttaisi himpun joku spottimainen suunnattava valo enemmän.

Vähän harmittelin muutenkin suunnattavan kypärävalon puutetta, johon tälle talvelle koemielessä hankittu http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44270. Tuo ei tosin ole lähelläkään speksejä (syö virtaakin minulla vaivaiset 1,5A), mutta suunnattavaksi riittää vähän heikompikin. Kiilakaan ei ole täysin mun makuun. Pitänee viilata tuotakin vähän muutenkin kuin ensi hätiin tehdyn lämmönjohdumisen parantamiseksi tai hankkia joku muu suosiolla tilalle.

Laturina mulla on muutama kappale näitä http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13820. Kaikki tasaista ja riittävää keskilaatua. Vuosi takaperin hankittu pari on edelleen aktiivikäytössä ja kolmaskin tuli haalittua rinnallle toiseen paikkaan jätettäväksi. Laturina ok, joskin ei täydellinen (esim. ajastimet yms turvamekanismit puuttuu, kuten tosin monista laatumerkeistäkin).

Akkujen suhteen on kokemusta joistain muistakin, joskus tullut huonoja yksilöitä vastaan, mutta pääsääntöisesti dx:n kommentteja lukemalla on ollut lopputulos lukemaani vastaavia.
    Onpa annettu akulle nimi, varsinkin kun on DX:n myymä

Jaha, oman pari kuukautta vanhan riistovalon laturista taisi tulla käyttösavut ulos. Verkkoon kytkiessä kuului jännittävä räpsäys ja vieno palaneen käry leijaili ilmassa. Nyt laturissa palaa jatkuvasti vihreä valo, kun se on kytkettynä akkupakettiin, eikä mitään lataamista tapahdu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ohra Katso viesti
    Jaha, oman pari kuukautta vanhan riistovalon laturista taisi tulla käyttösavut ulos. Verkkoon kytkiessä kuului jännittävä räpsäys ja vieno palaneen käry leijaili ilmassa. Nyt laturissa palaa jatkuvasti vihreä valo, kun se on kytkettynä akkupakettiin, eikä mitään lataamista tapahdu.
    Mulla muuten on tuo vihreä valo ilmiö ollut ihan alusta asti. Laturi kyllä toimii, joten luulin sitä ominaisuudeksi

Edit: niin siis vihreä palaa jos laturi on akkupaketissa, muttei verkossa. Verkkovirta + akkupaketti kombo toki näyttää punaista jos lataa ja vihreää kun lataus on valmis.
    pirtti muokkasi tätä : 20.10.2010 at 10.07 Syy: sekoilu korjattu

Hehhee.. Lupine on kestänyt jo kolmen vuoden latailut ilman mitään ongelmia.
    Mites se sanonta menikään...

jossakin vuosi sitten postasin tänne kuvia ko laturista sisältä ja jo silloin muistaakseni mainitsin että laturipiiri sinänsä oli asiallinen mutta kotelon sisällä oleva johdotus 230v töpselistä siihen piiriin oli vain muutamalla karvalla kiinni.
    oikeastaan kannattaa avata laturi ja katsoa että onko siellä vain johto irti vai jotakin muutakin kärähtäneenä ?

edit tässä noita kuvia

kuten näkyy niin toinen 230v johto on vain muutamalla karvalla kiinni enään ja laturi avattu vain kerran ja sekin tätä kuvausta varten

eikun vertailemaan että täsmääkö sisältö
    fsol77m muokkasi tätä : 21.10.2010 at 12.04
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

MasaA Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Minulla on riistovalo lainassa kun lainaajalta itseltään lupine poksahti!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harper Katso viesti
    28.9 laitoin tilauksen tästä http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44676
    tänään oli siirtynyt packaking statukseen. Onkos porukoilla menny tosta vielä pitkään, ennenkun paketti kopsahtaa perille? Alkaa tuo pimeys jo vaivaamaan.
    Tänään kopsahti ja hain pois. Toimitusaika siis 3 viikkoa tilauksesta, varsin hyvin mielestäni. Laturi on kyl erinäköinen, kuin tossa kuvassa.
    pedal damn it

Mjoo, johdot ovat ihan ok hajonneessa laturissani, mutta piirilevyn keskellä nököttävä mikropiiri, mikä lie smps-kontrolleri, on _halki_.
    Ei taida ihan kolvaaminen pelastaa.

28.9 laitoin tilauksen tästä http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44676
    tänään oli siirtynyt packaking statukseen. Onkos porukoilla menny tosta vielä pitkään, ennenkun paketti kopsahtaa perille? Alkaa tuo pimeys jo vaivaamaan.
    Tänään kopsahti ja hain pois. Toimitusaika siis 3 viikkoa tilauksesta, varsin hyvin mielestäni. Laturi on kyl erinäköinen, kuin tossa kuvassa.

Itse tilasin saman lampun 30.9 ja tänään hain postista. Itsellänikin oli laturi erillainen kuin DX sivuilla.

Mjoo, johdot ovat ihan ok hajonneessa laturissani, mutta piirilevyn keskellä nököttävä mikropiiri, mikä lie smps-kontrolleri, on _halki_.
    Ei taida ihan kolvaaminen pelastaa.
    voishan sen rikkimenneen osan käydä ostamassa tai tilaamassa elektroniikka liikkeestä ja kolvata uus tilalle... hyvässä lykyssä vehje toimii taas , huonossa lykyssä poksahtaa samantien..
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

maaginen loisto sanoi itsensä irti ennen aikaisesti!

niin siinä sitten kävi eli loppu kesästä syksyä varten hankittu pöyrävalo hajosi tietysti ekan pimeän ulkotestin jälkeen ennen ensimmäistä latausta, tämä lenkki siis vielä kuivissa oloissa.

Lamppuun ei syty valo, ei edes se punainen hiipuvan latauksen merkkivalo. Yritin ladata akkuja, mutta laturissa palaa koko ajan vihreä valo. Vähän kun akun ja lampun liittimiä koittaa nylkyttää niin saa valon syttymään ehkä sekunniksi, mutta siinä se.

Nyt sitten arveluttaa uskaltaako tilata uuden vastaavan tai muunlaisen mallin, mutta ei millään viittis palkita DX firmaa huonosta laadusta uudella tilauksella. Kalliiksihan tää lamppuharrastus tulee jos joka lenkin jälken saa ostaa uuden. Yritän vastustaa kiusausta painaa tilausnamiskuukelia parhaani mukaan... en lupaa että onnistun...

Olin aamulla lähdössä fillarilla töihin ja täysi akku oli tyhjentynyt yön aikana, ilmeisesti lampun merkkivalo syönyt akun tyhjäksi. No kestihän tuo jo vuoden aktiivista työmatkakäyttöä. Täytyy laittaa uusi akku tilaukseen. Jos pääkaupunkiseudulta joltain löytyy ylimääräinen ja ehjä akku (se perus 18650 neljällä patterilla), niin voin lunastaa pois, laita yv:tä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti

Itsellä vastaavat 900-lumen-wannabeet (5-modet) kestäneet jo kaksi vuotta *kovaa käyttöä* ja ainoastaan yksi akku kahdeksasta on pimahtanut. Toinen kypärässä ja toinen tangossa, seuranaan parisaatalumeninen kaupunkivalo.

Hyvin on pärjännyt ja hinta-laatusuhde on ollut meikäläisen mielestä aivan ylivertainen.

Tilasin itse myös tuollaisen 900-lumen-wannabee-2moden, akut, laturin, telinettä jne. Tilaus lähti tänään aamulla mutta saas nähdä milloin tulee. Uus tsykä saapuu vajaan parin viikon päästä mutta taidetaan tarvita pieni tai keskisuuri ihme, että tulisivat samoihin aikoihin. Edellinen tilaus tuli kyllä alle 10 arkipäivässä mutta siinä oli vain yksi härpäke.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    jossakin vuosi sitten postasin tänne kuvia ko laturista sisältä ja jo silloin muistaakseni mainitsin että laturipiiri sinänsä oli asiallinen mutta kotelon sisällä oleva johdotus 230v töpselistä siihen piiriin oli vain muutamalla karvalla kiinni.
    oikeastaan kannattaa avata laturi ja katsoa että onko siellä vain johto irti vai jotakin muutakin kärähtäneenä ?

edit tässä noita kuvia
    http://i7.aijaa.com/b/00212/6909178.jpg
    kuten näkyy niin toinen 230v johto on vain muutamalla karvalla kiinni enään ja laturi avattu vain kerran ja sekin tätä kuvausta varten

http://i5.aijaa.com/b/00196/6909179.jpg
    eikun vertailemaan että täsmääkö sisältö
    Omasta laturistani oli irronnut toinen akulle lähtevä johdin. Kolvasin sen kiinni ja taas toimii. Sisuskalut oli kyllä hiukan erinäköiset kuin noissa sun kuvissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    niin siinä sitten kävi eli loppu kesästä syksyä varten hankittu pöyrävalo hajosi tietysti ekan pimeän ulkotestin jälkeen ennen ensimmäistä latausta, tämä lenkki siis vielä kuivissa oloissa.

Lamppuun ei syty valo, ei edes se punainen hiipuvan latauksen merkkivalo. Yritin ladata akkuja, mutta laturissa palaa koko ajan vihreä valo. Vähän kun akun ja lampun liittimiä koittaa nylkyttää niin saa valon syttymään ehkä sekunniksi, mutta siinä se.

Nyt sitten arveluttaa uskaltaako tilata uuden vastaavan tai muunlaisen mallin, mutta ei millään viittis palkita DX firmaa huonosta laadusta uudella tilauksella. Kalliiksihan tää lamppuharrastus tulee jos joka lenkin jälken saa ostaa uuden. Yritän vastustaa kiusausta painaa tilausnamiskuukelia parhaani mukaan... en lupaa että onnistun...
    Eli liitin tai johto on mennyt rikki / olet rikkonut sen. Koita selvittää onko kontaktihäiriö akun vai lampun johdossa. Jos akun johto on rikki niin sitten yksi vaihtoehto on vaan tilata uusi akku.

Jos päätät tilata uusiksi koko satsin, niin maksan kyllä postikulut rikkinäisestä satsista jos lähetät mulle kierrätykseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Eli liitin tai johto on mennyt rikki / olet rikkonut sen. Koita selvittää onko kontaktihäiriö akun vai lampun johdossa. Jos akun johto on rikki niin sitten yksi vaihtoehto on vaan tilata uusi akku.

Jos päätät tilata uusiksi koko satsin, niin maksan kyllä postikulut rikkinäisestä satsista jos lähetät mulle kierrätykseen.
    Kuulostaa aikalailla samalta vialta joka oli omassakin laturissani. Se oli helppo korjata, katso edelliseltä sivulta.

Moi!
    On tuossa juuri liipasimella 85$ DX-tilaus (lamppua, akkua + sälää).
    Vaan tuohan on tämän päivän kurssilla noin 61€.
    Jääkö tulliin vai kannattaako varmuudeksi splitata kahdeksi tilaukseksi?
    Kokemuksia? Mikä on ollut arvokkain tullitta(alvitta) perille tullut DX-lähetys?
    -E
    Got to have Nerve in forest!

Pari kiinanihmettä eli noin 160 taalaa tuli suoraan postiin. Homma perustuu kai pelkästään tuuriin. Jos tilauksen voi jakaa niin itse ainakin olen jakanut ne noin 40 taalan paketteihin. Tulevat yleensä eri päivinä, mutta tulliin on todella pitkä matka eli mielummin käyn postissa (huom. ei enää Itella) useammin.

mutanaama Guest
    Laita kahteen eri tilaukseen, niin kuin minä itseäni tässä lukemattoman kerran toistaen toistan. Laita vaikka jokainen tilaus erikseen. Ei maksa sulle yhtään enempää, ja tavara ei jää DX:n varastoon odotelemaan sitä halvinta, lähes tarpeetonta puuttuvaa osaa.

Ihan halvimmat osat saa nopeammin jos ne pistää tulemaan samassa paketissa esim riistolampun kanssa. Pikkusälä kun toimitetaan ilman seurantakoodia ja niiden keskimääräinen toimitusaika on kaksin/kolmin/nelinkertainen verrattuna kalliimpiin seurantakoodillisiin tilauksiin.

Tuotteen tiedoista toki kannattaa tarkistaa että tuotetta on varastossa. Yhden tilauksen tästä syystä olen mennyt perumaan ja rahojen palautuksessa kesti n. kuukausi.

mutanaama Guest
    Mieluummin kaikki erikseen. Tavara ei tule sen nopeammin, oli seurantakoodia tai ei. Ja vaikka tila on In stock, saattaa kestää viikon supplieriltä toimittaa, ja toinen viikko lähtöön. Joskus tulee alta viikossa.
    Niillähän on maininta että uuden vuoden aikana kestää pidempään. Kiinalaisen ajattelutavan mukaan 2010 on melko uusi vuosi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Niillähän on maininta että uuden vuoden aikana kestää pidempään. Kiinalaisen ajattelutavan mukaan 2010 on melko uusi vuosi.
    Itse luulin, että monesti hidas toimitus/liikkeelelähtö johtuu siitä, että halvalla (ilmaiseksi toimitus) ei saa hyvää, mutta tämä selitys oli HYVÄ

Sain toissapäivänä postissa Panasonicin CR2 paristoja.
    Aitoudesta en tiedä mutta halvemmalla noita ei taida saada. Mittasin jännitteet kaikista, 4 niistä oli noin 3.05V ja yksi 3.18V.

Ja vielä jos joku ihmettelee mihin kukaan tälläsiä tarvitsee, niin itse polttelen niitä Quark Mini CR2:sessa.
    Kinkkujuusto muokkasi tätä : 23.10.2010 at 17.25

Cokkeli Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Tottakait se kestää ku se on LUPINE ! Pölö, mitä sä tänne tulet sitä esittelemään?

Osaisiko joku lamppuihin vihkiytynyt kertoa että mikä driveri kävis tällaiseen lamppuun ? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489

Kesti hyvin viime syksyn / talven mut meni syksyn eka lenkillä sököksi. Ajattelin et vika olisi ollut ledissä, mutta ketunmarjat se siinä ollut.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •