Pidetään nämä maantiehöpötykset omassa ketjussaan: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...=1#post1495376![]()
Mihinkäs aikaan meinaat(te) mennä ja ihan maantiemaantietäkö meinasitte ajella vaiko hiekkateillekin poiketa? Ette lähtisi aamulla kepittimeltä?
Pidetään nämä maantiehöpötykset omassa ketjussaan: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...=1#post1495376![]()
Mihinkäs aikaan meinaat(te) mennä ja ihan maantiemaantietäkö meinasitte ajella vaiko hiekkateillekin poiketa? Ette lähtisi aamulla kepittimeltä?
jos koko reittiä aattelee ajaa niin paras ajankohta voisi olla keväällä kun on maasto vähän kuivunut mutta heinä ei vielä kasvanut.
sunnuntaina suunnittelussa ajaa Petkelsuolta lähtien loppureitti.
laskeskelin että ajomatkaa tulisi n 30 km (autolta autolle) ja aikaa menisi n 4,5 t rauhallisesti ajellen taukoineen (maasto on hidasta). eli autolla on tarkotus ajaa tonne lähemmäs.
jos kiinnostusta on niin mun autoon mahtuu 1 hlö ja pyörä.
kelit näyttäs ihan hyviltä. onks JaSa su maisemissa?
Maantiekiitäjät kiitää maatiellä krossareineen mutta tosimiehet on mettässä eikö niin.
Onko kiinnostusta lähteä tännään iltapäivällä mettään haahuilemaan ihan valosaan aikaan? Suunnitelmissa on että lähen liiineteeseen kello 14.00. Vauhti tulee olemaan automaattisesti rauhallinen koska kroppa ei toimi optimaalisella tavalla. Maalikaupalla olen 14.00.
Maisemissa ollaan. Olen aamuvirkku ja yleensä lähdössä aikaisin liikkeelle. Voisin sovitella teille sopivaksi. Mihin aikaa tulette Hyvinkäälle? Reittisuunnitelmana näyttäisi olevan toi loppupätkä eli Petkelsuo - Rantasipi, vai kuinka? Onko lähtöpaikkaa ajatuksissa? Itse kiertäisin vastapäivään ko. lenkin.
Eilenaamulla lenkillä tuli mieleen että pitäis niitä talvirenkukoita http://www.actionsports.de/gb/Compon...ng::26775.html laitella alle elikkäs tilaushommia tarvis viritellä. Eli, oliskos muilla tarpeita piikkipyöristä? Voitas laittaa samaan tilaukseen. Laitelkaahan viestiä jos tarvetta on ni laitellaan samaan tilaukseen. Ja sitten vielä asiasta kukkaruukkuun...http://www.pelagus.fi/tarpeettomia.html
Mulle voit ottaa parin Ice Spiker Pro:ta. Saa vanhat siirtyä työmatkapöörään. Tarttisin muuten takavaihtajan rissat maantiekiituriin, jossa on Tiagra takavaihdin. Taitavat olla suunnilleen samanlaisia kaikissa vaihtajissa. Jos tuolta löytyy, niin ota semmosiakin pari. Tämmöset pongasin heti ekana ja ne kelpaa kyllä, sopivuusriski jiäp itelle: BBB Schaltrollen Rollerboys BDP-01
FillaRilla muokkasi tätä : 16.10.2010 at 19.07 Syy: lisäys
onks pakko, jos ei haluu
eipä näytä Hyvinkäälle innokkaita ilmoittautuneen.
JaSa tuun kaverin kanssa tohon klo 10 http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...381476&lang=fi. onko aika ja paikka sopiva?
Ice-spikeriä näyttäis olevan tulossa myös 2,35 kokoisena, näyttää olevan toimitusaika vain 20pvää tai myöhemmin.
http://www.bike-components.de/produc...dell-2011.html
näyttäis olevan vielä tubess ready
Pitäs olla tubeless-ready molemmat mallit. 2.35 kiinnostais isomman ilmatilan takia mut pitää katella kuin nopeesti tulee oikeesti kauppoihin ku on uus malli. Kyllähän tuolla pärjäilee vielä suvikumilla ihan kivasti kun ei oo vielä jäätä. Jos sitä vaikka loppuviikosta tilailis...
Muistatko Rami miten tosta Nishiestä lähtee keskiö irti? Otin polkimet irti ja huomasin että keskiö klappaa pari milliä. Menee ehkäpä kiristämällä, tosin samalla vois avata. On vaan oudon näköinen systeemi, aito kasari tuote![]()
Sunnuntailenkki:
http://www.sports-tracker.com/#/work...40892s8h6cq01q
Mukavaa, leppoista ajelua seitsemän hengen voimin. Kivaa oli, kiitokset kaikille!
*******************************
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Viimetalvi ajettu litkuilla. Hyvin pelaa, ainoo ongelma oli noi Swalben kummit. Niissä on jokin siliconi pohjainen muotti öljy ilmeisesti. Sai muutaman kerran pumppailla lenkkien välissä ja litkuu piti laittaa noin 100ml. Jos putsais vaikka reunat uusista kumeista jollain liuottimella, niin varmaan pääsis helpommalla..
JaSalle kiitos mukavasta lenkistä. myös Makelta.
alussa siinä vähän luodit vinku kun JaSa totes että mehän ollaan armeijakavereita, nimenkin muisti heti. meikäläinen harvapää ei kyllä muistanut.(siis JaSan nimeä)
kokonaisaika lenkille puheineen n 3,5 t. ajoaika 2 t 35 min. ajovauhti oli ihan rauhallinen.
7 Vn reitin osuus ajoajasta n 1 t 50 min. eli jos aattelee koko reitin ajamista ei se hirmu kauaa kestä, koska tää on varmaan hitain osuus reitistä.
ajettiin vielä Piilolammin kautta joka tuo lisää ajoaikaa n 20-25 min verrattuna kartassa olevaan reittiin.
ja ne pitkospuut oli tosi makeet.
heccu muokkasi tätä : 17.10.2010 at 21.04
Olkaa hyvät vaan - mukava reissu ja mainio ilma.
Loppusota joskus myähemmin ...
Tervetuloa toistekkii. Otetaan joskus suunnaksi toi Erkylän puoli. Siellä sitä riittää, mukavaa polkua, eikä ole niin paljon tunkattavaa.
Se mainitsemani lenkki tämänpäiväisen lenkin läheltä, siitä korkean mäen toiselta puolelta oli tämä (kolmen viikon takaa):
http://www.sports-tracker.com/#/work...ml6jhvoj2hjmph
Ja tässä se KurSkin kanssa tekemäni lenkki vähän kauempaa, jolloin lasketeltiin (talutettiin) sitä isoa rinnettä alas:
http://www.sports-tracker.com/#/work...sm9h9tbcieuro4
Ok! Kiinnostavia reittejä. Putoilevien jarrupalojenkin mysteeri selvisi. Väärin olin asentanut. Hassua oli, että ne pystyi asentamaan väärin niin että jarruttivat hyvin, paitsi että putoilivat. Magneetti pitää ne tosiaan jarrusylinteriä vasten, mutta putoamasta estävät metalliset reunat + pikkuriikkinen pultti.
*******************************
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Mulla on käytössä Stanin litkut ja siinä paketissa sanotaan että kestää pakkasta. "The Solution can be used year round, even in sub freezing temperatures."
Tosin paljonko pakkasta toi kestää jää nähtäväksi, olikohan Kodella Stania vai jotain muuta merkkiä käytössä?
Kyllä Stanit kesti viime talvea hyvin, kunhan vaan kerran/kaksi vaihtoi litkut renkaassa. Ihan sama proceduuri kuin kesälläkin.
Stanit oli mullakin, hyvin toimii. Kovin pakkanen jossa ajoin oli -27 ei jäätynyt kun selkä..
Nyt mietityttää toi jousitushomma kun rp2 trekissä alkoi mielestäni vajenemaan(ilma vähenee,perä painuu) Kunnes alkoi ihan pohjaamaan paikoin. Mutta sitten kattelin keulan(Trek) paineet jotka myös alentuneet, sitten Rigin keulan paineet, jotka alentuneet (ne mä muistan hyvin. laitoin 60psi,sägi 20mm/20%. Noin kuukaudessa pudonneet 40psi:n, sägi liki 30mm)
Eli siis vajeneeko ilma itsestään ehjistä pumpuista vai miten teilläpäin?
Sitä paitsi Trekin iskaripumpulla kun laittaa vaikka 80 psi ja ruuvaa suuttimen irti ja ruuvaa takaisin on painetta enää 75psi. Sehän sihahtaa kyl sen kuulee mutta pitäis niinku pumpata vähän yli jos haluaa tarkasti 80 psi.
Okei, tämä tässä.Kommentteja....
kyllä minulla on ilma iskareissa melko hyvin pysynyt. Parissa kuukaudessa alle puoli baaria tippunut.
Kun paineita tarkastaa, pitää huomioida, että pumpun letkun verran lähtee ilmaa pois, kun sen kiinnittää, ja kun ilmatilavuus, etenkin takaiskarissa on pieni, vaikuttaa se jo jonkin verran iskarin paineeseen.
Kyllähän ne paineet muutamia kertoja kesässä pitää tarkistaa. Se että suhahtaa niin, tulee todennäköisesti vain pumpun letkusta. Ainankin mun Trekin pumppu on suunniteltu niin.
Kyllä se on ihan normaalia että joutuu tarkasteleen paineita kesän aikana. Niin kuin Taunokin mainitsikin syksyllä ulkolämpötilalla on paljon merkitystä ja nyt huomaa hyvin eroja, kun ottaa lämpöisestä tallista ajokin käyttöön. Talvella sitten vielä paremmin.
Kun laitat pumpun kiinni ventiiliin, niin jousen ja pumpun letkun paineet tasaantuu yhteen tilavuuteen ja näyttää hieman alentunutta painetta. Yleensä ton 5-10 psi:tä. Vastaavasti kun pumppaat kammion täyteen, sun ei tarvitse laittaa sinne ylipainetta, koska nythän sama paine on koko tilavuudessa. Kun poistat letkun vetiilistä, niin suhahdus kuuluu letkun tyhjentymisestä. Ventiili pitää paineet kammiossa. Manuaalien mukaan paineet pitäisi tarkistaa ennen joka ajoa, mutta käytännössä kerran kuussa/parissa yleensä riittää.
Niin se on vain hyväksyttävä se tosiasia, että ISCG05-adapteri ei istu Rigin muhvin kanssa. Ainut looginen ratkaisuhan siis on hankkia uusi runkoLähdinpä leikittelemään ajatuksella, että hankkisin jonkun trail-henkisen 29" täpärirunkosetin ja ripustelisin siihen soveltuvin osin Rigistä kilkkeitä. Rupesin tutustumaan tarjontaan ja kuinka ollakaan, pyöräkuumeenhan siitä hommasta sai
Tällä haavaa kiinnostavimmat kapineet ovat Salsa Big Mama ja Intence Tracer 29. Big Mama olisi köykäsempi, mutta Tracer jotenkin ... puhuttelee meikäläistä tjsp... Sitä paitsi siinä näyttäisi olevan ISCG05 -mountti valmiina ja gunmetal tai stealth black olisi pirun paljon nätimpi kuin Big Maman oranssi
Noh, unelmoidahan saa...
Pyöräkuume on aina hieno juttu... Mutta mikäs se olikaan tuo alkuperäinen ongelma - saada ketju pysymään paikoillaan eturattaalla?
Viime lenkillä näin ARJ:lla melko yksinkertaisen ratkaisun ketjuohjuriksi, ja se taisi olla toimivakin. Ja tuo ARJ:n "syys/talvi" -pelihän on myös 1x9 -vaihteinen.
Minkäslainen ohjuri Artolla oikein on?
Juu, 8 senttiähän tuo. Kasari oli kyllä menestyksekkäästi muuttanut samanlaisen 100 milliseksi. Mutta joo, kaippa siihen keulakin (120mm ehkä) pitäisi katella. Ja jos haluaisi pitää sinkulan lähes ajokelpoisena, "jakaisi" vain kiekot. Ja hankkisi sitten myöhemmin jompaan kumpaan uudet... Ei kai tästä kuumeesta pääse kuin speksailemalla ja lopuksi toteamalla, ettei fyrkkaa ole
@Kasari: kuinkas Rigi on kulkenut?
on kulkenut välillä hyvin ja välillä h****tin hyvin. Trek ja Rig on niin erilaisia
ajaa ettei voi kun ihmetellä.Maastopyöräily pitäisi aloittaa jäykkäperäisellä(ai mut mähän aloitin täysjäykällä).
Hiukan yli puoli vuotta sitten ennen ensimmäistäkään porukkalenkkiä Fillarilla kertoi yhden Ertsin ajelevan sinkulalla
muiden seassa, johon totesin että mahdotonta tai ainakin mielipuolista touhua.
JukkaH otti holkin pois ennen minua hyvin noi pelittää(tai siis paremmin).Foorumeilla kirjoittelevat että Fox tosiaan ei muka suosita pidentämistä mutta samaan hengenvetoon myöntää että lyhentäminen on kyllä jees.
Meinasin jo eilen kieltää jyrkästi Rigin pilkkomisen mutta en ehkä itsekään voisi kuvitellä sinkulaa ainoaksi maasturiksi...vielä
Ps. eilen intoa täynnä Rigillä hiihtom. mäkivetoja kokeilemaan.Onnistui muuten mutta tosi pehmeä/raskas alusta.Ekan vedon jälkeen hapotti niin ettei sitten oikein lopuista enää mitään tullu.Sykepuoli ok mutta jalat....
Kirjanmerkit