GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 161 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61 111 151 159 160 161 162 163 171 211 261 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.801 - 4.830 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Varmasti olet oikeassa "sarkasmissasi" . Mulle ihan sama mitä on lumenit aidosti jos sysipimeässä metsässä pärjää vähintäänkin hyvin 55e maksavalla "ihmevalolla". Eikä ole paha 139e suomestakaan ostettuna.
    Jos teet mulle paremman lampun samaan hintaan samoilla akunkestoilla maksan mieluusti. No , vaikka muutaman kympin enemänkin maksan.
    En tunne alaa yhtään , mutta onko noissa "ihmeissä" laatueroja kovastikin ?
    Näin ensinnä täytyy sanoa, että tuo Ketju44:n uusi avatar kuva on paljon vähemmän rasittava kuin se vanha

No eihän siihen hintaan mistään parempaa saa, itselleni saan ehkä just ja just tehtyä 2xP7 ledisen siihen hintaan mutta ei sittenkään enää laadusta puhuta...

Lamppuna noi kiinaihmeethän on ihan ok, mua ärsyttää henkilökohtaisesti a) apinamainen kopiointi b)aivan liioitellut myyntipuheet.Tähän vielä parit 10 sekuntia valotetut kuvat (joissa tähdet hohtaa taivaalla) päälle niin a`vot.
    Eihän Lupinekaan ilmoita kuin 700 lumenea Teslalle.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaquel´s Katso viesti
    Itse olen käyttänyt tällaista jalkalenkillä ja hyvin on riittänyt:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44506
    Samaa olen tilaillu ja tyytyväinen oon ollu

brewster Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    ......
    Lamppuna noi kiinaihmeethän on ihan ok, .......
    EI ne ole OK. Ne ovat uskomattoman hyviä suorituskyvyltään ja hintalaatusuhteeltaan. Ne ovat ylivoimaisia kaikkiin ylihinnoiteltuihin tesloihin nähden. Ne ovat ainoa järkevä valohankinta. Niitä ei voi tarpeeksi ylistää.

Yhden tuollaisen DX-Teslan hinnalla saisi kaksi kappaletta P7-ledillisiä taskulamppuja, neljä 18650-akkua, laturin ja pari telinettä. Kaksi kertaa enemmän valoa samalla hinnalla, tosin puoleksi ajaksi ellei akkuja hanki lisää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Näin ensinnä täytyy sanoa, että tuo Ketju44:n uusi avatar kuva on paljon vähemmän rasittava kuin se vanha

No eihän siihen hintaan mistään parempaa saa, itselleni saan ehkä just ja just tehtyä 2xP7 ledisen siihen hintaan mutta ei sittenkään enää laadusta puhuta...

Lamppuna noi kiinaihmeethän on ihan ok, mua ärsyttää henkilökohtaisesti a) apinamainen kopiointi b)aivan liioitellut myyntipuheet.Tähän vielä parit 10 sekuntia valotetut kuvat (joissa tähdet hohtaa taivaalla) päälle niin a`vot.
    Eihän Lupinekaan ilmoita kuin 700 lumenea Teslalle.
    On hyvä jos avarar rasittaa vähemmän , mutta en edes kysy millainen lakkaisi rasittamasta kokonaan
    Ne valottelukuvat eivät mene täydestä edes tällaiselle harrastajakuvaajalle , mutta voi joitakin ummikkoja johtaa väärään odotukseen lamppujen tehoista. Se on kyllä piirre joka ärsyttää tuolla suomen myyjän sivuilla.
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaquel´s Katso viesti
    Itse olen käyttänyt tällaista jalkalenkillä ja hyvin on riittänyt:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Samaa olen tilaillu ja tyytyväinen oon ollu
    Tuohan menis varmaan kypärävalona , että näkee mittaritista kilometrit. Ei tuu ajettua liikaa
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

mutanaama Guest
    Tuohan menis varmaan kypärävalona , että näkee mittaritista kilometrit. Ei tuu ajettua liikaa
    Riittävästi valoa rauhalliseen ajeluun tai jaloin tehtävään liikuntaan. Yllättävän tehokas hintaansa nähden

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ei ole vielä kokemusta, mutta http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44277 lähti tilaukseen. Päädyin tuohon kun se syö noita 18650 akkuja, joita on muihin lamppuhin tullut hommattua iso kasa. Kuvittelisin, että varmaan näkee riittävästi kaikkiin tarpeisiin.
    Vaikuttaa ihan hyvältä lampulta. Toimisi varmaan hyvin pimeähiihdossa (?)
    Kerro sitten kun olet saanut sen!

Moi!

Kun tuosta oman lampun rakentelusta ei tullut mitään, alkoi mietityttää ihan kokonaisen osto. Dealextremessä luvataan aika nopeaa toimitusta, mutta pitääkö se paikkansa tavaroilla jota on varastossa? Minkälaisia toimitusaikoja teillä on ollut?

Lamppu syttyi DX toimitusajat

Pari kiinanihmettä on tullut ostettua ja toinen kesti 10vko tulla pimeään aikaan(viime talvena) ja toinen tuli keväällä 10pv kuluessa tilauksesta. Nyt on pari tarkulamppua tulossa ja 2.5vko kesti, kunnes tavarat lähti liikkeelle eli reilu 4vko ainakin menee näillä. Nämä valaisimet ilmeisesti liikkuu vain valoisaan aikaan eli mitä pimeämpää on niin sitä kauemmin toimitukset kestää. Tällä hetkellä varautuisin 4-5 vko toimitusaikoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
    Pari kiinanihmettä on tullut ostettua ja toinen kesti 10vko tulla pimeään aikaan(viime talvena) ja toinen tuli keväällä 10pv kuluessa tilauksesta. Nyt on pari tarkulamppua tulossa ja 2.5vko kesti, kunnes tavarat lähti liikkeelle eli reilu 4vko ainakin menee näillä. Nämä valaisimet ilmeisesti liikkuu vain valoisaan aikaan eli mitä pimeämpää on niin sitä kauemmin toimitukset kestää. Tällä hetkellä varautuisin 4-5 vko toimitusaikoihin.
    itselläni taas mikään dx:än paketti ei ole kestänyt yli 3viikkoa muttei kyllä alle viikkoakaan
    sanoisin että omalla kohdalla toimitusaika on noin 2vk vaikka olen tilannut lamppuja sesonki aikana ja joskus ei sesonkinakaan... riippuu toki pitkälti myös tuotteesta minkä tilaa eli tottakai tuote josta mainitaan 5vk toimitusaika saattaa jo kestääkkin kun itse olen aina onnistunut tilaamaan sen tuotteen jolle luvataan keskimäärin se 2-5päivää toimitusaikaa...
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

brewster Guest
    Olen muistaakseni tilannut DXltä neljä kertaa. Ensimmäisellä kerralla P7 käsilamppu kesti kuukauden tulla. Muut ovat tulleet 2-3 viikossa. Yksi lähteys tuli jaetuna kahteen erään. Toinen tuli viikkoa myöhemmin kuin ensimmäinen. Olen ostanut kymmenkunta lamppua ja joitakin latureita ja kasan 18650 akkuja ynnä muuta pikkusälää. Kaikki on toiminut kuten pitää paitsi yhdessä lampussa on jonkinlainen kontaktihäiriö - valoteho saatta joskus ilman syytä pudota alle puoleen normaalista. Kun ravistelee palaa normaaliksi. Oli joku 20E lamppu. Noilla hinnoilla en pidä yhtään huonona saldona. Enkä edes yritä ruveta mitäänn takuuasiakamppailua käymään. Roskikseen vaan ja uusi tilaus sisään. Tosin tuo lamppu on nyt vaimon käytössä.

Evanssilta Tesla 4 nyt kohtuulliseen hintaan: http://www.evanscycles.com/products/...light-ec017434

Piti laittaa samantien tilaukseen. Tuohon hintaan ei kuulu kypäräkiinnike mukaan, mutta sitä en tarvi joten turhaa olisin siitä maksanut.

brewster Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarppis Katso viesti
    Evanssilta Tesla 4 nyt kohtuulliseen hintaan: http://www.evanscycles.com/products/...light-ec017434

Piti laittaa samantien tilaukseen. Tuohon hintaan ei kuulu kypäräkiinnike mukaan, mutta sitä en tarvi joten turhaa olisin siitä maksanut.
    Product no longer available!!!

Itse itseäni lainaten; taisin saada viimeisen lampun koska tuote "No longer available". Tilausvahvistus kuitenkin tuli, joten saas nähdä.

Onko kukaan kokeillut tätä: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37102

Äkkiseltään ajateltuna voisi toimia ainakin lasten suunnistusvalona. Pikkuledeillä näkee lukea karttaa ja heijastimen antamalla keilalla voi haravoida maastoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    ...
    Yksi vaihtoehto tietysti on joku vähän tehokkaampi taskulamppumallinen, esim. tämä. Akku tuossa kestää ainakin kaksi tuntia ja valoa on vähintään tuplaten. Valokeilakin on vähän parempi vakioheijastimella. Itselläni on tuollainen asiointipyörässä valona silloin kun en jaksa parempaa lamppua kaivaa esille...
    Etsin perusvalon kumppaniksi lisävaloa, jonka tulisi olla taskulamppumallinen, esim. em. Lansiven suosittelema.
    Fillariin tuon saanee kiinni tällä.

Kysymykset:
    Miten perin suosittelette - laitetaanko em. lamppu kiinni pyörään ja perusvalo kypärään? Vaiko perusvalo pyörään ja tämä "taskulamppu" kypärään?
    Yleisemmin - onko kypärässä pään liikkeitä seuraavan valokeilan parempi olla kapea vai enemmän haja-/sivuvalo antava?

Onko muita hyväksi todettuja vaihtoehtoja taskulammpumalliseksi?

Kiitos
    -E
    P.S. Ja nyt kahlaamaan/etsimään 18650 -akkulaturia... suosituksia, eh?
    Got to have Nerve in forest!

Tankoon laajakeilainen lamppu ja kypärään kapeampi. Ainakin sku.12623:sta olen kuullut hyvää.
    On tosin reguloimaton ja valoteho laskee jännitteen laskiessa.
    http://img200.imageshack.us/img200/5...easurments.gif
    http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobject...726467orig.jpg
    Thundermand muokkasi tätä : 08.10.2010 at 18.03
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Onko kellään vielä kokemuksia Full-Beamin Night-Nemesis lampusta? Night-Nemesis lampussa luvataan olevan 2200 lumenia tehoa ja hintaa noin 420£. Vaihtoehtoina 2 eri valokeilaleveyttä (standard, wide). Akku kestää täydellä teholla +2,5h ja pienimmällä teholla vaikka kuinka pitkään.

Tässä on firman kotisivu http://www.full-beam.com/
    josta löytyy kuvia, videoita ja todella paljon muuta tietoa. Harkitsen vakavasti yhden tilausta.

P.S. Onko myöskään kokemuksia troutlightista?

Nauraa Tilailin tuollaiset

Oli kai tarvetta...............Laturi ja 3 akkua kans

ketju44 muokkasi tätä : 13.10.2010 at 21.35

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brewster Katso viesti
    Product no longer available!!!
    Koska täältä foorumilta viestit katosi, niin laitetaas omia viestejä uudestaan

Eli Evanssilla yhä varastossa lamppua: http://www.evanscycles.com/products/...light-ec017434

Eilen posti toi Smartin Superflashin ja on se kirkas! Menin vahingossa katsomaan sitä läheltä, niin jonkun minuutin näkyi punainen pallukka silmissä Tulee mieleen F1 autot sumussa.

http://www.amazon.co.uk/Smart-Superf...854255&sr=8-19

Oli kai tarvetta...............Laturi ja 3 akkua kans

Valot tuli tänään kotiin ja täytyy olla enemmän , kuin tyytyväinen . Tossa Police Pro R5 on aivan järjetön valoteho , varsinkin kun ottaa huomioon miten pienen kokoinen se on .

Valot tuli tänään kotiin ja täytyy olla enemmän , kuin tyytyväinen . Tossa Police Pro R5 on aivan järjetön valoteho , varsinkin kun ottaa huomioon miten pienen kokoinen se on .
    Miten tuo toinen? Onko laadukas, kirkas jne. ? Ajattelin hankkia hiihtovaloksi jos on hyvä.

Mulla ei oli kokemusta ennestään noista otsalampuista , mutta mielestäni hyvä. Voisin kuvitella hiihtovaloksi joksi sen toisena käyttötarkoituksena ostinkin. Lamppu on siis tämä ; http://www.taskulamput.fi/tuote/otsa..._lighthead_q5/
    PS.
    No piti oikein käydä tuolla pimeydessä kokeilemassa ja uskallan kyllä suositella. Valkealla lumella varmasti näkee loistavasti Akkukotelossa on vielä jonkinlainen takavalokin. Laadusta en vielä osaa sanoa ja kokemuksia ei muista siis ole.

Nuo samat lamputhan saa sitten itse dealextremen kautta huomattavasti halvemmalla tilattua.

Pistätkö suoran linkin tuohon Police Pro R5?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jani86 Katso viesti
    Nuo samat lamputhan saa sitten itse dealextremen kautta huomattavasti halvemmalla tilattua.
    Joo , tiedän mutta ajattelin noiden takuu asioiden kannalta suosia "suomalaista". Lisäksi tolla firmalla on tyytyväisyystakuu joka kuulema viel toimii. Tilasin ulkomailta tuon pyöräilyvalon keväällä ja se toimi hienosti. Täällä kuitenkin kirjoitellaan myös päin vastaisia , joten takaisinlähetys sujuu vaivattomasti. Eihän meillä muutenkaan ole rahasta kiinni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Pistätkö suoran linkin tuohon Police Pro R5?
    http://www.taskulamput.fi/tuote/takt...police_pro_r5/

Mulla ei oli kokemusta ennestään noista otsalampuista , mutta mielestäni hyvä. Voisin kuvitella hiihtovaloksi joksi sen toisena käyttötarkoituksena ostinkin. Lamppu on siis tämä ; http://www.taskulamput.fi/tuote/otsa..._lighthead_q5/
    PS.
    No piti oikein käydä tuolla pimeydessä kokeilemassa ja uskallan kyllä suositella. Valkealla lumella varmasti näkee loistavasti Akkukotelossa on vielä jonkinlainen takavalokin. Laadusta en vielä osaa sanoa ja kokemuksia ei muista siis ole.

Kiitos! Taidan laittaa tilaukseen!

Joo , tiedän mutta ajattelin noiden takuu asioiden kannalta suosia "suomalaista". Lisäksi tolla firmalla on tyytyväisyystakuu joka kuulema viel toimii. Tilasin ulkomailta tuon pyöräilyvalon keväällä ja se toimi hienosti. Täällä kuitenkin kirjoitellaan myös päin vastaisia , joten takaisinlähetys sujuu vaivattomasti. Eihän meillä muutenkaan ole rahasta kiinni

http://www.taskulamput.fi/tuote/takt...police_pro_r5/
    Eikös tuo Taskulamppu.fi mainostama "tyytyväisyystakuu" ole ihan kuluttujansuojalain mukainen palautusoikeus, joka on kaikilla suomalaisilla verkkokaupoilla oltava. Mutta kuten sanoit, niin takuu ja palautusoikeus on hyvä homma suomesta ostaessa.
    jarppis muokkasi tätä : 14.10.2010 at 11.34

Eikös tuo Taskulamppu.fi mainostama "tyytyväisyys takuu" ole ihan kuluttujansuojalain mukainen palautusoikeus, joka on kaikilla suomalaisilla verkkokaupoilla oltava. Mutta kuten sanoit, niin takuu ja palautusoikeus on hyvä homma suomesta ostaessa.
    Kyllä! Eli mainitun liikkeen mainostama "tyytyväisyystakuu" on prikulleen se minkä kuluttujansuojalain 6 pykälä edellyttää etämyynniltä. Eli kaupan peruutusoikeus 14 vuorokauden sisällä tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta. Tässä on huomattava, että laki sanoo, että tavaraa saa kokeilla mutta ei käyttää.

Tuon lamppukaupan takuu on siis aivan sama kuin millä tahansa kotimaisella postimyyntikauppiaalla!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •