Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
Eli tapahtui puhdas työtapaturma. Oletettiin ettei näy testissä, mutta näkyipäs tässä uudessa ja tarkemmassa.
Niin, en uskalla sanoa oliko kyse työtapaturmasta vai ei, mutta nythän ei ollut kyse mistään uudesta ja tarkemmasta testistä. Vaikka (muistin mukaan) 35 akkreditoitua antidopinglaboratoriota ei olisikaan pystynyt havaitsemaan näin alhaisia pitoisuuksia, voi olettaa että asiaa seuraavien ja harrastavien tiedossa oli jo vuodesta 2008 - viittaan tässä aikaisemmin mainitsemaani Josephine Onyian tapaukseen - että on olemassa laboratorioita joissa ne kyllä kyetään havaitsemaan.

(En myöskään uskalla sanoa voisiko Contadorilla ja hänen taustavoimillaan olla joku syy uskoa, ettei Tourin testejä analysoitaisi mistään niistä neljästä laboratoriosta.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
Toinen juttu mikä hämmästyttää, ettei UCI:a ole laitettu tilille siitä, että kielsivät Contadoria puhumasta kenellekään positiivisesta tuloksesta. Sii mitä h**vettiä?? Eikös UCI:n tehtävä olisi ollut vain ja ainoastaan ilmoittaa tuloksesta eikä koettaa peitellä sitä?
Minäkin olen ollut ymmärtävinäni, että siinä vaiheessa kun B-näytekin on tutkittu, asia olisi julkistettava, mutta pykälissä ilmeisesti lukee niin että asia on julkistettava vasta sen jälkeen kun "dopingrikkomuksesta päättävä organisatio" on tehnyt päätöksensä tai itse asiassa 20 päivän kuluessa sen jäkeen.

(Nyt minä kyllä olen sen verran pöljä, etten tiedä edes mikä se organisaatio tässä tapauksessa on: Ranskan antidoping toimikunta? Espanjan? WADA? UCI?)