HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 25 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1293

Aihe: Alberto Contador - Kirjanpitäjästä pääjohtaja

  1. #721
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Stone Katso viesti
    Olen jo ihmetellyt ,että miten tuollainen kukkakeppi voi pärjätä aika-ajoissa.
    Niissä tarvitaan lihasta millä runtata. Tuolla "vuoristo kauriilla" sitä ei ole.
    LA:lla oli jalat aina sen näköiset että pyörä kulkee TT:ssä.
    Milloin aikasemmin kukkakeppi vartalolla on pärjätty noin hyvin TT:ssä?
    Kukkakepilläkin riittää voimaa ajaa 60km/h ja aika-ajossa ei tarvi käyttää kuin osan tästä tehosta. Kyse on siitä kuinka hyvin happi kulkee, ts energiaa virtaa takapyörään. Rajoittava tekijä pidemmässä aika-ajossa on aina hapenotto, tai kulutus kuinka sen asian nyt haluaakaan ajatella. Katso vaikka nykyisen tunnin ajon ME-miehen kroppaa. Tietysti rajoittamattolla hapenkuljetuskyvyllä lihasten voimalla alkaa olemaan suuremmassa määrin merkitystä, mutta verestä ei vaan saa mitenkään niin punaista vaikka kuinka ruuttaisi kehoon punasoluhormoneja ja rautaa.

    Eipä tuolla David Millarillakaan kovin lihaksikkaat kintut ole.

  2. #722
    Alberto Contadorin nousutietoja suurissa ympäriajoissa

    Ranskan ympäriajo 2007


    14. etappi, maalinousu Plateau de Beille (15,9 km, 7,86 %, 1250 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Discovery Channel) | 44.17, 21,54 km/h, VAM 1694 m/h, 6,08 W/kg

    15. etappi, viimeinen nousu Col de Peyresourde (8,5 km, 7,65 %, 650 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Discovery Channel) | 24.05, 21,17 km/h, VAM 1619 m/h, 5,86 W/kg

    16. etappi, maalinousu Col d'Aubisque (16,6 km, 7,17 %, 1190 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Discovery Channel) | 43.37, 22,84 km/h, VAM 1637 m/h, 6,01 W/kg


    Italian ympäriajo 2008

    14. etappi, maalinousu Alpe di Pampeago (7,65 km, 9,77 %, 748 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 25.45, 17,83 km/h, VAM 1743 m/h, 5,86 W/kg

    15. etappi, maalinousu Passo Fedaia (viimeiset 10 km, 8,67 %, 867 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 33.05, 18,14 km/h, VAM 1572 m/h, 5,48 W/kg

    16. etappi (ITT), maalinousu Plan de Corones (12,85 km, 8,45 %, 1086 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 40.48, 18,90 km/h, VAM 1597 m/h, 5,61 W/kg

    19. etappi, maalinousu Monte Pora (viimeiset 5 km, 7,22 %, 361 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 13.34, 22,11 km/h, VAM 1597 m/h, 5,87 W/kg

    20. etappi, viimeinen nousu Passo del Mortirolo (11,85 km, 10,88 %, 1289 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 46.13, 15,38 km/h, VAM 1673 m/h, 5,38 W/kg


    Espanjan ympäriajo 2008

    8. etappi, maalinousu Pla de Beret (viimeiset 5,5 km, 6,45 %, 355 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 13.07, 21,16 km/h, VAM 1623 m/h, 6,14 W/kg

    13. etappi, maalinousu Angliru (viimeiset 6,5 km, 13,12 %, 853 m korkeuseroa, mäkipistemaali josta 500 m etapin maaliin alamäkeä)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 27.43, 14,07 km/h, VAM 1847 m/h, W/kg ei lasketa

    14. etappi, maalinousu Fuentes de Ivierno (viimeiset 10 km, 6,7 %, 669 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 25.49, 23,24 km/h, VAM 1555 m/h, 5,82 W/kg

    20. etappi (ITT), maalinousui Puerto de Navacerrada (8,1 km, 6,8 %, 550 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 22.54, 21,22 km/h, VAM 1441 m/h, 5,38 W/kg


    Ranskan ympäriajo 2009

    7. etappi, maalinousu Arcalis (10,6 km, 7,1 %, 751 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 26.53, 23,66 km/h, VAM 1676 m/h, 6,19 W/kg

    15. etappi, maalinousu Verbier (8,3 km, 7,63 %, 632 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 20.43, 24,04 km/h, VAM 1830 m/h, 6,62 W/kg

    17. etappi, toiseksi viimeinen nousu Col de Romme (8,8 km, 9,3 %, 818 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 27.10, 19,44 km/h, VAM 1807 m/h, 6,17 W/kg

    17. etappi, viimeinen nousu Col de la Colombiere (7,5 km, 8,5 %, 640 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 22.46, 19,77 km/h, VAM 1687 m/h, 5,91 W/kg

    20. etappi, maalinousu Mont Ventoux (21,1 km, 7,52 %, 1588 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 58.01, 21,82 km/h, VAM 1642 m/h, 5,97 W/kg


    Ranskan ympäriajo 2010

    9. etappi, viimeinen nousu Col de la Madeleine (viimeiset 9,1 km, 6,91 %, 629 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 25.04, 21,78 km/h, VAM 1506 m/h, 5,59 W/kg

    12. etappi, viimeinen nousu Cote de la Croix Neuve (3,1 km, 10,1 %, 312 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 9.32, 19,51 km/h, VAM 1964 m/h, 6,33 W/kg

    14. etappi, maalinousu Ax 3 Domaines (8,9 km, 7,46 %, 664 m korkeuseroa)
    Alberto Contador (ESP / Astana) | 24.04, 22,16 km/h, VAM 1653 m/h, 6,02 W/kg

    15. etappi, viimeinen nousu Port de Bales (19,3 km, 6,1 %, 1178 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 47.37, 24,32 km/h, VAM 1484 m/h, 5,69 W/kg

    17. etappi, maalinousu Col du Tourmalet (18,6 km, 7,46 %, 1387 m korkeuseroa)

    Alberto Contador (ESP / Astana) | 50.37, 22,05 km/h, VAM 1644 m/h, 5,99 W/kg
    vetooo muokkasi tätä : 18.10.2010 at 15.51
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  3. #723
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    K Katso vaikka nykyisen tunnin ajon ME-miehen kroppaa.

    Eipä tuolla David Millarillakaan kovin lihaksikkaat kintut ole.
    Sattumaa tai ei, mutta molemmat ajavat d-tiimin väreissä.

  4. #724
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Johan pomppas:

    http://www.cyclingnews.com/news/asta...um-du-dauphine

    Nämä ovat kyllä näitä "nimettömiä tietolähteitä", joihin tulee aina suhtautua hieman varauksella.

    Tuntuisi perin häämmästyttävältä, että Contador olisi ottanut vertansa jemmaan juuri sen jälkeen, kun oli (?) ottanut kuurin Clenbuterolia. Luulisi tajuavan että jäämiä aineesta näkyisi veressä taatusti.



  5. #725
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Tuntuisi perin häämmästyttävältä, että Contador olisi ottanut vertansa jemmaan juuri sen jälkeen, kun oli (?) ottanut kuurin Clenbuterolia. Luulisi tajuavan että jäämiä aineesta näkyisi veressä taatusti.
    Ilmeisesti noin 4 labraa maailmassa pystyy havaitsemaan tuon määrän.

  6. #726
    Liittynyt
    02/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.217
    Eli tapahtui puhdas työtapaturma. Oletettiin ettei näy testissä, mutta näkyipäs tässä uudessa ja tarkemmassa.

    Hmmm...alkaa näyttää aika tukalalta tuo Contadorin tilanne.

    Toinen juttu mikä hämmästyttää, ettei UCI:a ole laitettu tilille siitä, että kielsivät Contadoria puhumasta kenellekään positiivisesta tuloksesta. Sii mitä h**vettiä?? Eikös UCI:n tehtävä olisi ollut vain ja ainoastaan ilmoittaa tuloksesta eikä koettaa peitellä sitä?

    UCI:lle parin vuoden toimitsijakielto kärystä Aika läpeensä korruptoitunut taitaa koko puulaaki olla.



  7. #727
    Schöne Scheisse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Eli tapahtui puhdas työtapaturma. Oletettiin ettei näy testissä, mutta näkyipäs tässä uudessa ja tarkemmassa.
    Niin, en uskalla sanoa oliko kyse työtapaturmasta vai ei, mutta nythän ei ollut kyse mistään uudesta ja tarkemmasta testistä. Vaikka (muistin mukaan) 35 akkreditoitua antidopinglaboratoriota ei olisikaan pystynyt havaitsemaan näin alhaisia pitoisuuksia, voi olettaa että asiaa seuraavien ja harrastavien tiedossa oli jo vuodesta 2008 - viittaan tässä aikaisemmin mainitsemaani Josephine Onyian tapaukseen - että on olemassa laboratorioita joissa ne kyllä kyetään havaitsemaan.

    (En myöskään uskalla sanoa voisiko Contadorilla ja hänen taustavoimillaan olla joku syy uskoa, ettei Tourin testejä analysoitaisi mistään niistä neljästä laboratoriosta.)


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PHI Katso viesti
    Toinen juttu mikä hämmästyttää, ettei UCI:a ole laitettu tilille siitä, että kielsivät Contadoria puhumasta kenellekään positiivisesta tuloksesta. Sii mitä h**vettiä?? Eikös UCI:n tehtävä olisi ollut vain ja ainoastaan ilmoittaa tuloksesta eikä koettaa peitellä sitä?
    Minäkin olen ollut ymmärtävinäni, että siinä vaiheessa kun B-näytekin on tutkittu, asia olisi julkistettava, mutta pykälissä ilmeisesti lukee niin että asia on julkistettava vasta sen jälkeen kun "dopingrikkomuksesta päättävä organisatio" on tehnyt päätöksensä tai itse asiassa 20 päivän kuluessa sen jäkeen.

    (Nyt minä kyllä olen sen verran pöljä, etten tiedä edes mikä se organisaatio tässä tapauksessa on: Ranskan antidoping toimikunta? Espanjan? WADA? UCI?)

  8. #728
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    1.294
    Älkää morkatko mun suosikkia, hän tankkasi välipäivänä 5kg härkää joka oli pakattu veripusseihin, säilyy paremmin ja seuraavana päivänä mäki nousee keveästi.

    Lopettakaa itku ja uskokaa nimettömiin lähteisiin.
    Ville Ilves


  9. #729
    Schöne Scheisse Guest
    "I'll cry if I want to..."

    Koska tuo viiden kilon pihvi on ilmeisesti alkanut elää omaa elämäänsä, niin esitetään nyt sellainen vasta-argumentti että laskelman pohjana oli häränliha, jonka klenbuterolipitoisuus olisi enintään sallittua tasoa. Vaikka EU:ssa on olemassa tällainenkin "maximum residual level" eli MRL, sitä voidaan valvoa vain pistokokein ja koska ei ole mitään erityistä syytä olettaa, että vilpillinen kasvattaja noudattaisi ohjeistusta lääkityksen ja varoaikojen suhteen, pihvin - tai sisäfileen (filet mignon) - klenbuterolipitoisuus on aivan yhtä hyvin voinut olla taivaissa.

    Ja jos tässä nyt pitää ruveta Contadorin puolustuspuhujaksi, eikö noita muovin pehmennysaineita(?) ole kaikissa IV-pusseissa eli myös tavallisissa suola- ja ravintoliuospusseissa? Ja eikö pyöräilyssäkin nesteytys ole yhä sallittua "lääketieteellisen perustein" eli kun tiimin lääkäri yksinkertaisesti katsoo, että nesteytystä tarvitaan?

  10. #730
    Voi olla että tästä on jo ollut, mutta Contan PR-tiimi kulkee voitosta voittoon: http://www.cyclingnews.com/news/cont...efamatory-news

    Conta siis vaatii että dopingtutkimusten pitäisi valmistua mahdollisimman nopeasti jotta syytöksistä päästään. Tämä on tietenkin ihan OK. Mutta samassa sitten uhkaillaankin jo mediaa oikeudella mikä ei ole kyllä ihan viisasta. Eli Contan mielestä asiasta ei pitäisi uutisoida lainkaan, ja jos uutisoidaan niin raastupa odottaa.
    Missä vaiheessa kusi nousi sillä noin pahasti päähän?

  11. #731
    Oracle Guest

    Here and Now

    Heip. Mukava liittyä fillari-foorumille. Ostin tuossa taannoin Poliisien Huutokaupasta pyörän 55 eurolla ja hurahdin täysin pyöräilyyn. Voi että näin vanhoilla päivillä (46) vielä tuottaa iloa päivittäinen polkeminen.

    TDF:ää toki olen seurannut aika aktiivisesti parikymmentä vuotta, mutta pidempää pyöräilyhistoriaa ei ole. Joskus teininä mietin kyllä tosissaan kilpafillarointia mutta muut (tässä mainitsemattomat) lajit vei enemmän. Nyt tietenkin vähän harmittaa tuo. Mutta ehkä tässä on vielä fillarointi-vuosia jäljellä.

    Sitä paitsi muista lajeista tuli sen verran opittua että ei se sitten loppujen lopuksi voittaminen se juttu ole - vaikka ainahan se on kilpailijoilla päällimmäisenä. Joskus vaan tulee tunne että tekee asiat oikein ja lentää ja silti joku on parempi. Eikä ole välttämättä edes dopattu.

    Mut Albertoon.

    Tuo median haastaminen nyt ei tullut ihan hyvään aikaan. Samana päivänä kun Kiinalainen toisinajattelija sai Rauhan Nobelin ja Kiina sensuroi tiedon julkaisemista leikkaamalla CNN-lähetykset maassa ja hakukoneetkaan ei vie kuin virheilmoitukseen asian tiimoilta. Jos Contadorilla tulee vaikeuksia tallin tai sponsorien kanssa niin ehkäpä hän voisi ensi vuonna ajaa Kiinan -tallissa. Näyttää olevan ainakin sama media-strategia joten varmaan yhteistyö olisi hedelmällistä.

    Ok leikki leikkinä. Mutta tulee kyllä paljon tästä tuo Lahden 2001 hiihtosotku mieleen. UCI vaikuttaa aika hiihtoliitolta näin maallikon silmin. Surullista.

    Hei onkos näistä pyöräilyn dopingsotkuista tehty koskaan mitään hyvää dokumenttielokuvaa? Draamaa tuntuu olevan enemmän kuin Salatuissa Elimissä.

  12. #732
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Kukkakepilläkin riittää voimaa ajaa 60km/h ja aika-ajossa ei tarvi käyttää kuin osan tästä tehosta. Kyse on siitä kuinka hyvin happi kulkee, ts energiaa virtaa takapyörään. Rajoittava tekijä pidemmässä aika-ajossa on aina hapenotto, tai kulutus kuinka sen asian nyt haluaakaan ajatella. Katso vaikka nykyisen tunnin ajon ME-miehen kroppaa. Tietysti rajoittamattolla hapenkuljetuskyvyllä lihasten voimalla alkaa olemaan suuremmassa määrin merkitystä, mutta verestä ei vaan saa mitenkään niin punaista vaikka kuinka ruuttaisi kehoon punasoluhormoneja ja rautaa.

    Eipä tuolla David Millarillakaan kovin lihaksikkaat kintut ole.
    Aika-ajossa kuskien "poikkipinta-alat" (ilmanvastus mielessä) ovat about yhtä suuret ja tasaisella reitillä absolut tehot ratkaisevat (joita kuski kykenee tuottamaan ja ylläpitämään). "kukkakeppi" saa etua mäkisellä reitillä; tästä on ollut lukuisia esimerkkejä viime vuosilta kun on ajettu aika-ajo ylämäkeen. Sinänsä pitkän etappiajon lopulla olevia aika-ajoja on hankalaa arvioida johtuen erilaisista rasitustasoista kisan kuluessa (es. mäkinylkky on voinut joutua vuorilla repimään tosissaan kun toiset taistelevat vain aikalimiittiiä vastaan).

    Käy tässä clenbuterol tapauksessa miten tahansa (dopingia vai ei) niin Contan maine kärsii. Edelleen ihmettelen miksei muilta saman tallin kavereilta ole löytynyt ko. tuotetta ? Vai söikö Alberto eri pöydässä ?
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

  13. #733
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    East End
    Viestit
    442
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoNo Katso viesti
    Edelleen ihmettelen miksei muilta saman tallin kavereilta ole löytynyt ko. tuotetta ? Vai söikö Alberto eri pöydässä ?
    Tämä taisi mennä niin, että ainoa toinen Astana-kuski, joka testattiin tuona päivänä oli Vino ja hän ei syönyt espanjalaista lihaa.

  14. #734
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Wrocław, Puola
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoNo Katso viesti
    Aika-ajossa kuskien "poikkipinta-alat" (ilmanvastus mielessä) ovat about yhtä suuret ja tasaisella reitillä absolut tehot ratkaisevat (joita kuski kykenee tuottamaan ja ylläpitämään).
    Poikkipinta-ala on suunnilleen verrannollinen kehon pinta-alaan, ja tämä riippuu pituudesta ja painosta, kirjallisuudessa varmaan löytyy tarkat eksponentit.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

  15. #735
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leopejo Katso viesti
    Poikkipinta-ala on suunnilleen verrannollinen kehon pinta-alaan, ja tämä riippuu pituudesta ja painosta, kirjallisuudessa varmaan löytyy tarkat eksponentit.
    Tuo on totta. Isompi kuski = isompi pinta-ala, tosin kaverit on makaavassa asennossa jolloin pinta-alaerot pienenee melkoisesti (jäänee hartioiden leveyteen sekä jalkojen pituuserosta johtuviin seikkoihin). Sanoin alunperin että about koska pieniä eroja on varmaan.
    Onni onnettomuudessa on kaluston hajoaminen ennen kasaa loppukirissä

  16. #736
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Ero pinta-alassa (ts. ilmanvastuksessa) tasaisella on suhteellisesti huomattavasti pienempi kuin painovoiman vaikutus ylämäkeen mutta kun ihan huipputasolla mennään niin Pikku-Aerot, liukkaat luikut, eivät välttämättä jää hännänhuipuiksi. Aerodynamiikalla voi hyvin tehdä sen parin sekunnin eron kympillä, esimerkkinä Contadorin lisäksi Leipheimer.

  17. #737
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leopejo Katso viesti
    Poikkipinta-ala on suunnilleen verrannollinen kehon pinta-alaan, ja tämä riippuu pituudesta ja painosta, kirjallisuudessa varmaan löytyy tarkat eksponentit.
    Tämä vaati tarkennusta. Pienillä yksilöillä on enemmän pinta-alaa massa-yksikköä kohden isoihin verrattuna . Tästä syystä suuremmat eläimet tulevat paremmin toimeen kylmillä alueilla omilla turkeillaan. Saman lajin pohjoiset yksilöt ovat kookkaampia.

    Niinkuin täällä jo aiemmin mainittiin aika-ajoasento parantaa entenkin isojen miesten aerodynamiikkaa huomattavasti.

    Aivan ehdottomasti isoilla miehillä on aerodynaaminen etu puolellaan pieniin verrattuna. Todella isojen miesten ongelmiin ei vain ole kunnolla perehdytty ja heitä on aika vähän väestöstä.
    Voisi ennustaa että ennemmin tai myöhemmin tulee joku kaksimetrinen joka on täysin ylivoimainen tasaisella käydyissä aika-ajoissa. Hänellä olisi 200 millin kammet ja 60-piikkinen ratas edessä tms.

  18. #738
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Tämä vaati tarkennusta. Pienillä yksilöillä on enemmän pinta-alaa massa-yksikköä kohden isoihin verrattuna.
    En tiedä onko yhtään paremmin ilmaistu mutta toisella tavalla: tilavuus kasvaa suhteessa nopeammin kuin pinta-ala. Ajattele esim kuutiota; pinta-ala kasvaa ^2 siinä missä tilavuus ^3. Sama periaate eläimissä. (Toisaalta asiaan hieman liittyen lihas toimii suhteessa tehokkaammin pienemmässä ruumiissa.)

    Voisi ennustaa että ennemmin tai myöhemmin tulee joku kaksimetrinen joka on täysin ylivoimainen tasaisella käydyissä aika-ajoissa. Hänellä olisi 200 millin kammet ja 60-piikkinen ratas edessä tms.
    No, ehkä ihan umpitasaisella.

  19. #739
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Wrocław, Puola
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoNo Katso viesti
    Tuo on totta. Isompi kuski = isompi pinta-ala, tosin kaverit on makaavassa asennossa jolloin pinta-alaerot pienenee melkoisesti (jäänee hartioiden leveyteen sekä jalkojen pituuserosta johtuviin seikkoihin). Sanoin alunperin että about koska pieniä eroja on varmaan.
    Minä taas väitän päinvastoin, että poikkipinta-ala on suunnilleen verrannollinen kehon pinta-alaan - jossain paperissa taisi kerroin olla 0,18, eli ilmanvastukseen vaikuttava poikkipinta-ala olisi 18 % kehon pinta-alasta. Tällöin erot ovat suuret - ja sehän tuntuu kun ajat isomman tai pienemmän ajajan peesissä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Tämä vaati tarkennusta. Pienillä yksilöillä on enemmän pinta-alaa massa-yksikköä kohden isoihin verrattuna . Tästä syystä suuremmat eläimet tulevat paremmin toimeen kylmillä alueilla omilla turkeillaan. Saman lajin pohjoiset yksilöt ovat kookkaampia.
    Näin on, kuitenkin lääketieteellisessä kirjallisuudessa on tarkat yhtälöt, muotoa: pinta-ala = k * massa^a * pituus^b, jossa a ja b ovat pienempiä kuin yksi.

    Niinkuin täällä jo aiemmin mainittiin aika-ajoasento parantaa entenkin isojen miesten aerodynamiikkaa huomattavasti.
    poikkipinta-ala on vain yksi tekijä, aerodynaaminen kerroin toinen, ja voi olla, että pidempi (ei välttämättä kookkaampi) ajaja on virtaviivaisempi.

    Aivan ehdottomasti isoilla miehillä on aerodynaaminen etu puolellaan pieniin verrattuna. Todella isojen miesten ongelmiin ei vain ole kunnolla perehdytty ja heitä on aika vähän väestöstä.
    Aerobinen teho kasvaa suunnilleen painon 2/3-potenssilla. Ilman vastus ei kasva noin nopeasti (mutta silti kasvaa painon/koon myötä).

    Mitä ajan takaa on se, että jos W/kg hyvin tarkasti kuvaa suorituskykyä nousussa, puhtaat watit ilman ajajan kokoa eivät ilmaise aika-ajokykyä.

    Jossain taitaa lukea Romingerin ja Indurainin laskettu teho heidän 90-luvun tunnin ennätyksissään. Watti-ero on huimaava, eikä johdu vain paremmasta asennosta.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

  20. #740
    waltimo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Voisi ennustaa että ennemmin tai myöhemmin tulee joku kaksimetrinen joka on täysin ylivoimainen tasaisella käydyissä aika-ajoissa. Hänellä olisi 200 millin kammet ja 60-piikkinen ratas edessä tms.
    Minä? Pituutta 204cm ja ensimmäinen maantiepyörä tilattu. Vaviskaa Contadoorit ja muut

  21. #741
    Deve Guest
    Ois kyllä kiva nähdä joskus tutkimus jossa pistettäis vaikka 190cm/80kg ja 160cm/60kg kuski tuulitunneliin tempopyörän kanssa ja katottais kuinka paljon liukkaampi se pienempi kuski on. Ei kovin paljoa voi olla.

    Onko tällästä tutkimusta ikinä julkaistu missään? Pro-piireissä varmasti näitä on mittailtu vaikka kuinka paljon ja tietoa on.

  22. #742
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Voisi ennustaa että ennemmin tai myöhemmin tulee joku kaksimetrinen joka on täysin ylivoimainen tasaisella käydyissä aika-ajoissa. Hänellä olisi 200 millin kammet ja 60-piikkinen ratas edessä tms.
    Hans komppaa, näin tulee tapahtumaan myöhempinä aikoina.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  23. #743
    lebig Guest
    Liittyykö noihin doping sanktioihin lisäksi joku sakkomaksu (ajajan vuoden palkka) UCI:lle ? Muistelisin, että ainakin Rasmussenilla oli joku tämmöinen juttu vai liittyikö se johonkin hänen sopimukseensa ?

  24. #744
    Schöne Scheisse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    Ennakkotapaus Contadorille
    Coló sai uskoteltua saaneensa ainetta syömästään lihasta ja sai vuoden kilpailukiellon
    http://www.cyclingnews.com/news/colo...ng-clenbuterol
    Aivan CAS:in ratkaiseman Jessica Hardyn tapauksen mukainen tuomio; tahattomaksi todistaminen riittää vain lieventämään tuomiota puoleen, ts. vuosi on minimi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri ok Katso viesti
    Eli lyhyempi kilpailukielto todistaisi aukottomasti UCI:n kohtelevan starojaan eri lailla. Samoin Contan pitäisi kaiketi selittää vielä nuo muovijäämät. Kaksi vuotta kilpailukieltoa tuntuisi oikealta. Minimi siis tuo vuosi.
    Colòlle langetti tuomion Italian antidopingtoimikunta. Contadorille sen tekee ymmärtääkseni joko Espanjan ADT tai Espanjan pyöräilyunioni. Mutta tietysti on vedettävä sama johtopäätös, jos UCI ei valita mahdollisesta vuotta lievemmästä tuomiosta.

  25. #745
    Contador näyttää tilaavan yhä isompaa ja isompaa valkoista lippua Espanjan Lipputehtaalta ja antautumisvärin ilmestyminen lipputankoon on mahdollista. On UCI:n päätös sitten mikä tahansa.

    http://www.cyclingweekly.co.uk/news/...g-scandal.html
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  26. #746
    TetedeCourse Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Contador näyttää tilaavan yhä isompaa ja isompaa valkoista lippua Espanjan Lipputehtaalta ja antautumisvärin ilmestyminen lipputankoon on mahdollista. On UCI:n päätös sitten mikä tahansa.

    http://www.cyclingweekly.co.uk/news/...g-scandal.html
    Pidän tuota lapsellisena uhkailuna toivotun lopputuloksen aikaansaattamiseksi ...

  27. #747
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Pidän tuota lapsellisena uhkailuna toivotun lopputuloksen aikaansaattamiseksi ...
    Jollain kaverilla julkinen kilpi kestää mitä tahansa vastoinkäymisiä, mutta sitten on näitä hauraita tapauksia. Eittämättä Contador vaikuttaa kuuluvan viimeksi mainittuun ryhmään. On eri asia, miten kova äijä on fillarin selässä tai miten kova kaveri on muualla kuin fillarin selästä.

    Julkinen maine menee jos se menee, mutta se on ainakin osittain palautettavissa. Siihen tosin vaaditaan pari vuotta ennen kuin uskottavuutta voidaan alkaa rakentaa. Ivan Basso on hyvä esimerkki vippaskonsteja harrastaneesta urheilijasta, joka on tehnyt uskottavan paluun maailman huipulle. Kaikilla mittareilla katsottuna.
    https://twitter.com/ammattipyoraily

  28. #748
    Aika musertavaa tilastotietoa löytyy tuosta jutusta: The European Union banned Clenbuterol for animal fattening in 1996 and regularly checks farms to ensure the rules are followed. According to the Associated Press news agency, Clenbuterol showed only once in 83,203 animal tests in 2008 and 2009. 19,431 of those tests were in Spain and none showed Clenbuterol.

  29. #749
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    1.514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    .......Ivan Basso on hyvä esimerkki vippaskonsteja harrastaneesta urheilijasta, joka on tehnyt uskottavan paluun maailman huipulle. Kaikilla mittareilla katsottuna.
    Ei ikinä !!! Puhtaana huipulle jonne ennen selvisi vain buustaamalla !!????
    Edelleen haluaisin kuulla perusteita ?????? Oon varmaan tyhmä , mutta selitä
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

  30. #750
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketju44 Katso viesti
    Ei ikinä !!! Puhtaana huipulle jonne ennen selvisi vain buustaamalla !!????
    Edelleen haluaisin kuulla perusteita ?????? Oon varmaan tyhmä , mutta selitä
    Kilauta Kellulle!
    https://twitter.com/ammattipyoraily

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •