No jaa, ei se ihan niin yksinkertaista ole. Pharmakokinetiikka on tiede, joka tutkii lääkeaineiden imeytymistä elimistöön (ja -dynamiikka niiden vaikutusta). Joskus, itse asiassa melko usein, käy niin, että lääkettä ei imeydy verenkiertoon tai liukene virtsaan ollenkaan. BTDT. TJEU.
Silti tuntuisi yllättävältä, jos lihassa oleva myrkky ei imeytyisi maksan kautta virtsaan, se kun on se elimistön oletustoiminto.
Onhan se sitkeän kaupunkilegendan mukaan mahdollista saada positiivinen huumetulos unikonsiemenillä koristellusta bagelista. Jotka, muuten, ovat maultaan täysin tuon riskin arvoisia. Tuorejuustoa, suolakurkkua ja kylmäsavulohta. Nam.Lääkärinlausunnolla saa uskottavuutta asiaan kuin asiaan. Vähän kuin jos mä jäisin kiinni työpaikan huumetestissä, niin auttaisiko lääkärinlausunto jossa todettaisiin, että periaatteessa lihanpalassakin voi saada kokkelia kroppaan.
vai hidastaako?Kiinnostavaa tietysti on, kiihdyttääkö muutaman tuhannen km polkeminen aineiden poistumaa elimistöstä, tn ei.
En usko, että tuo toimii aukottomasti. Joku mainitsi 40k/vuosi näytettä. Se on aika minimaalinen osuus kaikista teuraista.PS Jos oikein olen ymmärtänyt niin EU-ssa lihan teuraserä ja alkuperätila on jäljitettävissä, oliosi hauska kuulla tutkimustulokset ko erästä ehkä jäljellä olevasta lihasta ja mahdillisesti ko tilaltakin otetuista random näytteistä...kas kun "puolustus" ei ole ehdottanut mitään tälläistä, vähän niinkuin CSI touhua??
Kannattaa myös muistaa, että jos tn saada tuollainen pitoisuus lihasta onkin pieni, ei se välttämättä tarkoita, että tuollaisen havainnon jälkeen tn että se johtuisi lihasta olisi pieni. Bayesin kaava, nääs. Tässä tapauksessa ero ei tosin ole huomattava.
Se veritankkausselitys on vaan niin luonteva. Riittävän yksinkertainen, muttei yhtään yksinkertaisempi.
Kirjanmerkit