GarminElectrobikeGiant
Sivu 7 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SykkeListi Katso viesti
    Kannattaa ottaa sitten huomioon, että Canyonissa on 1 1/4" ohjainputki, joten tilaa sopivan mittaisella stemmillä samoin tein, tyuohon kokoon stemmien saatavuus on erittäin rajallinen.
    Se on vain alemman laakerin osalta 1 1/4". Ylempi laakeri ja stemmi on ihan normaali 1 1/8".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Se on vain alemman laakerin osalta 1 1/4". Ylempi laakeri ja stemmi on ihan normaali 1 1/8".
    No kun ei se nyt vaan ole...

Oletko muuten miettinyt, miksi sen Canyonin keulan nimi on one one four...

Ja minun tietoni ei perustu arvaukseen...

PS. Se alapää on 1 1/2"
    "Life is shit, and then you fucking die" - Ozzy Osbourne

Ja minun tietoni ei perustu arvaukseen...

PS. Se alapää on 1 1/2"
    Vai niin, olenpa sitten tehnyt hätiköityjä oletuksia. Taidan hipsiä varastoon mittailemaan.

Kyllähän tuo koko on mainittu speksilistassa (mulla tais lukea Ritchey WCS Wet Black (31,8 1 1/4"))- eli ei tullut mitenkään yllätyksenä. Onhan noi aina hyvä tarkistaa.
    "nothing is sacred,
    when everyone's talking
    and no one is listening"

(Lagwagon - Messengers)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti equilibrium Katso viesti
    Kyllähän tuo koko on mainittu speksilistassa (mulla tais lukea Ritchey WCS Wet Black (31,8 1 1/4"))- eli ei tullut mitenkään yllätyksenä. Onhan noi aina hyvä tarkistaa.
    Jep, juuri näin. Ongelma tulee vaan siitä, jos originaali stemmi ei jostain syystä pelitä. Siksi se kannattaa tilata sopivan mittaisena. Lisäksi 1 1/4" stemmejä on tasan Canyonin omat (Ritcheyt, ei myydä muualla kuin Canyonilla), sekä Syntace , joista kumpaakin saa ainoastaan 6 asteen kulmalla. Samaan putkeen sopii myös Spessun Comp-Stemmi, mutta vaatii shimmin väliin, ollen muuten liian horo. Sitä sitten saakin 6, 12 ja 24 kulmilla, muistaakseni...
    "Life is shit, and then you fucking die" - Ozzy Osbourne

Jaaha. Nyt ne sparbuch-hinnat on sivuillakin näkyvillä. Yllättäen CF 9.0:sta ei ole mitään alennusta ja se olisi ollut just mun valinta. Pitäkööt tunkkinsa.
    Teemu muokkasi tätä : 11.09.2010 at 12.22

Huusin eilen 58-koon Roadlite 7.0:n. Valkoista oli heti saatavilla, nyt sitten jännätään, löytyykö tältä syksyltä vielä ajokelejä. Halvemmalla olisi kyllä saanut Radonin vastaavan, mutta jotenkin Canyon tuntui tasapainoisemmalta paketilta.

Jep, juuri näin. Ongelma tulee vaan siitä, jos originaali stemmi ei jostain syystä pelitä. Siksi se kannattaa tilata sopivan mittaisena. Lisäksi 1 1/4" stemmejä on tasan Canyonin omat (Ritcheyt, ei myydä muualla kuin Canyonilla), sekä Syntace , joista kumpaakin saa ainoastaan 6 asteen kulmalla. Samaan putkeen sopii myös Spessun Comp-Stemmi, mutta vaatii shimmin väliin, ollen muuten liian horo. Sitä sitten saakin 6, 12 ja 24 kulmilla, muistaakseni...
    Tuollaista en sitte tiennytkään. Mun 11 senttinen hyvin todennäköisesti osoittautuu liian lyhyeksi, jos jollakin on pidempää ja haluaa lyhyempää tilalle niin olisi valmis tekemään vaihtokaupat. Jos tuota nyt sitten osaa edes vaihtaa...?

No just... Meikäläinen juuri ehti tilata pitemmän Ritcheyn stemmin, mikä nyt ei sitten ilmeisesti sitten käy.

No ehdin vaihtaa vielä stemmin tuosta tilauksesta tuubirenkaaseen.=)

Kyselin Canyonilta noita stemmejä ja myyvät 6° Ritcheyn stemmiä hintaan 85 + toimituskulut ja 17° asteen Ritcheyn stemmiä hintaan 75 + toimituskulut.

Laitoin tosin vielä perään kyselyn, että voisivatko harkita myyvänsä järkevään hintaan tuota stemmiä kun kuitenkin olen suht hintavan pyörän hiljattain heiltä ostanut mikä ei kuitenkaan tällä hetkellä ole minulle täysin sopiva...

Minäkin laitoin stemmistä kyselyä. Miten toi lähtee irti, kun se on tommonen erikoinen, eikö toi putki kaarru tuohon stemmin ylle? Onko Jman saanut saman stemmin jostain muualta halvemmalla (väärän kokoiselle ohjanputkelle)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    Minäkin laitoin stemmistä kyselyä. Miten toi lähtee irti, kun se on tommonen erikoinen, eikö toi putki kaarru tuohon stemmin ylle?
    Se "kaartuva putki" on irrallinen, tiivisterenkaan avulla ohjainputkessa kiinni pysyvä pikkupalikka. Senkun vaan pistät sormen sisälle sinne putkeen ja nostat.

Ohjainlaakerin kiristäminen on sitten myöskin vähän epästandardi juttu. Ensin pitää kiristää stemmi paikalleen ja sitten justeerata laakerista väljät pois stemmin alta löytyvän prikan pientä kuusiokoloruuvia kiristämällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    Onko Jman saanut saman stemmin jostain muualta halvemmalla (väärän kokoiselle ohjanputkelle)?
    No niitä vääränkokoisia myydään yleisesti siinä 50€ pintaan. (WCS 4-axis) Ja halvimmillaan alle neljälläkympillä.

http://www.google.de/products?q=ritc...ell=1&oi=spell

Ritchey kun tekee kiljoonittain noita Canyonille niin veikkaanpa ettei ne montaa kymppiä Canyonille maksa. Kun on ostanut ensin vajaan 5k€ pyörän niin olisi ainakin minusta ihan kohtuullista, että kun yritän tehdä siitä itselleni sopivaa niin siinä kohdassa ei välttämättä enää tarvitsisi koittaa saada normikatetta stemmistä...

Katotaan mitä ne nyt vastaa, mutta kävi miten kävi tilaan varmaan joka tapauksessa niiltä sen 17° stemmin.

Mua ainakin mietityttää toi reikä suoraan ohjainputkeen, joka tossa kuvassakin näkyy. Pikkuhiljaa sinne menee sadevettä, kuraa, patukan paloja ja mun tyylillä myös energiageeliä. Ajan saatossa saattaa isompikin keitos kerääntyä tavaraa tonne. Aiottekot jotenkin peittää ton?

^tuleehan kaikki alakautta uloskin?

Janne: Jos tuo reikä haittaa niin tuollaisen voi siihen tunkea http://www.canyon.com/_en/accessorie...html?ac=Z04_03

Ja tosiaan eiköhän se ole ihan auki sieltä joten tuskin sinne sitä tavaraa kerääntyy.

Kyllä sinne vesi kerääntyy. Muutaman kerran olen kinttuni kastellut kun olen pyörää hissiin taivutellut.

Voi *erkelee sparbuchit.. velkataakka senkun kasvaa
    CF SLX 8.0 valkoisena tilattu

Hämmästys oli vaan suuri kun tuon laskun sain. Suomalainen tili nordeassa ja AVL 23%. Mitä hittoa? Mie kun ajattelin jo, että menis nämäkin rahat (alv 19%) Saksan Turkkilaisten hyysäämiseen.
    Mutta kait se on näillä mentävä sitten....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti andeprkl Katso viesti
    Voi *erkelee sparbuchit.. velkataakka senkun kasvaa
    CF SLX 8.0 valkoisena tilattu

Hämmästys oli vaan suuri kun tuon laskun sain. Suomalainen tili nordeassa ja AVL 23%. Mitä hittoa? Mie kun ajattelin jo, että menis nämäkin rahat (alv 19%) Saksan Turkkilaisten hyysäämiseen.
    Ostin kesällä tuon CF SLX 8.0 valkoisena Tour de France alennuksesta. 2700€ taisi tuolloin olla hinta. Arvoin 64 ja 62 kokojen välillä mutta päädyin tuohon 62 kokoon. Tuntuu olevan sopiva ja tyytyväinen olen pyörään ollut. Ensimmäinen maantiepyörä minulla. Takamus vielä totuttelee yli kahden tunnin lenkkeihin :-). Valkoinen on kyllä komea väri, vaatii vaan taajaa pesua pysyäkseen siistinä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti iMD Katso viesti
    Valkoinen on kyllä komea väri, vaatii vaan taajaa pesua pysyäkseen siistinä.
    Onkos tuo nyt hyvä vai huono asia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti andeprkl Katso viesti
    EU, EU. Jos jäsenmaasta myydään etämyyntinä toisessa jäsenmaassa oleville kuluttajille riittävän suurella liikevaihdolla vuodessa (Suomeen myytäessä rajana 35 000 €), niin myyjä tilittää alv:n kohdemaahan kohdemaan verokannalla. Poikkeuksena tähän uudet kuljetusvälineet, mutta polkupyörä ei taas tässä yhteydessä ole kuljetusvälineet. Canyonin tapauksessa tuo 35 kiloeuroa ei niin kovin montaa pyörää vaadi täyttyäkseen...

http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=2066;230472

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvo Katso viesti
    EU, EU. Jos jäsenmaasta myydään etämyyntinä toisessa jäsenmaassa oleville kuluttajille riittävän suurella liikevaihdolla vuodessa (Suomeen myytäessä rajana 35 000 €), niin myyjä tilittää alv:n kohdemaahan kohdemaan verokannalla.
    Mainittakoon vielä, että asiakkaalta laskutettavassa hinnassa tuo eri verokanta ei Canyonin tapauksessa näy. Hinta on se, mitä webissä lukee, vaikka Suomen valtio vetääkin välistä.

Jees, tämähän selvisi. Kiitoksia.
    Nyt eikun odottelemaan...josko sitä vielä pääsisi ennen lumia kokeilemaan. Toimitusviikoksi luvattu 42 laskussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Mainittakoon vielä, että asiakkaalta laskutettavassa hinnassa tuo eri verokanta ei Canyonin tapauksessa näy. Hinta on se, mitä webissä lukee, vaikka Suomen valtio vetääkin välistä.
    Jees näin se menee. Piti oikein kattoa tuo lasku. Alv%22, mutta pyörän hinta ja laskun loppuhinta mätsää webissä näkyvään hintaan.

Onko kellään Canyonin mukana tullutta 6° 120mm Syntace F119-kannatinta, jonka haluaisi vaihtaa vastaavaan 110-pituiseen? Voisin myös harkita vastaavaa Ritcheytä (WCS Wet Black 31,8 1 1/4").

Lainaus Alkujaan tämän lähetti iMD Katso viesti
    Ostin kesällä tuon CF SLX 8.0 valkoisena Tour de France alennuksesta. 2700€ taisi tuolloin olla hinta. Arvoin 64 ja 62 kokojen välillä mutta päädyin tuohon 62 kokoon. Tuntuu olevan sopiva ja tyytyväinen olen pyörään ollut. Ensimmäinen maantiepyörä minulla. Takamus vielä totuttelee yli kahden tunnin lenkkeihin :-). Valkoinen on kyllä komea väri, vaatii vaan taajaa pesua pysyäkseen siistinä.
    Mites tuo koko istui ja natsasi - mitkä ovat omat strategiset mittasi ? Nimittäin tilasin outletistä Ultimate CF 9.0 SL Roubaixin kokoa 62, se olisi tulossa viikolla 42. Pituutta itselläni on 194 cm ja ainakin vaakaputken + stemmin mitan pitäisi olla sopiva, kun vertaan nykyiseen pyörään...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Onko kellään Canyonin mukana tullutta 6° 120mm Syntace F119-kannatinta, jonka haluaisi vaihtaa vastaavaan 110-pituiseen? Voisin myös harkita vastaavaa Ritcheytä (WCS Wet Black 31,8 1 1/4").
    Aika vähissä varmaan on noin päin. 30 päivän sisään saa tuon stemmin vaihdettua 20€:lla.

Onkos tuosta vaihdosta mainintaa missään? Pistin kyllä menemään mailia asian tiimoilta, koska ovat speksanneet 62-kokoon 120mm kannattimen. Saas vaan nähdä miten nopeaa on vastaaminen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahmaniemi Katso viesti
    Mites tuo koko istui ja natsasi - mitkä ovat omat strategiset mittasi ? Nimittäin tilasin outletistä Ultimate CF 9.0 SL Roubaixin kokoa 62, se olisi tulossa viikolla 42. Pituutta itselläni on 194 cm ja ainakin vaakaputken + stemmin mitan pitäisi olla sopiva, kun vertaan nykyiseen pyörään...
    Mulla mittaa 193 ja tilasin 62 Canyonin (Ultimate CF). 120mm-kannattimella ja 25mm seatback tolpalla saan täsmälleen saman asennon kuin 61cm Cervelolla (R3SL), joka taas on istuu erinomaisesti minulle. Jos sinulla "normaalit" mitat raajoissa niin tuo 62 on varmaan hyvä valinta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Onkos tuosta vaihdosta mainintaa missään? Pistin kyllä menemään mailia asian tiimoilta, koska ovat speksanneet 62-kokoon 120mm kannattimen. Saas vaan nähdä miten nopeaa on vastaaminen.
    No en minä ainakaan tuosta tiennyt. En tosin myöskään tiennyt, että tuohon ei mikään muu stemmi käy kuin Ritcheyn canyonille tekemät ja Syntace F119.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •