HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 4 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 213

Aihe: Fox RP23 teki temput!

Ot: kö ei oo rp23

Dodiih, mulla perus float R kusi kanssa punasta öljyy sen rebaundi-nupin juuresta.
    Mää niistin siltä reppanalta nenän, eli pyyhkäsin rätillä puhtaaks, tein ilmakammion perushuollon, kattelin muuallepäin ja pulttasin kiinni pöörään.
    2006 asti sillä oon niiskuttanu pitkin pöpeiliköitä menemään tsuh tsuh.
    -Usot sie jot myö uitiin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiPee Katso viesti
    ...tein ilmakammion perushuollon...
    Tjaah... voisi tuota kokeilla josko auttaisi. Mielummin tsuh tsuh kuin kurl kurl.

Sille ilmaa vuotavalle jos ei venan hoito auta, niin tftunedilla ainakin ennen oli hyvin kohtuulliseen hintaan sitä ilmapuolen tiivistesettiä. Olisko ollut £10 ja pari puntaa posteihin. Tai vaihat siitä vaimenninvikaisesta (vuotaa punasta ja kurlaa?) tiivisteet ilmavaivaiseen ja laitat jäljelle jääneet klesat osat vaikka tf:lle tunattavaksi?

Tässä faktaa että ei tarvitse kenenkään arvuutella suhinaa, kurlausta jne.
    En lukenut koko viestiketjua joten saattaa tulla samaa kuin joku on jo aiemmin selostanut.
    Kohta A: Foxin RP-sarjan iskarit eivät ole ilmajousia! Ne ovat kaasuiskareita, joissa jousen virkaa hoitaa ilma. Ilmapuolen voi itse huoltaa ja vaihtaa tiivisteet. Ilmapuoli ei kurlaa eikä suhise. Siellä joko pysyy paine tai ei. Siellä on vain tippa öljyä voitelemassa.
    Kohta B: Jos kurlaa tai suhisee niin vika on paineistetulla kaasupuolella. Ääni on aina merkki siitä että iskarissa on vikaa ja yleensä aina öljyt ja kaasut ovat sekaisin. Tämän voi korjata vain erikoistyökaluilla varustettu alansa osaava seppä. Jos on kyseessä takuun aikainen vika niin ei kannata luottaa kuin valtuutettuun Foxin huoltoon.
    Kohta C: Merkkiliikkeen huolto tarkoittaa aina kaasupuolen avaamista. Simmipakka tutkitaan ja kaikki muutkin osat tsekataan. Vaihdetaan tiivisteet jos tarvis ja aina vaihdetaan uudet öljyt.
    Samalla tietysti tsekataan myös ilmapuoli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Helminen Katso viesti
    Ja ilmeisesti kyseessä kohdat B/C, kun iskari päästää nuo vaaleanpunaiset öljy ("toimintasavut") pihalle rebound nupikan juuresta?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

zippo Guest
    Kurl kurl ym.taikasanoille.Kertauksen vuoksi ja suomenkielellä
    http://www.fillari-lehti.fi/perus/ju...n_toiminta.pdf

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Helminen Katso viesti
    En lukenut koko viestiketjua joten saattaa tulla samaa kuin joku on jo aiemmin selostanut.
    Kohta A: Foxin RP-sarjan iskarit eivät ole ilmajousia! Ne ovat kaasuiskareita, joissa jousen virkaa hoitaa ilma. Ilmapuolen voi itse huoltaa ja vaihtaa tiivisteet. Ilmapuoli ei kurlaa eikä suhise. Siellä joko pysyy paine tai ei. Siellä on vain tippa öljyä voitelemassa.
    Kohta B: Jos kurlaa tai suhisee niin vika on paineistetulla kaasupuolella. Ääni on aina merkki siitä että iskarissa on vikaa ja yleensä aina öljyt ja kaasut ovat sekaisin. Tämän voi korjata vain erikoistyökaluilla varustettu alansa osaava seppä. Jos on kyseessä takuun aikainen vika niin ei kannata luottaa kuin valtuutettuun Foxin huoltoon.
    Kohta C: Merkkiliikkeen huolto tarkoittaa aina kaasupuolen avaamista. Simmipakka tutkitaan ja kaikki muutkin osat tsekataan. Vaihdetaan tiivisteet jos tarvis ja aina vaihdetaan uudet öljyt.
    Samalla tietysti tsekataan myös ilmapuoli.
    Joo, kai se olis viisainta huollattaa toi suhiseva keppi. En oo vaan pitänyt ääntä kovin vakavana vikana kun iskari kerran toimii. Ilmat pysyy sisällä, saa säädettyä sagin ja paluuvaimennuskin toimii.
    Sait ylipuhuttua.

Edit.
    Ja paskat. Ei jaksa nysvätä, kovaa ajoa vaan kyllä se siitä.
    JiiPee muokkasi tätä : 26.09.2010 at 22.37
    -Usot sie jot myö uitiin?

Minulla taitaa olla öljyt vaahtoutuneet Fox Float RP2:ssa.

Tammikuun alusta on ollut ajossa lämpötilasta riippumatta. Ilmaventtiilistä tuli pari tippaa kirkasta öljyä kun päästin ilmat kokonaan pois tammikuussa, viime lenkin jälkeen huomasin sen alavarren (vai liukuvarren, vai varren vai miksi sitä alaosaa sanotaan?) olevan ihan sen samaisen kirkkaan öljyn peitossa. Muita vuotoja en ole huomannut, ilmat tuntuu pysyvän sisällä varsin hyvin ja paluuvaimennus toimii.

Ainut oire on ettei ProPedal ole yhtään niin jämäkkä kuin uutena. Kun iskarille laittaa painoa ProPedal päällä, painuu se kasaan reilun sentin kevyesti, sitten tuntuu että ottaa vähän vastaan mutta jatkuu kuitenkin sen jälkeen kevyesti vielä jonkun matkaa riippuen siitä kuinka paljon painoa pistää päälle. Ajossa tuo tuntuu siten, että tasaisella sellaista n. 60rpm kadenssia polkiessa pyörä pomputtaa ärsyttävästi ja tuntuu kuin se yrittäisi sotkea tempon ja rikkoa ajoasennon.

Tsuh tsuh suhinaa kuuluu kun iskari liikkuu mutta mielestäni samanlaista suhinaa kuului jo tuliterästä iskarista. Parhaiten olen diagnosoinut vaahtoutumisen laskemalla iskarin päälle painoa hitaasti ProPedal päällä. Kuuluu sellainen ääni joka ei voi kuulua mistään muusta kuin kuplien painumisesta jonkun tiivisteen tai shimmin välistä.

Täytyy nyt ajella tuolla nämä pakkaskelit kun iskari kuitenkin toimittaa vielä aivan hyvin sitä päätehtäväänsä, eli iskunvaimennusta. Kunhan lämpömittari alkaa pysyä nollan yläpuolella teen tilanteenarvion ja yritin saada takuukorjauksen jos siltä tuntuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti

Tammikuun alusta on ollut ajossa lämpötilasta riippumatta. Ilmaventtiilistä tuli pari tippaa kirkasta öljyä kun päästin ilmat kokonaan pois tammikuussa, viime lenkin jälkeen huomasin sen alavarren (vai liukuvarren, vai varren vai miksi sitä alaosaa sanotaan?) olevan ihan sen samaisen kirkkaan öljyn peitossa. Muita vuotoja en ole huomannut, ilmat tuntuu pysyvän sisällä varsin hyvin ja paluuvaimennus toimii.

Ainut oire on ettei ProPedal ole yhtään niin jämäkkä kuin uutena. Kun iskarille laittaa painoa ProPedal päällä, painuu se kasaan reilun sentin kevyesti, sitten tuntuu että ottaa vähän vastaan mutta jatkuu kuitenkin sen jälkeen kevyesti vielä jonkun matkaa riippuen siitä kuinka paljon painoa pistää päälle. Ajossa tuo tuntuu siten, että tasaisella sellaista n. 60rpm kadenssia polkiessa pyörä pomputtaa ärsyttävästi ja tuntuu kuin se yrittäisi sotkea tempon ja rikkoa ajoasennon.

Tsuh tsuh suhinaa kuuluu kun iskari liikkuu mutta mielestäni samanlaista suhinaa kuului jo tuliterästä iskarista. Parhaiten olen diagnosoinut vaahtoutumisen laskemalla iskarin päälle painoa hitaasti ProPedal päällä. Kuuluu sellainen ääni joka ei voi kuulua mistään muusta kuin kuplien painumisesta jonkun tiivisteen tai shimmin välistä.

Täytyy nyt ajella tuolla nämä pakkaskelit kun iskari kuitenkin toimittaa vielä aivan hyvin sitä päätehtäväänsä, eli iskunvaimennusta. Kunhan lämpömittari alkaa pysyä nollan yläpuolella teen tilanteenarvion ja yritin saada takuukorjauksen jos siltä tuntuu.
    Kuulostaa siltä, että iskunvaimentimesta on päässyt männänvarren ohi vuotamaan öljyä. Tarvitsee uudet tiivisteet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Ajattelin tehdä asialle jotain hyvissä ajoin ennen kunnon ajokelejä ja olin sähköpostiyhteydessä R-Tech Suspensionin Mikkoon. Vaihdoimme muutaman viestin kun yritin antaa mahdollisimman selkeää kuvaa iskarin toiminnasta ja havaitsemistani oireista.

Mikon johtopäätös oli pääpiirteittäin sellainen että uudessa iskunvaimentimessa pieni öljyvuoto erityisesti siinä männänvarressa on tyypillistä. Sitten kannattaa huolestua jos vuotaa sen verran paljon että pyörän alta löytyy öljypisaroita. Samoin iskunvaimentimen ei pitäisi olla aivan äänetön, eikä sähköpostin perusteella halunnut tehdä sen tarkempaa johtopäätöstä ääntelystä. Pyysi olemaan yhteydessä jos iskari alkaa tehdä iskuja vaimentaessaan jotain ylimääräistä.

Kelpaa minulle. Kunhan ei ole sellaisia merkkejä ilmassa että se leviää kokonaan kesken ajon ja aiheuttaa vaaratilanteen. Eikös näissä ole kuitenkin vuoden takuu, ei muuta kuin kovaa ajoa kesä ja hajoaa jos hajoaa. Toivottavasti ei kuitenkaan juuri silloin kun olisi eniten vapaata ja parhaat kelit.

Minulla karkasi meni paineet Fox Triadista (Specialized Stumpjumper FSR Elite 2010). Triad on käsittääkseni spessulle kustomoitu RP23:n versio, ainakin suunnilleen. Pyörähuolto.com hoisi homman kivuttomasti - uusi tilalle ulkomailta, vanha ilmeisesti samassa laatikossa takaisin. Taisi viedä keskiviikosta viime viikolla eiliseen maanantaihin, jolloin tuli SMS että pyörä kunnossa.

Tilasin pari viikkoa sitte bike-discountista radon slide am 7.0:n ja muutama lenkki on tullut ajeltua ja sellainen asia mietityttää että onko ihan normaalia että kun pyörää painaa satulan päältä sen verran että iskari painuu niin heti liikkeen alussa kuuluu pieni suhahdus ja samanlainen kun iskari palautuu ylös? Ja muuten koko liukumatkalla ei pidä minkäänlaista ääntä ja kaikki toimii. eli pieni ääni kuuluu vain siellä yläpäässä painaessa ja palautuessa. tavallaan ääni tuntuu luonnolliselta kun liike kerran alkaa mutta kun olen lueskellut foorumeja, niin pitäisi vissiin olla äänetön ja toinen kysymys että kuinka paljon oljyä iskari normaalisti jättää liukuputkeen? mulla jättää sellaisen öljyrenkaan liukuputkeen, kuinka syvälle sitten painuukan. ajattelin vain kun keulan liukuputkissa öljyä on huomattavasti niukemmin. Paha näitä asioita on selittää muuta toivotaan että ymmärsitte kertokaas mielipiteenne niin saan mielenrauhan kun tosi nöösinä tässä vielä mennään

^Ilmaiskari suhisee. Nuku yösi rauhassa

RP2 suhisee ja tuhisee mutta toimii silti hienosti. Ensimmäisen 500 kilometrin aikana liukuputki oli aina lenkin jäljiltä enemmän tai vähemmän öljyinen, sen jälkeen vähemmän. Minua arvelutti iskarin toiminta keväällä ja esitin pari kysymystä R-Techille sähköpostitse, kuulemma se öljyyntyminen uutena ja äänet kuuluvat normaalin toimintaan.

Mites kun mulla on float rp2 ja siihen iskarin yläpäähän ilmestyy öljyä, eli siis tuohon "hattuun" jossa on tuo propedal vipukin kiinni. Iskari ei kyllä pidä minkäänlaista ääntä ja paineet pysyy ihan hyvin. Ensimmäinen täysjousto joten ei mitään hajua onko tuo normaalia vai ei?

Kaverin Radonin RP23 päästi öljyt pihalle Tahkon 60km loppupuolella.. Huomasi vasta maalissa
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti QcL Katso viesti
    Mites kun mulla on float rp2 ja siihen iskarin yläpäähän ilmestyy öljyä, eli siis tuohon "hattuun" jossa on tuo propedal vipukin kiinni. Iskari ei kyllä pidä minkäänlaista ääntä ja paineet pysyy ihan hyvin. Ensimmäinen täysjousto joten ei mitään hajua onko tuo normaalia vai ei?
    Jos se jatkuvasti hikoilee öljyä sieltä ulos ei normaalia, stefa rikki -> huoltoon.

Stuck up ..

Onkos kellään kokemusta tälläisestä. Iskari sai kesken tahkon kierron hirveen stondiksen. Ajelin alun hiekkatie pätkät surutta propedal päällä ja kun tekniikkapätkät alkoivat laitoin pedalit off asennolle. Ihmeekseni ei iskari enään juuri niiannut, päin vastoin tuntui kuin se olisi "lukittunut" maksimi asentoon. Kun aikani mäkiä alas rytyytin lientyi iskari ja nyt taasen tuntuisi toimivan.

Iskari huollettu keväällä, satasen remppaa viittis joka neljännen ajokerran jälkeen tehdä.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Onkos kellään kokemusta tälläisestä. Iskari sai kesken tahkon kierron hirveen stondiksen. Ajelin alun hiekkatie pätkät surutta propedal päällä ja kun tekniikkapätkät alkoivat laitoin pedalit off asennolle. Ihmeekseni ei iskari enään juuri niiannut, päin vastoin tuntui kuin se olisi "lukittunut" maksimi asentoon. Kun aikani mäkiä alas rytyytin lientyi iskari ja nyt taasen tuntuisi toimivan.

Iskari huollettu keväällä, satasen remppaa viittis joka neljännen ajokerran jälkeen tehdä.
    Missä huollatit? Melkein ottaisin yhteyttä sinne, jos tuollaista tapahtuu neljännellä ajokerralla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Jos se jatkuvasti hikoilee öljyä sieltä ulos ei normaalia, stefa rikki -> huoltoon.
    No joka lenkin jälkeen siihen on pölyä ym. paskaa kerääntynyt vaikka aina sen olen puhdistanut. Ei sitä välttämättä hirveästi tule, mutta tuleepahan kuitenkin. Joten eikait se auta kun huoltoon viedä, kuinkahan monta viikkoa joutuu olla ilman pyörää

Jos se tuntuu toimivan ok, niin kesällä mihinkään huoltoon alkais lähettämään. Ajoa vaan. Tilaa mieluummin toinen varalle. Ei kannata kesää tuhlata osia huollosta odotellessa. Sit kun vaimennus ei enää toimi kunnolla tai jotain muuta isompaa feelua, niin sit vaihat sen uuden tilalle ja laitat vanhan huoltoon.

Vääntäkääpä nyt rautalangasta vielä tuo rp23 käyttöohje. Eli millon ja minkälaisessa maastossa/tilanteessa tuo propedal pidetään päällä ja kokemuksia missä sädössä 1-3 maastoon suhteutettuna. Millonkas taas pidetään open puolella? Mä oon luullu että propedal saa olla aina päällä, mutta joku tossa kirjoitti että teekniikka maastossa pisti propedalin off asennolle eli vissiinkin open asentoon...

Pois päältä vaan koko ajan, niin ei tarvi miettiä.

No ihan varmaksi ei voi sanoa ilman tietoa pyörästä ja siitä onko iskari mitä viritystasoa, onko BoostValve-malli ja onko siinä mahdollisesti pyörän valmistajan tilaamia muutoksia.

Kokeilemalla selviää parhaiten, voisi olla että nopean maaston yleisajossa Pro pedal päällä 1-tasolla ja sitten kivi-juurakkopätkille PP pois päältä. Tai ainakin itse käytän sitä noin.

Semitekniset kivikkonousut tuntus menevän paremmin pedal päällä.
    Mutua,mutua....
    - Fear is a mindkiller -

Mä pidän aina RP23:sta auki, eli pro pedal pois päältä. En tykkää kun pyörä tuntuu jäykkäperältä ja muutenkin sitä vipua sais sitten vähän väliä olla kääntämässä ainakin pk-seudun maastoissa kun pienet ylä- ja alamäet vuorottelee. Täysjouston kuuluukin tuntua sohvalta!

Pidän myös propedalin maastossa käytännössä aina pois päältä, tiellä ja pitempiä siirtymiä ajaessa laitan välillä sen päälle.

[QUOTE=marco1;1652982]No ihan varmaksi ei voi sanoa ilman tietoa pyörästä ja siitä onko iskari mitä viritystasoa, onko BoostValve-malli ja onko siinä mahdollisesti pyörän valmistajan tilaamia muutoksia.
    QUOTE]

Niin siis tämä iskari http://www.foxracingshox.com/bike/10/shocks/FLOAT Ghost rt lector:issa.
    Maraton vehe 100mm joustoa molemmissa päissä. Pari kertaa iskari ollu jo huollossa. Eka kurl kurl huolto ja viimeksi stuck down huolto. Ja sama stukki tuntuis nytkin olevan. Tuntus kyllä että tommosilla juurrakko- ja kivipoluilla jossa kuitenkin vauhdilla voi ajaa ja pitääkin ajaa pitäisi iskarin toimia ja kestää. Ja että juuri noissa em. tätä propedalia tarvisi reboundin kans. Ei kai sitä missään tasasella tiellä tarvi tai sitte oon käsittäny homman ihan väärin, mikä ei kyllä meikäläisen kohdalla olisi mikään ihme.

Propedali vipu on nimenomaan tarkoitettu tasasella kihnuttamiseen kun pitää saada perä tönköksi, syystä tai toisesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehtä Katso viesti
    Niin siis tämä iskari http://www.foxracingshox.com/bike/10/shocks/FLOAT Ghost rt lector:issa.
    No ei vielä tuosta arvaa sanoa muuta kuin että kokeilemalla selviää parhaiten, eihän tuossa ole kuin 4 vaihtoehtoa testattavaksi.

Nyt meikäläisen kipeällä selällä pystyy ajamaan noin tunnin maastossa Propedali päällä ykkösasennossa (oli vahingossa mennyt päälle) ja sen verran kuin jalat kestää Propedal auki -asennossa eli on niissä eroa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •