Voiko sinkulan ketjut olla liian kireällä, josta johtuisi pieni "paukkuminen" kovempaa runtatessa?
Keskiö huollettu, takanapa huollettu, vapaarattaana uusi ACS Claws. En oikein keksi mikä paukkuu?
Voiko sinkulan ketjut olla liian kireällä, josta johtuisi pieni "paukkuminen" kovempaa runtatessa?
Keskiö huollettu, takanapa huollettu, vapaarattaana uusi ACS Claws. En oikein keksi mikä paukkuu?
Parantumaton haaveilija.
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
Kiristys ei autannut vaan piti vaihtaa neulaventtiilin sieluja RS:n tuotteisiin,samanlainen ongelma oli uudessa Marsun takaiskarissa.
Onko totta, että www.bike-components.de:stä ei löydy bmx-vapaarattaita? Yrittänyt katsella kaikki tuote ryhmät ja käyttänyt hakua. Tarvetta olisi 18h vaparille. Kun olisi muutakin tilattavaa tuolta, niin tulisi kerralla kaikki.
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
Elmerilli ja Zipolle ...........
![]()
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
Näytti auttavan toi kiristys. Ainakin toistaiseksi.....
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
Olen vielä aika untuvikko fillarihommissa, mutta ostin kesällä ccn ja siinä on alla Kendan 700x32 (32-622) kumit, ja haluaisin ensi kesäksi alle maantiekumit, niin pitääkö se numerosarja ehdottomasti olla tuo 700x32 vai voiko se olla esim 700x28? Yritin löytää mitä numerot tarkoittavat mutta en löytänyt ja nyt sitten kyselen tyhmiä, myöskin mitä kannattaa ottaa huomioon näiden kumien valinnassa? Pistosuojatut(punctureprotected?) vai Mitä nämä tubeless vaihtoehdot ovat?
700mm on renkaan ulkohalkaisija, ja se 622mm sisähalkaisija. Kun ostat maantiekumit niin pitää olla halkaisijoiltaan samanlaiset renkaat kuin edellisetkin. Pääasiassa maantierenkaiden leveydet ovat 23-25mm. Tarvitset myös mahdollisesti kapeammat sisäkumitkin. Monet ulkokumit ovat pistosuojattuja, kuten Michelin Pro 3 Race ja Continental Grand Prix 4000S.
Nuo tubeless-renkaat ovat sellaisia joiden kanssa ei käytetä sisäkumeja. Niihin laitetaan jotain litkuja sisälle.
Tuossa on ihan hyvät selitykset myös:
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Re...merkinn%C3%A4t
Mulla on pyöräprojekti meneillään Salsa Vaya teräsrungosta.
Ajattelin aluksi jättää haarukan putken lyhentämättä kokeillakseni eri korkeuksia ohjaustangolle.
Mutta mitenkä käy sitten ohjainlaakerin kannen tähtimutterille, kun/jos päätän lyhentää sitä haarukan putkea?
Joudunko ostamaan uuden tähtimutterin vai pystyykö sitä jotenkin tunkemaan syvemmälle? Miten?
Kyllä sitä mutteria saa tuupittua syvemmälle vaikka harianvarrella tai vasaralla ja pultilla. Yksi vaihtoehto on käyttää expanderia.
Mutteri menee tosiaan helposti syvemmälle ihan ruuvaamalla siihen pultti ja lyömällä pulttia vasaralla. Suunnilleen sopivaan syvyyteen, sit putki poikki, ja lopuksi voi mutterinasennuskalulla suoristaa sen, jos uskoo tällaiseen hienosäätöön.
Olen kyllä asentanut joskus tähtimutterin ihan pelkällä pultilla ja vasarallakin, kyllä se silläkin suoraan menee, kun vain käyttää herkkää otetta.
Riding straight ahead in a forward fashion.
Päräytin eilen krossarilla monttuun, jonka seurauksena takavaihtaja (Ultegra 6700) meni säädöistään. Mistä voisi johtua?
"pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
@Orcatri
Vaijerin kuori nitkahti jostain... luultavasti sieltä takavaihtajan päästä. Nitkuttele hieman niin asettuu.
Testattu tuo vaijerien sijoiltaanmeno. Ei ollut vika siinä. Kiiinnityksen pettämisestäkään ei liene kyse, sillä tärskyn jälkeen vaijeri oli kireämmällä eli ei enää vaihtanut kunnolla pienemmälle rattaalle. Muita ehdotuksia?
"pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
Montako "naksua" kuuluu olla 11s super recordin etuvaihtajassa?![]()
Onko nyt shortsikeli vai pitäiskö laittaa 3/4 pökät?
Still rides with 26er
Olikin muuten sitten aika ongelmallinen juttu, mutta luulen, että nyt on syy selvillä. Ensin nimittäin tuli mieleen, että meniköhän takakiekko hieman paikoiltaan. No menihän se, mutta korjaus ei poistanut vikaa. Eilen työmatkalla huomasin sitten, että oikea kahva oli löysällä. Ja mitäköhän se tarkoittaa? No sitä, että kahvaa vääntämällä vaihdevaijerin efektiivinen pituus muuttuu hieman. Eli kahva jälleen kunnolla kiinni ja säätämään - toimii taas. Harmi vaan, ettei voi pyöräpajaa syyttää löysästä kiinnityksestä, kun tuli itse pyörä koottua. Niin ja lisäksi röykytettyä reippaasti sorateillä ja metsäpoluilla, kuten krossarilla kuuluukin.
Niinjuu ja eiköhän nyt ole jo pikkuhiljaa 3/4-aika - ainakin aamuisin.
"pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
Iski ongelma kun yritin laittaa Selle italia thoork team edition satulaa kiinni uuteen pyörään, ja siinä olevaan Ritchey carbon wcs satulatolppaan. Eli kun tuossa satulassa ei ole pyöreät kiskot, vaan tuollaiset kartiomaisemmat niin eihän se mahdu tolpan kiinnitys kohtaan
Kysymys kuuluukin, onko tuohon tolppaan jotain erilaista kiinnitys palikkaa vaihdettavissa, vai pitääkö vaan ostaa tuohon sopiva satula?
Kyllä on.http://www.bike24.com/1.php?content=...1000,4,9;mid=7 käy mikäli tolppasi on one-bolt -mallia.
Kirjanmerkit