Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
Nyt kun olen tässä jo hieman pidempään tuskaillut pyöräily-gps:in valinnan suhteen niin Edge 500:n omistajille muutamia kysymyksiä:
- Jos olet ladannut laitteeseen reitin (course), niin opastaako laite tämän reitin alkuun?
- Opastamisella tarkoitan lähinnä sitä että näyttääkö laite mihin päin linnuntietä tulisi mennä että pääsee reitille?
- Näyttääkö se myös etäisyyden reitistä...?
- Jos tekee reitin esimerkiksi BikeRouteToasterilla (joka luo kääntymisohjeet automaattisesti), piippaako Edge että pitäisi kääntyä?
- Kääntymisohjeet ilmeisesti saa myös ruudulle?
- Jos katoaa reitiltä, näyttääkö laite mihin suuntaan pitäisi mennä että pääsee takaisin reitille?

Jos tuo reititys toimii kunnolla niin tässäpä olisi se fillari-gps mitä olen haaveillut (pieni koko, kunnon sykemittaus ja kalorinlaskenta, hyvä toiminta-aika)... Edge 705 olisi myös jees (ja tuleva 800) mutta ovat ehkä turhan isoja ja autonavigaattorityyliselle reititykselle (valitse osoite ja laite neuvoo lyhimmän reitin) ei ole mulle tarvetta. Myöskin reilusti kalliimman härpäkkeen hajottaminen harmittaa enemmän...
Mittari näyttää etäisyyden reitin alkuun ja päivittää reittiviivaa kulkusuunnan suhteessa. Oma tunniste ruudulla on pieni kolmio, jonka kärki näyttää kulkusuuntaan. Mitään opastusta ei ole eikä karttapohjaa.

Laitteen voi tuolla toasterilla asettaa piippaamaan halutun mitan päässä merkatuista pisteistä. Kääntymisohjeet saa tekstinä ruutuun. Oman kokemukseni mukaan tekstiä ei kuitenkaan ehdi lukea eikä piippausta aina kuule. Reittiviivan seuraaminen on helpointa. Jos reitiltä poistuu, niin laite zoomaa ulos ja reitti siis näkyy sivulla.

Navigointinäytöissä ei vaan näe tärkeitä mittaritietoja (syke etc), vaan näyttötilaa joutuu tarpeen mukaan vaihtelemaan. Ostaisin vielä kuukauden kokemuksella uudestaankin...