Samansuuntaisett on tunnelmat ensi lenkin jälkeen uudesta "mikkihiirilampusta", kuin edeltävillä kommentaattoreilla. (eli tästä puhutaan: kliks!) Lamppu oli eilen pojalla maastossa ja kokeilin itse kotimatkala Pirkkolasta sateisessa Keskuspuistossa.

Valoa on edelleen riittävästi, "lähivalo" leviää nätisti ympäriinsä, mutta ei todennäköisesti riitä ihan pimeille poluille. "kaukovalo" on ehkä hieman enemmän pistemäinen, kuin vanhassa perusriistolampussa. Kummatkin päällä näkee ihan mukavasti. Ei ole varmasti edes kaikki päällä luvattuja 1400 lumenia, mutta riittävästi kuitenkin. Samaa luokkaa kuin vanhassa tai ehkä himpun enemmän. Hajavalon määrää on aika vaikea arvioida, erityisesti kun ei mitään noista mittauksista ymmärrä..

Hyvää: Erillinen käyttökytkin on ihan hyvä, loimottavan ledin saa kätkettyä esim. stemmin alle tai jonnekin lähemmäs käden ulottuville, kytkimelle on n. 30 cm omaa piuhaa. Käyttökytkintä käyttääkseen ei tarvitse sorkkia itse lamppua.

Laadukkaan oloinen ja tuntui kestävän hyvin kohtuukosteita olosuhteita. Niin ja piuhan lähtö on tosiaan käännetty oikeaan suuntaan eli taakse. Piuha on jonkin verran pidempi, joten akun saa hyvin aseteltua. Mulla edelleen juomapullon muotoisessa kotelossa telineessä.

Kehitettävää: Yhden napin käyttökytkin sammuttaa valot yhdessä asennossa. Parempi olisi, jos olisi erillinen on/off kytkin vaikka lampun rungossa ja modeja kierrättävä kytkin "pitkien" ja "lyhyiden" vaihtoon.

Lamppu on noin kaksi kertaa perinteistä isompi ja painavampi. Tämä asettaa haasteita kiinnitykselle. Ainakaan keskikokoisella kumilenksulla ei tahtonut pysyä paikallaan hiekkapoluilla, eikä maastossa kuulemma lainkaan. Täytyy vielä kokeilla kaikkein kireimmällä lenksulla, mutta veikkaan, että sekään ongelmaa ratkaise. Sileällä tiellä oma kiinnitys riittää, mutta veikkaan maastomiesten joutuvan nikkarointihommiin.

Kokonaisuutena sanoisin, että ei tuo merkittävästi lisää vanhaan riistolamppuun. Ei voi mitenkään varauksettomasti suositella ylimääräistä muutaman kympin investointia. (hinta 119 taalaa, visalaskulla 94,78 egee, mistä huolimatta ei jäänyt tullin haaviin)