ElectrobikeGarminGiant
Sivu 12 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #331
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jazman Katso viesti
    Mavic + Sapim Comp / Revo + Hope Pro II / DT 240 linjalle
    Mulla on tuollainen setti Revoilla ja komppaan kyllä edellisiä, että ehkä jotkut muut kannattaa katsoa. Vuoden olen kyllä niillä kisannut, eikä sinänsä ongelmia ole ollut, mutta kyllä ne vähän notkuu ja natisee kun oikein polkee.

  2. #332
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jazman Katso viesti
    Tossa lueskelin MTBR arvosteluja ja muita lähteitä ja niissä monet sanovat DT:n kehien olevan heikompia kuin Mavicin.
    Voi olla, tosin en tiedä onko heikompi oikea sana. Mavic käyttää kovempaa alumiinia, ja jos se hajoaa niin hajoaa kunnolla. DT käyttää pehmeämpää matskua joka saattaa taipua helpommin, mutta pysyy toimintakuntoisena.

    En osaa sanoa kumpi on parempi, Ehkä jos kilpailee ja maaliin pääsy on todella tärkeätä niin voi olla kivempi että on taipunut vanne joka kuitenkin toimii kuin että se olisi ihan rikki. En ole itse onnistunut ikinä vannetta kokonaan rikkomaan joten Mavicin vanne olisi houkuttelevampi.

  3. #333
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Tossa höyhensarjalaisille KEVYT setti ja suht edullisesti vielä...
    Novatec 6L, NoTubes Race, DT Revo, ~ 1360g, 359,98€
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  4. #334
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Valitse seuraavasta kolmesta kaksi: Kevyt, Kestävä, Halpa Vai miten se nyt meni

  5. #335
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Ostan kohta DH-kiekot niin ainaki kestää ajoa
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  6. #336
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902

  7. #337
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Onpa halpa

  8. #338
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Merlinillä on myös ollut aika pitkään DT 240 / 4.2 satsi hyvään hintaan.
    Onko tuo ust-vanne?

    Edes sen verran että toimiiko stanin keltaisella teipillä+ jollakin/millä ust-venttiilillä?

    Olisi siten ihan kiinnostava setti, varsinkin jos nuo notubesit on kerta löysähköjä.
    tero76 muokkasi tätä : 02.09.2010 at 18.00

  9. #339
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Mitäs mieltä tietäjät on näistä.
    http://www.probikeshop.fr/vtt-xc/Whe...duct_info.html
    aika halvalla lähtis ja minä oon ollu siinä käsityksesssä ,että ois laadekkaat ja kestävät.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #340
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Mitäs mieltä tietäjät on näistä.
    http://www.probikeshop.fr/vtt-xc/Whe...duct_info.html
    aika halvalla lähtis ja minä oon ollu siinä käsityksesssä ,että ois laadekkaat ja kestävät.
    --> Kevyt, Kestävä ja Halpa. Hyvät kiekot osta pois !

    xr4.2 ei ole ust vaan normivanne. Oli ajossa vuoden verran ja hyvin pysyi omassa ajossa suorana varsinkin kun oli kasattu huolella

  11. #341
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    33
    [QUOTE=Juza72;1469238]Kattelin läpi tuota actionsports.de valikoimaa ja kieltämättä siellä oli aika kilpailukykyisen hintaista settiä tarjolla. Kuitenkin monissa noissa 1200-1400g seteissä on aika hepposet painorajoitukset kuskille. Mua ainakin lähtökohtaisesti huolettaa, että jos itse painaa 85-86kg, niin ei silloin oikein uskaltaisi ajaa 85:n rajoitetuilla kiekoilla esim. xc-kisoja. Ainakaan ilman, että takaraivossa on koko ajan pientä soraääntä, joka visualisoi kahdeksikon muotoiset kiekot heti seuraavan kivikon jälkeen.

    Mitä mieltä kokeneemmat ovat, onko huoli aiheellinen, kannattaako nuo painorajoitukset ottaa kirjaimellisesti (esim. No Tubesin kehissä)? Ja mitä komboja (navat, pinnat, kehät) olette löytäneet, jossa tuo edellä mainittu kiekkosatsin paino ja ukon paino kohtaisivat kestävällä tavalla? Ja jos vielä selkeästi alle tonnilla selviäisi niin aina paree.

    Kirjoittelin tätä hölmöyksissäni tuonne SLR vs. ST-keskusteluun, mutta tämä näyttäisikin olevan parempi paikka hakea näkemyksiä

  12. #342
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    304
    toimiiko mavicin 717 normirenkailla, esim rocket ron, litkuilla ja teipillä kuinka hyvin?

  13. #343
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Olen hankkimassa uusia maastokiekkoja lähinnä tubeless käyttöön ghettoUST:na tai UST:na. Nykyinen käyttö on XC tyyppistä 2.25 leveillä renkailla. Hyvin todennäköinen vaihtoehto on Hope II Pro & Stans yhdistelmä. Mietin ensin Crest:iä koska sehän on tohon nykyiseen käyttöön varsin oiva kehä ja Merlinin tarjous houkuttelee. Mitäs arvon raati on mieltä jos kuitenkin ottaisi Flown? Olen ensi kaudelle hommaamassa pitempijoustoista AM tai Trail tyyppistä fillaria ja silloin olisi mukava jos voisi siirtyä haluttaessa vaikka 2.4:iin renkaisiin eikä tarttis kiekkoja vaihtaa.

    Painoero kehillä on luokkaa 130g/pää ja leveyseroakin on vajaa 3 mm. Onko tuo Flow onneton 2.25:lla tai vastaavasti Crest 2.4:lla kumilla? Jostain olin lukevinani, että Crest:iin voi nuo 2.4:kin laittaa kunhan varoo paineiden kanssa, mutta muljuuko ne kuinka ja kestääkö? Tarkoitus ei millään maksimipaineilla olekaan ajaa, vaan ennemminkin minimeillä tai niitten alle. Niin ja mitään droppailua ei enää ole tarkoitus alkaa harrastamaan, lähinnä täysiä polkuja pitkin sekä ala- että ylämäkeen.
    MRa muokkasi tätä : 23.09.2010 at 22.34 Syy: maantie -> maasto
    Ride and Smile!

  14. #344
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Mitä ilmotetut kiekkojen painot sisältävät? Kiekot, vannenauhat, pikalinkut? Siksi kysyn, että tiedän sitten mitä puntarille laitan, kun kiekkoja punnitsen. Tämän jälkeen sitten vois kiekkoja ostaessa verrata painoja, että ostaa varmasti kevyemmät. Missä muuten menee "raja" kevyelle kiekolle? Niin ja puhutaanko yleensä kiekkojen yhteispainosta(etu ja taka)?

    Tämän hetkiset kiekot ovat pyörän alkuperäiset, Bontrager Ranger kehät ja Shimano m65 navat. Onko kellään tietoa, mihin "kategoriaan" nuo kuuluu? Ilmeisesti ovat jotkin halpikset?

  15. #345
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Mitä ilmotetut kiekkojen painot sisältävät? Kiekot, vannenauhat, pikalinkut?
    Kiekkojen paino sisältää kiekot ellei muuta ilmoiteta. Mahdollisimman pieni paino on tavoite. Siis kaikki mikä lähtee ilman työkaluja* irti ei ole punnituksessa mukana

    Missä muuten menee "raja" kevyelle kiekolle?
    Se nyt on suhteellista... toisille 1750g on kevyt setti mutta toisille vasta alle <1300g on kevyt.

    Niin ja puhutaanko yleensä kiekkojen yhteispainosta(etu ja taka)?
    Puhutaan jos puhutaan "kiekoista" eikä etukiekosta tai takakiekosta erikseen.

    ...Bontrager Ranger kehät ja Shimano m65 navat. Onko kellään tietoa, mihin "kategoriaan" nuo kuuluu? Ilmeisesti ovat jotkin halpikset?
    SLX:ää ja perus Bontia, pinnat varmaan ohentamattomat kun ei mainita... hmmm, äkkiä heittämällä sanoisin ~2020g. Kategoria: toimiva peruskiekko metsärymistelyyn.

    Ei "painava" kiekko tarkoita sitä että se olisi halpis tai jotenkin huono. Niille on niin eri käyttötarkoituksia.


    *edit: ai niin, tarvitaan pakan irroittamiseen kaluja
    JackOja muokkasi tätä : 24.09.2010 at 09.48 Syy: tarkennus


  16. #346
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Mitä ilmotetut kiekkojen painot sisältävät?
    Riippuu ihan valmistajasta. Toiset kertovat todellisia painoja, toiset kaunisteltuja. Ei luulisi heittelyn olevan suurta, eikä mittaamisen olevan vaikeata, mutta esim. Eastonilla ainakin todelliset painot ovat jopa 10% ilmoitettuja suurempia. Kannattaa pyrkiä etsimään jostain oikeasti punnittuja painoja eikä laskea valmistajien ilmoitusten varaan.

    Missä muuten menee "raja" kevyelle kiekolle? Niin ja puhutaanko yleensä kiekkojen yhteispainosta(etu ja taka)?
    Varmaan yleensä on aika selvä onko kyseessä pari vai ei. Jotkut järeimmät kiekot saattavat painaa yli kilon kappale, mutta parit ovat harvemmin alle kilon.

    Yleensä paino ja kestävyys korreloivat jonkin verran toisiinsa. Mun on vaikea uskoa että saisin kokonaista kautta irti 1500g kiekkosatsista ilman että vannne jossakin vaiheessa menisi soikeaksi. Oma kevyt satsini painaakin 1850g ja painavampi n. 2.5kg... Kaikki on suhteellista, ja pitää valita ja verrata käyttötarkoituksen mukaan.

    Tämän hetkiset kiekot ovat pyörän alkuperäiset, Bontrager Ranger kehät ja Shimano m65 navat. Onko kellään tietoa, mihin "kategoriaan" nuo kuuluu? Ilmeisesti ovat jotkin halpikset?
    On huonompiakin. Mulle tuli ensiksi mieleen että kyseessä olisi SLX navat (varmaan ihan ok't), mutta pikaisen googletuksen perusteella noita oli lähinnä pyörissä joissa on alvio vaihteet jne, joten ehkä kyseessä on kuitenkin joku budjetti-napa?

  17. #347
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Ilman vannenauhoja taitaa olla ainakin liikkeiden satsien painot.

    Omat Alpine/Xray/DT240S-kiekot painoi melko tarkalleen sen minkä Actionsports sanoi, eli ~1390g

    Omasta mielestä nuo kevyet, varsinkin vähän päälle 500€-luokassa.

  18. #348
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    131
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Se nyt on suhteellista... toisille 1750g on kevyt setti mutta toisille vasta alle <1300g on kevyt.
    Ja toisille 2,2 kg on niin kevyt, että siitä kannattaa maksaa ylimääräistä:
    http://www.bikeradar.com/gear/catego...elset-09-34846
    "Expensive but light".

    Kaikki tosiaan riippuu käyttötarkoituksesta, kuskin painosta yms. Olen kyllä miettinyt, ovatko omat E2200:t (jotka tulivat fillarin tehdaskokoonpanossa) hiukan overkill trail-/endurotyyppiseen ajoon. Painoa kyllä on yli 90 kg, mutta ehkä sitä pärjäisi monta sataa grammaa kevyemmilläkin kiekoilla?

    Tuovatko muuten painavammat kiekot vauhdikkaissa ja teknisissä alamäissä myös merkittävästi lisää vakautta (voisin kuvitella, että tuovat), vai onko niiden etuna kevyempiin verrattuna ainoastaan kestävyys?

  19. #349
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    2200g trail / enduro kiekkosarjasta on semmoinen setti jota ei pitäisi joutua miettimään ajossa ollenkaan. Alle kahden kilon setit saa kyllä soikeiksi ihan metsässä jos on pienet paineet ja laskeutuu huonosti jostain pienemmästäkin hypystä (vastapalloon jotain terävää vasten).

    Sillä itsekin hankin tuon järeämmän kiekkosetin. Ärsyttää jos pitää olla huolissaan että rikkoo kalliit kiekot, mukavampaa kun voi pommittaa ajattelematta sen enempää. Toisaalta on myös mukavaa että on kevyemmät kiekot päiviä varten jolloin tietää että mitään tuommoista ei pitäisi olla edessä.

  20. #350
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Punnitsin tänään kiekot renkaineen päivineen(levyt,pakka,linkut,renkaat,sisäkumit) kun en purkamaan jaksanut ruveta. Takakiekko 2510g ja etukiekko 2100g. Tiedä sitten kertooko noi lukemat mitään, kun kerran on punnittu renkaineen. Ja navat oli noi m65 ja kehät Bontrager Ranger.

    On huonompiakin. Mulle tuli ensiksi mieleen että kyseessä olisi SLX navat (varmaan ihan ok't), mutta pikaisen googletuksen perusteella noita oli lähinnä pyörissä joissa on alvio vaihteet jne, joten ehkä kyseessä on kuitenkin joku budjetti-napa?
    Ilmeisesti tuo "6" yleensä kertoo SLX-sarjasta, mutta tuntuu kans että noi on jotain halvempaa tavaraa silti.

  21. #351
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Punnitsin tänään kiekot renkaineen päivineen(levyt,pakka,linkut,renkaat,sisäkumit) kun en purkamaan jaksanut ruveta. Takakiekko 2510g ja etukiekko 2100g. Tiedä sitten kertooko noi lukemat mitään....
    No jos vähennät tuosta 4,610kg:sta levyjen, pakan, pikalinkkujen, sisäkumien, renkaiden ja vannenauhojen painot niin saat kiekkojen painon noin suunnilleen.

    Jos sulla on vaikkapa pari kiloa kumia(!) renkaissa ja 300g pakka ja 120g pikalinkkuja ja 20-30g vannenauhaa niin sittenhän tuosta jääpi sellaiset ~2100g


  22. #352
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos sulla on vaikkapa pari kiloa kumia(!) renkaissa ja 300g pakka ja 120g pikalinkkuja ja 20-30g vannenauhaa niin sittenhän tuosta jääpi sellaiset ~2100g
    Illemmalla purin vielä etukiekosta kaikki pois(paitsi vannenauhan), tulos oli ~960g. Eli aika lähelle varmaan menee toi 2100g. No kaippa noilla vois ajaa vielä , kun ei malttais parin sadan gramman kevennyksestä maksaa satasia. Muutenki pitäs keskittyä vissiin enemmän ajamiseen ja vähemmän tuunaamiseen

  23. #353
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    kertokaapas... miten tuo pinnan pituus oikeaoppisesti (=kaupan tavalla) mitataan? hiukan jo googlettelin mutta ei kertonut, ei.

    kiekot ovat actionsportsilta ja mittasin kierteiden alusta pinnan "hartiaan" asti niin sain n. 264mm, sivuilla kiekkojen pinnakooksi (valmiit kiekot) kerrotaan summittaisesti 64x260mm. ilmeisesti nuo kaikki pinnat ovatkin samanmittaisia (vaikka takanahan pitäisi oikeaoppisesti olla 2 eri mittaa), mutta jompi kumpi mittaa/ilmoittaa "väärin".
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  24. #354
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    tre
    Viestit
    625
    "Spoke length is measured from the inside of the elbow to the very end of the threads, most usually in millimeters."

    mittasin uudestaan niin lähin tulos mm on 263. ovat näköjään pistäneet "liian pitkää" kamaa näihin, nooh...
    “A boo is a lot louder than a cheer.”
    - Lance Armstrong

  25. #355
    Tarkistusmittaukset aiheesta tilattu vs. toimitettu pinna, on pinnan mitta ollut lähinnä nimellistä mitattuna kierteen päästä taivutetun pään sisämutkaan. Ei siis suurin pituus.
    Ei takana välttämättä tarvita kahta pituutta, varsinkaan levyjarrunavassa. Siinä kun vasen laippa on niin ikään keskemmällä. Toisaalta, etulevyjarrunapa on yhtä lailla epäkeskeinen kuin takanapa...

    E: jaaha, kerkesit löytää vastauksen.

  26. #356
    oiskos kellään heittää käyttökokemuksia noista fulcrumin red metal vitosista, tai ko. sarjan kiekoista ylipäänsä? kiinnostaisivat, mutta tässäkin langassa esiin tuodut kysymykset esim. varaosien saatavuudesta vähän epäilyttää.

  27. #357
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    41
    Mistä custom-kiekkoja rakentavasta puljusta löytyisi NoTubesin ZTR355 kehät? CRC:llä ja ActionSportsilla ei ainakaan ole. Samasta kaupasta pitäisi vielä löytyä DT:n 240s navat.

  28. #358
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jambbe Katso viesti
    Mistä custom-kiekkoja rakentavasta puljusta löytyisi NoTubesin ZTR355 kehät? CRC:llä ja ActionSportsilla ei ainakaan ole. Samasta kaupasta pitäisi vielä löytyä DT:n 240s navat.
    Justridingalong.com

  29. #359
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ussaf Katso viesti
    oiskos kellään heittää käyttökokemuksia noista fulcrumin red metal vitosista, tai ko. sarjan kiekoista ylipäänsä? kiinnostaisivat, mutta tässäkin langassa esiin tuodut kysymykset esim. varaosien saatavuudesta vähän epäilyttää.
    Mulla on yhet Red Zonet ja kaverille tilattiin Red Metal 10't (140 egee koko setti ja mukana vielä hyvät skewerssit!) , asiallisen oloisia kiekkoja.

    Cerceestä saa varaosia.

  30. #360
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    30
    Kertokaapa mitä eroa on Stans Alpine ja Crest kehien profiileilla käytössä? Onko Alpine tarkoitettu tiettyyn maastoon/ajotyyliin?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •