ElectrobikeGarminGiant
Sivu 22 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #631
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Älä herrajjumala mene märkäpidon takia nbxää laittamaan mk:n tilalle, pudota painetta ensin.
    Itse tänään ensikertaa ajelin märällä mk 2,4 protectioneilla ja mielestäni toimi hyvinkin loogisesti, nevegalille ei kyllä pärjää.

  2. #632
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Heh, arvelinkin että täällä alkaa kuulua mölinää jos mainitsen NBXät

    Nyt on joku 2,5 baria sisäkumeissa ja varmaan tuosta voisi vielä himpun verran pudottaa painetta, mutta tällaselle ~90kg:n jässikälle noi paineet alkaa olee jo alarajalla.
    Tietty niitä UST-kiekkoja olen tässä väijynyt sillä silmällä ja se on vain ajan kysymys koska painan sitä tilaus nappia. Sitten toki voi taas pudottaa lisää paineita.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  3. #633
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jazman Katso viesti
    Heh, arvelinkin että täällä alkaa kuulua mölinää jos mainitsen NBXät

    Nyt on joku 2,5 baria sisäkumeissa ja varmaan tuosta voisi vielä himpun verran pudottaa painetta, mutta tällaselle ~90kg:n jässikälle noi paineet alkaa olee jo alarajalla.
    Tietty niitä UST-kiekkoja olen tässä väijynyt sillä silmällä ja se on vain ajan kysymys koska painan sitä tilaus nappia. Sitten toki voi taas pudottaa lisää paineita.
    +90kg on kudosta, eritteitä, sisuskaluja ja luita ropassa, ja alla 2,4 fat albertit ustina. Paineita edessä n.1,5 ja takana vajaa 2. Esim. tostakin menee kuin juna "tsuh tsuh" vaan !
    -Usot sie jot myö uitiin?

  4. #634
    mutanaama Guest
    Painoa liki saman verran, ja rummutan kanssa FA:n puolesta. Viikonlopun "kisoissa" Oli vähän kovemmat paineet takana 1,6, muuten paineet noin 1,3. Mutta ei siitä huolimatta lipsunu Oittaan metsikössä.
    Kyllähän noi kokeneemmat pojat on kovasti rummuttanut Geaxin kumiloisista, mutta vaatii vähän enemmän paneutumista ja säätöä takakeulaan.

  5. #635
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Hyvä on, uskotaan
    Pudotan nyt eka paineita takaa (edessä tuntuu olevan just sopivasti) ja katsotaan sitten uudestaan.
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  6. #636
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Kuinkas rohkeasti pojat ja tytöt on noita tahmeampia isompia nappularenkahia etupäähän asennellut? Olis tuossa 2,7" Minioni ollut toisella kiekolla valmiina, mutta kun vaihdoin keulaa vaihteeksi jäykästä joustavaan (ranteet vähän huonona droppailuista ) niin toleranssit jäi enempi maantiepyörätasolle. Kyllähän se rengas siinä pyörimään mahtuu, mutta, mutta.. kovin isoa käpyä, kiveä tai keppiä ei sais väliin poimia... takarengasta vois viedä sladissakin jos lukkoon lyö, mut etupää vähän arveluttaa.
    ..makes Jack a dull boy...

  7. #637
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kyllä se käpy sieltä välistä mahtuu, kun vaan paineet on tarpeeksi pienet ja 2,7:lla ei varmaan kovin paljoa ole.
    Joskus isommat kikkareet on vähän nytkäyttänyt ennen läpituloaan ja jos väli on pieni, niin ei sinne kovin kummoinen köntti mahdu.

  8. #638
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Toleranssi on semmoista 3-4mm luokkaa kauttaaltaan. Enempi huolestuttaa ehkä keulan puolesta kun kivet sitten jää nappuloiden väliin jumiin ja hakkaa kaarta ruvelle.. pehmeää tuo magnesium. Tosin kaipa sekin on enimmäkseen kosmeettista silti?

    Takahaarukassa on enimmin ajetussa pyörässä jonkun verran kulumaa kun samoilla toleransseilla olen ajanut ja Intensen renkula kerännyt kiviä itseensä.
    ..makes Jack a dull boy...

  9. #639
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Kuinkas rohkeasti pojat ja tytöt on noita tahmeampia isompia nappularenkahia etupäähän asennellut? Olis tuossa 2,7" Minioni ollut toisella kiekolla valmiina, mutta kun vaihdoin keulaa vaihteeksi jäykästä joustavaan (ranteet vähän huonona droppailuista ) niin toleranssit jäi enempi maantiepyörätasolle. Kyllähän se rengas siinä pyörimään mahtuu, mutta, mutta.. kovin isoa käpyä, kiveä tai keppiä ei sais väliin poimia... takarengasta vois viedä sladissakin jos lukkoon lyö, mut etupää vähän arveluttaa.
    Isosta mitään tiedä, mutta mulla on 2,5" Neksu kummassakin päässä. Ei kai kävyt renkaan ja rungon/keulan väliin kiilaudu? Tähän asti on tippuneet putkiin osuttuaan tai sinkoilleet läpi. Oikeestaan ainoa häiritsevä asia on märkä savi. Nekevaali ei puhdistu kovin herkästi ja ylimääräinen savi hankaa runkosta maalipinnan.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  10. #640
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Isosta mitään tiedä, mutta mulla on 2,5" Neksu kummassakin päässä. Ei kai kävyt renkaan ja rungon/keulan väliin kiilaudu? Tähän asti on tippuneet putkiin osuttuaan tai sinkoilleet läpi. Oikeestaan ainoa häiritsevä asia on märkä savi. Nekevaali ei puhdistu kovin herkästi ja ylimääräinen savi hankaa runkosta maalipinnan.
    Jeps. Nevessä taitaakin olla aika matalat nappulat? 2,7" Minionissa on jo ihan kohtuulliset, ei pikkumuta tuki, harmaa industrial strength savi kylläkin tukkii koko saamarin pyörän jalkapallon kokoiseksi läjäksi haarukkaan kertyessään.

    Kyllä ne kävytkin joskus harvoin kiinni jää, niin jää ranteen vahvuiset kepakotkin ja pahimmillaan hinautuu reiden vahvuinen kanto perässä takakiekkoon sotkeuduttuaan. Yrityksestä tai sen puutteesta se vaan kertoo jos/kun näin on tai ei ole.
    ..makes Jack a dull boy...

  11. #641
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Painoa liki saman verran, ja rummutan kanssa FA:n puolesta. Viikonlopun "kisoissa" Oli vähän kovemmat paineet takana 1,6, muuten paineet noin 1,3. Mutta ei siitä huolimatta lipsunu Oittaan metsikössä.
    Kyllähän noi kokeneemmat pojat on kovasti rummuttanut Geaxin kumiloisista, mutta vaatii vähän enemmän paneutumista ja säätöä takakeulaan.
    Kokeilin eilen laittaa paineiksi taakse n. 1.6 ja eteen 1.3 ja piti kyllä yllättävän hyvin vaikka kosteata olikin.
    Kumma juttu oli, ettei tuntunut ollenkaan kuin kumit taittuisivat alle, eli aika matalia paineita nämä kyllä sietävät.

  12. #642
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Merimasku
    Viestit
    256
    Tilasin CRC:stä 2,2" Rubber Queenit UST:na. Saa nähdä mitä iteljooni tuo....

    Edit: Pitäisi olla Black Chilit.
    Boot muokkasi tätä : 31.08.2010 at 10.03
    www.tkudeadsailors.com
    -El Presidente-

    Ajokuvia:

    http://www.flickr.com/photos/samikorhonen/sets/72157609634847056/

  13. #643
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Toleranssi on semmoista 3-4mm luokkaa kauttaaltaan.
    Joskus MBA:ssa suositeltiin 1/4" välystä eli noin 6 mm. Itse olen pitänyt 5-6 mm rajana. Lähinnä sen takia että katkennen pinnan / lenkottavan vanteenkin kanssa pääsee ajamalla kotiin...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  14. #644
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Tilasin CRC:stä 2,2" Rubber Queenit UST:na. Saa nähdä mitä iteljooni tuo....

    Edit: Pitäisi olla Black Chilit.
    Hmmm... sama mainosteksti kuin ei-UST:ssa kopioitu UST:lle. Veikkaan, että et saa chiliä

    Melkein jo innostuin, UST-chiliä olisi mukava kokeilla...


  15. #645
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Joskus MBA:ssa suositeltiin 1/4" välystä eli noin 6 mm. Itse olen pitänyt 5-6 mm rajana. Lähinnä sen takia että katkennen pinnan / lenkottavan vanteenkin kanssa pääsee ajamalla kotiin...
    Aivan joo.. kyllä. Eipäs käynyt mielessä tuo vaihtoehto.. varmaan olisi metsässä jaksanut huvittaa tapahtuessaan.
    ..makes Jack a dull boy...

  16. #646
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    No niin, renkaat tuli tilattua. Eteen 2.4 RQ UST black chili ja taakse pitkällisen mietinnän jälkeen 2.25 Fat Albert Rear UST Snakeskin. Näillä mennään, katsotaan miten alkaa pitää kunhan saapuvat ja kun alkaa olla vähän liukkaampaa.

  17. #647
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    No niin, renkaat tuli tilattua. Eteen 2.4 RQ UST black chili ja taakse pitkällisen mietinnän jälkeen 2.25 Fat Albert Rear UST Snakeskin. Näillä mennään, katsotaan miten alkaa pitää kunhan saapuvat ja kun alkaa olla vähän liukkaampaa.
    Paljonkohan nuo on leveitä? Siis levein kohta. Oon miettiny vastaavaa satsia ittekin polkuajoon märälle kelille. Tai ehkä taakse vaan 2.25 NN ja eteen FA 2.25... Vaikeeta.
    Ride and Smile!

  18. #648
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Kellään käytännön kokemusta Fat Albertin takaspesifisestä renkaasta? Ulkomaankielisillä sivustoilla sitä haukutaan aika systemaattisesti. Onkohan tosiaan noin susi? Toimiskohan Nobby paremmin takana?
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  19. #649
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Kellään käytännön kokemusta Fat Albertin takaspesifisestä renkaasta? Ulkomaankielisillä sivustoilla sitä haukutaan aika systemaattisesti...
    Mitäs ne siitä parjaa, mikä on pielessä?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  20. #650
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mitäs ne siitä parjaa, mikä on pielessä?
    Esim. tämä arvostelu summaa aika hyvin ne asiat mitä toistuvasti tulee esiin.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  21. #651
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Kellään käytännön kokemusta Fat Albertin takaspesifisestä renkaasta? Ulkomaankielisillä sivustoilla sitä haukutaan aika systemaattisesti. Onkohan tosiaan noin susi? Toimiskohan Nobby paremmin takana?
    On, ei, ei varmasti.
    Eteläsuomen juurakoille ja kallioille helkutin hyvä kumi. Kulmat ei anna periksi, pito ei lopu yhtäkkiä, iso ilmatila..jnee. Ei tosin rullaa hyvin, on raskas ja äänekäs. Mut kukin arvostaa niitä asioita joita pitää tärkeänä. Imho NN ei kelpaa edes ilmaisena meikäläiselle. Parin lenkin jälkeen annoin pois, ja melkeen hävetti kun niin paskan kumin laitoin kiertoon.

  22. #652
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Bordåå
    Viestit
    1.298
    En ole läheskään koko triidii lukenut mutta minulta ääni, tässä järjestyksessä:

    1. Maxxis Minion DH Front (se kevyempi "turisti" versio) sekä eteen että taakse, nimestä huolimatta. Taakse väärinpäin.

    2. Kenda Nevegal
    Teach a man to fish and feed him for a lifetime. Teach a man to cycle and he will realize fishing is stupid and boring.

  23. #653
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    On, ei, ei varmasti.
    Eteläsuomen juurakoille ja kallioille helkutin hyvä kumi. Kulmat ei anna periksi, pito ei lopu yhtäkkiä, iso ilmatila..jnee. Ei tosin rullaa hyvin, on raskas ja äänekäs. Mut kukin arvostaa niitä asioita joita pitää tärkeänä. Imho NN ei kelpaa edes ilmaisena meikäläiselle. Parin lenkin jälkeen annoin pois, ja melkeen hävetti kun niin paskan kumin laitoin kiertoon.

    Jepjep, niin vähän epäilinkin. Ei noita ulkolaisia mielipiteitä hirveästi tule noteerattua kun täällä on kuitenkin ihan erilaiset maastot ja eri renkaat toimii täällä eri tavalla.

    Täytyy hommata FA taakse kun Purgatory hajoaa, mihin en uskoisi menevän kovin kauaa.. Kuluu meinaan takarenkaana ihan älytöntä vauhtia.

    Tota NN:ää meinaan kuitenkin kokeilla ennenkuin uskon
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

  24. #654
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Jepjep, niin vähän epäilinkin. Ei noita ulkolaisia mielipiteitä hirveästi tule noteerattua kun täällä on kuitenkin ihan erilaiset maastot ja eri renkaat toimii täällä eri tavalla.

    Täytyy hommata FA taakse kun Purgatory hajoaa, mihin en uskoisi menevän kovin kauaa.. Kuluu meinaan takarenkaana ihan älytöntä vauhtia.

    Tota NN:ää meinaan kuitenkin kokeilla ennenkuin uskon
    Jos hankit, niin ota uutta sarjaa, vanha pettää nopeemmin ku Kepu. Pah ei suoraan tyrmänny uutta versiota. NN:n paras puoli on sen halpuus, ei kauheesti uituta kun sen laittaa roikkumaan autotallin seinälle

  25. #655
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    758
    Mistäs noita Minioneita (miksi luen aina Mignon ) kandee hankkia?
    Onko nämä BikeStoren tarjoukset mistään kotoisin ja mikä näistä nyt on se ym. "turisti" versio?
    Maxxis Minion @ Bikestore
    "When I orbited the Earth, I saw how beautiful our planet is. We must protect and preserve this beauty and not destroy it." - Yuri Gagarin

  26. #656
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjh78 Katso viesti
    Esim. tämä arvostelu summaa aika hyvin ne asiat mitä toistuvasti tulee esiin.
    Joo: "wash out on loose conditions, especially in deep sand and gravel". Siis FA takakumi ei ole hyvä irtohiekalla ja sepelillä.

    Noita ei ainakaan meilläpäin ole vaivaksi asti.

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  27. #657
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    saatanan 666
    Viestit
    1.902
    Mignoneiksi niitä ajoittain tulee itsekin kutsuttua... mistä lie johtuu.

    Turistiversiossa lienee maagisena merkintänä 1-ply, single ply tahi miten ikinä kaupat sen sitten kertovatkaan eli renkaassa ohuemmat kyljet. Lisää turismia saattaisivat olla kevlarkaapelit teräksisiin verrattuna.

    Tosin voishan sen ajatella niinkin, että paras turistiversio on se 2,7" 2-ply sillä sitä ei paljoa tarvitse pysähtyä korjailemaan rengasrikkojen vuoksi. Ja kun turistilla ei ole kiire mihinkään, ei pieni massanlisäys renkaassa juur tunnu.
    ..makes Jack a dull boy...

  28. #658
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kanttiinin tollo Katso viesti
    Tosin voishan sen ajatella niinkin, että paras turistiversio on se...sillä sitä ei paljoa tarvitse pysähtyä korjailemaan rengasrikkojen vuoksi. Ja kun turistilla ei ole kiire mihinkään, ei pieni massanlisäys renkaassa juur tunnu.
    Tässä oli harrastajan rengasvalinnan perusteet aika ytimekkäästi !
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  29. #659
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    No ei se painonlisäys 2.7" Minionissa ole ihan pieni, eikä niitä kapeampiakaan (dual ply) versioita tarvitse käsittääkseni kovin usein paikata.

    Mut juu, jatkakaa vaan. :P

  30. #660
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Hattula
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti perttime Katso viesti
    Joo: "wash out on loose conditions, especially in deep sand and gravel". Siis FA takakumi ei ole hyvä irtohiekalla ja sepelillä.

    Noita ei ainakaan meilläpäin ole vaivaksi asti.
    Jaa, täältä löytyy. Tän aamuisella lenkillä tuli kiinnitettyä huomiota juurikin Purgatoryn vähän epämääräiseen tuntumaan paikallisen hiekkakuoppaverkoston rinteitä sivuavilla motocross-urilla ja pienemmissä soramontuissa.

    Parissa rinteessä mitkä normaalisti on menty ajamalla ylös (vaikkakin vaivoin) sutaisi tyhjää aika oudon tuntuisissa paikoissa. Hiekkaisissa kaarteissa irtoaa aika herkästi, samaten kuin irtosoraisissa alamäissä. Kivikossa ja juurakoissa yms metsämaastossa se tuntuu kyllä ihan pitävältä ja vakaalta. Vois tietty koittaa kääntää sen pyörimissuuntaan nähden takaperin.

    Fat Albert (etu) toimi sen sijaan todella hyvin kaikissa olosuhteissa. Paineita 1.7bar(sisäkumeilla), vanteen sisäleveys 19mm ja kuski 80kg.
    Jos maastopyöräilijä kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa, lähteekö siitä ääni?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •