Olin myös ensimmäistä kertaa mukana, aika raateleva kokemus ja polvikipuun reissu hyytyi lopulta ikävästi. Veikkolan jälkeen suuntasin lapinkylän kautta kotia kohti. Hyvä mieli jäi kuitenkin, mukaan taas kunhan kunto kohoaa. Olin se perän pitäjä bianchikuski![]()

Lainaa viestiä vastauksessa
Vakiojengi, joka on ajanut näitä lenkkejä huhtikuusta (ellei aiemminkin) lähtien, alkaa olla suht' koht' hyvässä "vedossa", kun kilometrejä on kertynyt... Parasta olisi siksi ensikertalaisten tulla mukaan lenkeille mahdollisimman aikaisin. Turha odottaa, että oma kunto kohoaa, kun innokkaimmin (5-6x/vko) harjoittelevat repivät kuitenkin "kaulaa" omiin treeneihin (3-4x/vko, max) kauden edetessä. - Itsellänikin alkaa näihin aikoihin olla melko lailla "orpo olo", kun olen ajanut vasta noin +2000 km, ja vierellä veivaa +4000-5000 km:n (voi olla joillain vieläkin enemmän
) kuskeja...
Onneksi olen - kilpailuvuosien peruja - sen verran hyvä peesaaja, että tasaisella reitillä pysyn parempikuntoisten kyydissä, ainakin jonkin matkaa
Oman kunnon mukaan tulisi ajaa, ts. ei tulisi yrittää pitää liikaa vauhtia tai ajaa liian pitkää matkaa ensialkuun. Hyvän vk-treenin saa, jos ajaa parempikuntoisten kanssa vain 1/3 tai 3/5 matkasta (eikä sitten ole paluumatkalla täysin väsähtänyt). Säännöllinen harjoittelu on pyöräilyn a & o, ja oikean treeniporukan* löytäminen myös auttaa... Samoin auttaa, jos ymmärtää, että kuntoa kertyy harjoittelemalla hieman (mutta ei liikaa...) parempikuntoisten kanssa

Kirjanmerkit