Onpa harmi, toipumisia Helille! Otetaan joskus toiste sitten uusiksi. Minä kaaduin aamulla työmatkalla, sekin on näköjään mahdollista kesäaikaan pyörätiellä maantiepyörällä. Puisen sillan liukkaus märkänä + irtohiekkaa pinnassa yllätti kurvissa.
Onpa harmi, toipumisia Helille! Otetaan joskus toiste sitten uusiksi. Minä kaaduin aamulla työmatkalla, sekin on näköjään mahdollista kesäaikaan pyörätiellä maantiepyörällä. Puisen sillan liukkaus märkänä + irtohiekkaa pinnassa yllätti kurvissa.
Ajelin katselemassa Iinatin kukkulat ja todellakin alueelle on maamassoja läjitetty aika rankasti. Toisistaan erillään olevia maamassa-alueita on neljä kappaletta, suurin, laajin ja korkein on karting-radan vieressä, laelta näkyy Kempeleen lahdelle asti. Motocross-radan vieressä on myös pitkät ja aika jyrkät vallitukset. Eteläpuolella on kaksi matalampaa läjitysaluetta, kaikkien kumpareiden etäisyydet ovat n 100-200 m. Jos näitä kaikkia kumpareita käyttäisi reittien tekoon saisi ihan hyvän mittaisen xc- tai cyclo-radan, jossa korkeuseroja riittäisi. Suurimman kumpareen länsipuolesta saisi dh-harjoitusradan korottamalla ja jyrkentämällä yläpäätä. Käytöstä pois jäävälle karting-radalle en keksi muuta käyttöä kuin suljetun radan maantiekisat ja harjoituskäyttöä maantiekuskeille. Motto: "Iinatista Oulun pyöräilykeskus".
Mahtaako Iinatin vuoristoalueella olla yhtään polkuja. Menee aika tylsäksi, jos on pelkkä tasaista pohjaa.
Freude am Fahren.
No sen 20 vuotta ku ajaa niitä ensin sinne tyhjän päälle umpimettään, niin eiköhän niitä sitten siellä ole. Toivottavasti nousee sillon vielä itellä jalka vaakaputken yli, että pääsee ratalle. Tarkotin siis sellasia polkuja, kun esim. Ellinmaan radan "takalenkki" on tai mitä koko Hiironen on täynnä. Eli normi juurakko/kivikkohässäkkähommia = ovat olleet olemassa 30 vuotta. Sellasia ei siinä ympärillä taida kovin olla...? Ja jos umpimettään raivaa metrin levystä uraa, niin aika kauan menee ennen ku se on polku siinä mielessä kuin XC-mies sen ymmärtää.
Kaivamalla se Ellinmaan nousukin sinne kukkulan rinteeseen tuli.
Tollasen radanhan ajaa ja merkkaa kyllä (vakion tai muuttuvan) mutta pohjassa on sitten ehkä toivomisen varaa, sitä vaan meinasin. Onhan siellä se enduroura mutta KaNmet ottaa kiinni laitoihin.
Niin ja saa sinne aivan hyvän radan ilman polkujakin, mutta ehkä siitä jotain pientä puutuuisi.
Emmää ritisoi ku kommentoin.
Freude am Fahren.
Aivan totta, sellaista polkua tuonne ei kyllä synny itkemälläkään. Se pitäisi sitten olla kokonaan Pekingin olympiameininki - kaikki on tehty jostain tukeista ja tiilistä.
29"-miehet hei! Kellään ylimääräistä jäykkä keulaa, johon menee 29" maastorengas?
Freude am Fahren.
Elämä alkaa voittamaan, kyljessä taisi olla vain joku erittäin äkäinen venähdys, ei muuta (tai sovitaan ainakin niin). Eli maanantaina olen tulossa mukaan tyttöjen lenkille, mutta pidetään ne kivikot vähän vähemmällä, käsi ei vielä kestä kaikkea.
Eli huomenna 19.7. klo 17.30 nähdään Höyhtyällä!
-Heli
"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."
Kiitokset miellyttävästä lenkistä! Toivottavasti likkojen lenkki saa jatkoa.![]()
Jeah!
Olipa hianosti porukkaa lenkillä tänään! Useita uusia kasvoja joukossa!
Saatiin kolme näyttävää porukkaa ja kaikki sopivat kiltisti poluille. Minä taisin vetää hitaimman porukan, jolle sattu pari rengas rikkoakin matkalle. Eka jo ennen starttia, kun SaamiBoy alkoi säätämään ehjää
Ja toinen vahinko sattui vastaavasti viime metreillä, kun yksi sankari (ei taida olla palstalle kirjautunut (vielä)) taisi haaveilla täysjoustostaHyttyset vaan tuppaa kiusaamaan, jos sattuu jäämään parkkiin metsän siimekseen.
jep jep, hienoa että lenkkisakki kasvaa! jäsen Nissen kanssa hoidetaan etäpistettä Åressa paraikaa. Täytyy sanoa että täällä on kevyesti sitä ison maailman meininkiä havaittavissa. Olisi parilla pohjoisen suomen keskuksella aika paljon mallia haettavaksi.
No, hauskaa on kuin happiteltassa ja johan tässä on 1/6 hissipäivistä käytetty. Jeehaa! Ehkäpä tässä viikon mittaan myös jonkinlaista kuvallista raporttia siitä, mitä n. 900m korkeusero laskua kohti on. Ainakin tänään irrotettiin sellaisia sykelukemia ettei tahkon 120km kiekalla kertaakaan. Totta tämä viihdepyöräilyksi siis tulkitaan![]()
member of #tou mtb team
Kiitoksia minunkin puolesta paikalle tulleille naisille! Kahdeksan naisen ryhmällä taidettiin tehdä uusi ennätys.
Vauhti oli rauhallinen alusta loppuun ja ajoimme helppoja polkuja pitkin 20km kahdessa tunnissa. Väliin tietenkin sattui pari kivikko-erikoiskoetta, mutta pa(r)h(a)immat jätettiin odottamaan tulevaisuuteen. Ainut tekninen murhe taisi olla omasta takajarrusta puuttunut titaanipultti lenkin jälkeen, joten jos joku bongaa poluilla semmoisen (5mm kuusiokolokannalla, olisko 20mm pitkä), minulta löytyy pyörä joka odottaa iloista jälleennäkemistä. Sitä odotellessa täytyy laittaa perus teräspultti tilalle.
Seuraavan kerran itse pääsen rauhallisemmalle lenkille parin viikon päästä, joten olisiko naisissa kiinnostuneita lähtemään uudestaan Oulun eteläpuolen poluille maanantaina 2.8.? Sama aika ja paikka, mutta vähän eri polut.
-Heli
"You have reached the final page of Internet. Now go out and play."
Varmasti myös ur(h)oista löytyisi halukkaita tutkimaan etelän polkuja? Siis ihan omalle lenkille eikä vaan peesailemaan...![]()
Vai oliskos etelän suurruhtinaskunnan pariskunnalla lähtee vetämään privalenkkiä jossain vaiheessa? Jos saatais aikataulut täsmäämään jossain vaiheessa.
Eihän ne täsmää, jos äänestämään ruvetaan, mutta muutaman kerran viikossa tulee jossain päin poluilla pyörittyä ja ketään en ole vielä matkasta hätistänyt. Silti aika rauhallista on ollut lenkkiseuran suhteen, joten matkaan mahtuu kyllä...
Eilen oli taas kyllä ihan porukkalenkkiä. Perällä joutuu jumppaamaan tosissaan, varsinkin rajallisella määrällä vaihteita. Jotenkin näyttää hassulta, kun jätkillä on propedaalit, propellit, pillit ja viheltimet ja ensimmäisen kiven kohdalla levyt hehkuu punaisena, kun vauhti otetaan pois. Se olisi monessa paikassa elämä helpompaa, kun ajaisi vaan sinne polulle ja pitäisi sormet kahvojen takana.
Toinen juttu, mikä pisti silmään, oli se, että ajolinjavariaatioita oli kyllä moneen lähtöön. Terveisiä sille kaverille, joka ajeli melko iso reppu selässä Cannondalen täysjuustolla. Ehkä ainoa sälli mun eteen osuneista, kenen ajolinjaa pystyi peesaamaan ilman jatkuvaa riskiä esineisiin päin ajamisesta. Tämä ihan vain myös vinkiksi vähemmän ajaneille. Ellette pysty seuraamaan smuutisti sitä edellä menevää "kokeneempaa kuskia hienommilla vehkeillä", niin suhtautukaa kriittisesti myös siihen, mistä hän ajaa. Ei välttämättä kannata kolhia samoihin kiviin pahki.
Ja kolomas. Säätäkää ne vaihteet kohilleen, tai ottakaa pois. Rätinä ja pauke oli kuin kiinalaisessa ilotulituksessa.![]()
Mää kattelin että teillähän oli tasokas porukkalenkki eilen... Mikä porukka se tuli siinä Ouluhallin tienoilla vastaan...nopeampi jengi vissiin?
KD olen ratkaissut tuon esille tuomasi asian eräällä tavalla![]()
Komppaan. Jarrut on vain hidaste! Lujempaa on aina hauskempaa!
Onnea drko, sait juuri kehut ilmeisesti
Etkö sinäkään sitten saanut koskaan vaihteita säätöihin kun piti jälkimmäinen vaihtoehto ottaa?
Totuuden jyvä kyllä piili edeltävän henkilön kommenteissa. Liian lähellä ajaminen ei helpota kyllä ajolinjojen lukemista. Parhaiten oppinee joko DH:ssa tai sillä että ajelee sen verran kaukana kaverista että ehtii polkua katsoa kauemmaksikin. Ajaa sen oman linjan ja vähä vertaa että mistä se kaveri meni=). Sitten kun oppii ajamaan hyviä ajolinjoja niin taitaa jarrujen käyttökin vähentyä. Ja jos alkaa pyörässä ylimääräset äänet häiritsemään niin täytyy kiristää vauhtia siihen malliin että ei enää jaksa välittää kilinöistä ja kolinoista. Näillä lääkkeillä on menty...niiden sinisten pillereiden lisäksi siis.
Siellä porukkalenkillä sattuu olemaan myös nöösejä kuten minä joskus mukana ja ennemmin otan jarrulla vauhdin pois paikoissa, joissa en ole varma riittääkö taidot ajamaan vauhdilla läpi kuin että yritän ajaa vauhdilla läpi ja lenkki päättyy ambulanssikyytiin. Jos häiritsee niin kannattaa varmaan ajaa kärjessä.
Se jääköön arvoitukseksi. Tai sitten mulla vaan on kaksi. Toinen, missä ne on säädöissään ja toinen, mistä ne puuttuvat kokonaan.
Ja nyt, ennen kuin kukaan vetelee keittotarpeita poskionteloon asti, niin tuo meikäläisen lounaanodotussaarna ei ollut tarkoitettu arvostelemaan kenenkään ajotapaa, vaan herättämään huomiota omaan tekemiseen. Koirathan älähtää suunnilleen siinä tahdissa, kun kalikat sattuvat osumaan ja silloin voi taas vähän käydä vessan peilin ääressä pohtimaassa juttuja ja seuraavalla lenkillä hokea itselleen kevyellä brittiaksentilla "pystyt parempaan" tai curtahtavasti "ännu lite bättre".
Jos minä olen nähnyt senkin ihmeen, kun ikämiestempojyrä oppii ajamaan talvipoluilla, niin kaikki on mahdollista.![]()
Tämähän alkaa kuulostaa siltä että pitää tulla ihan paikanpäälle seuraavalle lenkille kokemaan maastolenkin ihqanuutta ööö olikos se keskiviikkona Linnanmaalta 17:30 ?
yst. vast. tlk:
"bells and whistles"
Peikkomainen flaksi
Mitään ei ole hengityselimiin vedetty eikä vedetä. Asia ei ole niin vakava ja olihan tuossa paljon asiaa. Toinen juttu on se, että ainakin itselleni tuolla yhteislenkeillä on tullut vastaan paljon tuntematonta baanaa ja siellä vielä vähemmän uskaltaa ajaa lujaa pahoihin paikkoihin. Mutta eipä siitä sen enempää, pääasia on että ajetaan jokainen taitojensa ja vauhtivarojensa mukaan, kimpassa tai yksin.
Tämän vuoksi ne tauot on tosiaan keksitty. Kun sprinttailijat ja ei-kosketuksia-entuusiastit ajavat edessä ja taukojen lisäksi hidastelevat siirtymillä, niin kaikki saavat ajaa itselle sopivaa vauhtia suhteellisen häiriöttä ja aloittelijatkin pysyvät hyvin matkassa kenenkään tarvitsematta tyhjentää glykogeenivarastojaan.
Vauhti korjaa virheet, kunhan keulaa vain keventää. Eli vaikka aloittelijasta voi tuntua epäintuitiiviselta, niin mitä vaikeampi paikka on edessä, sen kovempaa siihen kannattaa yleensä suunnata. Kun keulan saa vain esteiden yli, niin takarengas tulee kyllä perässä. Ei turhaan kannata pelätä epäonnistumista. Jos haluaa madaltaa varustelulla uskalluskynnystä, niin polvisuojat ovat hyvä keksintö, joten miksipä ei niitä alkuun käyttäisi.
Varustelusta puheenollen, itse käytän pitkiälahkeisia ja -hihaisia vaatteita myös kuumemmalla kelillä. Hanskat on hyvä olla myös kokokäsimallia. Ei tarvitse niin oksista, hyttysistä, nokkosista välittää ja saa hyvin kuonan liikkeelle.
Noin 30 km lenkki tuli ajettua, kiitokset porukalle.
28.6.2010
Olisiko ollut 25 osallistujaa eilisen lenkillä.
Jäseniä näyttää nyt olevan 150.
http://www.facebook.com/group.php?gid=20845491043
Ihan ammatillisessa mielessä täytyy kysyä, millä vehkeellä saa otettua noin loistavia kuvia?
Jahas.
Banaanit on syöty.![]()
Onkos täällä taas oltu hedelmädieetillä. Se on terveellistä, ei tuu flunssa.![]()
Kyllähän sitä pitää hiilaripitoisia eineksiä syödä et jaksaa ajella taas hetken...
Omat ajelut on jäissä ko CRC:n paketti ui banaanilaivalla kohti oulua tuomisinaan uutta pomppukeppiä Trekin keskiön yläpuolelle. Kelit on kyllä mahtavat ollunna, et sikäli harmi ettei oo poluille ehtiny.
Lisääntyny porukka lenkeillä on vaan hyvä asia, mut tosiaan pitää vähän ite kunkin isommalla jengillä liikuttaessa funtsia asiaa ettei oo tuhoamassa päätäpahkaa glykogeenejaan käressä kun takana joku vähemmän ajanut koittaa pysyä perässä. Eiköhän näihin tolkku saada lenkeillä ennemmin ko foorumilla![]()
ConD
#tou mtb team
Genesis Day One Cross ja Fuel Ex7 ajossa
Kirjanmerkit