Olipas mahtava lenkki. Sen verran vielä infoa, että porukassa oli lomakaudesta huolimatta peräti 13hlö mukana. Tuo uinti voidaan ottaa standardi featureksi, kaikille lenkeillä, joissa matka ylittää 200km![]()
Olipas mahtava lenkki. Sen verran vielä infoa, että porukassa oli lomakaudesta huolimatta peräti 13hlö mukana. Tuo uinti voidaan ottaa standardi featureksi, kaikille lenkeillä, joissa matka ylittää 200km![]()
Ihme juttu.
Miten nämä käsitteet on nyt ymmärrettävä? Garmin Connect käyttää "Elevation Gain":iä, kun Garmin Training Center "Total Ascent/Descent":iä.
GTC:n mukaan tuvalta tuvalle oli Total Ascent = 1827m.
705:sia oli matkassa muitakin. Mitähän noususummia nämä näyttivät? Mun 705:n SW versio on 2.90.
Muutamien pysähdyspaikkojen tunnettuja korkeuksia:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/k...n=true&lang=FI
- Tämäkohtu järvi (uintipaikka): 115,2m, Heikin GTC 127m
- Karkkilan Pyhäjärvi (kahvipaikka): 72,6m, Heikin GTC 80m
Heikki muokkasi tätä : 12.07.2010 at 10.49
Maanantailenkille lähtijöitä?
Saa nähdä käykö kuten viime viikolla jolloin suunnitelmissa oli perusrauhallinen lenkki mutta joka muuttui 90km 32km/h -lenkiksi Jarin paikallaolon vuoksi.Mulla vielä vähän auki tulenko vai en.
Seitsemän kuskia oli eilen mukana.
Eksyttiin sitten opastamanani myös sorapätkälle, jossa yksi rengas saatiin rikottua. Tulipa sitten ihan omin silmin nähtyä että Peräläntie/Päivärinteentie Veikkolassa ei ole vielä päällystetty.
Pistin reittilinkin fillarikalenteriin. Vastapäivään ajettiin.
Kiitoksia mukanaolleille. Osattiin aika hyvin pitää vauhti rauhallisena, kuten oli tarkoituskin.
Jäi väliin koska pyörä oli vielä rempassa enkä olis ehtiny kaupungilta kotiin ja Espoonlahteen ajoissa, käytiin sit purjehtimassa. Merellä oli mukavan viileää.![]()
Olisko Lauantaina 10:00 Tupalenkkiä, mulle kävis tällä kertää joku lyhyehkö (100km) pyrähdys, täytyisi säästellä jalkoja ISM:iin. Porukka voi tietenkin ajaa enemmänkin, minä voin poiketa väliltä kotiin, se ei ole ongelma. Heikki ja Jukka taitaa olla mökkeilemässä, mutta onko muita ajureita maisemissa?
T:Hannu
Jotain Mäntsälän ajojen korviketta sitä voisi kehittää.
Miten olisi, jos lyötäisiin monta kärpästä samalla iskulla ja järjestettäisiin puoli-TdH-preliminääri 35-nopeusryhmälle. Bembölestä Raalantielle asti ja takaisin, noin 39 km/h:n keskarilla. Matkaa tuliisi 86 km.
Vauhdikkaampi lenkki kyllä kiinnostaisi (ja olisi varmaan ihan hyödyllinenkin). Lauantaille on kuitenkin luvassa sen verran kuumia olosuhteita, että taidan sittenkin lähteä liikenteeseen huomattavasti aikaisemmin (jos vaikka muutaman tunnin ennättäisi nauttia vähän viileämmistä olosuhteista).
Juu harmi, että Mäntsälän ajoja ei järjestetä. Laitoin kyselyä sinne heti Royalin jälkeen,
ei ole vastausta kuulunut, siitä kai voi päätellä, että ei järjestetä
En tiedä saadaanko Jari tuolle 39 keskarin lenkille ketään lähtijöitä, ja jos joutuu paljon vetämään, onkin ihan valmis seuraavat pari viikkoa.
Minulle käy kaikki n.100km matkat
Onko kukaan vielä hahmotellut tämän sunnuntain lenkkiä? Lähinnä että kuinka mittava juoma-arsenaali kannattaa ottaa mukaansa. Jos vaikka tällä kertaa jaksaisin kyytiä edes neljännelle tunnille saakka![]()
Pieni vinkki: Ajakaa helteellä vasta illalla, esim. klo 18 jälkeen, niin ei aurinko paahda enää ja pääsette vähemmällä veden ryystämisellä/ aurinkovoiteen lotraamisella. Aamuvirkuille sopii myös aamu-/ aamupäivälenkki. -- Miksi tehdä fillarointi vaikeaksi (= ajaa keski- tai iltapäivällä helteessä), kun suomalaisessa kesässä, pitkän valoisan illan ja yön(kin) aikana pääsee paljon helpommalla...
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
Hmm... "hiukka" malttamattomana jatkan monologiani, kerta tarttis kohtsilleen lyödä viikonlopun suunnitelmia lukkoon: ajetaanko tänä sunnuntaina 9:30 Lidliltä lainkaan? Siis sellaista perus Espoon lenkkiä, eikä vain siirtymää Vantaankoskelle? Vai onko nyt vain lauantailenkki tarjolla?
Tulossa ollaan. Minullakin ohjelmassa lyhyempi pyrähdys, voidaan Viinerin kanssa kurvata Lepsämää kohti jos aikataulu ylittyy. Tarttis olla takaisin tuvalla kahden maissa.
Nähdään Tuvalla 10:00, katsotaan sitten minne suunnataan, riippuu siitä miten pitkää lenkkia halutaan.
Itsenikin ilmoitin sekä tupalenkille että Mikkelän lenkille, mutta ajan vain yhden tunnin lenkin kumpanakin päivänä.
Tuvalta ei sitten lähdetykään keskinopeusjahtiin, vaan 127 kilometrin kierrokselle Vihdin suuntaan. Lähdössä kuskeja taisi olla yhdeksän, tuvalle palattiin kolmen kuskin voimin. Hyvä oli lenkki, kiitos vain kaikille osallistuneille!
Kahvipaussi järjestyi 79 kilometrin kohdalla (mikä muuten oli sen paikan nimi?), eikä yhtään liian aikaisin, sillä taisi olla suunnilleen jokaisella vesipullot tyhjinä siinä vaiheessa. Henk. koht. taisin juoda lenkin aikana noin neljä litraa vettä, eikä tämä lauantai ollut edes viikon helteisin päivä.
Latasin reitin GPS-jäljen Garmin Connectiin: http://connect.garmin.com/activity/40710842 . Mailit muuttuvat metreiksi klikkaamalla oikeasta yläkulmasta "View in Metric". Vaikka tämä ei mikään sata lasissa -lenkki ollutkaan, niin Garmin tallensi meille pari suht vauhdikasta kymppiä:
2. 00:16:58 10,00 35,4 km/h
11. 00:17:00 10,00 35,3 km/h
Koko lenkin "moving speed" keskinopeudeksi saatiin 32,8 km/h, nousumetreiksi 737 m.
Onko suunniteltuna minkälaista lenkkiä sunnuntaina Mikkelästä 18.7 ?
Tai edes minkäänlaista? Jari K ilmeisesti tulee starttaamaan oman tunnin mittaisensa (?), mutta kukaan ei ole vielä maininnut perusspeksien mukaisesta vaihtoehdosta.
Pitänee startata itsekseen kukonlaulun aikaan nauttimaan "viileydestä", jollei huominen Mikkelä toteudukaan.
Ok. Taidan suoraan siirtyä Vantaankosken majalle klo 11:00.
Huomenna jotain menoa? Itse ajattelin vetästä jonkun kevyehkön ja palauttavan lenkin 60-90min. Tosin jos tunne että Joroisten puolimatkan rasitus tuntuu vielä liikaa niin lähden kotiin sohvaperunaksi.
Tänään iltalenkille Teboililta!
Joo, olihan se kokemus ensikertalaiselle. Ei ollut pitkä lenkki, mutta enpä paljoa pitempää olisi tuota vauhtia jaksanut. Onneksi lenkki kulki ihan kotioven ohi, joten päätin hypätä siinä kohtaa sivuun. Siinä kohtaa mun garminin mukaan keskari Mankin Nesteeltä eteenpäin oli rapiat päälle 32 km/h, joka alkaa olla maksimi mulle. Ja kotiovelta kotiovellekkin kekari oli päälle 31 km/h.
http://connect.garmin.com/activity/41041425
Kiitos vauhdinpitäjille, jotka malttoivat hidastaakkin välillä. ...niin mä olin se pitempi hiuksinen Bianchi kuski.
Kirjanmerkit