Hienothan mavicit ainakin ovat.
"Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”
Cosmic Carbone Ultimatethan nuo taitaa olla.
Vaikuttaa nyt pahasti siltä että ei malttaisi ajaa tätä kesää loppuun nykyisillä Bontrager Race Lite kiekoilla vaan paremmat pitäisi saada. Paljon on tässä ketjussa nuita FFWD:n kiekkoja kehuttu joten sehän se olsi varmaankin sopiva merkki vai onko muita ehdotuksia hieman korkealaippaisemmista kiekoista samassa hintaluokassa?
Kummat nyt sitten olisivat paremmat triathlonissa kisaamiseen, F4 vai F5 240s navoilla? Myös mietityttää se että kumpi on parempi 79kg painoiselle kuskille, R vai C malli?
Huoh. Kuukausi on kulunut ja täällä ajellaan edelleen neutroneilla. Sinne meni tämä ajokausi, eipä ollut kyllä kovin loistava ostos tämä. ProBikeKit ei saa kehuja, liian pitkät on takuuasioiden hoitoketjut. Nyt kahden potkimissoiton jälkeen mennään tässä:
"The wheel went back to our supplier a few weeks ago. They then sent the wheel back to fast forward last week it is in process of repaired we should have the wheel back by the end of next week. Once we have received it back we will send it out to you.
I apologize about the amount of time this has taken."
Sen verta harmittaa, että taidan laittaa FFWD:lle viestiä niiden toimitusketjun tökkimisestä, vaikka eipä se mitään kyllä enää sinänsä auta. Mutta noin niinkus terapiamielessä ehkä jelppaa.
Tri-touhuun yleensä valitaan F5 tai F9. F5 on yleispätevä ja helppo valinta. Paino ei rassaa mäissä ja tuulessakin ajettava vs. 90mm etukiekko. On F9 Cormic Carboneita sippoisempi mutta silti F5 on kevyempi. Ja halvempi. F4 on valinta jos haluaa hyvännäköisen, tukevan ja kevyen kiekon. Karrikoiden F5= lisenssikuskille, F9/F5 =tri ja F4 muut lenkki/kuntoajo.
C-mallia tarvitaan vain selkeästi +90kg jampalle, cyclocrossiin äijille tai tandemissa.
Tosin mää ajan ite eniten F2 ja F4 kiekoilla. Tykkään vaan ite rapsakasti kiihtyvästä fillarista ja ne on siinä suhteessa paremmat kuin F5 vaikka kevyt sekin on.
Samu
Ne "neutraalimman väriset" on vasta suunnitelma. Ensitalvena jos tulevat myyntiin ollenkaan. DT-navat ostetaan Sveitsin frangeilla ja kehät US-dollareilla että syksyllä nousevat myös FFWD:n hinnat.
Ei voi sanoa että F5 on parempi kuin F4. F5 vaan on korkeaprofiilikiekona ihan kiva kun keskari on yli 40km/h. Ite kyllä diggaan F4 parhaana valintana useimpiin käyttöihin. Mm. Rissasen Jarmo valkkasi F4:n etukiekoksi vaikka takana pyörii F5 ja vauhtia piisaa....C-malli on tietty inan tukevampi mutta yksi paikallinen kuski vaihtoi C:t tavallisiin täksi kesäksi, tosin DT190 napaisiin "koska nekin oli riittävän jäykät" ja jannu on vajaan 190cm...
Myös paremman pään Eddy Merx-pyöristä löytyy F4/F5 kombinaation vakiona.
Itse oon ajanut tämän kesän F4:lla, jotka ostin Samulta. Valittamista ei oo, päinvastoin. Ja noita kyllä suosittelen ite Silakalle.
I am Specialized - Specialized S-Works Venge 2012
Navat on tuolta ja nuo mitkä linkissä.
http://www.bdopcycling.com/Hubs-Road.asp
Saa niitä muualtakin, just tuota takanapaa ei tosin ihan joka paikasta.
Kehät on Archteksilta Kiinasta, samoja joita WW-foorumilla tilasivat porukalla.
Kaar ittelles vaa
Sunnuntaina tein ensilenkkini Pekka L:n reseptillä tehdyillä avokiekoilla. Kaupassa paino ilman vannenauhoja Park Toolin vaa'alla oli 1341 g. Oma keittiövaaka sanoo: etu 581 g ja taka 771 g = 1352 g eli heittoa 11 g kaupan tulokseen. Teippi-vannenauhan lisäämisen jälkeen painoa oli 596 g + 787 g eli 1383 g setillä. Päälle 63 g pikalinkut, jolloin paino 628 g + 821 g = 1449 g. Erotusta vanhan kiekkosetin painoon oli -615 g.
Kyllä nyt kelpaa ajaa työmatkaaEilen käytin ne vielä mekaanikolla tarkistettavana. Ajotuntumasta sanoisin että aluksi olivat kovahkot, mutta tänään tuntui jo paremmalta. Kiekot eivät tee itsestään mitään isoa numeroa, eli hyvin neutraali vaikutus oli ajotuntumaan, joten pyörän muut ominaisuudet tulevat paremmin esille. Jämäkät ja kevyet.
Itse asiassa näyttäisi siltä, että yhteydenotto suoraan FFWD:hen oikeasti nopeuttaa asiaa, korjattu kiekko palautuu nyt suoraan minulle, eikä enää kierrä PBK:n ja brittien maahantuojan kautta takaisin. Roland reagoi kyllä ällistyttävän nopeasti tässä asiassa, pojot sinne. Mainitsi myös, kun asiaa olin suoraan kysynyt, että takuuhommat voi asioiden nopeuttamiseksi hoitaa myös suoraan heidän kanssa, vaikka ostopaikka olisi mikä. Harmi, että en tehnyt/tiennyt sitä kuukausi takaperin.
En tiedä katsotaanko tätä pahalla - mainoksena tms. - mutta laitan nyt kuitenkin lainauksen Rolandin mailista, kun jotenkin tuntuu että aihetta on:
Samulla on selvästi hyvä maine noilla lakeuksillaIt might be worthwhile contacting Samu Ilonen from Signature. He's located in Tampere and has a lot of experience with our wheels. He will be able to assist for sure.![]()
Punnitsin nykyisestä cyclocross-sinkulasta kiekot, 1085g etukiekko pikalinkku kiinni ja 1380g takakiekko vapaarattaalla, ei pikalinkkua. Minkälaista summaa pitäisi sijoittaa että saisi eron jonka huomaa, jos lähdetään nollasta ylöspäin? Nykyiset ovat Alex19. Saako noita sinkulakiekkoja valmiina, vai meneekö liikkeessä kasauttamiseksi?
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
Kiinnostais hommata tuollaiset f4 tai f5 kiekot. Onko noiden 'kovuudessa' eroja? Entä joa verrataan vaikka johonkin perus clincheriin? Noilla lenkeillä tuppaa olemaan sen verran epätasaisuuksia ettei millään rautiekiskonpalasilla huvita lähteä ajelemaan. Paremmat aero-ominaisuudet houkuttais kyllä kovasti.
Toki jos joku pk-seudulla antaa ystävällisesti tyypätä noita niin sitten sen tietää omankin takamuksen kautta.
Justiinsa tuossa koklasin vähän F5R-etukiekkoa tuubiversiona (taaempi odottaa kasaamista) ja jäykkyyttä ainakin löytyy. Kovuutta nyt ei juuri sinänsä erota jos ei kehä painu kasaan tai pinnat taivu? Rengaspaineilla sitten haetaan sitä kovuutta/pehmeyttä, kai.
Jollakulla on varmaan koko setti mutta jos ei niin saat kyllä tuota etukiekkoa testata kunhan raahaudut tänne.
Joo siis tarkennetaan vielä sen verran että kiekot saavat kyllä olla jäykät, mutta jos kaikki tärähdykset iskee pahasti läpi niin ei hyvä.
Tai sitten tekee niinku pro-kuskit. Teippaa Ambrosiot FFWD:ksi
http://www.cyclingnews.com/features/...cobbles/129439
Kaar ittelles vaa
Apuja kaivataan. Fillarina feltin f3 sl hiilikuitua SRAM:n red palikoilla, jossa nyt mavikin ksyrium equipe, jotka mielestäni ihan ok (ei vertailu pohjaa, kun en oo ajanut muilla). Aattelin lomarahoja sijottaa jotain 400-700e toisiin alle noin 1500g alumiini kiekkoihin. Kriteerit tärkeysjärjestyksessä järjestyksessä : 1. Kestävät ja jäykät. 2. Huollettavat ja korjattavat. 3. Aerokevyet. 4. Mäkikevyet. Värillä, tyylillä tunneseikoilla yms ei mitään väliä ja ajokilometrit kesällä noin 2000 km kuukaudessa. Ajatuksia tässä vaiheessa Fulcrum zero, Mavic ksyrium Sl, Campan joku malli ?, DT Swiss RR 1450 Classic...... tai joku muu?. Vinkeistä ja vihjeistä etukäteen kiittäen. PS jos jollakulla on kriteerit täyttäviä kiekkoja vähän ajettuna ja tarpeettomana niin ei muuta kuin yksityismeili ja kauppaa hieromaan. t kp
Sellaista olisin ihmetellyt, että miten nuo hiilikuituvanteiden jarrupinnat kestävät sateessa/paskakelissä jarruttelua? Kuluvatko pahasti tai pahemmin kuin esim alumiinivanteet?
Yleisestä kestävyydestä en osaa sanoa, mutta ainakin jarrupalojen puhdistamisessa pitäisi olla tunnollinen. Ajossa likaantuneet, teräviä partikkeleita pintaansa keränneet jarrupalat voivat raapia hiilikuidun pilalle. Toinen seikka on sitten hiilikuitukiekkojen heikentävä vaikutus jarrutustehoon, erityisesti sadekelillä.
Kirjanmerkit