GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 39 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 89 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #1141
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Noormarkku
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    ^ FFWD. Vakio-osat, hinta-laatusuhde, Crash Replacement.
    Maviccia puoltaa vain Bling.
    Samaa mielipuolta
    http://www.fitlandia.fi/blogit/maantiepyoralla-eteneva-lotta/

  2. #1142
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    1.514
    Hienothan mavicit ainakin ovat.
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

  3. #1143
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Loppusuoralla oli mukana Easton EC90SL ja Mavic. Päädyin sitten vanhaan tuttuun eli Mavic:iin.
    Minkäs sortimentin Cosmic Carbonet nuo nyt sitten ovat? Paljonko kustansivat?

    Kaikista täältä luetuista neuvoista huolimatta itseänikin kiinnostaisi syvän profiilin kiekkoina juuri Carbonet eniten. Ei siis pidä aliarvioida bling-blingin vetovoimaa...

  4. #1144
    Deve Guest
    Cosmic Carbone Ultimatethan nuo taitaa olla.

  5. #1145
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    1.514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Ei siis pidä aliarvioida bling-blingin vetovoimaa...
    Itse asiassa se ratkaisee kaiken
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

  6. #1146
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    36
    Vaikuttaa nyt pahasti siltä että ei malttaisi ajaa tätä kesää loppuun nykyisillä Bontrager Race Lite kiekoilla vaan paremmat pitäisi saada. Paljon on tässä ketjussa nuita FFWD:n kiekkoja kehuttu joten sehän se olsi varmaankin sopiva merkki vai onko muita ehdotuksia hieman korkealaippaisemmista kiekoista samassa hintaluokassa?

    Kummat nyt sitten olisivat paremmat triathlonissa kisaamiseen, F4 vai F5 240s navoilla? Myös mietityttää se että kumpi on parempi 79kg painoiselle kuskille, R vai C malli?

  7. #1147
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silakka Katso viesti
    Vaikuttaa nyt pahasti siltä että ei malttaisi ajaa tätä kesää loppuun nykyisillä Bontrager Race Lite kiekoilla vaan paremmat pitäisi saada. Paljon on tässä ketjussa nuita FFWD:n kiekkoja kehuttu joten sehän se olsi varmaankin sopiva merkki vai onko muita ehdotuksia hieman korkealaippaisemmista kiekoista samassa hintaluokassa?

    Kummat nyt sitten olisivat paremmat triathlonissa kisaamiseen, F4 vai F5 240s navoilla? Myös mietityttää se että kumpi on parempi 79kg painoiselle kuskille, R vai C malli?
    Triatlonista en tiedä mitään. Ittellä on toi F4 ja jos lähtisin päivittämään niin seuraava olis keveempi ja matalampi F2. Ota toi järeempi kyklomalli, se kestää mitä vaan eikä notku...

  8. #1148
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Pitää hoitaa homma ostopaikan eli ProBikeKitin kautta. Sieltä jo replysivätkin, pyysivät valokuvat ja lupasivat olla yhteydessä FFWD:hen asap, jotta saavat käppänän takaisin ajoon. Saas nähä miten hoituu.
    Huoh. Kuukausi on kulunut ja täällä ajellaan edelleen neutroneilla. Sinne meni tämä ajokausi, eipä ollut kyllä kovin loistava ostos tämä. ProBikeKit ei saa kehuja, liian pitkät on takuuasioiden hoitoketjut. Nyt kahden potkimissoiton jälkeen mennään tässä:

    "The wheel went back to our supplier a few weeks ago. They then sent the wheel back to fast forward last week it is in process of repaired we should have the wheel back by the end of next week. Once we have received it back we will send it out to you.
    I apologize about the amount of time this has taken."


    Sen verta harmittaa, että taidan laittaa FFWD:lle viestiä niiden toimitusketjun tökkimisestä, vaikka eipä se mitään kyllä enää sinänsä auta. Mutta noin niinkus terapiamielessä ehkä jelppaa.

  9. #1149
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Tri-touhuun yleensä valitaan F5 tai F9. F5 on yleispätevä ja helppo valinta. Paino ei rassaa mäissä ja tuulessakin ajettava vs. 90mm etukiekko. On F9 Cormic Carboneita sippoisempi mutta silti F5 on kevyempi. Ja halvempi. F4 on valinta jos haluaa hyvännäköisen, tukevan ja kevyen kiekon. Karrikoiden F5= lisenssikuskille, F9/F5 =tri ja F4 muut lenkki/kuntoajo.

    C-mallia tarvitaan vain selkeästi +90kg jampalle, cyclocrossiin äijille tai tandemissa.

    Tosin mää ajan ite eniten F2 ja F4 kiekoilla. Tykkään vaan ite rapsakasti kiihtyvästä fillarista ja ne on siinä suhteessa paremmat kuin F5 vaikka kevyt sekin on.

    Samu

  10. #1150
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    F4 muut lenkki/kuntoajo.

    C-mallia tarvitaan vain selkeästi +90kg jampalle, cyclocrossiin äijille tai tandemissa.
    Näköjään suositukset muuttuneet tässä suhteessa. Kiva noilla on ollut kyllä lenkkeillä. Kisoihin kisamiehille sitten paremmat...

  11. #1151
    Liittynyt
    01/2005
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti
    Tri-touhuun yleensä valitaan F5 tai F9. F5 on yleispätevä ja helppo valinta. Paino ei rassaa mäissä ja tuulessakin ajettava vs. 90mm etukiekko. On F9 Cormic Carboneita sippoisempi mutta silti F5 on kevyempi. Ja halvempi. F4 on valinta jos haluaa hyvännäköisen, tukevan ja kevyen kiekon. Karrikoiden F5= lisenssikuskille, F9/F5 =tri ja F4 muut lenkki/kuntoajo.
    Noiden F5:iin päin olen ollut tässä vähän kääntymässä. Onko Samulla tarkempaa tietoa FFWD:n neutraalimmin väritettyjen kiekkojen mahdollisesta myyntiintulosta? Tuleeko vielä tälle kesälle saataville?

  12. #1152
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Ne "neutraalimman väriset" on vasta suunnitelma. Ensitalvena jos tulevat myyntiin ollenkaan. DT-navat ostetaan Sveitsin frangeilla ja kehät US-dollareilla että syksyllä nousevat myös FFWD:n hinnat.

    Ei voi sanoa että F5 on parempi kuin F4. F5 vaan on korkeaprofiilikiekona ihan kiva kun keskari on yli 40km/h. Ite kyllä diggaan F4 parhaana valintana useimpiin käyttöihin. Mm. Rissasen Jarmo valkkasi F4:n etukiekoksi vaikka takana pyörii F5 ja vauhtia piisaa....C-malli on tietty inan tukevampi mutta yksi paikallinen kuski vaihtoi C:t tavallisiin täksi kesäksi, tosin DT190 napaisiin "koska nekin oli riittävän jäykät" ja jannu on vajaan 190cm...

    Myös paremman pään Eddy Merx-pyöristä löytyy F4/F5 kombinaation vakiona.

  13. #1153
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    33
    Itse oon ajanut tämän kesän F4:lla, jotka ostin Samulta. Valittamista ei oo, päinvastoin. Ja noita kyllä suosittelen ite Silakalle.
    I am Specialized - Specialized S-Works Venge 2012

  14. #1154
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    376
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Silakka Katso viesti
    Onko Samulla tarkempaa tietoa FFWD:n neutraalimmin väritettyjen kiekkojen mahdollisesta myyntiintulosta? Tuleeko vielä tälle kesälle saataville?
    Kiinnostaisi kovasti minuakin tämä. F4/F5 lähtisi hankintaan hyvin suurella todennäköisyydellä, jos ne eivät vain olisi niin rumat.
    "pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"

  15. #1155
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Kahden asunnon loukussa
    Viestit
    154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Novatecithan ne.
    Kehät oli 257g kumpikin, navat 79/246g ja CX-ray pinnoilla koko satsi 1067g. Etukiekko siis 439 ja taka 628g.
    Mitkäs navat ja kehät nuo tarkalleen ovat? Mistäs muuten ostit? En löytänyt selailemalla, mutta pakko kysyä kun niiiiin kovasti kehut.

  16. #1156
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Navat on tuolta ja nuo mitkä linkissä.
    http://www.bdopcycling.com/Hubs-Road.asp
    Saa niitä muualtakin, just tuota takanapaa ei tosin ihan joka paikasta.

    Kehät on Archteksilta Kiinasta, samoja joita WW-foorumilla tilasivat porukalla.
    Kaar ittelles vaa

  17. #1157
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Novatecithan ne. Kehät oli 257g kumpikin, navat 79/246g ja CX-ray pinnoilla koko satsi 1067g. Etukiekko siis 439 ja taka 628g. Pari lenkkiä takana ja kuski hyrisee tyytyväisyyttään.
    Sunnuntaina tein ensilenkkini Pekka L:n reseptillä tehdyillä avokiekoilla. Kaupassa paino ilman vannenauhoja Park Toolin vaa'alla oli 1341 g. Oma keittiövaaka sanoo: etu 581 g ja taka 771 g = 1352 g eli heittoa 11 g kaupan tulokseen. Teippi-vannenauhan lisäämisen jälkeen painoa oli 596 g + 787 g eli 1383 g setillä. Päälle 63 g pikalinkut, jolloin paino 628 g + 821 g = 1449 g. Erotusta vanhan kiekkosetin painoon oli -615 g.

    Kyllä nyt kelpaa ajaa työmatkaa Eilen käytin ne vielä mekaanikolla tarkistettavana. Ajotuntumasta sanoisin että aluksi olivat kovahkot, mutta tänään tuntui jo paremmalta. Kiekot eivät tee itsestään mitään isoa numeroa, eli hyvin neutraali vaikutus oli ajotuntumaan, joten pyörän muut ominaisuudet tulevat paremmin esille. Jämäkät ja kevyet.

  18. #1158
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Sen verta harmittaa, että taidan laittaa FFWD:lle viestiä niiden toimitusketjun tökkimisestä, vaikka eipä se mitään kyllä enää sinänsä auta. Mutta noin niinkus terapiamielessä ehkä jelppaa.
    Itse asiassa näyttäisi siltä, että yhteydenotto suoraan FFWD:hen oikeasti nopeuttaa asiaa, korjattu kiekko palautuu nyt suoraan minulle, eikä enää kierrä PBK:n ja brittien maahantuojan kautta takaisin. Roland reagoi kyllä ällistyttävän nopeasti tässä asiassa, pojot sinne. Mainitsi myös, kun asiaa olin suoraan kysynyt, että takuuhommat voi asioiden nopeuttamiseksi hoitaa myös suoraan heidän kanssa, vaikka ostopaikka olisi mikä. Harmi, että en tehnyt/tiennyt sitä kuukausi takaperin.

    En tiedä katsotaanko tätä pahalla - mainoksena tms. - mutta laitan nyt kuitenkin lainauksen Rolandin mailista, kun jotenkin tuntuu että aihetta on:

    It might be worthwhile contacting Samu Ilonen from Signature. He's located in Tampere and has a lot of experience with our wheels. He will be able to assist for sure.
    Samulla on selvästi hyvä maine noilla lakeuksilla

  19. #1159
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Punnitsin nykyisestä cyclocross-sinkulasta kiekot, 1085g etukiekko pikalinkku kiinni ja 1380g takakiekko vapaarattaalla, ei pikalinkkua. Minkälaista summaa pitäisi sijoittaa että saisi eron jonka huomaa, jos lähdetään nollasta ylöspäin ? Nykyiset ovat Alex19. Saako noita sinkulakiekkoja valmiina, vai meneekö liikkeessä kasauttamiseksi?
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  20. #1160
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Kehät on Archteksilta Kiinasta, samoja joita WW-foorumilla tilasivat porukalla.
    Mistä noita kehiä saa ostettua, mitä maksaa? Notta tuollaiset kiekot pitää saada heti kokeiluun jos ei kalliiksi tule...

  21. #1161
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miha Katso viesti
    Mistä noita kehiä saa ostettua, mitä maksaa?
    Öööö... Archteks, Kiina? Jotain rapiat sata taalaa pala.
    Kaar ittelles vaa

  22. #1162
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Kiinnostais hommata tuollaiset f4 tai f5 kiekot. Onko noiden 'kovuudessa' eroja? Entä joa verrataan vaikka johonkin perus clincheriin? Noilla lenkeillä tuppaa olemaan sen verran epätasaisuuksia ettei millään rautiekiskonpalasilla huvita lähteä ajelemaan. Paremmat aero-ominaisuudet houkuttais kyllä kovasti.

    Toki jos joku pk-seudulla antaa ystävällisesti tyypätä noita niin sitten sen tietää omankin takamuksen kautta.

  23. #1163
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Kiinnostais hommata tuollaiset f4 tai f5 kiekot. Onko noiden 'kovuudessa' eroja? Entä joa verrataan vaikka johonkin perus clincheriin? Noilla lenkeillä tuppaa olemaan sen verran epätasaisuuksia ettei millään rautiekiskonpalasilla huvita lähteä ajelemaan. Paremmat aero-ominaisuudet houkuttais kyllä kovasti.

    Toki jos joku pk-seudulla antaa ystävällisesti tyypätä noita niin sitten sen tietää omankin takamuksen kautta.
    Justiinsa tuossa koklasin vähän F5R-etukiekkoa tuubiversiona (taaempi odottaa kasaamista) ja jäykkyyttä ainakin löytyy. Kovuutta nyt ei juuri sinänsä erota jos ei kehä painu kasaan tai pinnat taivu? Rengaspaineilla sitten haetaan sitä kovuutta/pehmeyttä, kai.

    Jollakulla on varmaan koko setti mutta jos ei niin saat kyllä tuota etukiekkoa testata kunhan raahaudut tänne.

  24. #1164
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Joo siis tarkennetaan vielä sen verran että kiekot saavat kyllä olla jäykät, mutta jos kaikki tärähdykset iskee pahasti läpi niin ei hyvä.

  25. #1165
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Tai sitten tekee niinku pro-kuskit. Teippaa Ambrosiot FFWD:ksi
    http://www.cyclingnews.com/features/...cobbles/129439
    Kaar ittelles vaa

  26. #1166
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Kiinnostais hommata tuollaiset f4 tai f5 kiekot. Onko noiden 'kovuudessa' eroja? Entä joa verrataan vaikka johonkin perus clincheriin? Noilla lenkeillä tuppaa olemaan sen verran epätasaisuuksia ettei millään rautiekiskonpalasilla huvita lähteä ajelemaan. Paremmat aero-ominaisuudet houkuttais kyllä kovasti.

    Toki jos joku pk-seudulla antaa ystävällisesti tyypätä noita niin sitten sen tietää omankin takamuksen kautta.
    Tohon vielä lisäyksenä semmoinen, että jos ja kun tuubi kumi puhkeaa vauhdissa, niin kuinka herkästi tuollainen hiilarivanne ottaa osumaa siitä pienestä flätillä ajosta? Meneekö kerrasta paskaksi vai mitä?

  27. #1167
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Tohon vielä lisäyksenä semmoinen, että jos ja kun tuubi kumi puhkeaa vauhdissa, niin kuinka herkästi tuollainen hiilarivanne ottaa osumaa siitä pienestä flätillä ajosta? Meneekö kerrasta paskaksi vai mitä?
    Ei mene paskaksi mutta pientä jälkeä voi tulla helposti. Ittellä kerran pamahti takakumi nopeesti eikä saanut heti vauhtia pois. Tuloksena pienet jäljet jotka näkee kun tarkkaan kattoo....

  28. #1168
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.256

    Kestävät alukiekot

    Apuja kaivataan. Fillarina feltin f3 sl hiilikuitua SRAM:n red palikoilla, jossa nyt mavikin ksyrium equipe, jotka mielestäni ihan ok (ei vertailu pohjaa, kun en oo ajanut muilla). Aattelin lomarahoja sijottaa jotain 400-700e toisiin alle noin 1500g alumiini kiekkoihin. Kriteerit tärkeysjärjestyksessä järjestyksessä : 1. Kestävät ja jäykät. 2. Huollettavat ja korjattavat. 3. Aerokevyet. 4. Mäkikevyet. Värillä, tyylillä tunneseikoilla yms ei mitään väliä ja ajokilometrit kesällä noin 2000 km kuukaudessa. Ajatuksia tässä vaiheessa Fulcrum zero, Mavic ksyrium Sl, Campan joku malli ?, DT Swiss RR 1450 Classic...... tai joku muu?. Vinkeistä ja vihjeistä etukäteen kiittäen. PS jos jollakulla on kriteerit täyttäviä kiekkoja vähän ajettuna ja tarpeettomana niin ei muuta kuin yksityismeili ja kauppaa hieromaan. t kp

  29. #1169
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.281
    Sellaista olisin ihmetellyt, että miten nuo hiilikuituvanteiden jarrupinnat kestävät sateessa/paskakelissä jarruttelua? Kuluvatko pahasti tai pahemmin kuin esim alumiinivanteet?

  30. #1170
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Sellaista olisin ihmetellyt, että miten nuo hiilikuituvanteiden jarrupinnat kestävät sateessa/paskakelissä jarruttelua? Kuluvatko pahasti tai pahemmin kuin esim alumiinivanteet?
    Yleisestä kestävyydestä en osaa sanoa, mutta ainakin jarrupalojen puhdistamisessa pitäisi olla tunnollinen. Ajossa likaantuneet, teräviä partikkeleita pintaansa keränneet jarrupalat voivat raapia hiilikuidun pilalle. Toinen seikka on sitten hiilikuitukiekkojen heikentävä vaikutus jarrutustehoon, erityisesti sadekelillä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •