Alussa on tietä sen verran että kyllä siinä luulisi jokaisen joka ajaa tosissaan kisaa ehtivän hakemaan oman paikkansa.
Se että kaikki saisivat ajaa tapahtumassa ilman ruuhkia on mahdotonta kun osallistujia 1500.
Reitin merkkauksesta täytyy kyllä antaa hiukan palautetta varsinkin kun marakisoissa olen tottunut nuoliin.
Alun ulkoilureitillä tuli risteys josta lähti kolme tietä. Ei ollut nauhoja eikä nuolia eikä lippusiimaa sulkemassa vääriä reittejä. Ennen risteystä oli kyltti joka vilahti ohi. En ehtinyt nähdä muuta kuin että jotain nuolia siihen oli piirretty. Ajoin suoraan ja Antti perässä. Kärki karkas. Nilsiässä oli ongelmia isossa risteyksessä, jossa ylitettiin tie ja parkkis. Paikalla olijat viittoivat minne sattuu. Ei ollut nuolia. Ne nissan nauhat ei oikein erottuneet.
Karjamajalle en ajanut kun olin käynnyt katsomassa tuon kohdan. Tosin tutustuessa ajoin. Antti ajoi muistaakseni sinne kisassa kun ei tuntenut reittiä. Nauha olisi ollut ehdoton.
Reitin loppupäässä oli hiukan arpomista mutta onneksi arpaonni suosi ja reitillä pysyttiin.
120 kisa ratkesi käsittääkseni myös harhaan ajoon tai ainakin pilasi yhden kuskin voitto mahdollisuudet! Kun reitti kääntyy asfaltti tieltä pois kohdassa joka viettää alamäkeen on käännös syytä merkitä hyvin! Liikenteenohjaaja ei olisi pahitteeksi. Jos ei ohjaajaa niin vähintään kyltti risteyksen jälkeen, joka kertoo että väärä suunta.
Huh, pahoittelut avautumisesta. Joka tapauksessa paras pyörätahtuma jossa olen ollut!
Kirjanmerkit