Ei taida sumutteet mulla auttaa....
Team 22-34.
MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000
On niin kova into päällä odottaessa Tahkoa että oli pakko liittyä foorumille.
Mielestäni kans hinta on kohdallaan. Viime vuonna ilmoittauduin viime hetkellä paikan päällä mutta tänä vuonna melkein heti ilmoittaumisen avauduttua.
Toi sää ennuste ei vaan lupaa ihan aurinkoista kuin viime vuonna. Taitaa tällä hetkellä ennustuksessa olla sadetta.
Itseä viime vuonna jäi harmittamaan toi Kihanmin letka. Ja B vaihtoehto ei ole vielä mun heiniä.
Ajattelin starttaa kyllä aikaisemmin kuin viime vuonna niin josko letka etenisi hiukan vauhdikkaammin...
No eiköhän noi ennusteet muutu vielä moneen kertaan viikon aikana. Pieni sade vaan piristää. Viime vuonna oli kyllä aivan liian kuuma.
Käsittääkseni siihen Kinahmin 1. nousuun saa aika vauhdilla ajaa jos meinaa päästä siitä taluttamatta. Ei vissiin monikaan edes kärjessä sitä aja? Olenko oikeassa? Eli paras taktiikka taitaa olla yö startti.
On kyllä käsittämätöntä porukkaa kun ajelevat maantiepakoilla. Itsellä tekee tiukkaa 22-34 välityksilläkin![]()
ÄäriTeam
Tuli päivällä ajettua Kinahmi1-Kinahmi2-Kalkkiruukki-Tuulivaara ja onpahan omaan tahtiin tuorein jaloin aivan huikeaa fiilistellä noita pätkiä!! Hilpaisin autokyydillä ekan töntäreen juurelle ja aivan eri hommaa verrattuna siihen, että on alkureitin kilsat alla - ja kruisailee jonossa. Ekasta Kinahmista olen ollut sitä mieltä, että sitä ei ajeta ylös, mutta nyt meni itseltäkin mäki satulasta reilun 100m talutusta lukuunottamatta.
Kalkkiruukille asti olikin reitti jo merkattu, josta iso kiitos! Karjamajan uutta laskua en olisi itsekseni löytänyt, mutta nyt oli ilo lasketella tehokkaasti raivattua pätkää. Koko tuo lasku on täysin ajettavaa (myös meikäläiseltä, joka ei maastotekniikallaan todellakaan juhli), mutta ainakin yläosan ~50m tekniselle pätkälle taitaa väistämättä muodostua (talutus)jonoa... Alempana on vielä vauhtia tarjoava laskuosa, jonka pystyy senkin ajamaan isommin jarruttelematta enkä tuolta pätkältä saanut silmiini isompia patteja/ylläreitä.
Kinahmi2:n uudessa nousussa on soinut raivaussaha todella huolella. Jos siinä on polku joskus kulkenut, on käyttö ollut viimeiset pari-kolmekymmentä vuotta hiljaisempaa..."Umpimetsään" vedetty polku oli kuitenkin ajettavaa siihen asti, kunnes nousukulma kävi turhan jyrkäksi. Tuossa mäessä on maapatteja/kiviä/kantoja niin tiuhaan, että saa olla todellinen alppikauris, joka tuon ylös ajaa.
Hatunnosto vielä raivausryhmälle!! ISON työn olette tehneet ja jälki on hyvää.
Mites on, onko uusi reitti nopeampi vai hitaampi kuin vanha? Pystyy sitten laskemaan monelta sopii kavereiden kanssa treffit Piazzan terassille![]()
ÄäriTeam
Juu, Tahko MTB tapahtumasta vastuun kantaa toiminimeni. Sama toiminimi organisoi paikallisia yhdistyksiä (nuorisoseuroja, kyläyhdistyksiä, urheiluseuroja) talkootyöhön korvausta vastaan. Näiden yhdistysten ihmiset tekevät mm. reitin, liikenteenohjauksen, huoltopaikkaduunit, yms. Paikalliset yhdistykset ja niiden aktiiviset jäsenet tekevät siis lopulta koko tapahtuman.
Ohan se osallistumismaksu jonkunmoinen, mutta kyllähän sillä rahalla sitten saakin. Mielestäni ihan ok tehdä kisasta reilumpi, kaksi päivänen "palvelu/tapahtuma" -paketti. Tuskin itsekään viitsisin lähteä ajamaan Tahkolle pelkkää maraton-kisaa ilman muuta hapeningiä. Hiukka halvemmallahan taitaa päästä mukaan, kun ilmottautuu aikasemmin.
Hauska nähä minkälaisen tapahtuman Tero & kumppanit on tänä vuonna saaneet kasaan! Go on!![]()
.....0..........
.._/<,........
..(*)(*).....
Meni jo.
Yksi osallistumisoikeus 60km matkalle on vailla osallistujaa, pakko kai se on viimein myöntää itsellekinJos vielä tässä vaiheessa on tarvetta moiselle, niin ottakaa yhteyttä vaikka...
mmx muokkasi tätä : 29.06.2010 at 07.44 Syy: Meni jo
Keskustelujen perusteella 29-maastureiden määrä on kasvanut vuosi vuodelta. Järjestäjiltä kaipaisin tietoa, onko huoltopisteissä myös 29" päällys- ja sisuskumeja?
Eikös 26" sisäkumin jotenkin saa venytettyä 29" vanteelle, jos valinnanvaraa ei ole?
Menee heittämällä.
On se aika hankalaa, varsinkin jos paarmat ovat lisäämässä vaativuuskerrointa.
Timberman kyseli tuolla Tahkon taustajoukoista ja niiden rahoista. Mielenkiintoinen aihe, mutta mielestäni se ei kuulu tähän ketjuun. Täällä on jo auki muutama ketju tapahtumien rahajutuista, joten tuo keskustelu kuuluisi mielestäni sinne, eli tänne...
Pidetään tämä tälläisenä Tahkon ajamiseen liittyvänä ketjuna, kiitos.
Ps. Foreca lupailee noin 25 C lämmintä lauantaille. Kuinka meinaatte korjata tai muuttaa omaa valmistautumista viime vuoden helle-kokemusten perusteella? Pulloista Cameliin, vedestä Maltoon, tai lökäreistä succiksiin...
http://foreca.fi/Finland/Kuopio
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Juu, ennusteet ovat vaihdelleet aika paljon muutaman viimepäivän aikana, mutta nyt taas näyttää hyvältä.
Vastaus lienee, että en mitenkään. Rakkoreppu selkään ja kovaa ajoa. Vieläkin tulee hiki kun katson Studio Replayn kisavideoteaserin avauskuvaa... Parempi näin kuin p***eleellinen mutapaini. Ei lämmin luita riko.
Tästä parit videolinkit tunnelman nostattamiseksi:
villhon.kuvat.fi/kuvat/MTB/TahkoMTB2009/TahkoMTB2009.mpg
http://www.youtube.com/watch?v=lZVDCRyIIC0
*** The Goat ***
Samaa mieltä, vinkuminen muualle.
Katos vaan, ennuste on tosiaan muuttunut sateettomaksiPs. Foreca lupailee noin 25 C lämmintä lauantaille...
http://foreca.fi/Finland/Tahko
Täh? Miten niin muuttaa... Camel, suoloja & maltoa ja succikset niinkun aina...Kuinka meinaatte korjata tai muuttaa omaa valmistautumista viime vuoden helle-kokemusten perusteella? Pulloista Cameliin, vedestä Maltoon, tai lökäreistä succiksiin...![]()
Vähän arvelluttaa 120 km kierroksen neste-tankkaus 25 asteen lämpötilassa, kun ei ole kokemusta paljoa yli 60 km rupeamista... Yleensä menee n 7 dl nestettä tunnissa, joten tuo 2 l Cameli + 1 pullo ei pitkälle riitä. Löytyykö huoltopisteiltä isompaa kippoa jolla tuon Camelin voi täyttää esim puolimatkan krouvissa? Vai onko parempi nauttia enempi järjestäjän juomia ja pitää omaa Camelia vain varalla? Vai löytyykö muita vinkkejä?
Saa niiltä huoltopisteiltä täydennystä reppuun. Itse ajattelin (ekan kerran 2 kierrosta) kokeilla seuraavaa:
- Cameliin 2,5l urheilujuomaa
- huoltopisteillä vettä ja suolaa naamariin
- ekan kierroksen jälkeen (jos toiselle päästetään) huoltopisteellä kameli täyteen urheilujuomaa (minigrip-pussissa mukana sopiva määrä valkoista jauhetta)
Viime kesän helteessä yksi kierros meni sopivasti noin. Cameli oli maalissa tyhjä eikä janottanut kuiteskaan.
Aattelin itte ottaa yhden 0.8l pullon jossa vettä ja mehua.... yksi geeli ehkä varmuuden vuoksi mutta vaan 60km matkaa
No, itse olen täyttänyt Camelin normaalisti pelkällä vedellä, mutta nyt tuumasin sotkea sen Fastin Malto/Dextro seoksella, ja tuo jauheen ottaminen mukaan minigrip-pussissa oli hyvä vinkki. Suolaa en ole itse tarvinut, mutta muutamalle kaverille sitä on joskus haeskeltu...
Vaikka en ole ajanut kuin 60 km, niin ainakin kerran täytin camelin lenkin aikana, vaikka joka huollossa tuli juotua muki tai pari...
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Ajattelin helteen sattuessa ajaa ensimmäisen kierroksen reppu selässä ja toisen kierroksen pelkällä pullolla. Ensimmäisellä kiekalla joutuu jonottamaan pullon täyttö paikalle ja aikaa tuhraantuu, mutta toisella operaatio sujuu suht nopeasti. Huoltopisteitä on kuitenkin niin usein että ei siinä ehdi pulloa tyhjäksi juomaan. Tosin jos on ihan hirvee kiire niin sitten kannattaa tietenkin ajaa repulla niin säästyy ajasta se 5-10 minuuttia, joka kuluu juomapisteillä. Viilataan taktiikkaa sitten paikan päällä.
ÄäriTeam
Huoltopisteellä voi täyttää Camelibakin valmiilla urheilujuomalla suoraan kannusta...
Eri asia tietty jos ei järjestäjän tarjoama juoma kelpaa.
Juuei tuollaisia vieraita aineita. Tarkoitus on kuitenkin ajaa polkupyörää eikä istua pusikossa
Niin mistä se toinen nousu Kinahmille menee? Voisko joku laittaa karttalinkin tjsp.
Kirjanmerkit