No niin! Tarpeeksi kun sohii, niin osuuAnteeksi vain molemmille sekaannus. Jos aina aloitettaisiin lenkit esittelykierroksella, ennen pitkää oppisin minäkin yhdistämään naamat nimimerkkeihin
![]()
No voi perskutarallaa, että korvake poikki...
Kyllä oli Retsi sinulla kyllä varsinainen pomppu lähtö, ellen sanoisi kuin hauki rannasta. Tasit ajaa hurmoksessa alussa sen mönkijänkin ohi, jota ei saannut ohittaa
Taktiikkana oli ajella retsin kanssa vuoro vedoin mutta minä jäin kelkasta ihan totaalisesti. Yli kolomen tunnin meni vaikka lähdin hakemaan vajaata kolomosta. Kyllä jäi paska maku suuhun koko ajosta. Sykekkään ei noussut tarpeeksi, meno hyytyi mutalikossa vääntämiseksi. Kunnossa on vielä paljon rakennettavaa että ilkeää lähteä tahkolle. Tässä kunnossa ne kinahmilla olevat lehmätkin nauraa niin ettei ne lypsä koko loppuvuonna pisaraakaan.
Eläppä ARJ sure kolomosen ylitystä. Katteleppa edellisvuosien aikoja, niin huomaat jotta oli hias keli. Kahtena edellisvuotena ollaan ajettu käressä joka sarjassa 10-15 minuuttia nopeammin kisa. Itekkin tässä oon jossitellu, että kuinka paljon nopiammin olis maalissa kuivalla ollu.
Olin muuten maalissa, ja etenkin illalla puhki kuin vappupallo. Aamulla jo nousi punkasta potra poika. Ja palauttelevan järvenympäryksenkin illalla vetäsin maantiepyörällä. Nyt vois vaikka taas........ Tai ei sentään.
onks pakko, jos ei haluu
Hei,
käykää kurkkaamassa Lohja 24 keskustelua.
Zarni on koostanut mainion videon niistä still-kuvista.
Vilahtaa etäältä meidänkin leiri.
Jokainen polku on kokeilemisen arvoinen
60 km/3,x h = aika pirun kovaa minusta.
Jos et saa kuntoa kohdalleen, lähde tahkolle sillä täysjäykällä. Ajelet minun kanssani rauhakseen maisemia katsellen ja kun (jos) päästään kinahmille asti, ei anneta lehmien nauraa meille - nauretaan niiden kanssa"Se parhaiten nauraa, joka letkan viimeisenä ajaa" vai miten se nyt meni
Ja siitä aasinsillan tapaisen kautta asiaan: olen tässä ollut kovasti laittamassa jäykkää keulaa vanhaan maasturiin. Enää pitäisi päättää, minkä keulan laittaisi, hankkia se, ottaa vanha irti ja laittaa uusi tilalle*Minkäs keulan ARJ laitoit? Kannattiko? Oiskohan esim. tommosessa: http://www.carboncycles.cc/?s=0&t=0&c=43&p=196& mitään järkeä
*) Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja puoliksi tehty on aina ennenkin riittänyt.
No niin nyt kun on päästy analysoitua rikkoutuneet osat, niin saldo oli aika karmea:
- Pari pinnaa poikkki -> vaihtoon ja vanteen rihtaus
- Vaihtajan korvake poikki -> vaihtoon
- SRAM X0:sta low adjustment ruuvi muovipidekkeineen poissa -> ??
Eli kysymys kuuluukin, ei kellään sattumoisin ole rikkinäistä X0 takavaihtajaa, josta saisin varaosana ruuvin pidikkeineen? Muuten pitää laitta 6kk vanha takavaihtaja kokonaan uusiksi. Maahantuojalla ei ole varaosaa...
Joo, vauhti oli päällä ja tekniikkaongelman tultua "kututus" korkealla. Rauhoittui kylläkin pitkällä kävelyllä![]()
Nyt vaan pitäisi saada korjattua kun pitäisi päästä ajeleen...
ittellä XO:ssa sama vika, high ruuvi lensi aikoinaan tiehensä. laitoin isomman pultin, oisko ollut 4 mm, ilman pidikettä ja varmistin vielä päältä mutterilla ja lukitenesteellä. hyvin on pelittänyt ja pyöräkin vielä liikkuu jotenkuten vaikka painoa tuli muutama gr lisää.
jos reikään tekisi kierteet, ei varmistusmutteria tartte laittaa. joku tuumanen koko vois olla sopivin.
Kävin äsken Keravan liikkeessä saamassa loistavaa palvelua. Jätin vanteen korjattavaksi, ostin uuden korvakkeen ja ketjut ja sain vielä heiltä varaosana ruuvin ja pidikkeen X0:n.
Nyt vaan kasaamaan tarvikkeita ja säätämään...
Kiitti Heccu vinkistä, pidän mielessä jatkoa varten.
En aikoinaan edes kysynyt x0 pulttia mistään. Jäiköhän sinne lundberg ille niitä vielä. Täytyy käydä kysymässä kun reissusta kotiudun. Ihme juttu jos maahantuojalla ei oo varaosia.
Korson maratonille osallistuneet keskustelivat ennen viikonloppua joukkuekisasta. Itse saatoin kilpailunjohtajan tietoon, että kaikki Mtb- Järvenpää nimellä kuuluvat joukkueeseen. No, koko ohjeistus joukkuekisaan ilmoittautumiseksi oli niin ja näin, enkä vielä missään ole joukkutuloksia nähnyt. Fillarifoorumin Korson Mtb-maratoonin sivuillakin asiaa kyselin. Ei kuulu mitään.
Tahkon sivuilla on avattu nyt joukkueilmo. Ilmoittaako jokainen Tahkolle lähtijä täällä, jos on valmis kuulumaan Mtb- Järvenpään joukkueeseen. Tahkolla on ohjeen mukaan eri systeemi, kuin Korsossa. Joukkueeseen kuuluu kolme 60km:n matkalle osallistuvaa ajajaa. Korsossa saattoi olla vaikka kuinka monta ja kolmen parhaan ajat piti olla joukkuetuloksessa mukana. Ilmoitetaan sitten niin monta joukkuetta, kuin mukaan lähtevistä saadaan. Sovitaan vaikka porukalla, ketkä missäkin joukkuessa ajaa. Kannattais varmaan rakentaa mahdollisimman hyvä, kunnon sijoituksesta ajava ykkösjengi, ja me loput rupulikuskit sitten muihin.
Rami
onks pakko, jos ei haluu
En tiedä jäikö sinne enää, mutta kannattaa käydä kysymässä. Mullekin ne repi sen irti jostain vanhasta raadosta.
Maahantuojaan oltiin yhteydessä eri liikkeen kautta. Mulle sanottiin puhelimessa että maahantuoja oli ilmottanut että aikoinaan ovat yhden saaneet ja sen koommin eivät ole varaosia saaneet. Ovatkohan edes kysyneet? Tsekkasin valmistajan sivuilta, ja siellä on kyllä varaosalista dealereille. Tosin sen mukaan holkkia ruuville ei olisi saatavilla, mutta ruuvi kylläkin. Tosin taitaa enemmänkin olla tapa että holkki lähtee mukana jos irtoaa.
Tämä taitaa nyt olla vähän seurausta siitä, kun lähes kaikki tämän tasoisen kaluston omistajat tilaavat pyörät ja osat netin kautta Saksasta tai muualta ja ilmeisesti huoltavatkin pyöränsä omatoimisesti. Ei silloin maahantuojan eikä pyöräliikkeen oikein kannata kauheita varaosavarastoja pitää. Olin kuvitellut olevani lähes ainoa, joka näissä paikallisissa pyöräliikkeissä enää asioi, mutta näköjään on sitten muitakin.
Tällainen reissu se oli: http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2590796
Vielä jäi toisellekin kerralle seikkailtavaa - polku Lintulankalliolta Korkeakalliolle oli paikoin hieman "ummessa"...
Mukavaa oli, sunnuntaina taas, jos sää ja aikataulu sallii.
Joo, ilman karttaa valuimme pahasti vasemmalle siinä hakkuulla. Vanha polku kulkeekin siellä ylempänä mäessä. Harmittaa, kun en huomannut ottaa valokuvaa siinä aukolla mennessä. Oli komean näköinen joukko kantamassa pyöriä
Isännän koiratkin taisivat olla ihan säyseitä, kun ei kenelläkään näkynyt pahoja hampaanjälkiä.
Hieno oli taas reissu. Kyllähän se hyvästä liikunnasta käy tuo kävelykin. Hyvin ehdin vielä kotiin kylvetys hommiin. Sunnuntaina vois yrittää mennä, vaikka sinne keinukallion suuntaan. Vois mennä hinkkaa sitä nyppylää ylös..![]()
Ertsi: Tossa keulassa jonka linkin laitoit on painoraja
Mulla on siinä pomminvarmassa vanhassa spessun HT:ssa Bontragerin SwitcBalade kuitukeula, aika pitkälle saman moinen kuin tossa linkissä. Keulan olen hommannut vuonna 2007. Uskokaa tai älkää mutta olen kiertänyt tahkon kierroksen (60 km) tällä samalla setillä mutta kunnollisilla maastorenkailla. Kokemus oli sellainen etten suosittele sitä kenellekkään enkä kokeile sitä koskaan toiste. Vieläkin alaleuka väpättää ja käsistä on tunto pois. Tahkolle lähen ibiksellä.
En ehdi tohon aamun lähtöön. Olisin menossa tai siis yritän päästä noin klo 16. Jos halukkaita mukaan niin viestiä vaan..
Eilen tuli käytyä JätteCruisilla, josta jäljen lupasin laittaa näytille: http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2603292 . Varsin hauska retki oli. Ensi vuonna MTB Järvenpäätä edustaa sitten useampikin kuski, eiks je? Je.
Tänään sitten ajeltiin palauttelevaviikkolenkki. Lupasin lähtiessä vaimolle, että tulen ennen kahta kotiin ja niinhän siinä kävi, että jäi vielä monta minuuttia marginaaliakin
. Jep jep, jos sitä huomenna sitten ajelisi sen palauttavan... Akku loppui kesken, joten jälkeä ei tällä kertaa jäänyt.
Naapuri hoi! Käännyit aika lailla oikeasta kohdasta pois. Lyhyen kosteikon perältä löytyi ajokelvoton hakkuaukea, jonka yli sitten polun kiilto silmissä kannoimme fillarit - vain päätyäksemme tielle.
Heh! Sitten kotiin lähtö sattui juuri oikeaan saumaan. Minä suuntasin siitä vielä tietä pitkin hautausmaan kautta radanvarteen ja siitä sitten kotio. Mä voin kertoo, että jalat tekee kuolemaa. Iso kiitos kaikille, että jaksoitte odotella meikäläistä ja voisin lähtee joskus toistekkin jarrumieheks, jos vaan porukka kelpuuttaa.
Kävipä huono tuuri, kun just tänään oli minullakin simahtanut akku, enkä Ertsin tavoin saanut tuosta seikkailusta jälkeä... Oliko muilla tallentimia mukana?
Ja Palis79:lle: ilman muuta mukaan toistekin - ei me joka kerta "kouhoteta" pyörät kainalossa pitkin rämeitä. Hieno keli vaan innosti ajamaan mäkiin kovempaa, ja kun niitä mäkiä oli niin tiheässä...
Ja Palis79:lle: ilman muuta mukaan toistekin - ei me joka kerta "kouhoteta" pyörät kainalossa pitkin rämeitä. Hieno keli vaan innosti ajamaan mäkiin kovempaa, ja kun niitä mäkiä oli niin tiheässä...[/QUOTE]
Ei kouhoteta ei kukapa sitä nyt silleen ajelee. Kun ei ole risuja ja kantoja poluntukkeena männään vielä kovempoo. Missä se petteriiiiii oikein lymyää. Nyt tarvittaisiin kirittäjää kun vauhdit alkaa hiipummaan
.
Nyt on meikäläiseltä veto poissa ja sunnuntaina pitäis olla Jyväskylässä, jos jaksaa. Oon syönny yhen jääkaapin tyhjiin. Onneksi on toinen jääkaappi mutta siellä ei ole mitään syötävää.
Ja tahkolle mahtuu porukkaa. Nyt kannattaa terästäytyä ja lähteä remmiin.
^älä nyt ylikuntoon ittees vedä, ainakaan näin kesäkuun alussa.
Meni tämänpäiväinen aikalailla tiellä ajamiseksi: http://www.endomondo.com/workouts?w=n0MqpfEiKEs
Ovatko ARJ, Tauno ja mahdolliset muut Jyväkylä MTB Maratooniin lähtijät lähdössä siitä huolimatta, että ikävää säätä on luvassa?
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Kirjanmerkit