ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 22 / 112 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 3354

Aihe: Maantielenkit itä-hellsingistä

Olisin lähtenyt mukaan myös kimppalenkille, mutta menin möksälle istuttaan pari tuijaa.... Reitti kulki jalostamon kautta Porvoon Voolahteen ja sieltä mökille 92km. Tänään takas, auton kyydissä.
    http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2536282
    Tiistaina yritän vaihtaa iltavuoron aamuun, pääsis sitten iltalenkille!
    "Mäet on edelleen pahoja"
    http://sportstracker.nokia.com/nts/user/profile.do?u=ikonta

Mites huomenna, lähdettäiskö vieraille maille vieraisille?? Eli mitäs jos ei ajettaiskaan näitä tuttuja Sipoon teitä vaan ajeltas Tuusulaan ja sieltä ns. Rusutjärvenlenkki jollakin variaatiolla? Tokihan sinne on siirtymistä, mutta ei lenkistä tulis kuitenkaan kun reilut 80 km matkaa. Ajattelin vaan, että vaihtelu virkistäis.

Tokihan me voidaan ajella näitä tuttujakin teitä, mutta vois kokeilla jotain uutta. Mutta hissukseen vois mennä (paitsi kilpajaos....)
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti japoo Katso viesti
    ...mitäs jos ei ajettaiskaan näitä tuttuja Sipoon teitä vaan ajeltas Tuusulaan ja sieltä ns. Rusutjärvenlenkki jollakin variaatiolla?
    Kannatetaan. Tämmöinen: http://www.gmap-pedometer.com/?r=3753020 Vai?
    Aleksi / icycle.tumblr.com

Sopii, tulee lyhyempi kotiinsiirtymäkin jos mennään vastapäivään

Kutakuinkin noin.... Voidaan muokata kelin ja fiiliksen mukaan...

fiilis tais olla jälleen se että ei paljoo odotella...
    olen ollut joskus kimppalenkeillä joissa on odoteltu vaikka ryhmässä on ollut koviakin ajomiehiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ADVENTTI Katso viesti
    fiilis tais olla jälleen se että ei paljoo odotella...
    olen ollut joskus kimppalenkeillä joissa on odoteltu vaikka ryhmässä on ollut koviakin ajomiehiä
    Kyl mä ootin ja muutkin hieman myöhemmin. Kävin jopa siinä dösäpysäkillä helpotuksella. Mut ketään ei kuulunut.

Sori Antti, itse huomasin sut poissa olevaksi Riipiläntien risteyksen ja Seutulan risteyksen puolessa välissä. Huusin että pari jäänyt ja jäätiin odottamaan Seutulan risteykseen. (3-5min)? Sit jatkettiin matkaa... vielä kerran olen todella pahoillani...ei tuu toistuu...ainaskaan mun kohdalla..

ei mitään me vedettiin "siit risteyksestä jossa olis voinut odottaa" suoraan kun ei tiedetty minne pitää kääntyä
    taisitte kiristää vauhtia kun me ajettiin kuitenkin koko ajan tasasesti yli 30km/h ja silti katositte tai sit menitte jemmaan johonkin puskaan kimppahelpotukselle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ADVENTTI Katso viesti
    ei mitään me vedettiin "siit risteyksestä jossa olis voinut odottaa" suoraan kun ei tiedetty minne pitää kääntyä
    taisitte kiristää vauhtia kun me ajettiin kuitenkin koko ajan tasasesti yli 30km/h ja silti katositte tai sit menitte jemmaan johonkin puskaan kimppahelpotukselle
    Aahas, siis Metsäkyläntien ja Riipiläntien risteys! Paska juttu, tollainen ei kyllä saa toistua, tiedä mitä vois tai olis voinut käydä.
    Tätä varten olis hyvä että olis joittenkin kännynumerot et vois soittaa jos näin käy! Mutta mulle tuli 92 kilsaa ja keskari 30,3. Huomenna pitäis vielä toinen mokoma ja torstaina 150-200, perjantai lepooooo... ja lauantaiksi Hyvinkäälle "pääjoukkoon" heh heh...

Joo, no me ajateltiin, että leikitte piilosta, niin mekin mentiin Klaukkalaan piilosille.
    Mustavuorelle ei enää löydetty tuolta suunnasta.
    http://sportstracker.nokia.com/nts/w....do?id=2553498

Ehkäpä jo ens viikolla onnistuu... Täytyy ehkä tarkemmin sopia kuka vetää mitäkin porukkaa. Siinä vetomies aina välillä innostuu, oli se kuka tahansa. Meikäläinen voi kyllä jatkossa ottaa sen kuntojaoksen lenkin vetovastuun. Mulle se alle 30km/h vauhti sopii paremmin... Mielummin pitkää matkaa, mutta pitempään....

Mutta oppia ikä kaikki ja jos jo ens viikolla osattais.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tappari Katso viesti
    Aahas, siis Metsäkyläntien ja Riipiläntien risteys! Paska juttu, tollainen ei kyllä saa toistua, tiedä mitä vois tai olis voinut käydä.
    Tätä varten olis hyvä että olis joittenkin kännynumerot et vois soittaa jos näin käy! Mutta mulle tuli 92 kilsaa ja keskari 30,3. Huomenna pitäis vielä toinen mokoma ja torstaina 150-200, perjantai lepooooo... ja lauantaiksi Hyvinkäälle "pääjoukkoon" heh heh...
    Pitäisköhän nuo kännynumerot ihan oikeesti pistää vaikka YV:llä jakoon? Se helpottais montaa asiaa, niin yhteydenpitoa lenkillä ja äkkilähtöjä jne jne....

Kyllähän nuo numerot varmaan auttaisivat. Sattuuko joku tietämään voiko ihan täällä foorumilla ryhmän perustamalla postata niin että näkyy vain jäsenille?

Minäkin lähdin uhkarohkeasti päivän koettelemusten jälkeen sillä ajatuksella että tulisin kuntoryhmään mutta sattui sitten se toinen rengasrikko joten katsoin parhaaksi kääntyä kotiinpäin. Ehkä torstaina..

Joo, torstaina kuntoajoa mulle kiitos. ja muutamalle muulle tytölle myös.

edit: tai sitten ei. Leppuutusta..
    Elmiira muokkasi tätä : 27.05.2010 at 14.34
    Pyörät tykkää siitä, että niillä ajetaan.

Lamppu syttyi Maantielenkit itä-hellsingistä... naisille!!!

Hei, itähelsinkiläiset

Olisiko mahdollista, että perustaisitte pääasiassa naisille tarkoitetun lenkin itäiseen Helsinkiin - siis vähän samalla tavalla kuin jo on HePon lenkki "tammaravit" länsipuolella (Bembölestä torstaisin klo 18)...?!?

Ihan koordinaatiosyistä - ts. jos joku asuu ns. keskisillä alueille, niin hän pääsisi osallistumaan molemmille lenkeille - itäisen puolen lenkki voisi olla, imho, jonain toisena päivänä kuin torstaina (...tämä siis vain ehdotuksena/ mielipiteenä...).

j.k. Todella hyvältä näyttää pk-seudun lenkkitarjonta Monia uusia vaihtoehtoja on tullut Hyvä vaan, että on valinnanvaraa; pk-seutu on niin suuri, että tänne mahtuu useampiakin lähtöjä. Suosittelen aloittelijoita kokeilemaan eri lenkkejä/ lähtöpaikkoja. Kyllä se "omin" tai "omimmat" sieltä pienen hakemisen jälkeen löytyy. Ja pian alkava (tai jo käynnissä oleva...) lenkkien välinen "kilpailu" osallistujista - etenkin keskinopeuksien ja/tai erityisryhmien palvelun osalta - entisestään parantaa pk-seudun pyöräilymahdollisuuksia
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

Idän nasiten lenkit

näyttää jo syntyneen/syntyvän kiitos Elmiiran. Toivottavasti ei haittaa vaikka muutaman naistenmies hakeutuu mukaan sopivan vauhdin ja fiksumman seuran toivossa?
    Eilisestä sen verran, että ei ollut oikeastaan kyse pelkästään vauhdista vaan enemmänkin siitä, että reittiä ei ollut tiedossa. Oltaishan me kohdattu siellä kusipuskalla, jos oltais Antin kanssa tiedetty mistä pitää kääntyä. Vaihdetaan vaan kännykkänumeroita, mutta ei se auta kaikkiin tilanteisiin, kun porukassa on satunnaisia kävijöitä ja ensikertalaisia. Kyllä se on se perinteinen koodi, joka on hyväksi havaittu. Vuosaarihenki osoitti jälleen vahvuutensa, kun Antti jäi hinaamaan ensin kiinni ja sitten loppusuunnistusseuraksi. Kiitos Antti!

PS. Sipoon/Porvoon tiet ovat muuten jostain syystä paremmassa kunnossa kuin nuo pohjoissuunnan! Eikä oo liikennevaloja ja -ympyröitä eikä noin paljon lasia, mekun otettiin tölkit käyttöön.

...ja oma viestiketju foorumille & lenkkitietoja Fillarikalenteriin

Näin saatte (etenkin aluksi tarpeellista) profiilia & näkyvyyttä - ja ehkä muutama "spinnaajakin" innostuu mukaan, kun "kynnys" on säädetty sopivan matalaksi
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ejex Katso viesti
    Toivottavasti ei haittaa vaikka muutaman naistenmies hakeutuu mukaan sopivan vauhdin ja fiksumman seuran toivossa?
    Asia ei minulle mitenkään kuulu mutta minusta jos perustetaan NAISTEN lenkki niin sinne ei oikein miehet kuulu. Voi olla paljon naisia jotka haluavat polkea oikeasti vain NAISTEN kanssa. Miehille kuitenkin on lenkkejä läjäpäin muutenkin. Ja naiset jotka haluavat polkea miesten kanssa voivat tietysti tulla näille "normaaleille" lenkeille. Mutta jos naiset menee naisten lenkille niin luulisin että suurinosa ainakin haluaa että se on sit se NAISTEN lenkki vain eikä siellä sit ole peesissä tämmösiä karvapyllyjä kuolaamassa...

Sorry tämmönen feministinen(?) näkökanta aiheeseen....

Mä en henk.koht näe syytä erotella naisten ja miesten lenkkejä, ainakaan idässä, toimii tälleen parin lenkin perusteella helkutan hyvin näinkin. Toki jos naisajajia piisaa ja halutaan ajaa hiljempaa, niin lenkkiä pystyyn vaan .

Käsittääkseni Tammaravit kehiteltiin sen vuoksi, että vauhti/matka pysyisi aloitteleville kuskeille sopivana. Tietty motiiveja voi olla muitakin, kuten se karvahanureiden välttely..
    Elmiira muokkasi tätä : 26.05.2010 at 11.12
    Pyörät tykkää siitä, että niillä ajetaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ejex Katso viesti
    Vuosaarihenki osoitti jälleen vahvuutensa, kun Antti jäi hinaamaan ensin kiinni ja sitten loppusuunnistusseuraksi. Kiitos Antti!

PS. Sipoon/Porvoon tiet ovat muuten jostain syystä paremmassa kunnossa kuin nuo pohjoissuunnan! Eikä oo liikennevaloja ja -ympyröitä eikä noin paljon lasia, mekun otettiin tölkit käyttöön.
    Se on hyvä, että löytyy sitä henkeä... Olen sen joksus tuolla toisaalla () huomannut, että kaveri jätetään kuin nalli kalliolle. Selviä itse perille, jos ja kun osaat perille... Tarkempaa suunnittelua tarvitaan... Ja se kaks erillistä ryhmää on varmasti toimiva järjestelmä; kuntojaos ja kilpajaos. Ja jos sovitaan, että keskari(tölkki) on alle 29km/h, niin se on sitä! Siinä pitää vetäjällä (kuka se sitten onkaan) olla sen verran malttia, että homma toimii. Kuten sanoin, mää voin toimia paikalla ollessani sen kuntojaoksen vetäjänä (jos kelpaa....)

Isolla porukalla ajettaessa on Sipoon/Porvoon tiet huomattavasti mielekkäämpiä kuin siirtyminen Tuusulan, Keravan tai Järvenpään läpi länteen. Siis vastaisuudessa olemme viisaampia ja suutari pysyköön lestissään...

Ja niistä kauniimman osapuolen edustajista, he ovat aina tervetulleita lenkille. Vauhti sovitetaan ryhmän mukaan, oli siinä sitten tyttöjä tai poikia tai naisia tai miehiä.

Ne muutamat kerrat kun olen idän lenkeille tämän kevään aikana ehtinyt ovat olleet tosi kliffoja. Hyvä porukka ja hyvä henki. Välillä on menty vähän kovempaa, mutta aina on odotettu esim. meikäläistä, kun varsinkin ylämäessä ei aina kampi pyöri samaan tahtiin kuin nuorisolla. Suurkiitokset japoolle joka osaa pitää pään kylmänä ja tarvittaessa muistuttaa muitakin. Keskari on kuitenkin aina parempi kuin yksin ajaessa - ja tuntuu hyvältä!

Eilen en valitettavasti ehtinyt mukaan kun oli takavaihtajaongelmia jotka eivät tulleet kuntoon. Tein cc:lla korvaavan lenkin maastossa, joka on mukavaa vaihtelua sekin. Jos huomenna on lähtijöitä niin pyrin kovasti mukaan...

Eilisen sekoilun jälkeen on varmaan syytä jakaa todellakin porukka kahteen ryhmään. Ja ehkä samaan syssyyn vois tarkentaa mitä, missä ja milloin.

Ryhmäjako

Jako vois olla PERUS alle 30km/h ja VAUHDIKAS yli 30km/h.

Toi vauhdikas ryhmä vois olla kuitenkin semmoinen, että sitä tiedustellaan Mustavuoren parkkiksella ennen lähtöä. Jos ajajia löytyy siihen, niin että PERUS jengiin jää kanssa poppoota, niin sit mennään, muuten mennään PERUSTA.

Pääpointtina, kuten Antti (ADVENTTI) kertaalleen mainitsi, on että ryhmälenkeillä tulee olla kivaa. Yksin voi sit käydä vetää sykkeet kaakkoon ja verenmaun suuhun. Tai siirtyä kilpaseurojen lenkeille.

Oisko tässä ideaa?

Ajopäivät

Näyttää myös siltä että perinteisen tiistain klo 18.00 rinnalle on tullut on tullut perinteinen torstai klo 18.00 ja myös viikonloppulenkkit vaihtelevalla kokoonpanolla ja menestyksellä lauantaina klo 10.00 tai/ja sunnuntaina klo 10.00. Lähdöt siis Mustavuoresta.

Tämä suosio johtuu suurelta osin varmaan että toi KehäIII on aika hankalassa kunnossa (tai oli ainakin muutama viikkon sitten kun taluttelin fillaria siellä illan pimetessä), eikä Vantaankoskelle ole siten kovin helppoa pääsyä Idän suunnalta - korjatkaa jos oon väärässä.

Pitäiskö kirjata noi päivät tonne Fillari-kalenteriin. Samaan syssyynhän sinne voi kirjoitella noista naisten lenkistä ja katsoa jos paikalle ilmestyy uusia kuskeja. Onks ehdotuksia mikä päivä ja monelta...

Kehä III on ihan hirveässä kunnossa juuri tuolla Vantaankosken tienoilla. Koko väli Hämeenlinnanväylä-Tuusulantie on ihan auki.

Omalta kohdaltani kaikkein parasta olisi tietty jos lenkit eivät sattuisi samoille päiville HePon iltalenkkien kanssa, olisi kiva ajella molempia mutta en tiedä onko muilla haluja ajaa (säännöllisestihkösti) ma, ke ja/tai pe?

Minusta on ihan hauska () ajaa veren maku suussa kun porukassa saa tsempattua paljon paremmin kuin yksinään mutta tuo Aleksin artikuloima perusidea että <30 on se normi ja jos on kuskeja niin voidaan ajaa kovempia (tai hitaampia) ryhmiä on varsin hyvä.

Edit: Jee 1000 viestiä. Pitäis vissiin ajaa enemmän
    rhubarb muokkasi tätä : 26.05.2010 at 23.27

Lainaus Alkujaan tämän lähetti japoo Katso viesti
    Ja niistä kauniimman osapuolen edustajista, he ovat aina tervetulleita lenkille. Vauhti sovitetaan ryhmän mukaan, oli siinä sitten tyttöjä tai poikia tai naisia tai miehiä.
    ...mutta kun meette niin kovvaa vauhtia. Olen aloittelija, niin uskaltautuuko mukkaan? Issekseen oon ajellut sellaisilla 25 keskareilla ja pisin matka taitaa olla reilu 60 km.

Ideat kannatettavia. Ainut "ongelma" on siinä jos tietyt päivät laitetaan sinne fillarikalenteriin, niin lenkki "pitää" käydä ajamassa. Lähinnä ajattelin vaan sitä satunnaista matkailijaa, joka pongaa lenkin fillarikalenterista ja tulee sillä perusteella paikalle. Pettymys on varmasti suuri, jos ketään ei ilmesty paikalle... Mutta tuskin tuo on ongelma.

Se näissä idän lenkeissä on hienoa, että pääsääntöisesti nämä ovat todella nastoja tapahtumia, porukka on samanhenkistä ja juttu luistaa. Ja loppujenlopuksi aika hyvin porukkaa piisaa näin kavereiden kesken järjestetylle lenkille... Enimillään meitä on ollut 15 (minun laskujen mukaan)... Se on aikapaljon (maantie)pyöräilijöitä!

Mutta huomenna en pääse mukaan (lapsenhoitovuoro), joten jos ja kun ajelette, niin pitäkää huolta keskarista....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rituli Katso viesti
    ...mutta kun meette niin kovvaa vauhtia. Olen aloittelija, niin uskaltautuuko mukkaan? Issekseen oon ajellut sellaisilla 25 keskareilla ja pisin matka taitaa olla reilu 60 km.
    Jos issekseen ajelee 25 keskareilla, niin porukassa peesissä siihen tulee helposti 2-3 km/h lisää. Ja jos (ja kun) mukaan tulet, niin sitten ajetaan sitä vauhtia, että mukana pysytään. Ja ainahan voi oikasta....

Eli tervetuloa mukaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rituli Katso viesti
    Tuolla pysyy helposti 28 vauhdissa peesissä. Muutenkin jos "kuntojaostossa" ajaa niin siinä voi sopeuttaa nopeuden hyvin tarkkaan kulloiseenkin osanottajajoukkoon koska harjoitusvaikutus tulee ennemminkin suorituksen kestosta.

Mäennoususta kannattaa varmaan puhua siinä lähtiessä (tai ekan mäen jälkeen), esmes niin että mäet selvästi hitaammin tai sitten kaikki nousevat omaa tahtia ja keräännytään mäen jälkeen tms.

no sitten uskaltaudun mukaanne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alvinhammer Katso viesti
    Ryhmäjako
    Jako vois olla PERUS alle 30km/h ja VAUHDIKAS yli 30km/h.

Pääpointtina, kuten Antti (ADVENTTI) kertaalleen mainitsi, on että ryhmälenkeillä tulee olla kivaa. Yksin voi sit käydä vetää sykkeet kaakkoon ja verenmaun suuhun. Tai siirtyä kilpaseurojen lenkeille.
    PerusKööri, eli PK ja VauhdikasKööri, eli VK?

Kyllä mun mielestä vauhtileikittely kuuluu porukassa ajamiseen ja kovaa ajaminenhan se juuri kivaa onkin. Toki pitää ajella iisimminkin ja keräillä porukkaa kasaan jos rakoilee. Tietysti ryhmän mukaan - nopeimmat ei voi paljoa leikitellä jos ajetaan tuossa PK:ssa yhtenä porukkana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alvinhammer Katso viesti
    Tämä suosio johtuu suurelta osin varmaan että toi KehäIII on aika hankalassa kunnossa (tai oli ainakin muutama viikkon sitten kun taluttelin fillaria siellä illan pimetessä), eikä Vantaankoskelle ole siten kovin helppoa pääsyä Idän suunnalta - korjatkaa jos oon väärässä.
    Kyllähän Vantaankoskelle pääsee kätevästi Ylästöntietä, Tikkurilantietä tai Tulkintie - Tuupakantie -reittiä. Tuskin se siitä niinkään on kiinni. Kehän varteen Nuolitien ja Pakkalantien välillä ei paljon kannata eksyä.
    Fixed-gear bikes are a gateway drug to all forms of cycling

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •